Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä kirjoitin eilen miehestäni, joka ei ollut tullut kotiin.

Vierailija
06.08.2014 |

Jostain syystä ketju on poistettu. Poistuin palstalta, enkä ehkä lukenut kaikkia viestejä. Tyhmiä päänaukomisiahan siinä oli :( No, mies tuli kotiin. Viideltä. Piti tulla klo 23. Se nukkui iltapäivään asti ja sanoi senkin jälkeen, ettei voi ottaa vauvaa syliin. Tämä vauva on miehen toiveesta hankittu :( 

Kommentit (214)

Vierailija
81/214 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko siis erossa vauvastasi jo toista vuorokautta? Mietippä miltä se kuulostaa jos eroatte ja lapsen huoltajuudesta tulee riitaa??

Menikö illanviettosi överiksi vai mokasiko mies vielä jotain lisää?

Vierailija
82/214 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 12:04"]

Joko kotona?

[/quote]

Mä en ole kotona. En ole käynytkään vielä. Huomenna. Nyt tuntuu tältä. Mun on pakko olla hetki rauhassa. 

ap

[/quote]

Voi hitto, ja vielä sanoit ettet ole koko viikonloppua pois. Petitkö vai

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/214 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 14:15"]

No jos ny kerran venyy pitkäksi illanvietto niin ei sitä välttämättä heti olla muita painamassa.

[/quote]

No oisko se jotain uutta tässä tapauksessa? Ja lupaukset petetään vuoroin. Ensin miehen piti tulla puolen yön maissa takaisin, tuli viideltä. Murun piti tulla seuraavana päivänä klo 12 takaisin, tuli reilua päivää myöhemmin. Onko tuo hyvää vanhemmuutta kummaltakaan?

Vierailija
84/214 |
10.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 13:28"]

[quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="10.08.2014 klo 12:09"]Tulin kotiin puoli tuntia sitten. Mies häipyi samalla oven avauksella lenkille. Vauvalla on kaikki hyvin. Se nukkui, kun tulin, ja nukkuu yhä. Mä tarvitsin tämän hetkeni, henkilökohtaista huomiota ystäviltä ja ystävältä.

ap

[/quote]

Voi jumalauta. Parikuukautisen äidillä ei ole vielä oikeutta omaan aikaan, ainakaan tuossa määrin. Ja oliko nyt kypsää pettää?

[/quote]

En kyllä sanonut pettäneeni. Ja minusta ihan kaikilla ihmisillä on oikeus omaan aikaan. Nythän vauva ei osaa vielä edes ikävöidä, koska nukkuu niin paljon ja muun ajan melkein vain syö.

ap

[/quote]

Mutta et sitä kielläkään.

"Lapsen hyvälle kehitykselle on välttämätöntä pysyvän, hoitavan aikuisen jatkuva läsnäolo. Pienellä lapsella ei vielä ole kykyä säilyttää kokemusta maailmasta ja omasta olemassaolostaan, vaan hän rakentaa pysyvyyden tunnetta yhdessä hoitavan aikuisen kanssa. Aikuisen vastatessa toistuvasti lapsen itkuun oikealla hoivalla, alkaa lapselle kuukausien kuluessa rakentua käsitys siitä, että hän on olemassa. Lastenpsykiatrian merkittävä oppi-isä, Donald Winnicott, on ilmaissut tämän asian kauniisti: ” Ei ole olemassa vauvaa sellaisenaan, on vain vauva ja hänen äitinsä”. Isä on tietysti vauvalle yhtä hyvä ja turvallinen hoitaja kuin äiti!

Jos lapsen tuttu hoitaja ”katoaa”, lapsen oma kokemus olemassaolostaan lakkaa. Kokemus on vauvalle hyvin ahdistava. Puhutaan ”annihilaatiokauhusta” eli hajoamisen tunteesta, jonka valtaan vauva tuolloin joutuu. Vastaavaa voivat aikuiset kokea joskus paniikkikohtauksessa tai muun vakavan, mielenterveyttä uhkaavan ahdistuksen vallassa. 

Kun vauvaa hoitava aikuinen toistuvasti reagoi lapsen viesteihin suurin piirtein samalla tavalla, alkaa lapsi kerätä itselleen mielikuvia itsestään, vanhemmistaan, kodistaan. Näiden mielikuvien – ikään kuin ajatusten tai muistojen- varassa vauva jaksaa pikku hiljaa hetken odottaa rauhallisena tarpeensa tyydyttämistä.  Mielikuvien kerääminen ja säilyttämään oppiminen on hidasta.

Muutaman kuukauden ikäinen vauva kestää turvallisesti vanhempien muutaman tunnin poissaolon, jos häntä hoitaa vauvalle tuttu aikuinen vauvalle tutussa paikassa vauvalle tutulla tavalla. Vasta vuoden ikäinen lapsi kykenee säilyttämään vuorokauden ajan mielikuvansa vanhemmistaan."

Vierailija
85/214 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pane kaverin kanssa...

Vierailija
86/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 23:01"]

Äh. Huumeita käyttänyt vauvan isä on kyllä aika iso ongelma. Se ei sovi perheelliselle, ikinä... 

[/quote]

Tätä se oli. Ensimmäinen kerta pitkästä aikaa ja vain tämä kerta. Ensimmäinen oli myös kerta, kun miehellä oli huono omatunto, vauvan takia. Se on hyvä asia. 

Vierailija
87/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

42 on siis ap.

Vierailija
88/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä oli vetänyt? T. Se piriä ehdottanut

Vierailija
89/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:39"]

[/quote]

En mä viitsi kertoa. Ei ole hyvä juttu mainostaa. Pilveä kovempaa.

ap

Vierailija
90/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:41"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:39"]

[/quote]

ap

[/quote]

Eli käytännössä subua tai piriä? Tiedätkö, voi olla että se jää siihen mutta pidä silmät auki. Piri on huomattavasti pienempi paha kuin se perkeleen subutex. Mun lapseni isä lähti siihen junaan lapsen ollessa 4v. Aluksi kerran, puolen vuoden päästä uudestaan. Nyt se ei muuta teekkään kuin narkkaa sitä. Kokee huono omaatuntoa, ja yrittää turruttaa oloaan. Lapsi nyt aloittamassa koulun, ja alkaa ymmärtää tilanteen. Lapsen isä kyllä rakastaa meitä, mutta subujaan rakastaa vielä enemmän. En toivo tätä sinulle ikinä koskaan.

Vierailija
91/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:48"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:41"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:39"]

[/quote]

ap

[/quote]

Eli käytännössä subua tai piriä? Tiedätkö, voi olla että se jää siihen mutta pidä silmät auki. Piri on huomattavasti pienempi paha kuin se perkeleen subutex. Mun lapseni isä lähti siihen junaan lapsen ollessa 4v. Aluksi kerran, puolen vuoden päästä uudestaan. Nyt se ei muuta teekkään kuin narkkaa sitä. Kokee huono omaatuntoa, ja yrittää turruttaa oloaan. Lapsi nyt aloittamassa koulun, ja alkaa ymmärtää tilanteen. Lapsen isä kyllä rakastaa meitä, mutta subujaan rakastaa vielä enemmän. En toivo tätä sinulle ikinä koskaan.

[/quote]

Ei sitä. Mies on ollut harvakseltaan viihdekäyttäjä, mutta piti lopettaa vauvan myötä. 

ap

Vierailija
92/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:52"][quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 00:48"]

[/quote]

ap

[/quote]

[/quote]

Ei sitä. Mies on ollut harvakseltaan viihdekäyttäjä, mutta piti lopettaa vauvan myötä. 

ap

[/quote]

Niinhän ne aina. Vaan kun paineet lapsiperheessä kasvaa, kynnys vetää muuttuu matalammaksi. Toivottavasti miehesi pystyy olemaan erossa, ja käyttö jää tähän kertaan!

Vierailija
93/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 08:09"]

Kokkelia se on vetänyt.

Taidatte ap olla varakkaita?

Sen käsityksen sain viesteistäsi.

Varo ettei tuu joka viikonloppuinen tapa. Helposti luisuu siihen. Ja tosiaan kokkelibileet...nehän tiedetään aika villeiksi.

Tsempit ap sulle!

[/quote]

On niissä tullut vierailtua... Ei tule tapa. Ei saa tulla. Eikä ole kyllä ollut mitään merkkejäkään siihen suuntaan. En tiedä, mistä nyt sitten tuli mieleen tai tilaisuus. Ennen mä tiesin aina siitä, kun miehellä oli käteistä taskussa. Me juteltiin asiasta ja mies sanoi, että hän on nyt eri elämänvaiheessa, eikä edes saanut siitä sitä mitä ennen, kun tiesi että minä ja vauva ollaan kotona. Sen verran otti päähän kyllä, että mä aion olla viikonloppuna kyllä omilla teilläni ja mies saa olla talonvahtina. 

ap

Vierailija
94/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa se lapsi adoptioon niin saa isi vetää kokkelia nokkaan niin paljon kuin haluaa ja sinä ap voit vaikka hankkia rakastajan iltojen iloksi.

Vierailija
95/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiot sitten kostaa lapsellekin, että olet viikonlopun pois pienen luota kun isä veti viikolla huumeita? Ymmärrätkö miten sairasta tää teidän meininki on? Jos edelliset merkit pitää paikkansa, vedät taas viikonloppuna vähän shampagnee ja loppu onkin historiaa. 

Vierailija
96/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:37"]

Aiot sitten kostaa lapsellekin, että olet viikonlopun pois pienen luota kun isä veti viikolla huumeita? Ymmärrätkö miten sairasta tää teidän meininki on? Jos edelliset merkit pitää paikkansa, vedät taas viikonloppuna vähän shampagnee ja loppu onkin historiaa. 

[/quote]

Kostaa lapselle? Jos vauva pärjää hetken ilman isää, pärjää se hetken ilman äitiäkin. Mä olen sen kanssa joka päivä ja mies käy töissä. Eiköhän se minut tunne vielä poissaoloni jälkeenkin :)

ap

Vierailija
97/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette voisi antaa lasta adoptioon?

Vierailija
98/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:54"]

[/quote]

Kostaa lapselle? Jos vauva pärjää hetken ilman isää, pärjää se hetken ilman äitiäkin. Mä olen sen kanssa joka päivä ja mies käy töissä. Eiköhän se minut tunne vielä poissaoloni jälkeenkin :)

ap

[/quote]

Hetki ei tarkoita viikonloppua. Lapsi on ilmeisesti hoitajansa seurassa eikä isänsä, jos isä ei vaihda niitä paskavaippoja?

Kyllä, vauva tod näk tunnistaa mutta tekeekö hyvää näin pienelle olla erossa pääasiallisesta huoltajastaan? 

Vierailija
99/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="07.08.2014 klo 15:54"]

[/quote]

ap

[/quote]

Hetki ei tarkoita viikonloppua. Lapsi on ilmeisesti hoitajansa seurassa eikä isänsä, jos isä ei vaihda niitä paskavaippoja?

Kyllä, vauva tod näk tunnistaa mutta tekeekö hyvää näin pienelle olla erossa pääasiallisesta huoltajastaan? 

[/quote]

En mä koko viikonloppua reissussa ole. Tajusinpa vain tässä, että olen ollut ihan hautautuneena kotiin pitkän aikaa ja nähnyt vain vähän ihmisiä ja elämää. Nyt on jo aikakin. 

ap

Vierailija
100/214 |
07.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuinkas vanha sun lapsi onkaan? Yleensä vauva tarkoittaakin sitä että siellä kotona pesiydytään tietty aika. 

Noo, mutta pääset toki lipittämään viiniä ja päästämään miehiä iholle niin on taas kirjoitettavaa palstallekin.