Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi miehet pelkäävät hysteerisesti miehuutensa puolesta?

Vierailija
05.08.2014 |

Oon ihmetellyt jo hyvin pitkän aikaan tätä samaa ainaista kysymystä. Naiset kuohitsee, ryöstää miehen miehuuden, oh yeah she is a ballbuster/nuttcracker/she is emasculating you.

Onko "naiseuden ryöstämiselle" edes sanoja? Oletko koskaan, IKINÄ kuullut naisen pelkäävät, että mies varastaa hänen naisellisuutensa? No et. Ihan naurettava ajatus. Mun naiseutta ei voi toinen ihminen varastaa, samoin kun mun tummaa hiusväriä tai kykyä puhua montaa kieltä. Ne ei vaan yksinkertaisesti ole vietävissä. Onko miesten itsetunto niin herkkä ja vaatii jatkuvaa vaalimista, että esim. virheestä huomauttaminen tai muiden tahtoon taipuminen "ryöstää" heidän identiteettinsä? On aika helposti vietävissä, meinaan.

Jännästi nää tilanteet, missä nainen "kuohitsee" viittaa usein tapauksiin, missä mieheltä viedään jotain mukavaa tai kielletään jotain mukavaa. Toisin sanoen miehekkyys on vapautta tehdä hauskoja asioita.

Yhteiskunnassa kytee edelleen naisvihaa. Sen huomaa jo ihan tavallisesta kielestäkin. Naiset, jotka pokailevat alle kolmakymppisiä ovat "cougareita", mutta mies kaksikymmentä vuotta nuoremman kanssa on niin normi, ettei sille löydy samankaltaista halventavaa/muka humoristista näppärää leimaa. Onko suomen kielessä vastinetta pirttihirmulle?

Sekavaa tekstiä, mutta on tullut mietittyä näitä.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen pari naista, joilta on poistettu rinta, pari steriloitua naista ja yhden, jolta on poistettu kohtu. Yksikään ei oman kertomansa mukaan koe olevansa vähemmän naisia. 

Jotkut miehet taas eivät suostu edes vasektomiaan kun "miehuus" menee. 

Eivätkä tuntemani naiset koe olevansa vähemmän naisia, jos kotona se mies (joka voi osata siivota ja laittaa ruokaa paremmin) hoitaa nl naisten työt, ja naiset itse hoitavat esim autoasiat jos osaavat ne paremmin. Näiden miehet eivät tunne myöskään itseään vähemmän mieheksi. 

Mutta silti jotkut miehet pelkäävät näköjään muuttumista naisiksi jos tekevät joskus vähän kotitöitä.

Miksi näin?

Vierailija
2/19 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:45"]

Ja oletteko naiset miettineet, että miltä tuntuisi jos teidän ihailunne vastakkaisen sukupuolen silmissä olisi riippuvainen siitä, miten itsevarmoja, osaavia ja menestyviä olette? Tulisi paineita teillekin. Onko se nyt ihme että mies tuntee alemmuutta jos vaikka saa potkut ja ei pysty tuomaan leipää pöytään, kun kaikkialla maailmassa naiset suosivat korkean statuksen miehiä?

Siitä vain naiset kokeilemaan elämää miehenä. Ole itsevarma ja menestyvä tai ole turhake naisten silmissä. Helppoa?

[/quote]

100-prosenttisesti oikein ja naulan kantaan. Miehenä täytyy totutella jo nuoresta pitäen tuohon, että vastakkainen sukupuoli ei feminiinisiä tai pehmeitä miehiä juuri paljon katsele.

Naisten takia miehet äijäilevät. Se nimittäin toimii niin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset päinvastoin käyttävät kaikki keinot ulkonäköön liittyen, saadakseen miehen ja RASKAUTUAKSEEN.

sen jälkeen naisille kasvaakin kivekset ja ulkonäkö saa olla ruokkoamaton ja läski.

samalla alkaa miesten alistaminen.

Vierailija
4/19 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen mäkin ihmetellyt. Onneksi asun tasapainoisen miehen kanssa, jonka itsetu nto ei ole muista ja muiden mielipiteistä kiinni.

Vierailija
5/19 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:40"]

Naiset päinvastoin käyttävät kaikki keinot ulkonäköön liittyen, saadakseen miehen ja RASKAUTUAKSEEN.

sen jälkeen naisille kasvaakin kivekset ja ulkonäkö saa olla ruokkoamaton ja läski.

samalla alkaa miesten alistaminen.

[/quote]

Mies teki ton mulle aikoinaan.

Vierailija
6/19 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oletteko naiset miettineet, että miltä tuntuisi jos teidän ihailunne vastakkaisen sukupuolen silmissä olisi riippuvainen siitä, miten itsevarmoja, osaavia ja menestyviä olette? Tulisi paineita teillekin. Onko se nyt ihme että mies tuntee alemmuutta jos vaikka saa potkut ja ei pysty tuomaan leipää pöytään, kun kaikkialla maailmassa naiset suosivat korkean statuksen miehiä?

Siitä vain naiset kokeilemaan elämää miehenä. Ole itsevarma ja menestyvä tai ole turhake naisten silmissä. Helppoa?

Vierailija
7/19 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei oon miettiny samaa! Ei muuten oo edes olemassa Sanaa miehelle, joka varastaa kumppaninsa naisellisuuden? Liten se edes tapahtuis?

Vierailija
8/19 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele mieluummin kypsien miesten kanssa, jotka pystyvät pääsemään tuollaisen ylitse, äläkä marise äiskälle.

Vierailija
9/19 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset pelkäävät hysteerisesti "helppoutensa" puolesta?

Jännästi nää tilanteet, missä naista "lutkitellaan" viittaa usein tapauksiin, missä naiselta viedään jotain mukavaa tai kielletään jotain mukavaa. Toisin sanoen lutkamaisuus on vapautta tehdä hauskoja asioita.

Vierailija
10/19 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Taidan olla liian nuori ymmärtämään tätä keskustelua...

Vierailija
11/19 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mun miehuuteni ole kiinni av-mammojen mielipiteestä.

vähän sama asia kuin tuuliviiri. näkyy, liehuu ja saattaa pitää ääntä kun läpättää , mutta ei

vaikuta tippaakaan mun elämääni ( eikä varmaan monen muunkaan miehen ).

joten pohdi vaikka se pyhä vulvasi verille, ei kiinnosta.

Vierailija
12/19 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:52"]

Jännästi nää tilanteet, missä naista "lutkitellaan" viittaa usein tapauksiin, missä naiselta viedään jotain mukavaa tai kielletään jotain mukavaa. Toisin sanoen lutkamaisuus on vapautta tehdä hauskoja asioita.

[/quote]

Ohhoh, olipa huono. Kun lutkitellaan, se liityy siihen,että nainen on tehnyt jotain mukavaa ja häntä rangaistaan siitä

oh and ps. Getting mad, are we? :D kivasti samast osotteest viestejä.

Vierailija
13/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehuus on hauras.

Miesten hysteria on yleinen ilmiö, tyypillistä on rääkyminen ja huitominen ja tavaroiden rikkominen, jos mies kokee olevansa uhattu.

Miehillä on yleensä hyvin heikko itsetunto ja olematon stressinsietokyky.

Vierailija
14/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole vissiin saanut muistiota tästä pelosta. Mitä siis pitikään pelätä?

M

Vierailija
15/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M

Sä olet normaali mies toisin kuin nuo palstavinkujat, joiden mielestä naiset kuohitsevat miehet tasa-arvolla. 😀

Vierailija
16/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset voi harrastaa seksiä halukkaiden kanssa niin paljon kuin haluaa, eikä se ole keneltäkään pois.

Miehisyyden lyttäämisestä taas syytetään, kun miestä kielletään tekemästä asioita toisten kustannuksella.

Vierailija
17/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitä on miehuuden varastaminen. Asioiden kieltäminen ei ole mitään miehuuden varastamista.

Miehille status on kuitenkin tärkeämpi kuin naisille, koska miestä arvotetaan heidän statuksensa kautta paljon enemmän kuin naisia. Miehen pitää olla itsevarma onnistuja. Miehet haluavat vaalia tätä kuvaa, jotta he näyttäytyvät naisten silmissä mielenkiintoisena vaihtoehtona. Naisille kun miehen status on erittäin tärkeä asia. Miehet taas katsovat naisessa lähinnä ulkonäköä ja luonnetta. 

Miehet ovat kiinnostuneita nuorista naisista, koska heillä on sitä ulkonäköä, jota miehet naisessa arvostavat. Toisekseen nuoret harvoin ovat katkeria, kuten vanhemmat, joten nuoruus on siinäkin mielessä piristävää vanhalle miehelle. Naiset arvostavat edelleen miehen statusta ja miehen status on yleensä korkeampi vanhempana kuin nuorempana. Siksi on tavallaan luontevaa, että naiset kiinnostuvat vanhemmista miehistä. Nuoremmista miehistä kiinnostuva nainen asettaa ulkonäön statuksen edelle, eikä tämä ole kovin tavallista naiselta ja tällaisia naisia pidetään helposti voimakkaammin seksuaalisina. Vaikka naisilla on ollut tasa-arvoinen asema jo pitkään, niin siitä huolimatta tuollainen näky on vähemmän tavallinen ja siten se kiinnittää huomiota eri tavoin kuin nuoresta naisesta kiinnostunut mies, joka on käytännössä itsestään selvää. Tosin ei voida sanoa, että näistä miehistä ei puhuttaisi pahaa. Puhutaan, että nainen kiinnostuu hänestä vain rahan takia ja kaikkea muuta vähättelyä.

Pirttihirmu taas naisen nimikkeenä johtuu ihan yksinkertaisesti siitä, että naiset perinteisesti ja vielä nykyäänkin ovat enemmän kotona ja kotia hoitamassa. Naiset yleensä haluavat enemmän järjestystä asuntoon kuin miehet ja siten valittavat sotkusta ja muusta vastaavasta. Myös lasten hoidossa miehen rooli on enemmän taustalla kun äiti on se lähin vanhempi. Siten nainen käskyttää enemmän ja siten hänestä tulee pirttihirmumainen kuva.

Ei nämä mistään naisvihasta kumpua, vaan historiasta  sekä kulttuurisista ja biologisistakin asioista. Naisen asema on Suomessa erittäin hyvä ja olisi aika alkaa kiinnittämään huomiota enemmän miesten oikeuksiin ja velvollisuuksiin, koska ne ovat pahemmin retuperällä, kuten miehen oikeus lapseen ja asevelvollisuus. Myös elatusmaksujen suuruutta tulisi arvioida uudestaan, koska ne ovat nykyisellään aivan ylimitoitettuja ja miehet yleensä joutuvat näistä kärsimään. 

Vierailija
18/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

hei oon miettiny samaa! Ei muuten oo edes olemassa Sanaa miehelle, joka varastaa kumppaninsa naisellisuuden? Liten se edes tapahtuis?

Totta kai sitä tapahtuu. Huomaat sen heti kun mietit kuinka stereotypinen määritelmä sinulla on mielessäsi "naisellisuudesta".

Vierailija
19/19 |
31.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M

Sä olet normaali mies toisin kuin nuo palstavinkujat, joiden mielestä naiset kuohitsevat miehet tasa-arvolla. 😀

No netissä nyt kaikki on hulluja.

M