Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hankitaan kunnon pyörä, pyöräilyvaatteet yms., mutta..

Vierailija
07.08.2014 |

Se PYÖRÄILYKYPÄRÄ puuttuu joka toiselta!

Mikä siinä on, että sitä kypärää ei laiteta päähän? Aivan idioottia polkea tuolla mäkeä täysiä alas, kun se tärkein osa, eli pääkoppa,on suojaamatta? En ymmärrä.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla syynä nuo ihan samat jo aiemminkin mainitut: hiostaa, liiskaa tukan (plus pakottaa laittamaan hiukset auki tai letille ettei paina), on järjettömän epäkäytännöllinen kantaa mukana kaupoissa tai asioilla sekä ne ovat rumia. vesisateellaa myös vesi tippasee inhottavasti nenän päälle.

joo tiedän että kypärää pitäisi pitää mutta voi kamala jos sen pienen riskin elämässä otan. on kuulkaas mukava tunne kun tukka hulmuaa pyöräillessä hikisen työpäivän jälkeen ;)

ps. ajan oikeasti todella varovasti. tiedän kyllä että joku muu voi törmätä minuun, mutta omalta osaltani minimoin ajamalla risteyksissä (ja muutenkin melko) hitaasti, taluttamalla tien yli, tarkkailemalla muita tiellä liikkujia.. kyllä joku voi mun päälle ajaa vaikka olisin kävellen liikkeellä.

Vierailija
22/33 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että aivoni voivat muussaantua kun en pidä päässäni epämukavaa ja hiostavaa kypärää, mutta jos kuolen ei tarvitse tulla minun vuokseni itkemään.

Itse olen päätökseni tehnyt. Tietenkin lapsille kypärät koska se on vanhempien vastuulla varjella lapsen arvokasta pääkoppaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä sitä kypärää kantaisi mukana ostoksilla? Pyöränsarveen vain. Ajatelkaas, jos joku sen siitä varastaa, niin on kelpo syy ajella kaupasta kotiin tukka hulmuten!

Vierailija
24/33 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pitää kypärää joilla on siellä kypärän alla jotain suojeltavaa. Muut ei.

Vierailija
25/33 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 19:42"]Miksipä sitä kypärää kantaisi mukana ostoksilla? Pyöränsarveen vain. Ajatelkaas, jos joku sen siitä varastaa, niin on kelpo syy ajella kaupasta kotiin tukka hulmuten!

[/quote]

mulla ei kyllä ole varaa ostaa uutta kypärää vähäm väliä.

t. opiskelija

Vierailija
26/33 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kanna sinä sitten mukana. Olen jättänyt (yhdessä maamme suurimmista kaupungeista) kypärän pyöränsarveen miljuunia kertoja eikä ole koskaan viety. Ehkä sekin vielä joskus tapahtuu

Vierailija
27/33 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 19:43"]Ne pitää kypärää joilla on siellä kypärän alla jotain suojeltavaa. Muut ei.

[/quote]Juuri olin samaa tulossa sanomaan. Kypärättömyys kertoo aika paljon ihmisestä.

Vierailija
28/33 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä elämässä vähän jännitystä olla.

;)

Vierailija
29/33 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laadukas kypärä on kevyt eikä paina tai hiosta. Juuri vähän aikaa sitten poljin tässä "superhelteessä" 80km lenkin. Selkä ja naama valui hikeä, mutta päänahka pysyi kuivana ja ilmastoituna.

Edellinen kypärä painoi jo lyhyellä lenkillä hedarin, eli tiedän kyllä miten inhottavalta kypärä voi tuntua. Jokaisen oma valinta toki, miten kypärää käyttää tai jättää käyttämättä, mutta tuollaiset epämukavuusjutut on tekosyitä.

Vierailija
30/33 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on näitä avauksia, joissa halutaan muiden ihmisten pitävän kypärää? Näissä ei yleensä ole takana muuta kuin oma epävarmuus. Joko kyvystä kasvattaa omia lapsia ("sinun, naapuri pitää laittaa se kypärä päähän, kun en muuten saa omia lapsiani tottelemaan!") tai sitten omasta rohkeudesta pitää kypärää, kun kaikki muut eivät pidä ja tunnet itsesi pelkuriksi (ja taas huudetaan sitä opettajakollegaa pistämään se kypärä päähän).

Mieluummin edetään edelleen siihen aitoon suvaitsevaiseen eli liberaaliin suuntaan. Silloin kukin saa pitää vaikka sukkahousuja päässä, jos huvittaa. Lapset ja niiden oikeudet ovat sitten asia erikseen. 

Itse pidän pyöräilykypärää sen oman tunteen mukaan, eli kun lähden lenkille kuutostielle, se on päässä, mutta kioskireissulla ei ole. Lapsille voisi tarv. asettaa jokin ikäraja tuohon.

31/33 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta olisi outoa lähteä fillaroimaan ILMAN kypärää. Yks tuttava veti komeat lipat fillarillaan tässä taannoin, eikä ois todennäköisesti selvinny hengissä ilman kypärää, joten pidän kypärän jatkossakin tiukasti päässäni. Surullista, että jotku eivät suostu pistää kypärää päähän ulkonäöllisistä syistä johtuen tai siksi, että hiukset menee huonosti.

Vierailija
32/33 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta oli juttua,jossa neurokirurgi sanoi,ettei pyöräilykypärän käytöstä ole hyötyä...

Vierailija
33/33 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up