Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketkä haluaa muka lapsia häihin?

Vierailija
06.08.2014 |

Menen naimisiin kahden viikon päästä ja hääkutsussa luki asiallisesti että häihin ei oteta alle 10 vuotiaita. En halua lapsia häihini, koska en halua ostaa erikseen lapsille lasten ruokaa, enkä halua että vauvat huutaa ja itkee kun meidät vihitään. Sitäpaitsi häistä tulee enemmän aikuisille sopivat, koska siellä on tarjolla alkoholia ja aikuisten ohjelmaa, mikä olisi lasten mielestä todella tylsää.

Siitä suuttuivat kaikki pienten lasten äidit, ja sanoivat että he eivät aio tulla häihin.

Joka kerta kun itse olen ollut jonkun häissä, seremonian aikana joku itkee/huutaa/nauraa. Siksi ei kiitos. Päästäisittekö lapset teidän häihin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen ollut vain lapsellisissa häissä. Tykkään!

Omissa häissä oli lapset mukana, tosin meidän häät oli ihan pienet, perhepiirissä. Isompiinkin häihin olis toki lapset kutsuttu. Meillä on yleensä aina lapset juhlissa mukana ja tervetulleita meidän juhliin. 

Näin on meidän ystäväpiirissä ja mä tykkään.

Vierailija
22/25 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset oli häissä, pienemmät vietiin kotiin 20.00 ja isommat 21,00

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, koska haluan häihini minulle tärkeitä ihmisiä, hyvässä ja pahassa. Ja minulle ystäväni on tärkeä, myös hänen perheensä on terve tullut, vaikka lapsi kitisisi, se kuuluu lapsuuteen, ja loppu peleissä en ole ollut yhdessäkään juhlassa jonka lapsi olisi pilannut, korkeintaan lapsi voi pilata omien vanhempiensa juhlimista, mutta ei muiden.

Vierailija
24/25 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menimme naimisiin niin nuorena, ettei kellään kaverilla ollut omia lapsia. Sukulaislapsista nuorin oli 11-vuotias pikkusiskoni, olen oikein tyytyväinen että homma meni noin. Jos kutsutuilla olisi ollut lapsia, olisimme kylmästi jättäneet kutsumatta.

Kun kaverit tulevat menemään naimisiin, en ota itseeni jollei (kun) minun lapsiani kutsuta.

Vierailija
25/25 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:41"]

En tiedä. Meillä oli sattumalta lapsettomat häät, kun vain lähimmät oli paikalla eikä suvussa tuolloin ollut lapsia. Nyt kun kaikilla on lapsia, tilanne olisi varmaan toinen. MUTTA muistan hyvin lapsettomana häissä, miten ärsytti, kun ne taaperot alkoivat aina ulista kurkku suorana tärkeimmällä hetkellä. Näin tapahtui kaksissa häissä. Kolmansissa lapset juoksivat rallia kirkon käytävällä ja silloinkin oli vaikeuksia seurata seremoniaa.

Lisäksi minut on lapsettomana kahdesti nakitettu lastenvahdiksi, ei kerrottu etukäteen mutta hääpaikalla istunkin lastenpöydässä syöttämässä niitä taaperoita ja pissattamassa, jotta vanhemmat saavat kerrankin bilettää.

Ei siis ole kovin hyviä kokemuksia yhdistelmästä häät ja lapset. Lähisukuun kuuluu lisäksi tällainen show-ihminen, jonka täytyy tällätä lapsensa jokaiseen kissanristiäiseen prinsessapukuihin, jotka mätsäävät sitten omaan prinsessapukuunsa ja ihan aina vie kaiken huomion itseensä ja lapsiinsa. Tuokin vähän arveluttaa. Häissä kai on tarkoitus ihailla hääparia eikä vierasta lapsineen.

Kyllähän niitä lapsia pitää viedä juhliin, jotta oppivat tavoille mutta kuka oikeasti haluaa kouluttaa lähipiirinsä lapset tavoille omissa tärkeissä juhlissaan? Voisivatko ehkä lapsiperheet kouluttaa ne lapsensa omissa juhlissaan, isovanhempien juhlissa, toisten lapsiperheiden juhlissa? Eivätkö lapsettoman hääparin tai lapsettoman syntymäpäiväsankarin juhlat ole oikeastaan hyvin sopimaton paikka ruveta koulimaan lapsia tavoille?

Minun lapseni eivät ole käsilaukkuni jatkeita eikä minulla ole tarvetta raahata heitä kanssani aivan kaikkialle. Jos kuitenkin olen estynyt, osaan kieltäytyä kutsusta nätisti eikä minun tarvitse syyllistää kutsujaa siitä, ettei lapsiani ole kutsuttu. Jokainen kutsuu ne henkilöt, jotka haluaa ja kutsutuilla on oikeus kieltäytyä kohteliaasti. Tällaiset elämäntapavalittajat, jotka valittavat siitä, että muut ajattelevat eri tavalla kuin he, ovat raivostuttavimpia ihmisiä ja ehkä on parempi, ettei heidän kanssaan kaveeraa muutenkaan.

[/quote]

Kun sinut on nakitettu lapsen vahdiksi, ei ole lapset häitä pilannut vaan vanhemmat ja sinä kun et osaa kieltäytyä.