Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esimerkiksi eväiden teko puolisolle on nykyään paheksuttavaa?

Vierailija
26.07.2021 |

Meillä ainakin tuontyyppistä hemmottelua tapahtuu puolin ja toisin. Eikä listata hemmotteluja, joten kuun lopussa ei ole riitaa kumpi on milloinkin hemmotellut vähemmän. Mikä järki ylipäätään on parisuhteessa, jos kaiken pitää tapahtua itsellisesti?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska feministi ei tarvitse miestä eväsleipien tekoon eikä toisaalta alistu eväsleipiä tekeväksi koriorjaksi.

Just näin 😊. Toista hellitään vain sängyssä. Yhdessä tehdään muut jutut.

Vierailija
62/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni raivosi minulle kahvilassa, kun muun jutustelun ohella ohimennen kerroin, että tietynlaisina päivinä teen miehelle ruoka-annokset valmiiksi jääkaappiin. Selitin, että teen sen helpottaakseni meidän perheen kokonaistilannetta niinä päivinä. Ystävä piti kovaäänisen saarnan, kuinka hän ei ikinä suostuisi tuollaiseen, vaan sanoisi, että "sinä olet aikuinen, osaat kyllä itse tehdä annoksesi". Pauhaaminen vain yltyi, kun pistin hämmentyneenä väliin, että enhän minä niitä tee siksi, ettei mies itse osaisi tai siksi, että mies sitä minulta vaatisi. Nolotti, kun koko kahvila varmaan kuuli sen meuhkaamisen. Jostain syystä ei ole tehnyt mieli tuon jälkeen olla yhteydessä tuohon "ystävään". 

Onko mahdollista, että ystäväsi on kuitenkin nähnyt suhteessanne jotain mille sinä olet sokea? Ja on reagoinut asiaan, niinkuin hyvän ystävän kuuluukin. Sinusta hän on tuosta syystä kuitenkin epäystävä? 

Osaatko sinä odottaa miehen tekevän asioita sinun ja kokonaistilanteenne helpottamiseksi? Koska jos vastaus on ei, ystäväsihän hermostui ihan asiasta. 

Miksi ystävälle sallitaan nykyisin näin vähän? Eikä siinä mitään, voihan olla että hän tökkäsi sinua arkaan paikkaan. Mutta että ylpeillään sillä, että Minä se vain olen niin tärkeä tyyppi, että ystäväni pitäisi ymmärtää ettei ikinä töppää. 

Ethän oikeasti ole sitä mieltä, että hyvän ystävän kuuluu järjestää kohtaus julkisella paikalla, jos näkee ystävän suhteessa jotain ongelmia? Todella toivon, että et ole tai muuten käy pahasti sääliksi ystäviäsi. Jos niitä edes tuossa tapauksessa on. 

t. eri 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni raivosi minulle kahvilassa, kun muun jutustelun ohella ohimennen kerroin, että tietynlaisina päivinä teen miehelle ruoka-annokset valmiiksi jääkaappiin. Selitin, että teen sen helpottaakseni meidän perheen kokonaistilannetta niinä päivinä. Ystävä piti kovaäänisen saarnan, kuinka hän ei ikinä suostuisi tuollaiseen, vaan sanoisi, että "sinä olet aikuinen, osaat kyllä itse tehdä annoksesi". Pauhaaminen vain yltyi, kun pistin hämmentyneenä väliin, että enhän minä niitä tee siksi, ettei mies itse osaisi tai siksi, että mies sitä minulta vaatisi. Nolotti, kun koko kahvila varmaan kuuli sen meuhkaamisen. Jostain syystä ei ole tehnyt mieli tuon jälkeen olla yhteydessä tuohon "ystävään". 

Onko mahdollista, että ystäväsi on kuitenkin nähnyt suhteessanne jotain mille sinä olet sokea? Ja on reagoinut asiaan, niinkuin hyvän ystävän kuuluukin. Sinusta hän on tuosta syystä kuitenkin epäystävä? 

Osaatko sinä odottaa miehen tekevän asioita sinun ja kokonaistilanteenne helpottamiseksi? Koska jos vastaus on ei, ystäväsihän hermostui ihan asiasta. 

Miksi ystävälle sallitaan nykyisin näin vähän? Eikä siinä mitään, voihan olla että hän tökkäsi sinua arkaan paikkaan. Mutta että ylpeillään sillä, että Minä se vain olen niin tärkeä tyyppi, että ystäväni pitäisi ymmärtää ettei ikinä töppää. 

Sori, mutta mitä v'ttua oikein sekoilet? Miksi ystävän pitäisi siitä hermostua, jos nainen haluaa tehdä asioita miehelleen? Eiköhän se ole ihan sen naisen ja miehen välinen asia. Ystävällä ei ole mitään syytä siitä vetää hernettä nenään saati häiriköidä kahvilassa muita asiakkaita huutamalla. Ei siltikään, vaikka nainen olisi miehen kotiorjana, mikä ei kyllä ole se kuva, joka tuosta lainaamastasi viestistä välittyy. 

Vierailija
64/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan hyvän ystävän kuulu reagoida noin. jos siellä on jotain muuta, mille tuo kommentoija on sokea, hyvä ystävä kertoo sen sitten nätisti ja rauhallisesti eikä kilju jostain eväsleivistä. 

eri

Vierailija
65/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä piireissä paheksuttavaa? En ole löytänyt paheksumista ja nyt 15 vuotta tehnyt miehelleni eväitä.

Vierailija
66/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ironista että feministit ovat paheksumassa kaikkea naisellista.

Tiedätkö, mitä on feminismi?

Vierailija
67/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä piireissä paheksuttavaa? En ole löytänyt paheksumista ja nyt 15 vuotta tehnyt miehelleni eväitä.

Joo, mä en myöskään ole koskaan törmännyt moiseen eikä myöskään kukaan tuttavapiirissäni. Taitaa olla jotain omaa kuvitelmaa tai todella yksittäisiä tapauksia

Vierailija
68/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuonne aiemmille sivuille laitoin linkin tämänpäiväiseen keskusteluun, jossa sanottiin, että tällaiset asiat ovat alistamista. Varsinkin jos se toinen kiittää ja kehuu, niin se on kuulemma törkeää manipulointia. 

Vierailija
69/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Täällä oli aiemmin se miellyttämiskeskustelu ja siellä kysyin, miksi jollekulle ulkopuoliselle asia on ongelma, vaikka sille pariskunnalle itselleen ei. Ketju kuoli tuohon kysymykseeni. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/4242150/parisuhteessa-toisen-miellyttam…

tässä siis tuo keskustelu

Vierailija
70/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska feministi ei tarvitse miestä eväsleipien tekoon eikä toisaalta alistu eväsleipiä tekeväksi koriorjaksi.

Muuten ok, mutta myös mies voi olla feministi

Vierailija
71/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pari päivää sitten täällä oli vähän vastaavanlainen ketju, mutta en nyt yhtäkkiä löydä sitä. 

Vierailija
72/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän oikeasti ole sitä mieltä, että hyvän ystävän kuuluu järjestää kohtaus julkisella paikalla, jos näkee ystävän suhteessa jotain ongelmia? Todella toivon, että et ole tai muuten käy pahasti sääliksi ystäviäsi. Jos niitä edes tuossa tapauksessa on. 

t. eri 

Oletko kuullut sellaisesta asiasta kuin straw man? Ensin päättelet omiasi ja sitten haukut minut tosi innoissasi siitä hyvästä, että olen kuitenkin sellainen ja sellainen? 

En ole. Kerrohan minulle, missä kohtaa sanoin, että ystävän kuuluu järjestää kohtaus? Olen tottuneempi siihen, että miehet puhuvat näin naisista - ettei voi olla aiheellista syytä suuttumiseen, ja suuttuminen on ilman muuta tahallista ilkeyttä.

Minulla on kivat ystävät enkä itsekään ole heitä ikinä sättinyt. Pari nälväisyä muistan puolin ja toisin tapahtuneen vuosikymmenten varrella, ja se siitä, molemmat ymmärsivät tilanteen. Voi kuitenkin olla, että jonain päivänä ystävä hermostuu ja sättii minut julkisesti, koska hänellä on paska päivä ja minä olen itse onnistunut vastaamaan niin, että hän provosoitui. Kuten sinä nyt. Sellaisessa tilanteessa kuka tahansa fiksu ihminen jatkaa kommunikoimista jos pitää toista missään arvossa. 

Tuntuu vain, että nykyisin mitään arvossapitämistä ei tapahdu. Se on kerrasta poikki, ja ylpeästi niin. Nuoruudessani sellaista ihmistä olisi katsottu aika pitkään, joka ei olisi edes yrittänyt korjata tilannetta ennen kuin vain vetäytyy ja jättää sikseen koko ystävyyden. Nyt sitä näköjään ihaillaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi