Tuleeko teillä koskaan lyhyitä sydämen tykytyskohtauksia?
Siis sellaista, että sydän lyö hetken tosi nopeasti.
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:46"]Kyllä takykardiakin voi olla ihan vaaratonta.
[/quote]
Totta kai voi olla mutta tutkittavahan se on ennen kuin voidaan sanoa ovatko koh.vaarattomia vai eivät. Itselläni tosiaan, onneksi, vaarattomia, paniikkihäiriön yksi somaattinen oire. Näin minulla. Tutkittu tosiaan ennen diagnoosia on, verikokeet EKG, rasitus EKG ym.
Kertokaas mikä mulla on kun mulle tulee rytmihäiriö, jos kumarrun vaikka ottamaan jotain lattialta ja nousen äkkiä ylös. Verenpainelääkitys on, mutta silti aika korkeella välillä tuntuu paineet olevan.
Lyhyempiä ja pidempiä, vaikka lääkkeiden pitäisi estää ne. Takana syömishäiriö, päällä paniikkihäiriö ja aina välillä rytmihäiriöikin muistaa käydä moikkaa.
n16
Mullakin on. Varsinkin, jos olen väsynyt. Kun olin valvonut pari vuotta ilman kunnon yöunia, rytmihäiriöitä oli koko ajan. Holterseurannassa olin vuorokauden. Lääkärin mukaan olivat vaarattomia, mutta hyvä, että tutkittiin, sillä itse pelkäsin niitä todella paljon. Sain lääkettäkin ja se auttoi vähän. Lopetin myös kahvin juonnin ja laitoin miehen osallistumaan pienimmän lapsen yöheräilyihin, jotta sain univelkaa pois.
Helteet aiheuttavat rytmihäiriöitä!
Minullakin on ap samanlaista. Juuri tänään viimeksi mietin, pitäisikö asiaan regoida. Minulla on myös melko paljon niitä lisälyöntejä. Kiva kun kysyit, koska on kiva kuulla, että on näin yleistä.
Hauska kuulla, että muillakin yskäisy voi auttaa rytmihäiriöön, koska minulla oli aiemmin myös hitaita rytmihäiriöitä (epäsäännöllinen, hidas pulssi), ja tuohon vaivaan auttoi kunnon yskäisy, jolla sain sydämeni "käyntiin". Nyt minulla on tahdistin, joka hoitaa hitaan puolen, mutta nopeat tosiaan vaivaavat toisinaan.