Missä ne hyvännäköiset menestyjäpariskunnat oikein piileksivät?
Olen tänä kesänä AV:n innoittamana ottanut tehtäväkseni selvittää onko oikeasti niin että vain hyvännäköiset, hoikat, varakkaat ja samantasoisen pariutuvat keskenään. Mutta en ole nähnyt kuin muutaman tällaisen pariskunnan ja useimmiten he ovat olleet ruotsinkielisiä.
Suurin osa perheistä ja pariskunnista on ihan tavallisia pulliaisia. Tavallisen näköisiä ihmisiä, tavallisissa vaatteissaan, tekemässä ihan tavallisia asioita.
Monessa pariskunnasta toinen on hoikka ja toinen ylipainoinen, tai jopa lihava ja aika usein myös toinen on huomattavasti viehättävämmän oloinen ulkoisesti.
Asun normaalisti ulkomailla mutta nyt olen ollut Koronan vuoksi jo useamman kuukauden Suomessa ja reissannut pitkin poikin ja tehnyt ihan kaikkialla samanlaisia huomioita
Keskimäärin ihmiset ja pariskunnat ovat tyylikkäämpiä kaupungeissa mikä on ihan loogista, sillä saatan itsekin mökillä ollessa piipahtaa kauppaan isältä lainatuista crocseissa ja jossain random mökkikaavussa vaikka normaalioloissa panostan ulkonäkööni aika tavalla.
Lisäksi omasta tuttavapiiristä olen havainnut että naiset pariutuvat usein alaspäin, siis tosi särmät mimmit sellaisten henkiseltä kehityksellään mörököllien tasoisten miesten kanssa. Onko sitten kyseessä joku ylikierroksilla käyvä hoivavietti vai mikä niitä riivaa?
Teidän tasoteoriat on ihan höpöä!
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt montakin tosi komeaa/kaunista paria, mutta ne kaikki ovat olleet n.25 vuotiaita tai jopa sen alle.
Juu niin olen minäkin, mutta suurin osa on ihan taviksia.
Ei olleet taviksia, tyylikäitä, hyvännäköisiä, sporttisia. Erottuivat muista edukseen, kiva katsella esteetikkona heitä katukuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin ärsyttää tasoteoriajankuttaminen, mutta sinänsä uskon ja tiedänkin, että tasoja on olemassa. Sinunkin sepustuksessa on se ongelma, että arvioit sekä naisen että miehen tasoa vain ulkonäön kautta. Se on sinänsä ymmärrettävää, koska ihan vain pintapuolisesti tarkkailemalla oikein muuta ei voi arvioida. Ulkonäkö määrittelee kuitenkin enemmän naisen tasoa. Miehet ovat paljon vaativampia naisensa ulkonäön suhteen kuin naiset miehen. Jos nainen kokee yhteyttä miehen kanssa, hän voi toden totta syttyä jopa mörököllistä. Sitä vastoin mies tarvitsee hyvännäköisen naisen, jotta hommat pelittää (tiedät mitä tarkoitan). Yksinkertaisia otuksia!
Viimeksi eilen bongasin laivalla pariskunnan jossa mies oli klassisen komea ja nainen tosi lihava ja kasvoiltaan ihan tavallinen. Kovin rakastuneesti käyttäytyivät. Omakin mieheni on huomattavasti paremman näköinen kuin minä.
Meidän tutuissa yksi tällainen pari. Ovat olleet yhdessä jo 20 vuotta.
Mies sai aikoinaan pahasti näpeilleen ensimmäiseltä kihlatultaan, joka oli ulkonäöksellisesti mallityyppiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveripiirissä nuorena pariutuneissa on näitä hyvännäköisiä ja menestyneitä pareja, mutta sitten kolmikymppisenä pariutuneissa ei.
Minulla on tähän yksi teoriakin: teininä/parikymppisenä pariudutaan lähinnä ulkonäkö ja mukava luonne edellä, ja nuorena pariutuneilla on ollut aina sellainen perusturva ja tuki kotoa, että on helppo keskittyä olennaiseen ja menestyä yhdessä.
Vanhempana/”aikuisena” pariutuessa joutuu tekemään kompromisseja, molemmilla on jo menneisyyden painolastinsa jne.
Vanhempana joutuu jo tekee töitä ulkonäön eteen kaikki ei ikäänny kauniisti, taso erot suurenee. Runsas ylipaino vaivaa monia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin ärsyttää tasoteoriajankuttaminen, mutta sinänsä uskon ja tiedänkin, että tasoja on olemassa. Sinunkin sepustuksessa on se ongelma, että arvioit sekä naisen että miehen tasoa vain ulkonäön kautta. Se on sinänsä ymmärrettävää, koska ihan vain pintapuolisesti tarkkailemalla oikein muuta ei voi arvioida. Ulkonäkö määrittelee kuitenkin enemmän naisen tasoa. Miehet ovat paljon vaativampia naisensa ulkonäön suhteen kuin naiset miehen. Jos nainen kokee yhteyttä miehen kanssa, hän voi toden totta syttyä jopa mörököllistä. Sitä vastoin mies tarvitsee hyvännäköisen naisen, jotta hommat pelittää (tiedät mitä tarkoitan). Yksinkertaisia otuksia!
Viimeksi eilen bongasin laivalla pariskunnan jossa mies oli klassisen komea ja nainen tosi lihava ja kasvoiltaan ihan tavallinen. Kovin rakastuneesti käyttäytyivät. Omakin mieheni on huomattavasti paremman näköinen kuin minä.
Meidän tutuissa yksi tällainen pari. Ovat olleet yhdessä jo 20 vuotta.
Mies sai aikoinaan pahasti näpeilleen ensimmäiseltä kihlatultaan, joka oli ulkonäöksellisesti mallityyppiä.
Ja sitten mies otti varman päälle, jopa on taas yleistys kauneutta kohtaan. Lihavan kanssa ei voi siis saada näpeilleen.
Tasoteoriassa on ehkä totuuden siemen, sikäli että kyllähän ulkonäkö ensivaikutelmaan vaikuttaa ja sitten taas pidemmän päälle suhteessa helpoin on olla sellaisen ihmisen kanssa, jolla on samankaltaiset arvot, suunnilleen sama ajatus sopivasta elintasosta ja elämäntyylistä yleensä, sekä yleinen sivistystaso aika samaa luokkaa. Joten ulkonäöllä ja "statuksella" on vaikutusta. Mutta ihmiset on sen verran monimutkaisia tyyppejä, että jokainen viehättyy vähän erilaisista asioista ja pitää eri juttuja kumppanissa tärkeänä. Ja ne asiat myös tosiaan muuttuu iän ja elämänkokemuksen myötä. Ei siis voi vetää mutkia suoriksi jollain tasoteorioilla, kun kyseessä on paljon monimutkaisempi asia. Ja kuten kuka tahansa voi ympärilleen katsomalla huomata, kyllä vaan hyvin monen näköiset ja "tasoiset" ihmiset pariutuu ja onnistuu näyttämään ihan onnellisilta yhdessä.
Kyllä minä tunnen muutaman menestyvän ja hyvännäköisen pariskunnan tai oikeastaan perheen. Akateemisia, älykkäitä ja fiksuja ihmisiä ovat, eivätkä ole suomenruotsalaisia. Ammatteina lääkäriä, hammaslääkäriä, ekonomia, arkkitehtia jne. Oikein mukavia ihmisiä ovat.
Perinteisesti suomalaiset ovat vain niin kateellisiä, että kenestäkään ei voi sanoa mitään kaunista. Kaikki pitää haukkua ja jos joku on kaunis ja menestynyt, niin sitten varsinkin pitää kateuksissaan dissata. Ei toisen menestys ole keneltäkään pois!
Mä käyn usein juoksemassa lenkkejä hyvin tienaavien ihmisten trendikkäillä asuinalueilla Helsingissä, ja AP:n tavoin tykkään katsella ohi meneviä pariskuntia ja heidän keskinäistä suhetta viehättävyyden osalta.
Havaintoni ovat suoraan ristiriidassa AP:n havaintojen kanssa. Pariskunnat joita näen, ovat pääsääntöisesti juurikin samalla tasolla. Pitkä ja komea mies sekä kaunis ja hoikka, miestä yleensä noin päätä lyhyempi nainen on aika tyypillinen näky näillä alueilla. Myös taviksien osalta parit ovat hämmästyttävän lähellä toisiaan ulkonäkötasonsa puolesta.
Melkein joka lenkillä näen kyllä toki myös sen yhden pariskunnan, poikkeuksen joka vahvistaa säännön. Näistä esimerkkeinä viime päiviltä kalju tavismies (selkeästi varakas kuitenkin) kauniin naisen kanssa, sekä pitkä ja hyvässä tikissä oleva mies yhdessä ehkä 20kg ylipainoisen naisen kanssa.
Summa summarum: olen AP kanssasi eri mieltä!
Liikut väärissä piireissä. Lähde varakkaiden alueelle kävelemään, niin väistämättä törmäät kauniisiin ihmisiin. On yllättävää, miten eri näköisiä (ei vain pukeutumisen osalta) ihmiset ovat eri alueilla. Rikkailla alueilla on huomattavasti enemmän hoikkia, kauniita ihmisiä, kun taas tavis-alueilla ihmiset ovat... ns taviksia.
Mun kaveripiirissä nuorena pariutuneissa on näitä hyvännäköisiä ja menestyneitä pareja, mutta sitten kolmikymppisenä pariutuneissa ei.
Minulla on tähän yksi teoriakin: teininä/parikymppisenä pariudutaan lähinnä ulkonäkö ja mukava luonne edellä, ja nuorena pariutuneilla on ollut aina sellainen perusturva ja tuki kotoa, että on helppo keskittyä olennaiseen ja menestyä yhdessä.
Vanhempana/”aikuisena” pariutuessa joutuu tekemään kompromisseja, molemmilla on jo menneisyyden painolastinsa jne.