Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole kertaakaan aikuisiällä tehnyt valmismatkaa

Vierailija
06.08.2014 |

Mun mielestä itse hoidetut on toiminut paremmin kuin hyvin. Kanarialla oli tarpeeksi stressaavaa nähdä suomalaislössejä. Onneksi niitä ei kuitenkaan ollut samassa hotellissa. Jota muuten suomalainen matkanjärjestäjä mainosti lapsi-vapaana hotellina, vaikka hotelli ei sitä ollut.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt valmismatkojen ideaa. Lentojen ja majoituksen varaamiseen ei montaa minuuttia mene. Mistä noissa oikein maksetaan?

Vierailija
2/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:29"]

Meidän perhe ei ole ikinä myöskään mitään valmismatkaa tehnyt, edes omassakaan nuoruudessa. Tulee vain myötähäpeä kun katselee niitä matkaopas ohjelmia :D 

JESSS.MEIDÄN PERHE LÄHTEE TURKKIIN JA ANKEYTYY BUSSIIN JOSSA KERROTAAN PAIKALLISET NÄHTÄVYYDET JA SHOPPAILLAAN OSTAMASSA KRÄÄSÄÄ.... :D 

HALVALLA! 

Mä en edes viittis mainostaa mitää tollasta. Enkä kyllä edes lähtis tollaseen reissuun vaikka maksettais.  

[/quote]

HALLELUJA! Sisko todistaa väkevästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:33"]

En ole koskaan ymmärtänyt valmismatkojen ideaa. Lentojen ja majoituksen varaamiseen ei montaa minuuttia mene. Mistä noissa oikein maksetaan?

[/quote]

Useinhan valmismatkan saa halvemmalla, koska tilauslennoilla on korkea täyttöaste. Saattaa myös päästä suoralla lennolla kohteeseen kotikaupungista. Muuten joutuu aina vaihtamaan vähintään kerran Helsingissä tai Tukholmassa. Jos norkoilee lentokentillä työkseen, niin ei jaksa tehdä sitä enää lomalla.

Vierailija
4/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:33"]

En ole koskaan ymmärtänyt valmismatkojen ideaa. Lentojen ja majoituksen varaamiseen ei montaa minuuttia mene. Mistä noissa oikein maksetaan?

[/quote]No, eipä ennen internetiä ja nykyisiä verkkosivustoja ja hakukoneita ollut hirveästi mahdollisuutta ruveta itse vertailemaan hintoja. Silloin vuonna kivi ja vasara tehtiin käytännön syistä toisin, ja moni muukin asia oli toisin, vaikka se nyt on mahdoton ymmärtää monelle viisastelijalle. Nyt on nyt ja ennen oli ennen ja useimmiten eletään ajan mukaan. Ne jotka todella usein käyttävät matkahakukoneita ja lentolippujen varaussysteemejä tietävät, että jotkut matkat tulevat halvemmaksi tietyn suuruisella porukalla jos ottaa valmisreissun. Sitten on todellakin edelleen olemassa ihmisiä, jotka eivät viitsi/halua/osaa jne. käytä hakukoneita vertaillakseen eri matkoja vaan varaavat matkasta suoraan matkanjärjestäjältä. En tajua, miten jollekin on ongelma se, miten muut täysin tuntemattomat ihmiset matkansa varaavat. Vai onko se sitä, ettei voi ymmärtää, MITEN IHMEESSÄ JOKU VOI TEHDÄ ASIAT ERI TAVALLA KUIN MINÄ! EIHÄN SE OLE MAHDOLLISTA!

Vierailija
5/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, minä olen tehnyt. Lento lähikentältä on aika iso etu.

Vierailija
6/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:21"]

ei kai niitä enää kukaan teekkään kun halvemmalla pääsee varaamalla matkansa itse netistä

[/quote]

no ei se aina ihan noinkaan mene. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Enkä mitään muitakaan matkoja.

Vierailija
8/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole minäkään. Mieheni 58v on käynyt kerran. 

Meitä ei nuo rantakohteet muutenkaan nappaa, kaupunkireissut on kalliita valmismatkoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:33"]

En ole koskaan ymmärtänyt valmismatkojen ideaa. Lentojen ja majoituksen varaamiseen ei montaa minuuttia mene. Mistä noissa oikein maksetaan?

[/quote]

kyllä valmismatkakin voi tulla halvemmaksi, esim. Meidän kotikentältä ei lähde kuin tilauslentoja, ei reittilentoja siten, että olisi halvempaa ja ainakaan ei yhtä kätevää.

Vierailija
10/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpäs olenkin tehnyt monta valmismatkaa.

Helppo ja nopea varaus, sopivasti valikoimaa ja kaikki info valmiina.

Suosin myös kotikenttälähtöjä.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan elämässäni tehnyt valmismatkaa. Ei mulla ole silti mitään tarvetta katsoa alaspäin ihmisiä, jotka niitä harrastavat. Enhän edes tiedä miilaisia ne todellisuudessa ovat, kun ei ole kokemusta. Ymmärtääkseni niitäkin on monenlaisia ja jos kaipaa "laiskaa" lomaa kiireiseen arkeen mahdollisimman helpolla, en näe mitään vikaa miksei saisi viettää vaikka massalomaa ja maata koko loman altaaalla. Loman pitää olla lomaa ja eri ihmiset ja eri elämäntilanteissa voivat kaivata erilaisia asioita lomaltaan.

Vierailija
12/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:33"]En ole koskaan ymmärtänyt valmismatkojen ideaa. Lentojen ja majoituksen varaamiseen ei montaa minuuttia mene. Mistä noissa oikein maksetaan?

[/quote]Osa vanhasta tottumuksesta. Katsos joku on reissannut jo aikana ennen interwebiä. Silloin ei ihan yhtä keveästi varailtu matkoja maailmalle. Mekin saimme haluamamme kohteen tänä kesänä halvemmalla pakettina kuin irtolennoilla ja erillisellä hotellibuukkauksella.

Minä olen reissannut moottoripyörällä 150t km ympäri ämpäri eurooppaa. Voisin kysyä, miksi joku matkustaa lentokoneella? Eihän siinä näe yhtään paikallisia elämänmenoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen kaikki tallinnaa kauemmaksi suuntautuvat reissut valmismatkoina, joko Aurinkomatkojen tai finnmatkojen kautta. Varsinkin kun on pari lasta niin on aina ollut edullisin vaihtoehto. Ja tietysti myös helpoin kun on päässyt suorilla lomalennoilla.

Vierailija
14/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:59"]

Minä teen kaikki tallinnaa kauemmaksi suuntautuvat reissut valmismatkoina, joko Aurinkomatkojen tai finnmatkojen kautta. Varsinkin kun on pari lasta niin on aina ollut edullisin vaihtoehto. Ja tietysti myös helpoin kun on päässyt suorilla lomalennoilla.

[/quote]Et sitten tiedä, että on olemassa ihan suoria reittilentojakin....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut aina valmismatkoilla ja aion olla jatkossakin.. Helppoa, edullista.

Mitä olen katsonut niin kallimmaksi tulisi itse räätälöiden ja pahimmilllaan 2-3 välilaskua.  EI kiitos.

Halvemmalla pääsee valmismatkoilla ja on turva takana.

Vierailija
16/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:49"]Minä en ole koskaan elämässäni tehnyt valmismatkaa. Ei mulla ole silti mitään tarvetta katsoa alaspäin ihmisiä, jotka niitä harrastavat. Enhän edes tiedä miilaisia ne todellisuudessa ovat, kun ei ole kokemusta. Ymmärtääkseni niitäkin on monenlaisia ja jos kaipaa "laiskaa" lomaa kiireiseen arkeen mahdollisimman helpolla, en näe mitään vikaa miksei saisi viettää vaikka massalomaa ja maata koko loman altaaalla. Loman pitää olla lomaa ja eri ihmiset ja eri elämäntilanteissa voivat kaivata erilaisia asioita lomaltaan.

[/quote]

Tuota noin... kyllä niitä allaslomia vietetään vaikka olisikin ostettu erikseen lennot ja buukattu hotelli trivagosta. .. ja vastaavasti lomalla saa kierrellä ja reissata just niin paljon kuin lystää vaikka varaus olisikin tehty matkanjärjestäjän kautta...

Vierailija
17/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 17:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 16:59"]

Minä teen kaikki tallinnaa kauemmaksi suuntautuvat reissut valmismatkoina, joko Aurinkomatkojen tai finnmatkojen kautta. Varsinkin kun on pari lasta niin on aina ollut edullisin vaihtoehto. Ja tietysti myös helpoin kun on päässyt suorilla lomalennoilla.

[/quote]Et sitten tiedä, että on olemassa ihan suoria reittilentojakin....

[/quote]

eipä vaan kotikentältä olekaan, ja kun lähtee helsinkiin niin rahaa ja aikaa palaa huomattavasti. Et sitten sitä tiennyt?

Vierailija
18/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt valmismatkoja kun olen halvimmalla niitä joskus saanut, mutta mikään ei ole estänyt reissaamasta sitten yksin paikan päällä. Yhdessäkään nähtävyyksiä esittelevässä turistibussissa en ole istunut lentokenttäkuljetuksia lukuunottamatta. Mutta en kyllä halveksu niitä, jotka istuvat.

Vierailija
19/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeisenä vuotena tehnyt neljä valmismatkaa - kaikki nk. äkkilähtöinä. Viime syyskuussa olin Azoreilla(AM- ei tee matkoja tänä vuonna), viikko maksoi 380€, marraskuussa viikko Lanzarotella(Apollo) tuttu hotelli Jable Bermudas. Tämäkin matka oli alle 400 euroa. Tammikuussa Funchalissa(Tjäreborg) n. 400€ ja huhtikuussa Portugalissa Lagosissa(AM) - viikko n.450€.

Nyt olisi syyskuussa taas tarkoitus lähteä viikoksi ja metsästän äkkilähtöjä - Sisilia tai Kypros kiikarissa.

Vierailija
20/27 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe on suosinut itse räätälöityjä matkoja enimmäkseen. Nyt parina vuonna ollaan käyty valmismatkalla. On ollut ihan positiivinen yllätys, etenkin Aurinkomatkat. Noihin kohteisiin ei olis omatoimisesti edes päässyt kovin helposti edullisuudesta puhumattakaan. Seuraava matka suunnitteilla ja vaihteeksi omatoiminen. Mun mielestä kannattaa tehdä matkat siten mikä itselle parhaiten sopii. Ei valmismatka ole yhtään huonompi vaihtoehto, jos mieluisaan paikkaan on sellainen tarjolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi