Kalliiksi tulee hankkia lapselle vaatteita!! Miten muut selviätte?
Meillä molemmat lapset ovat venähtäneet niin kovasti etteivät viime syksyiset/talviset vaatteet enään sovi päälle. Kaikki housut ja paidat pieniä. Samoin ulkoilu vaatteet ja kengät pieniä. Laskin että tulee kokonaisuudessaan noin 900€ sisävaatteet ja lenkkarit (t-paidat, pitkähihaiset, housut, sukat, villapaidat, neuleet jne.) sekä syys- ja talvitakit, - housut, pipot, kengät ym. toiset 900€ ellei enenmänkin! eli kokonaisuudessaan noin 2000€ ja tämä vaatekaappien uusiminen tapahtuu noin joka toinen vuosi..
Kommentit (177)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:15"]Meillä molemmat lapset ovat venähtäneet niin kovasti etteivät viime syksyiset/talviset vaatteet enään sovi päälle. Kaikki housut ja paidat pieniä. Samoin ulkoilu vaatteet ja kengät pieniä. Laskin että tulee kokonaisuudessaan noin 900€ sisävaatteet ja lenkkarit (t-paidat, pitkähihaiset, housut, sukat, villapaidat, neuleet jne.) sekä syys- ja talvitakit, - housut, pipot, kengät ym. toiset 900€ ellei enenmänkin! eli kokonaisuudessaan noin 2000€ ja tämä vaatekaappien uusiminen tapahtuu noin joka toinen vuosi..
[/quote]
Eihän tuo ole paljon. Joka toinen vuosi ja kahdelle lapselle tuo ei todellakaan ole suuri summa ole suuri summa. Lapsista on kuluja.
Ystävällisesti tulin kommentoimaan, että kirpparilta ostamalla säästää kun aloittaja kysyi miten me muut selviämme. Ja jos minut tekee ääliöksi se, että löydän halpoja ja hyviä vaatteita käytettynä ja vielä ostan ne lapselleni, olkoon niin. Aion jatkaa kirpputoriharrastustani myös lapsen kasvaessa, ja uskon, että tulen tekemään vielä monen monta loistavaa löytöä ja säästän pitkän pennin.
151, ihanko todella meinasit, että 9kk ikäiselle riittää/mahtuu äitiyspakkauksen vaatteet?
Oli miten oli, kun ette osaa asiallisesti ja haukkumatta tuoda kantaanne esiin, minä lähten opettelemaan jostain jotain ja ymmärrän ensi kerralla olla hiljaa kun tulee puhe lapsen vaatteista ;)
Ai siis kuudet housut ja paidat joka vuosi kaikille? Kuusi villapaitaa yhdelle lapselle per vuosi?? Kuulostaa uskomattomalta. Eikö kukaan voi pitää toisten vanhoja? Meillä on kolme lasta ja vanhimmalle tietysti joudutaan ostamaan uusia, mutta ei tosiaankaan kuutta kappaletta kerralla, muuta kuin ehkä sukkia ja alushousuja. Pienemmät sitten pitävät hyväkuntoisia, joten vain maksimissaan 2 kpl mitään täytyy ostaa. Onkohan teillä vähän ylimitoitettu tuo vaatteiden määrä? Eipä ihmekään jos rahaa kuluu. Luinkohan nyt ihan oikein o_O
Kun 9-kuisen vauvan kotiäiti ei ole sitä "te muut useampaa lasta vaatettavat äidit" -ryhmää.
Olet väärässä ketjussa, etkä vaan tajua. Et tajua. Mikä on ihminen joka ei vaan tajua? Tyhmä.
Ja ei, ei 9-kuinen joka on elänyt valtaosan elämästään lämpimään vuodenaikaan voi juuri tarvita - oikeasti - mitään pakkauksen lisäksi. Se että olet hassannut maltaita kirpparivaatteisiin keroo vain karusti sekin, ertä olet TYHMÄ.
Tule parin lisälapsen ja kymmenen vuoden jälkeen takaisin. Mene nyt häpeämään. Jooko.
153, jos olisin jättänyt kertomatta, että mulla on 9kk ikäinen lapsi, mutta silti kehottanut kirpputorille, olisinko saanut tämän kiukkuisen mammalauman kimppuuni? Kun pointti ei ollut se vajaa vuoden ikäinen lapsi, eikä edes lasten määrä, vaan se, että kirppareita kiertämällä syntyy säästöä. Se, että sä et tarvitse mitään äp-pakkauksen lisäksi, ei tarkoita sitä, että jokainen pärjäisi sillä.
Onhan tämä oikeastaan aika hyvää viihdettä. Sata kirkuvaa, erittäin asiallisesti kommentoivaa tanttaa jaksaa jauhaa mun tyhmyydestäni kun en mistään mitään tiedä koska lapseni on vasta niin nuori. Nyt jäitä hattuihin ja se levy pois päältä :D
Ja eiku tää tollo vaan jatkaa. Jatkaa ja jatkaa.voi vauvaparka.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:09"]
Ja eiku tää tollo vaan jatkaa. Jatkaa ja jatkaa.voi vauvaparka.
[/quote]
Tokihan ihminen joutuu itseään puolustamaan kun moinen raivolauma ottaa silmätikukseen. Jos lukisitte ekan viestini ihan ajatuksen kanssa, saattaisitte huomata - sadannen kerran - mikä se viestin asiasisältö taas olikaan. Ja vauva-parasta ei tarvitse huolehtia, hän nukkuu tyytyväisenä jo kolmatta tuntia :)
Kun argumenttinne ovat tyyliä "tollo", "tyhmä" tai "mee häpeemään", saa se pohtimaan teidän omien pääkoppienne sisältöä.
No mä olen se, jonka ostamia vaatteita saa kirppareilta. Me ollaan työssä käyviä ja saadaan sieltä sen verran palkkaa, että saan vaatteet ostettua lapsille. Mä inhoan tuota vaaterumbaa yli kaiken, joten en todellakaan osta vaatteita merkittävästi etukäteen varastoon. Mä en siis tiedä sopiiko välilausivaatteet, jos ovat pieniä sen ajan koittaessa, ostan uusia. Talvivaatteita joutuu hommaamaan. Mä en vaan halua pistää yhtään enempää ajatusta niihin vaatteisiin kuin on pakko. Teen kuin ap, ostan kerralla ja paljon. Lomilla ostan kun silloin on paremmin aikaa.
Mä annan kaikki meidän vaatteet eteenpäin, myymistä olen kokeillut. Mutta vaaditulla työmäärällä mun kannattaa tehdä sitä ansiotyötä ennemmin. Saan siitä huomattavasti paremmin rahaa kuin käytettyjen t-paitojen myynnistä.
Voi hyvä luoja että tuo yksi on nolo. Nolo. Jankkaa ja jankkaa tietäväisyyttään, vaikka on pihalla kuin lumiukko. Nolo.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 22:34"]
Voi hyvä luoja että tuo yksi on nolo. Nolo. Jankkaa ja jankkaa tietäväisyyttään, vaikka on pihalla kuin lumiukko. Nolo.
[/quote]
Niinpä, mä tiedän, että käytettyjä vaatteita ostamalla säästää rahaa. Jos olisin tiennyt, että sitä ei saa mainita 9kk ikäisen lapsen kanssa samassa lauseessa, olisin tehnyt sen silti!
Noloa on ainoastaan teidän kykenemättömyytenne asialliseen keskusteluun ja totaalinen sisälukutaidon puuttuminen.
Oma lapsi 6v ja tähän mennessä olen ehkä käyttänyt juuri ja juuri 300€ lapsen vaatteisiin ja kenkiin hänen syntymästään tähän päivään. Vaatteet kiertää suvussa ja ystävillä, lapsen isotäti lähettää paljon uusia vaatteita, kirppiksiltä löytynyt hyvin mitä tarvittu ja joskus kaupasta jotain uutena viekääpois -hinnoilla, esim. viimeisin ostos oli kahdet pellavahousut 2€/kappale. Ennakointia paljon, alkukesästä olen ostellut seuraavalle talvelle kenkiä ja haalarit ellei mummot ole ehtineet löytää jotain.
Vaatteita tuntuu olevan enemmän kuin ehtii käyttää.
Rahaa ei kyllä säästä penniäkään kantamalla kassikaupalla turhia vaatteita kirpparilta.
Olet nolo.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 23:00"]
Rahaa ei kyllä säästä penniäkään kantamalla kassikaupalla turhia vaatteita kirpparilta.
Olet nolo.
[/quote]
Mä en oikeastaan edes tiedä mistä olet repinyt tuon "kassikaupalla". Eikä se mua edes kiinnosta, te kun tunnutte keksivän itse asioita, ja sen perusteella täällä arvostelette.
"Olet nolo" on kyllä yksi parhaimmista vasta-argumenteista silloin kun ollaan ikään kuin alakynnessä, eikä keksitä enää mitään muuta. :)
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 20:11"]Yhden vauvan kotiäidillä ei ole minkään valtakunnan käsitystä millainen vaateeumba on päiväkotilasten ja/tai koululaisten työssäkäyvillä äideillä. Vähän kuin se vanha vitsi Marie Antoinettesta, jolle kerrottiin että kansalla ei ole leipää ja tää käski syödä leivoksia sitten.
Mullakin on memmytjo viikko kartoittaa kahden lapsen syksen vaatteet ja varusteet niin että selvitään joululomaan, jolloin mulla on seuraavan lerran siihen aikaa.
[/quote]
No olen ollut kotona ja töissä. Samallalailla se lapsi tarvitsee vaatetta oli kotihoidossa tai päiväkodissa sillä ei siellä kotona kokoajan kökitä. Monen lapsen vaatteet on tietenkin hankalampi hankkia kuin yhden.
Helpointa minulla oli tehdä vaste hankintoja kun olin töissä. Kotimatkalla ostoksille.
No siitä että kirjoitit ihAn itse säästäneei valtavasti ostamalla kirppikseltä. Kyllä sitä kamaa on täytynyt silloin kotiin kantautua kassikaupalla kun kyse on 10 sentin bodeista.
Eikä lapsi todellakaan pärjää samoilla varusteeilla päivähoidossa kuin kotona.
Mistä tuon tempaisit? Onko siitä(kään) kokemusta?
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:21"]
alessakin ollaan käyty mutta silti rahaa palaa rutkasti kun koko vaatekaappi uusittavana. kirppareita en harrasta. kunhan päivittelen miten rahaa menee lastenvaatteisiin. Ostimme myös kesävaatteita ja kenkiä noin 400€:lla ja nyt vielä nämä parin tonnin vaatehankinnat!
[/quote]
no mutta toisaalta, mistäs ne vaatteet sinne kirppareille tulee? Hyvä vaan että joku ostaa uutena niin me kirppariasiakkaat hyödymme siitä! Mä ostan kaiken mitä löydän kirpparilta, mutta vain siistejä ja laadukkaita. Onneksi täällä pk-seudulla on paljon hyviä lastenkirppareita, olen ostanut nyt varastoonkin seuraavia kokoja, koska aloitan työt, eikä ole enää niin aikaa kierrellä kirpoareita. Uutena lapsille ostan yleensä alusvaatteet, useimmiten kengät, toppavaatteet.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:23"][quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 10:21"]
alessakin ollaan käyty mutta silti rahaa palaa rutkasti kun koko vaatekaappi uusittavana. kirppareita en harrasta. kunhan päivittelen miten rahaa menee lastenvaatteisiin. Ostimme myös kesävaatteita ja kenkiä noin 400€:lla ja nyt vielä nämä parin tonnin vaatehankinnat!
[/quote]
älä jaksa valittaa jos et käytä kirppareita, oma syy kun rahaa palaa
[/quote]
Näin on. Löysin Uffista syystakin pojalle, vain euron.
Se käy vieläkin vaikka hankin sen pari vuotta sitten.
Kevätjuhliin hyvä paitis viidellä eurolla.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 23:11"]
No siitä että kirjoitit ihAn itse säästäneei valtavasti ostamalla kirppikseltä. Kyllä sitä kamaa on täytynyt silloin kotiin kantautua kassikaupalla kun kyse on 10 sentin bodeista.
Eikä lapsi todellakaan pärjää samoilla varusteeilla päivähoidossa kuin kotona.
Mistä tuon tempaisit? Onko siitä(kään) kokemusta?
[/quote]
Oivoi. Jos ostan lapselle 10 bodyä kirppikseltä, hintaan 1e/kpl (=10e), kaupassa saan pulittaa samasta määrästä 100 euroa, ellen jopa enemmänkin. Ei sitä tavaraa tarvitse paljon ostaa kun säästöä jo syntyy. Mielestäni tuossa on aika iso säästö, vai oletko tästäkin eri mieltä?
Mä olen puhunut vain halvoista kirppisvaatteista, en ole tempaissut mistään mitään.
Olen dyykannut lasten vaatteita pesulamme roskiksesta kun joku niitä sinne heittelee!
Sen kyllä huomaa, että osa on tosi tiukilla. Lapset kulkevat sellaisissa rääsyissä, ettei tosikaan