Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi esimerkiksi eväiden teko puolisolle on nykyään paheksuttavaa?

Vierailija
26.07.2021 |

Meillä ainakin tuontyyppistä hemmottelua tapahtuu puolin ja toisin. Eikä listata hemmotteluja, joten kuun lopussa ei ole riitaa kumpi on milloinkin hemmotellut vähemmän. Mikä järki ylipäätään on parisuhteessa, jos kaiken pitää tapahtua itsellisesti?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateuttahan se on. Minusta ainakin on ihanaa saada miehen tekemät eväsleivät aamulla matkaan kiiruhtaessani toimistolle.

Vierailija
2/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itselleni eväät töihin ja voisin tehdä samanlaiset myös miehelle. Teen siis itselleni juustovoileipiä, mutta mies syö mieluummin jotain muuta. Hukkaanhan ne minun tekemät eväät sitten menisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen itselleni eväät töihin ja voisin tehdä samanlaiset myös miehelle. Teen siis itselleni juustovoileipiä, mutta mies syö mieluummin jotain muuta. Hukkaanhan ne minun tekemät eväät sitten menisi.

Lukemisen ymmärtäminen on sitten heikolla tasolla nykyään.

Vierailija
4/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on nykyisin paheksuttavaa, loukkaavaa ja r'sistista. Teit niin tai näin niin aina menee väärin. Siksi ei kannatakaan välittää siitä, mitä muut ajattelevat. Ei varsinkaan siitä, mitä av:lla ja somessa ajatellaan. 

Vierailija
5/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, muistan saaneeni kasan alapeukkuja kun olen kertonut tekeväni miehelle leipiä valmiiksi, evääksi tai ilta- tai yöpalaksi.. Eikä ole ollut mikään pakko, mutta olen tehnyt samalla kuin itsellenikin.

Vierailija
6/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan usein tuntuu, että on monien mielestä paheksuttavaa jos nainen tekee miehelle palveluksen, esim. silittää paidan. Miehen naiselle tekemiä palveluksia ei paheksuta.

Vierailija
7/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kuten kirjoitin, voin tehdä miehelle eväät, jos mies söisi samaa mitä minä. Kun ei syö, en tee. Joudun kokkamaan meillä aina ruuat, joten mies voi halutessaan tehdä itselleen jotain muuta, jos voileivät eivät maistu.

Jos mies pitää itsestään selvyytenä, että nainen tekee hänelle eväät, niin mies varmaan herättää naisen aamulla keittämään kahvia. Sehän on pikku juttu eikä siitä ole naiselle mitään vaivaa.

Vierailija
8/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni raivosi minulle kahvilassa, kun muun jutustelun ohella ohimennen kerroin, että tietynlaisina päivinä teen miehelle ruoka-annokset valmiiksi jääkaappiin. Selitin, että teen sen helpottaakseni meidän perheen kokonaistilannetta niinä päivinä. Ystävä piti kovaäänisen saarnan, kuinka hän ei ikinä suostuisi tuollaiseen, vaan sanoisi, että "sinä olet aikuinen, osaat kyllä itse tehdä annoksesi". Pauhaaminen vain yltyi, kun pistin hämmentyneenä väliin, että enhän minä niitä tee siksi, ettei mies itse osaisi tai siksi, että mies sitä minulta vaatisi. Nolotti, kun koko kahvila varmaan kuuli sen meuhkaamisen. Jostain syystä ei ole tehnyt mieli tuon jälkeen olla yhteydessä tuohon "ystävään". 

Vierailija
9/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kuten kirjoitin, voin tehdä miehelle eväät, jos mies söisi samaa mitä minä. Kun ei syö, en tee. Joudun kokkamaan meillä aina ruuat, joten mies voi halutessaan tehdä itselleen jotain muuta, jos voileivät eivät maistu.

Jos mies pitää itsestään selvyytenä, että nainen tekee hänelle eväät, niin mies varmaan herättää naisen aamulla keittämään kahvia. Sehän on pikku juttu eikä siitä ole naiselle mitään vaivaa.

Et siltikään ymmärränyt. Pientä hemmottelua ei tarvitse korvata isommalla hemmottelulla, eikä tarvitse laskea kumpi tekee mitäkin. Sen juuston lisäksi voi kaivaa jääkaapista sen leikkelepaketin, mutta ei tietenkään, koska MINÄ. Taidat olla muutenkin aika itsekeskeinen. Jos sulla mies ei tee mitään, niin kannattaa myös miettiä, miksi on ko miehen kanssa.

Vierailija
10/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni raivosi minulle kahvilassa, kun muun jutustelun ohella ohimennen kerroin, että tietynlaisina päivinä teen miehelle ruoka-annokset valmiiksi jääkaappiin. Selitin, että teen sen helpottaakseni meidän perheen kokonaistilannetta niinä päivinä. Ystävä piti kovaäänisen saarnan, kuinka hän ei ikinä suostuisi tuollaiseen, vaan sanoisi, että "sinä olet aikuinen, osaat kyllä itse tehdä annoksesi". Pauhaaminen vain yltyi, kun pistin hämmentyneenä väliin, että enhän minä niitä tee siksi, ettei mies itse osaisi tai siksi, että mies sitä minulta vaatisi. Nolotti, kun koko kahvila varmaan kuuli sen meuhkaamisen. Jostain syystä ei ole tehnyt mieli tuon jälkeen olla yhteydessä tuohon "ystävään". 

Ja selvisit tilanteesta kuuntelemalla? Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin.

Vierailija
11/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska feministi ei tarvitse miestä eväsleipien tekoon eikä toisaalta alistu eväsleipiä tekeväksi koriorjaksi.

Vierailija
12/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan usein tuntuu, että on monien mielestä paheksuttavaa jos nainen tekee miehelle palveluksen, esim. silittää paidan. Miehen naiselle tekemiä palveluksia ei paheksuta.

Millaisia palveluksia sinun miehesi tekee sinulle? Muutkin saavat vastata.

Vierailija
13/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ironista että feministit ovat paheksumassa kaikkea naisellista.

Vierailija
14/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hiton palveluksia? Kyllä me tehdään rintarinnan asioita kumpikin omia vahvuuksia käyttäen. Ne on niitä meidän arjen pikkutekoja.

Vierailija
15/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siltikään ymmärränyt. Pientä hemmottelua ei tarvitse korvata isommalla hemmottelulla, eikä tarvitse laskea kumpi tekee mitäkin. Sen juuston lisäksi voi kaivaa jääkaapista sen leikkelepaketin, mutta ei tietenkään, koska MINÄ. Taidat olla muutenkin aika itsekeskeinen. Jos sulla mies ei tee mitään, niin kannattaa myös miettiä, miksi on ko miehen kanssa.

Miehen mieleisiä eväitä varten joutuisin kaivelemaan paistinpannun ja tekemään vaikka kinkku-juusto-tomaattimunakkaan. Suoraan sanoen ei innosta tuollainen aamulla, kun muutenkin tuntuu olevan kiire. Ehkäpä jos laittaisin kellon soimaan varttia tai puolta tuntia aikaisemmin? Ei kun eipä riitä, miehellä alkaa työt seitsemältä, joten minun pitää sitten nousta tuntia aiemmin. Tunti pois yöunesta, onko se itsekeskeistä? Sinua ei varmaan haittaisi, uskon sen.

Vierailija
16/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtaa hehkut, ilmaa patterit, käy ruokakaupassa, tekee ruokaa, kantaa painavat ostokset kotiin autosta, siivoaa... Katsos kun meillä joillakin on ihan kunnon miehiä. Hemmottelua meillä on esimerkiksi hieronta, viikonloppuloma, juurikin eväät valmiina, tuollaista pientä arjen luksusta. Ei se ole mitään hemmottelua, jos mies on imuroinut vaan normaalia perhe-elämää.

- eri

Vierailija
17/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hiton palveluksia? Kyllä me tehdään rintarinnan asioita kumpikin omia vahvuuksia käyttäen. Ne on niitä meidän arjen pikkutekoja.

Sitähän minä kysyin, kun tuossa aiemmassa kommentissa sanottiin, että miehen naiselle tekemiä palveluksia ei paheksuta. Mitä ne sitten on?

Vierailija
18/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja selvisit tilanteesta kuuntelemalla? Käyttäytyvän puutteellisuuden piikkiin.

En ymmärrä kysymystä. Mitä muuta tuossa olisi voinut tehdä kuin kuunnella? Tuli ihan puskista joko meuhkaaminen. 

Vierailija
19/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen mieleisiä eväitä varten joutuisin kaivelemaan paistinpannun ja tekemään vaikka kinkku-juusto-tomaattimunakkaan. Suoraan sanoen ei innosta tuollainen aamulla, kun muutenkin tuntuu olevan kiire. Ehkäpä jos laittaisin kellon soimaan varttia tai puolta tuntia aikaisemmin? Ei kun eipä riitä, miehellä alkaa työt seitsemältä, joten minun pitää sitten nousta tuntia aiemmin. Tunti pois yöunesta, onko se itsekeskeistä? Sinua ei varmaan haittaisi, uskon sen.

Eväät voi tehdä edellisenä iltana. Eikä kyse ole juuri siitä juustoleivästän ja munakkaasta vaan ajatuksesta sen takana. Sä et selvästikään älyä, mitä ap ajaa takaa.

Vierailija
20/72 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi muu vastaa. Mieheni keittää aamukahvin ja kattaa aamupalan, koska tietää, että minusta on ihanaa tulla valmiiseen aamupalapöytään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän