Arvaa mikä asuinalue Helsingissä. Alueen FB-kirppiksellä valuuttana viini.
Ei nyt joka tavarassa, mutta huomattavan usein lasten vanhoja vaatteita, pyöriä, telkkareita, sisustustarvikkeita ja muita vaihtuu punaviiniin, valkoviiniin tai kuohuvaan. Tai sitten hedelmiin tai marjoihin. Juhla Mokka myös aika kova sana.
Jos jotain sitten myydään rahalla, sitä pyydetään vain muutama kolikko. Burberryn talvitakki, laput kiinni, tuo pullo kuohuvaa tai joitain kolikoita. Tytärtä ärsyttää Jopon väri - vaihtuu ämpärilliseen kotimaisia mustikoita tai kahteen punaviinipulloon..
Alueen arvanneelle lupaan lisätä alueen FB-kirppikselle jäseneksi :D (vain jäsenet voivat lisätä jäseniä)
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:42"]
Pakila
[/quote]
BINGO!
ap
[/quote]
Eeeei..mä olisin halunnut tietää tän!!
Kontula, Myllypuro tai Mellunmäki
Vastaus tuli jo, eli Pakila.
Ei siis ollut Herttoniemi, Kaivopuisto, Marjaniemi, Lauttasaari, eikä Jakomäkikään.
ap
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:44"]
Kontula, Myllypuro tai Mellunmäki
[/quote]
Ei, vaan Pakila.
ap
Ei Käpylä, eikä Malmi. Kanada pitäisi melkein hyväksyä :D
Mutta siis Pakila oli oikein. Laitapa, voittaja, jäsenpyyntö tulemaan, niin lisään sut sinne :) Pääset hyville apajille.
ap
:) tämä pakilalainen (ja ko. Fb-ryhmän jäsen) arvasi otsikosta. Mun mielestä kahvipaketti taitaa olla se yleisin hintapyyntö. Tosin harvemmin ko. kirppistä itse seurailen.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:59"]
:) tämä pakilalainen (ja ko. Fb-ryhmän jäsen) arvasi otsikosta. Mun mielestä kahvipaketti taitaa olla se yleisin hintapyyntö. Tosin harvemmin ko. kirppistä itse seurailen.
[/quote]
No kiva :) En itse juo Juhla Mokkaa saati kahvia ollenkaan, mutta hamstraan niitä tarjouksista nykyään kassikaupalla itselleni tämän kirppiksen takia. Ollaan laitettu sisustus kokonaan uusiksi kahvilla ja luovuttu halvoista opiskeluaikaisista ikeoista. Lapsille on saatu laadukkaita vaatteita muutamalla eurolla. Ihan paras kirpputori.
ap
Olisin sanonut pakila-paloheinä-torpparinmäki kierrättää :) itsekin paloheinässä asuvana olen tehnyt löytöjä :)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:10"]
Siis... MIKSI???
[/quote]
Miksi mitä?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:59"]
[/quote]
No kiva :) En itse juo Juhla Mokkaa saati kahvia ollenkaan, mutta hamstraan niitä tarjouksista nykyään kassikaupalla itselleni tämän kirppiksen takia. Ollaan laitettu sisustus kokonaan uusiksi kahvilla ja luovuttu halvoista opiskeluaikaisista ikeoista. Lapsille on saatu laadukkaita vaatteita muutamalla eurolla. Ihan paras kirpputori.
ap
[/quote]
Miksi sen pitää olla just Juhla Mokkaa? Olen useamman kerran tätä mietiskellyt? Meilläkään ei sitä juoda ja on nämä naapurit ne kerrat, kun jotain olen hankkinut, johonkin muuhun valuuttaan suostuneet. Tinkivaraa siis löytyy :)
Ja nyt kun aloin miettiä, muistan useamman tuotteen, jonka hintana on ollut "pullo hyvää punaviiniä".
T. 31
Myös Jätkäsaaren kirppiksellä ollut välillä tuollaista. Tulee vaikutelma äärimmäisen laiskasta kirppismyyjästä. Pyytäisi rehellisesti jonkun rahasumman ja pyyhkisi vaikka perseensä sillä. En halua tietää mihin kukin rahansa käyttää. Sen kun näkisi, että joku myy tavaransa kortsupakettia vastaan.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:14"]
Olisin sanonut pakila-paloheinä-torpparinmäki kierrättää :) itsekin paloheinässä asuvana olen tehnyt löytöjä :)
[/quote]
Samat sanat! Viinillä ja kahvilla olen tehnyt elämäni parhaimmat kirppislöydöt.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:10"]
Siis... MIKSI???
[/quote]
Miksi mitä?
[/quote]
Miksi arvokasta tavaraa vaihdetaan kahviin ja viiniin? Menee täysin yli köyhän ihmisen ymmärryksen.
Joo, pakilassa toi kuohuva näköjään kovaa valuuttaa. Lasten takki vaihtuu kuohuvaan, sitä ja tätä juhlamokkaan... muuta vaihtovaluuttaa on ollut marjat, sipulinippu, joku pieni terveellinen syötävä. Mä pyydän ihan vaan rahaa
Mut eikös tonne pakilaryhmään voi hyväksyä vain yp? Mulle ei ainakaan yuu liittymispyynnöt. Eli ap on jompikumpi YPistä
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:43"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 18:42"]
Pakila
[/quote]
BINGO!
ap
[/quote]
Eeeei..mä olisin halunnut tietää tän!!