Uupuminen toistuu, pelkään etten tule enää työkykyiseksi. Onko muita samassa tilanteessa?
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Rasitustesti, verenpaine, kolesteroli, sydän, yms perustutkimukset.
Työuupumuksesta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijan elämä on vastaus.
No jaa... itse olen uupunut taiteilija.
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijan elämä on vastaus.
Olisi kyllä mahtavaa. Sairauslomalla nimittäin sain iloisuuteni takaisin ja jaksoin tehdä edes jotain. Kun rahoitus järjestyisi, niin taiteilijaelämä houkuttaisi.
Kun on kerran kokenut totaalisen uupumuksen, on aina sen jäkkeen vaara siitä, että uupumus toistuu, jos ei pidä varaansa. Loppuelämä on uupumisen välttämistä. Tai voi sen sanoa niinkin, että oppii pitämään omat rajansa. Tai opettelee.
Vierailija kirjoitti:
Millä alalla olet?
Hyvin huonosti työllistävällä. Jos nostan kytkintä, on opiskelu ainoa tapa työllistyä uudestaan. Jos siis minusta olisi vielä siihen.
Vierailija kirjoitti:
Kun on kerran kokenut totaalisen uupumuksen, on aina sen jäkkeen vaara siitä, että uupumus toistuu, jos ei pidä varaansa. Loppuelämä on uupumisen välttämistä. Tai voi sen sanoa niinkin, että oppii pitämään omat rajansa. Tai opettelee.
Minulla on menossa uupumus nro 5. Noloa myöntää, mutta tottahan se on :( Kuormitun nykyään helposti, mutta kamelin selän katkeaminen on tullut lopulta yllätyksenä. Olen tottunut tekemään töitä ihan hullun työkuorman alla niin kauan, että luulen aina jaksavani aina vaan ja selviäväni kuitenkin, vaikka pahaa tekee. Nyt tuntuu, että työhönpaluu ei taida onnistua. Viikko vasta takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työuupumuksesta kyse.
Taustalla voi silti olla joku sairaus, vaikka sitä ei itse uskoisi. Lähtisin ensin rajaamaan sairauden mahdollisuuden ulos. Esimerkiksi sepelvaltimoiden tukkeutuminen aiheuttaa syvän uupumuksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työuupumuksesta kyse.
Taustalla voi silti olla joku sairaus, vaikka sitä ei itse uskoisi. Lähtisin ensin rajaamaan sairauden mahdollisuuden ulos. Esimerkiksi sepelvaltimoiden tukkeutuminen aiheuttaa syvän uupumuksen.
Entä kun sairauslomalla uupumus aina hellittää? Ekg om muutama vuosi sitten otettu ja oli ok, verenpaine alhainen/normaali ja kolesteroli normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työuupumuksesta kyse.
Entä kun sairauslomalla uupumus aina hellittää? Ekg om muutama vuosi sitten otettu ja oli ok, verenpaine alhainen/normaali ja kolesteroli normaali.
Töitä tehdessä verenpaine nousee ja uupumus lisääntyy. Esimerkiksi rasitustesti ja siinä tehdyt mittaukset, sekä sydämen varjoainekuvaus antavat lisätietoa kardiologille. Nämä asiat tulee aina selvittää lääkäreiden kanssa, eikä tällä foorumilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työuupumuksesta kyse.
Töitä tehdessä verenpaine nousee ja uupumus lisääntyy. Esimerkiksi rasitustesti ja siinä tehdyt mittaukset, sekä sydämen varjoainekuvaus antavat lisätietoa kardiologille. Nämä asiat tulee aina selvittää lääkäreiden kanssa, eikä tällä foorumilla.
Millä keinoin kys. tutkimuksia voisi perustella? Ei ole lääkäri maininnutkaan niistä, otatti vain kilpirauhaskokeet, kun on vajaatoiminta.
Kilpirauhas ja rauta-arvot otettu?
Ehkä auttaisi kognitiivinen terapia esim hyväksymis- ja omistautumisterapia tai/ja skeematerapia.
Vierailija kirjoitti:
Molemmat nyt kunnossa, lääkitys on. Olo oli hyvä sairausloman lopussa. Nyt työssä taas unettomuus tuli nopeasti takaisin. Sairausloman lopussa nukuin hyvin useamman viikon putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä auttaisi kognitiivinen terapia esim hyväksymis- ja omistautumisterapia tai/ja skeematerapia.
Testien perusteella minulla saattaa olla ptsd ja adhd. Selvittelyt vielä kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat nyt kunnossa, lääkitys on. Olo oli hyvä sairausloman lopussa. Nyt työssä taas unettomuus tuli nopeasti takaisin. Sairausloman lopussa nukuin hyvin useamman viikon putkeen.
Kumpaa lääkitys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa lääkitys?
Kilpirauhasen vajaatoimintaan. Myös rautakuureja olen välillä joutunut ottamaan, kun ferritiini on laskenut.