Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

FB:ssä kiertävä päivitys, 13v tyttö kateissa viisi päivää

Vierailija
07.08.2014 |

Siis lähtenyt omille reissuilleen ja äiti laittanut kuvan, sekä pyynnön pitää silmät auki, jotta tyttö saataisiin kotiin. On huolissaan, koska ilmeisesti tyttö jossain epämääräisessä ja vanhemmassa seurassa.

Tähän on monet kommentoinut, että "voi ei taas, koita jaksaa" ym. Lisäksi äiti kirjoittaa, että tyttö luvannut monta kertaa tulla, mutta ei pidä lupauksiaan.

Olen siis nyt varmaan ihan kuplassa kasvanut, mutta miten on mahdollista, että noin nuori lapsi karkaa toistuvasti, on lähes viikon pois jossakin epämääräisissä piireissä jne? Omalla isoiskollani oli rankka murros- ja teini-ikä, joka "huipentui" raskautumiseen 18-vuotiaana, mutta ei hänkään tuolla lailla ja varsinkaan vielä noin pienenä. Ja poliisit ei tee mitään!

Herättääkö tämä teissä mitään ajatuksia? Vähän alkaa oman, nyt 9-vuotiaan tytön murrosikä jännittämään...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että esiteinien hatkailut myös laitoksista on kasvanut tässä parin vuoden sisään. Mulle ei oo mtn uutta, että 11-12-vee tyttö lähte hatkoille, yöpyy itseään vuosia vanhempien jätkien luona (jotka yleensä myös rahoittavat nämä hatkareissut) ja juovat näillä hatkareissuilla itsensä pahaankin kuntoon. Tulevat sit ylpeenä mulle näyttää reissulla otettuja kännivideoita ja faceen spämmätään jotain tyylit "tuli vähän hatkattua, menee pari viikkoo sit laitokses!! #vitunsossut #perseestä ". Nuorin röökinvetäjä mikä on tullu vastaan on 10-v, alotti röökin vetämisen 7-veenä. Nuorin alkoholin käyttäjä oli 12-v, aloittanut 9-veenä.

Tervetuloa nykymaailmaan.

t. laitosnuori

Vierailija
2/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se äitikin näyttää max 18-vuotiaalta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 21:45"]Musta tuntuu, että esiteinien hatkailut myös laitoksista on kasvanut tässä parin vuoden sisään. Mulle ei oo mtn uutta, että 11-12-vee tyttö lähte hatkoille, yöpyy itseään vuosia vanhempien jätkien luona (jotka yleensä myös rahoittavat nämä hatkareissut) ja juovat näillä hatkareissuilla itsensä pahaankin kuntoon. Tulevat sit ylpeenä mulle näyttää reissulla otettuja kännivideoita ja faceen spämmätään jotain tyylit "tuli vähän hatkattua, menee pari viikkoo sit laitokses!! #vitunsossut #perseestä ". Nuorin röökinvetäjä mikä on tullu vastaan on 10-v, alotti röökin vetämisen 7-veenä. Nuorin alkoholin käyttäjä oli 12-v, aloittanut 9-veenä.

Tervetuloa nykymaailmaan.

t. laitosnuori

[/quote]

Käytiin tässä yks pv ostamas yhdelle alle 13-v nuorelle uus puhelin, missä ei oo kameraa, ei nettiä, eikä saldoo soittaa kenellekkään. Tälle kyllä voidaan soittaa, mutta listalla on lähinnä sossu, ope, vanhemmat ja ohjaajat. Ja estot päällä.. Tämä siksi, koska tämä oli mennyt suomi24:sessa sopimaan aikuisen miehen kanssa juttuja hatkapaikkaa ja alkoholia vasten. Ja tää nuori ei ulkonäöltä edes erotu massasta. Ette ikinä arvais päältäpäin.

Mulla sit saa olla älypuhelin netillä yön yli itselläni, ei mitään estoja, ei mtn rajoituksia. Meitä mahtuu montaa nuorta yhteen laitokseen.

Mut oonkin aika pahis. Oon vajaa puolikakstoista av:lla, vaikka nukkumaan piti mennä klo.22. Voisin kohta käydä kurkkaa kuka on yökkönä. Jos oon nätisti, niin saatan päästä kattoo tän kaa koneelta jtn sarjaa/leffaa.

t. laitosnuori

Vierailija
4/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin kateissa, tai mistä kadonnut ennemminkin?

Vierailija
5/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti Helsinki/Vantaa-alueella epäillään olevan.

Vierailija
6/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se joku 17v tyttö kanssa ollut kadoksissa? Oli iltalehdessä tässä joku päivä.

Vierailija
7/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:30"]

Eikö se joku 17v tyttö kanssa ollut kadoksissa? Oli iltalehdessä tässä joku päivä.

[/quote]

Mutta se olikin mannetar.

Vierailija
8/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai siis se fasu ? Tummaihoinen?

Vierailija
9/10 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa täällä av:lla kirjoitusten tasosta päätellen olla enemmänkin laitosnuoria kuin aikuisia äitejä. 

Vierailija
10/10 |
08.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 23:40"]Taitaa täällä av:lla kirjoitusten tasosta päätellen olla enemmänkin laitosnuoria kuin aikuisia äitejä. 

[/quote]

Älähän yleistä.