Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverin lapsen isä yritti itsemurhaa

Vierailija
07.08.2014 |

Kaverini on eronnut, mutta heillä on lapsesta yhteishuoltajuus. Ex-mies oli yrittänyt itsemurhaa kuukausi sitten. Pitäisikö minun kertoa? Kuulin sellaista kautta etten saisi kertoa.

Lapsi ei ollut isällään tuolloin, ja isä oli viety sairaalaan.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
08.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lasu

Vierailija
22/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä kertoa jos kerta olet niin kuullut ettei pidä kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kertoa kenelle? Ei kuulu asua sinulle mitenkään!!!

Vierailija
24/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta. Tuntuu hankalalta kuulla tuollaista, kun mietityttää että jos toistuu niin olisiko pitänyt reagoida silloin kun tiesi.

Vierailija
25/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:11"]Siis kertoa kenelle? Ei kuulu asua sinulle mitenkään!!!

[/quote]

Ei varmasti kuulukaan. Olen samaa mieltä, mutta on hankalaa kun tietää jo.

Vierailija
26/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:12"]Kiitos vastauksesta. Tuntuu hankalalta kuulla tuollaista, kun mietityttää että jos toistuu niin olisiko pitänyt reagoida silloin kun tiesi.

[/quote]

Mitä voisit mikä tehdä?

Vierailija
27/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tilanne on se, ettei lapsen äiti tiedä. Siksi kysyn.

Vierailija
28/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:11"]Siis kertoa kenelle? Ei kuulu asua sinulle mitenkään!!!

[/quote]

[/quote]

Kenelle tuota asiaa nyt olisit kertomassa,en tajunnut?

Vierailija
29/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:14"]Siis tilanne on se, ettei lapsen äiti tiedä. Siksi kysyn.

[/quote]

Ei kuulu sinun kertoa. Piste.

Vierailija
30/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:15"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:11"]Siis kertoa kenelle? Ei kuulu asua sinulle mitenkään!!!

[/quote]

[/quote]

Kenelle tuota asiaa nyt olisit kertomassa,en tajunnut?

[/quote]

Lapsen äidille.

Vierailija
31/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen itse joutunut sairaalaan vastaavassa tilanteessa (lapset olleet isällään, jonka kanssa yhteishuoltajuus), asiasta on joka kerran tehty ls-ilmoitus, josta tietenkin tieto myös toiselle huoltajalle.

Vierailija
32/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noo mää lähtisin siitä että jos ihminen koittaa itsemurhaa niin se tarttee hoitoa. Sitten kun se on ollut itselleen vaaraksi, niin SAATTAA olla vaaraksi muille. Tämä siis koskee niitä lapsia. Entä jos mies ajaa vaikka rekkaa päin lapset kyydissä jos seuraavan kerran tekee mieli tappaa itsensä ja tahtoo ottaa lapsetkin mukaansa.

Jos se olisi sinun perhe? Puhuttaisiin sinun entisestä kumppanista niin varmasti kiinnostaisi hänen terveys? Minusta tuollainen kuuluu jakaa entiselle, jolla on siis lapsia ikuisena siteenä.

Jos yhteiskuntaa kiinnostaisi aidosti ihmisien terveys niin tälläiset asiat kuuluisi kertoa sille lapsen toiselle vanhemmalle. Mutta lyhyesti: kertoisin ja odottaisin että minun läheiset kertoisivat jos lapsieni isä, minun entinen joka tapailee lapsiamme ja on vastuussa heistä olisi koittanut tappaa itsensä. Olen kylläkin yhä lapsien isän kanssa, joten asia kai koskee minua mukamas jotenkin enempi?? Mutta lapsien hyvinvointia ajatellen: kyllä tuollainen asia pitää saada kerrottua. Vaikka nimettömänä ja seuraatte tilannetta. Mutta kertoa täytyy.

Vierailija
33/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidetaanko itsemurhaa yrittäneelle terapiaa yms. automaattisesti?

Vierailija
34/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku huolestunut hoitajako olet? et tietenkään kerro, sen verran pitää ammattiaan ja sen velvoitteita kunnioittaa!

Vierailija
35/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voit kertoa asian lapsen äidille. On luultavasti lapsen etu, että hänen äitinsä tietää isän olevan jossain määrin epävakaa.

Vierailija
36/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi lapsi ja lapsen toinen vanhempi yrittäisi itsemurhaa... Totta hemmetissä haluaisin tietää. Mitäs jos ei jaksa huolehtia lapsesta tapaamisilla? Tai yrittää seuraavalla kerralla niin, että ottaa lapsenkin siihen?

Vierailija
37/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:19"]joku huolestunut hoitajako olet? et tietenkään kerro, sen verran pitää ammattiaan ja sen velvoitteita kunnioittaa!

[/quote]

En ole hoitaja. Kuulin asiasta vahingossa.

Vierailija
38/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä tapauksissa kyllä tehdään aina, tai pitäisi tehdä, lastensuojeluilmoitus sairaalasta tms. terveydenhuollosta, jossa potilas on hoidossa. Tätä kautta lapsen äiti sitten saanee tiedon aikanaan.

Vierailija
39/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos minun lasteni isä yrittäisi itsemurhaa niin haluaisin kyllä tietää koska jos on ihan rikki henkisesti niin pystyykö huolehtimaan (pienistä?) lapsista turvallisesti.

Itsensä toki saa tappaa mutta ettei vie lapsia mukana tai nämä joutuvat näkemään jotain kamalaa.

Vierailija
40/58 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 20:18"]

Hoidetaanko itsemurhaa yrittäneelle terapiaa yms. automaattisesti?

[/quote]

Kokemukseni mukaan ei todellakaan. Yksinkertaisimmillaan pikainen psykiatrin konsultaatio (kun itse vielä hieman tokkuraisena makaa päivystyksen sängyllä), jossa tivataan "et kai enää ole itsetuhoinen!" Juu, en tietenkään. Sitten voikin jo lähteä kotiin.