Matkakohde jonne sydämesi on jäänyt
tai ainakin osa siitä :)
Kommentit (204)
Ohrid, Makedonia. Varsinkin jos tykkää pienestä ja kauniista. Vähän isompi kaunis on Praha.
Selittäkää mulle Wien? Itselläni on jäänyt huono kuva ko. kaupungista.
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 04:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 04:04"]
[quote author="Vierailija" time="08.08.2014 klo 03:08"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 19:49"]
Sisilia minullakin. Kaksi erilaista kaupunkia, joissa molemmissa olen pari viikon pätkää käynyt: Palermo ja Taormina. Omalla tavallaan upeita kaupunkeja molemmat.
[/quote] Taormina on kuvankaunis verrattuna Palermoon ja liian steriili.
[/quote]
Taormina oli legendaarisen näyttelijän Regina Linnanheimon lempikohde.
Regina Linnanheimo oli jättänyt sydämensä Italiaan ja erityisesti Taorminaan piti hänen aina päästä.
Itsekin olen syvästi rakastunut Italian kauneuteen ja elämäniloon. Historiasta, taiteesta, arkkitehtuurista ja gastronomiasta puhumattakaan. La Dolce Vita!
[/quote]
Kiva kuulla, mutta mihis unohdit gigolomiehet?:) eikö sellaisia miehiä ole juurikin tämä ihanaakin ihanampi etelä-italia täynnä? minunkin mielestäni etelä-italia olisi lähes paratiisi, ilman gigolomiehiä, ilman ilmastonmuutosta ja lukuisilla työpaikoilla varustettuna.
[/quote]
Itse lomailen mieluiten Pohjois-Italiassa, jossa on runsaasti työpaikkoja - onhan Pohjois-Italia kolmanneksi rikkain alue koko maailmassa. Enkä ole mihinkään gigolomiehiinkään törmännyt.
Kerroinpa vain, että myös Regina Linnanheimo rakasti Italiaa ja että Taormina oli hänen lempikohteensa.
Regina Linnanheimon aikaan Taormina oli rikkaiden talvilomakohde, jossa talviaan viettivät mm. Truman Capote, D. H. Lawrence, Ava Gardner, Greta Garbo, Elisabeth Taylor, Richard Burton, Romy Scheider ja lukuisat kuninkaalliset. Massaturisti- ja kesälomakohde siitä tuli vasta 1960-70-lukujen taitteessa.
[/quote]
Niinpä!
Harva tietää, että yksi suomalaisen elokuvan kirkkaimmista tähdistä eli Regina Linnanheimo oli oikeasti kreivitär Regina Mörner.
Hän oli kreivitär Mörner vuodesta 1948 lähtien, jolloin hän meni naimisiin ruotsalaisen kreivi Carl Mörnerin kanssa.
Ja aatelisilla oli tapana viettää talvikautensa Taorminassa...
Venetsia. Ei peruspäiväretkikohteet San Marco, Rialton silta ja dogen palatsi vaan rauhallisemmat reuna-alueet, Lido, Burano jne. Lähtisin heti uudestaan.
Tänä kesänä ihastuin myös Gardajärveen, lähellä sydäntä myös Islanti ja Katalonia (pohjoisosa).
Uganda. Itkettää kun ajattelenkin, ettei minulla ole pitkään aikaan mahdollisuutta palata.
"Voit lähteä Afrikasta, mutta Afrikka ei ikinä lähde sinusta."
Kalymnos, aina ja ikuisesti. 12 kerta kuukauden päästä. Tämä on aina ylitse muiden ja joka syksy nykyään siellä 2-4 viikkoa. Myrtiesin 200 asukkaan kylässä asutaan.
Kuuba ja nimenomaan Havanna on toinen.
Ja Dominikaaninen tasavalta, Rio San Juan vaikkapa, pikkuinen paikallinen kylä. Turistirysäpaikat kuten Sosua ym. ei niin kiinnosta.
Japani. Aivan ihastuttava, monipuolinen ja turvallinen maa (toki luonto saattaa temppuilla). Sinne tahtoo aina takaisin.
Kansas - siellä ison taivaan alla oli Sitä Jotain
Tää oli musta jotenkin ihanasti sanottu. Itse en ole koskaan Kansasissa ollut, mutta tunnistan tunteen. On paikkoja joissa on vaan Sitä Jotain, jota ei voi millään konkreettisella (esim. upeat rannat, kauniit ja historialliset rakennukset jne.) selittää.