Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esimerkiksi eväiden teko puolisolle on nykyään paheksuttavaa?

Vierailija
26.07.2021 |

Meillä ainakin tuontyyppistä hemmottelua tapahtuu puolin ja toisin. Eikä listata hemmotteluja, joten kuun lopussa ei ole riitaa kumpi on milloinkin hemmotellut vähemmän. Mikä järki ylipäätään on parisuhteessa, jos kaiken pitää tapahtua itsellisesti?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan usein tuntuu, että on monien mielestä paheksuttavaa jos nainen tekee miehelle palveluksen, esim. silittää paidan. Miehen naiselle tekemiä palveluksia ei paheksuta.

Millaisia palveluksia sinun miehesi tekee sinulle? Muutkin saavat vastata.

Vaihtaa hehkut, ilmaa patterit, käy ruokakaupassa, tekee ruokaa, kantaa painavat ostokset kotiin autosta, siivoaa... Katsos kun meillä joillakin on ihan kunnon miehiä. Hemmottelua meillä on esimerkiksi hieronta, viikonloppuloma, juurikin eväät valmiina, tuollaista pientä arjen luksusta. Ei se ole mitään hemmottelua, jos mies on imuroinut vaan normaalia perhe-elämää.

- eri

Ok, kiitos vastauksesta. Miehesi hieroo sinua ja vie sinut viikonloppulomille, sinä teet miehelle eväät.

Vierailija
22/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut haukuttiin täällä maanrakoon kun kerroin että teen miehelle eväät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan usein tuntuu, että on monien mielestä paheksuttavaa jos nainen tekee miehelle palveluksen, esim. silittää paidan. Miehen naiselle tekemiä palveluksia ei paheksuta.

Meidän arki on yhteistä ja ne arkiset teot meidän yhteistä asioita, jotka tekee se joka ehtii.

Vierailija
24/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tä? Tekeekö joku nykyaikana vielä eväitä??

Vierailija
25/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaa hehkut, ilmaa patterit, käy ruokakaupassa, tekee ruokaa, kantaa painavat ostokset kotiin autosta, siivoaa... Katsos kun meillä joillakin on ihan kunnon miehiä. Hemmottelua meillä on esimerkiksi hieronta, viikonloppuloma, juurikin eväät valmiina, tuollaista pientä arjen luksusta. Ei se ole mitään hemmottelua, jos mies on imuroinut vaan normaalia perhe-elämää.

- eri

Ok, kiitos vastauksesta. Miehesi hieroo sinua ja vie sinut viikonloppulomille, sinä teet miehelle eväät.

Niin? Onko siinä jotain ihmeellistä tai ongelmallista mielestäsi?

t, toinen eri

Vierailija
26/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen itselleni eväät töihin ja voisin tehdä samanlaiset myös miehelle. Teen siis itselleni juustovoileipiä, mutta mies syö mieluummin jotain muuta. Hukkaanhan ne minun tekemät eväät sitten menisi.

Lukemisen ymmärtäminen on sitten heikolla tasolla nykyään.

Ei ole. Kuten kirjoitin, voin tehdä miehelle eväät, jos mies söisi samaa mitä minä. Kun ei syö, en tee. Joudun kokkamaan meillä aina ruuat, joten mies voi halutessaan tehdä itselleen jotain muuta, jos voileivät eivät maistu.

Jos mies pitää itsestään selvyytenä, että nainen tekee hänelle eväät, niin mies varmaan herättää naisen aamulla keittämään kahvia. Sehän on pikku juttu eikä siitä ole naiselle mitään vaivaa.

Et siltikään ymmärränyt. Pientä hemmottelua ei tarvitse korvata isommalla hemmottelulla, eikä tarvitse laskea kumpi tekee mitäkin. Sen juuston lisäksi voi kaivaa jääkaapista sen leikkelepaketin, mutta ei tietenkään, koska MINÄ. Taidat olla muutenkin aika itsekeskeinen. Jos sulla mies ei tee mitään, niin kannattaa myös miettiä, miksi on ko miehen kanssa.

Miehen mieleisiä eväitä varten joutuisin kaivelemaan paistinpannun ja tekemään vaikka kinkku-juusto-tomaattimunakkaan. Suoraan sanoen ei innosta tuollainen aamulla, kun muutenkin tuntuu olevan kiire. Ehkäpä jos laittaisin kellon soimaan varttia tai puolta tuntia aikaisemmin? Ei kun eipä riitä, miehellä alkaa työt seitsemältä, joten minun pitää sitten nousta tuntia aiemmin. Tunti pois yöunesta, onko se itsekeskeistä? Sinua ei varmaan haittaisi, uskon sen.

Eväät voi tehdä edellisenä iltana. Eikä kyse ole juuri siitä juustoleivästän ja munakkaasta vaan ajatuksesta sen takana. Sä et selvästikään älyä, mitä ap ajaa takaa.

Tekisin siis eväät sekä aamulla että illalla. Juuei. Itse pidän hemmotteluna sitä, että teen perheelle ruuat lähes joka päivä.

Vierailija
27/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monet. Ei kaikki työskentele lounaskahvilan naapurissa. Ja vaikka työskentelisikin, voi silti tykätä ennemmin syödä omat eväät. 

Vierailija
28/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäskö sitten olla nälissään koko päivä?

Vierailija
29/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- eri

Niin? Onko siinä jotain ihmeellistä tai ongelmallista mielestäsi?

t, toinen eri

Ei ole, kun kumpikin saa sitä hemmottelua mitä haluaa. Eri juttu, jos miehelle kelpaisi eväät, mutta hän sanoisi naiselle, että mene hierojalle.

Vierailija
30/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni raivosi minulle kahvilassa, kun muun jutustelun ohella ohimennen kerroin, että tietynlaisina päivinä teen miehelle ruoka-annokset valmiiksi jääkaappiin. Selitin, että teen sen helpottaakseni meidän perheen kokonaistilannetta niinä päivinä. Ystävä piti kovaäänisen saarnan, kuinka hän ei ikinä suostuisi tuollaiseen, vaan sanoisi, että "sinä olet aikuinen, osaat kyllä itse tehdä annoksesi". Pauhaaminen vain yltyi, kun pistin hämmentyneenä väliin, että enhän minä niitä tee siksi, ettei mies itse osaisi tai siksi, että mies sitä minulta vaatisi. Nolotti, kun koko kahvila varmaan kuuli sen meuhkaamisen. Jostain syystä ei ole tehnyt mieli tuon jälkeen olla yhteydessä tuohon "ystävään". 

Ja selvisit tilanteesta kuuntelemalla? Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin.

En ymmärrä kysymystä. Mitä muuta tuossa olisi voinut tehdä kuin kuunnella? Tuli ihan puskista joko meuhkaaminen. 

Kukaan ei esim kuollut? Kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja noista tilanteista selviää kuuntelemalla. Ei niitä henkilökohtaisena loukkauksena pidä ottaa.

Vierailija
31/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ihan ok jos mies tekee vaimolle eväät, mutta se sika voi kyllä tehdä ihan myös omat eväänsä, ei se ole vaimon tehtävä toimia äitinä. Jos ei sika osaa, sika muuttaa muualle.

Vierailija
32/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä luulet, että ne ihmiset syö töissä, joiden työpaikalla ei ole henkilöstöruokalaa tai lounasrpaikkoja työpaikan lähellä. Eväät tulevat myös halvemmaksi.

Vierailija
33/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan se ihan hirveää, että tekee asian, josta toiselle tulee hyvä mieli. Osalle ilmeisesti täysin ennenkuulumatonta vapaaehtoisesti ilahduttaa toisia. 

Vierailija
34/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän arki on yhteistä ja ne arkiset teot meidän yhteistä asioita, jotka tekee se joka ehtii.

Eikö hemmottelu ole sitä ylimääräistä ekstraa, joka ei ole velvollisuus?

Vierailija
35/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan ok jos mies tekee vaimolle eväät, mutta se sika voi kyllä tehdä ihan myös omat eväänsä, ei se ole vaimon tehtävä toimia äitinä. Jos ei sika osaa, sika muuttaa muualle.

Nainen voi tehdä omat eväät ihan itsekin.

Vierailija
36/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Täällä oli aiemmin se miellyttämiskeskustelu ja siellä kysyin, miksi jollekulle ulkopuoliselle asia on ongelma, vaikka sille pariskunnalle itselleen ei. Ketju kuoli tuohon kysymykseeni. 

https://www.vauva.fi/keskustelu/4242150/parisuhteessa-toisen-miellyttam…

Vierailija
37/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni raivosi minulle kahvilassa, kun muun jutustelun ohella ohimennen kerroin, että tietynlaisina päivinä teen miehelle ruoka-annokset valmiiksi jääkaappiin. Selitin, että teen sen helpottaakseni meidän perheen kokonaistilannetta niinä päivinä. Ystävä piti kovaäänisen saarnan, kuinka hän ei ikinä suostuisi tuollaiseen, vaan sanoisi, että "sinä olet aikuinen, osaat kyllä itse tehdä annoksesi". Pauhaaminen vain yltyi, kun pistin hämmentyneenä väliin, että enhän minä niitä tee siksi, ettei mies itse osaisi tai siksi, että mies sitä minulta vaatisi. Nolotti, kun koko kahvila varmaan kuuli sen meuhkaamisen. Jostain syystä ei ole tehnyt mieli tuon jälkeen olla yhteydessä tuohon "ystävään". 

Ja selvisit tilanteesta kuuntelemalla? Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin.

En ymmärrä kysymystä. Mitä muuta tuossa olisi voinut tehdä kuin kuunnella? Tuli ihan puskista joko meuhkaaminen. 

Kukaan ei esim kuollut? Kyllä maailmaan ääntä mahtuu ja noista tilanteista selviää kuuntelemalla. Ei niitä henkilökohtaisena loukkauksena pidä ottaa.

Oletpa typerä. Totta kai saa tuntea tilanteen kiusallisena ja jopa loukkaavana, vaikka kukaan ei kuolisi. Onhan se nyt h'lvetin huonoa käytöstä aikuiselta ihmiseltä riehua kahvilassa yhtään mistään syystä. Saati, että sen tekee ystävälleen, joka ei edes ole sanonut mitään, mistä pitäisi suuttua. Ei normaalit aikuiset pistä kohtausta pystyyn, jos joku toimii eri tavalla kuin he itse. 

t. eri 

Vierailija
38/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keneltä sinä tarvitset hyväksyntää eväiden tekoon puolisolle?

Minä tein juuri puolisolleni päivällisen, kuten useimpina arki-iltoina. Meillä on eri ruokavaliot, joten vaikka osa ruoasta on yhteistä (tänään salaattipohja), niin osa on usein erillistä (tänään miehelle paistettua kanaa, minulle riittää ruokaisa salaatti sellaisenaan). En ole koskaan kokenut, että minun pitäisi hyväksyttää se jollakulla.

Mies puolestaan siivoaa jäljet, tiskaa käsinpestävät ja laittaa loput koneeseen.

Vierailija
39/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö hemmottelu ole sitä ylimääräistä ekstraa, joka ei ole velvollisuus?

Minulle ei arkiset teotkaan ole mitään velvollisuuksia, vaan nekin voivat olla tapoja ilahduttaa toista. 

- ei lainaamasi

Vierailija
40/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eväitten tekeminen on työväenluokan ja alemman keskiluokan kotkotuksia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan