Hankitaan kunnon pyörä, pyöräilyvaatteet yms., mutta..
Se PYÖRÄILYKYPÄRÄ puuttuu joka toiselta!
Mikä siinä on, että sitä kypärää ei laiteta päähän? Aivan idioottia polkea tuolla mäkeä täysiä alas, kun se tärkein osa, eli pääkoppa,on suojaamatta? En ymmärrä.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 18:43"]
Mitä väliä? Se on minun pääni. Ihan samanlailla kun otetaan isoja koiria eikä käytetä suojuksia.
[/quote]
mitä ihmeen suojuksia?
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 18:52"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 18:43"]
Mitä väliä? Se on minun pääni. Ihan samanlailla kun otetaan isoja koiria eikä käytetä suojuksia.
[/quote]
Mitä ihmeen suojuksia isojen koirien kanssa pitäisi käyttää? Minulla on kyllä pyöräilykypärä, mutta noista suojuksista en ole kuullutkaan? Tosin koira ei ole koskaan mukana, kun pyöräilen (oletan, että suojukset liittyy jotenkin pyöräilyyn, kun kysymys liittyi siihen).
Alkuperäiseen kysymykseen liittyen kyselin tätä kerran työkavereilta. Vastauksena sain
- tukka menee sekaisin/pää hikoaa
- hankala ja ruma, minne sen laittaa esim. kauppareissulla
- ajan niin hiljaa ja varovasti, ettei minulle voi sattua mitään
- sitten alan käyttää, kun poliisi alkaa sakottaa
- en usko, että aikuinen ihminen voi kaatua pyörällä niin, että lyö päänsä! Näin väitti korkeasti koulutettu 50+ nainen. Käytiin ihan kiivas keskustelu siitä, että miten ihminen kaatuu ja mitä tapahtuu, jos vaikka auto ajaa päälle.
[/quote]Miten hitossa se sinulle kuuluu? Ja suojuksilla tarkoitin sitä että koiranpuremia tapahtuu enemmän kuin lääkäriä vaativia pyöräturmia.
Joo'o. Mä olin ennen ihan samaa mieltä useimpien tähän ketjuun kirjoittaneiden kanssa siitä, että ei se kypärä niin tarpeellinen ole. No, nyt yksi tuttava makaa koomassa teho-osastolla, kun 'kypärä ei oikein sovi mun tyyliin'. Olisi se voinut edes hiukan suojella, kun pää osui rotvallin reunaan auton töytäistyä reippaasti risteyksessä.
Voi jessus mitä selityksiä on aikuisilla ihmisillä olla käyttämättä kypärää!! :D juu välillä naurattaa kun joku pyöräilijä on kun Ranskan ympäriajosta konsanaan mutta kypärä puuttuu:)
mitä selitätte lapsille kun ne sanoo et ei äitikään tai iskä laita kypärää?? Näytän tyhmältä? Hyvä esimerkki vanhempi ja papukaijamerkki sulle:D
Se joka sanoo että näyttää hölmöltä kypärä päässä ni kyllä sinä näytät hölmömmältä ilman sitä!
Sulla ei varmaan ole sitten koskaan ollut migreeniä, kypärä hautoo sen mulle, joten sitten en pyöräilis ollenkaan, onko sulla muuten myös autossa lentokoneessa ja kävellessä ap kypärä päässä???? Elä omaa elämääsi äläkä mieti miksi joku muu tekee jotain toisin.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 18:43"]
[/quote]
Mitä ihmeen suojuksia isojen koirien kanssa pitäisi käyttää? Minulla on kyllä pyöräilykypärä, mutta noista suojuksista en ole kuullutkaan? Tosin koira ei ole koskaan mukana, kun pyöräilen (oletan, että suojukset liittyy jotenkin pyöräilyyn, kun kysymys liittyi siihen).
Alkuperäiseen kysymykseen liittyen kyselin tätä kerran työkavereilta. Vastauksena sain
- tukka menee sekaisin/pää hikoaa
- hankala ja ruma, minne sen laittaa esim. kauppareissulla
- ajan niin hiljaa ja varovasti, ettei minulle voi sattua mitään
- sitten alan käyttää, kun poliisi alkaa sakottaa
- en usko, että aikuinen ihminen voi kaatua pyörällä niin, että lyö päänsä! Näin väitti korkeasti koulutettu 50+ nainen. Käytiin ihan kiivas keskustelu siitä, että miten ihminen kaatuu ja mitä tapahtuu, jos vaikka auto ajaa päälle.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 18:47"]
Sulla ei varmaan ole sitten koskaan ollut migreeniä, kypärä hautoo sen mulle, joten sitten en pyöräilis ollenkaan, onko sulla muuten myös autossa lentokoneessa ja kävellessä ap kypärä päässä???? Elä omaa elämääsi äläkä mieti miksi joku muu tekee jotain toisin.
[/quote]
Minulla on migreeni, mutta en kyllä koskaan ole sitä pyöräilykypärästä saanut. Hanki kunnon kypärä sen kympin styroksikipon sijaan. Miksi autossa muuten pitäisi olla kypärä? Siinähän ollaan turvavöissä kiinni, joten et voi lyödä päätäsi mihinkään (kuin korkeintaan airbagiin). Logiikkasi ontuu ;) Se plussa tuossa tietysti on, että kun kerran kunnolla kaadut ja lyöt pääsi, niin pääset lopullisesti eroon koko migreenistä.
Koska ne on aivan saatanan rumia ilmestyksiä
Ap on niitä ihmisiä, että jos minä en saa, sinä et saa...mulla on kaksikin hyvää kypärää, mutta kuumalla vaan tulee päänsärky. Ei mulla mitään logiikkaa ollutkaan, kunhan testasin saatko raivarit ja taisit saada ;)
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 18:40"]
Se PYÖRÄILYKYPÄRÄ puuttuu joka toiselta!
Mikä siinä on, että sitä kypärää ei laiteta päähän? Aivan idioottia polkea tuolla mäkeä täysiä alas, kun se tärkein osa, eli pääkoppa,on suojaamatta? En ymmärrä.
[/quote]
Miksi se sinun palleja kutittaa?
"Koska se on liian nolo". Itse pidin kypärääni joka koulumatkalla ihan koko yläasteen ajan, vaikka mulle naureskeltiinkin asiasta. En vaan pidä asfalttiin muussautuneita aivoja hyvännäköisinä, vaikka kypärä saattaakin pilata kampauksen. Ainahan kouluun/töihin voi lähteä sen 5-10min etuajassa, jos se kampaus on niin iso juttu.
t. teini
Minulle on sinällään aivan sama käyttääkö joku tuntematon pyöräilykypärää vai ei. Jos lyö päänsä ja kuolee, niin en ole hautajaisissa itkemässä. Se tietysti vähän nyppii, jos verorahoilla pitää jotain vihannesta pitkän aikaa pitää koneellisesti hengissä...
Ja sit tämä, että pyöräillään perheenä ja lapsikin saattaa istua pyörän kyydissä, niin lapsilla on kyllä kypärät, mutta itsellä ei! On se paha hoitaa sit niitä muksuja, kun on aivot muussina.
Koska otan tietoisen riskin ja pienennän tätä riskiä ajamalla varovaisesti. En ole kaatunut pyörällä, mutta olen useasti kaatunut liukastuttuani jäisellä kadulla. Nämä todennäköisyydet huomioon ottaen minun kannattaisi ennemmin pitää kypärää päässä kävellessäni.
Itse ajoin 15vuotiaana pyöräkolarin jossa sain tangon niskaan / päähän. Ensimmäinen muistikuva oli että jalat ja kädet eivät toimi.. Sen jälkeen elämään on mahtunut kuntoutusta, tuskaa ja hikeä - nykyään ne jäsenet toimivat ja arvatkaa mietinkö kahta kertaa pistänkö kypärän päähän? :)
Miten se kypärä estää esim jonkun selkärangan nikaman murskaantumisen ja siitä johtuvan halvaantumisen?
Minusta se on aina yhtä ihmeellistä, että joku ei pidä aivojaan varjelun arvoisina.
[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 19:25"]Miten se kypärä estää esim jonkun selkärangan nikaman murskaantumisen ja siitä johtuvan halvaantumisen?
[/quote]
Jos olisin käyttänyt kypärää olisi sen takaosa suojannut osittain niskaa, jolloin isku sinne ei olisi ollut voimakas / edes osunut "oikeaan" kohtaan.
Lisäksi vielä vakuutusyhtiön korvaus oli tasan 0e koska en käyttänyt kypärää.