Suositelkaa pikku autoa
Meillä ei tarvetta kahdelle isolle autolle enää ole mutta autoja tarvitsee kuitenkin olla kaksi mun auto lähtee vaihtoon ja tilalle olisi tarkoitus hankkia joku pikku kippo.
Merkillä ei väliä. Pitäisi olla luotettava ajokki eikä yleisesti pikku vikaiseksi tunnettu.
Kommentit (527)
Vierailija kirjoitti:
Nissan micra ei ole mikään auto, mutta näpsäkkä ja luotettava.
Auton määritelmään mulle kuuluu, että pystyy ajamaan moottoritiellä.
Kyllä minä olen micralla ajanut monia vuosia ja tuhansia km. Pääsee kyllä motarilla ajamaan mukavasti 150 km. Luotettava hyvä auto. Eikä juuri remonttia tarvinnut tehdä ainoastaan kuluvat osat.
Pieni kärry mutta näppärä. Tilava.
Hyundai ioniq 5 tai Kia ev 6.
Volvo xc40. Nämä taitavat olla vaihtoehtoja uusista pikkuautoista.
Toyota oli huonoin koskaan omistamani auto. En osta enää japsia. Mitään erityistä vikaa ei tullut (auto oli vain yhden huoltovälin minulla) mutta se oli kallis ja ajo-ominaisuukdiltaan huonompi kuin muut ajamani.
Vierailija kirjoitti:
Toyota oli huonoin koskaan omistamani auto. En osta enää japsia. Mitään erityistä vikaa ei tullut (auto oli vain yhden huoltovälin minulla) mutta se oli kallis ja ajo-ominaisuukdiltaan huonompi kuin muut ajamani.
Uskon tuon väittämän.
Miksi se on kallis ? No kun se sattuu olemaan yksi luotettavimmista autoista, se heijastuu etenkin käytetyn auton hintaan.
Ajo-ominaisuudet: Varmaankin aika keskimääräiset. MUTTA, sitten kun tutkitaan käyttäytymistä ääritilanteissa, se ei olekaan enää häviäjä, pikemmin päinvastoin.
Esimerkki : TM testasi jotakin Toyotamerkkiä ja totesi sen kaarrekäyttäytymisen olevan aliohjautuva. Siis kurvissa nokka pyrkii enneminkin sisä- kuin ulkokaarteeseen. Talvikelissä kun auto lähtee luisuun tämä on loistava ominaisuus TAVALLISELLE kuljettajalle. Rallikuskihan osaa kyllä veivata rattia niin että auto "tekee vaikka mitä temppuja".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskon tuon väittämän.
Miksi se on kallis ? No kun se sattuu olemaan yksi luotettavimmista autoista, se heijastuu etenkin käytetyn auton hintaan.
Ajo-ominaisuudet: Varmaankin aika keskimääräiset. MUTTA, sitten kun tutkitaan käyttäytymistä ääritilanteissa, se ei olekaan enää häviäjä, pikemmin päinvastoin.
Esimerkki : TM testasi jotakin Toyotamerkkiä ja totesi sen kaarrekäyttäytymisen olevan aliohjautuva. Siis kurvissa nokka pyrkii enneminkin sisä- kuin ulkokaarteeseen. Talvikelissä kun auto lähtee luisuun tämä on loistava ominaisuus TAVALLISELLE kuljettajalle. Rallikuskihan osaa kyllä veivata rattia niin että auto "tekee vaikka mitä temppuja".
Meni väärin päin tuo ali/yli ohjautuvuus. TM totesi sen olevan yliohjautuva.
Aliohjautuva auto "puskee" kurvissa. Yliohjautuvalla autolla nokka pyrkii sisäkurviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitten Yaris on Suomessa katsatustilastoissa vähävikaisin vuodesta toiseen?
1) se ei ole vähävikaisin
2) se on melko vähävikainen koska sillä ajetaan vähän
3) toyota poistuu liikenteestä keskimäärin 200 000 ajettuna - ja tässä on kaikki mallit mukana. Se ei siis pärjää ainakaan paremmin kuin muut pikkuautot. Löhde: Trafin tilasto
Älä höpise,Toyotat lähtee Afrikkaan,jossa zambot ajelee niillä hamaan tappiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toyota Yaris Hybrid.
Yaris on tosi hyvä mutta hybrid aiheuttaa ongelmia talvella.
Korjaus tähän: MMT aiheuttaa ongelmia, ei hybrid! Tulipa sekoiltua.
Joo,se sähköisesti ohjattu manuaali ei ole parasta A-ryhmää
Ei ainakaan KIAa. Niistä hajoaa ohjaustehostin ja maksaa huimasti sen vaihtaminen. Korjatahan sitä ei voi.
Tässä ei käy ilmi onko haussa uusi vai käytetty auto?Japsi toimii yleensä ,ranskalainen halpa,saksalainen kallis.Uuden jos ostaa voi takuun pituudesta jotain päätellä.Käytettyinä kaikissa autoissa on omat ongelmansa.
Vierailija kirjoitti:
VW ID.3 käytettynä.
Ei ole kovin pieni, mutta muuten ok.
VW Polo tai Ford Fiesta. Jos sähkis niin VW ID.3.
Ei kai 8 sec ole nykyään mikään kiitettävä kiihtyvyys.