Ionisoiva hiustenkuivaaja
Oletteko huomanneet eroa hiuksissa kuivattaessa tavallisella ja ionisoivalla/tuplaionisoivalla hiustenkuivaajalla? Onko tuo ionisointi huuhaata?
Kommentit (24)
Onko tuo ionisoiva fööni turvallinen raskausaikana? Entäs lapsille onko turvallinen? Kun sanotaan, että ionisoiva säteily on haitallista ja altistaa syöpään, koskeeko tämä ionisoivia föönejä?
Aivan höpö vehje oli. Ei mitään eroa
Onko ionisoiva fööni turvallinen? Aiheuttaako ionisoivaa säteilyä? Entäs raskausaikana uskaltaako käyttää?
Mä huomasin kyllä eron.
Luulin ensin että johtui mun käyttämistä uusista muotoilutuotteista. Mulla Philipsin fööni missä Ionitec juttu
Ionisoiva säteily aiheuttaa leukemiaa, joten onko ionisoiva fööni turvallinen? Vai alistaako ionisoiva fööni ionisoivalle säteilylle? Itse tykkään myös lämmitellä föönillä, mutta vähän pelottaa tuo ionisoiva. Onko haittaa?
Onko ionisoiva fööni turvallinen? Aiheuttaako leukemiaa ?onko tuo ionisoiva fööni ionisoivaasäteilyä?
Vierailija kirjoitti:
Onko ionisoiva fööni turvallinen? Aiheuttaako leukemiaa ?onko tuo ionisoiva fööni ionisoivaasäteilyä?
Tottakai. Säteilee niin, että STUK:in hälyyttimet pärähtää ympäri maata soimaan heti, kun käyntiin laittaa.
Kiinnostaisi kyllä tietää näin kemistinä tuon "ionisoivan hiustenkuivaajan" toimintamekanismi, koska ionisoiva säteily voi vaurioittaa mm solun perimää ja aiheuttaa siten mutaatioita.
Vierailija kirjoitti:
Kiinnostaisi kyllä tietää näin kemistinä tuon "ionisoivan hiustenkuivaajan" toimintamekanismi, koska ionisoiva säteily voi vaurioittaa mm solun perimää ja aiheuttaa siten mutaatioita.
Jopa kemistinkin luulisi tietävän sen verran, että ei kai nyt hiustenkuivaajassa ionisoimiseen käytetä säteilyä :D
Mulla on ionisoiva hiustenkuivaaja. Jos sen ioni-toiminnon laittaa päälle, palaa sininen merkkivalo. Mitään muuta eroa en ole huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa kemistinkin luulisi tietävän sen verran, että ei kai nyt hiustenkuivaajassa ionisoimiseen käytetä säteilyä :D
No enemmän tässä mietityttääkin et minkähänlaisesta ionisoinnista mahtaa olla kyse. Tietenkään kyse ei ole säteilystä, muuten ei olisi mitään mahdollisuutta että tuollaisia vehkeitä olisi markkinoilla. Mieleen tulee että kyseessä olisi jonkinlainen prosessi jossa hiuksissa olevia sinkkisiltoja manipuloidaan, mutta miten. Yleensä homma hoidetaan permanenttia laittaessa erilaisilla kemikaaleilla, tässä tuskin on kyse niistä.
Minulla on ionisoiva kuivaaja, mutta mitään eroa en ole tuolla toiminnolla huomannut tavanomaiseen. Paitsi tuon ylempänä mainitun seikan, että kun ionisointinappia painaa, saa nappiin oranssin valon.
Eivät ole eroja huomanneet muutkaan: http://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/11/01/coline-peittosi-merkkituotteet-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No enemmän tässä mietityttääkin et minkähänlaisesta ionisoinnista mahtaa olla kyse. Tietenkään kyse ei ole säteilystä, muuten ei olisi mitään mahdollisuutta että tuollaisia vehkeitä olisi markkinoilla. Mieleen tulee että kyseessä olisi jonkinlainen prosessi jossa hiuksissa olevia sinkkisiltoja manipuloidaan, mutta miten. Yleensä homma hoidetaan permanenttia laittaessa erilaisilla kemikaaleilla, tässä tuskin on kyse niistä.
Siis kuivaajan läpivirtaavaa ilmaa ionisoidaan sähköisesti. En oikein ymmärrä, mikä siinä on niin outoa?
Mutta aiheuttaako fööni ionitoiminnolla solutuhoja. Ionisoinnilla kun on soluja tuhoava vaikutus?ko? Vai mitä fööneissä tuo ionitoiminnolla aiheutetaan. Onko kyseessä joku eri toiminto kuin tuo ionisäteily, mutta miksi ihmeessä sama nimi?
Mitä sen ionisoinnin sitten pitäisi tehdä hiuksille`?
Entäs sitten ionisoivalla föönillä lämmittely? Onko haitallista?
Vierailija kirjoitti:
Mitä sen ionisoinnin sitten pitäisi tehdä hiuksille`?
Vähentää sähköisyyttä. Eikä aiheuta solutuhoja sen enempää, kuin villasukat jalassa kuivana pakkaspäivänä.
Onko tarkoitus poistaa hiusten sähköisyyttä?
Minuakin kiinnostaisi. Tarvitsee kohta ostaa uusi fööni enkä oiken ymmärrä noista.