Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suositelkaa pikku autoa

26.07.2021 |

Meillä ei tarvetta kahdelle isolle autolle enää ole mutta autoja tarvitsee kuitenkin olla kaksi mun auto lähtee vaihtoon ja tilalle olisi tarkoitus hankkia joku pikku kippo.
Merkillä ei väliä. Pitäisi olla luotettava ajokki eikä yleisesti pikku vikaiseksi tunnettu.

Kommentit (527)

Vierailija
481/527 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nissan micra -96 on hyvä. halpa ja pieni auto.

ei tarvitse ajaa velkaksi autolla kuten moni ajelee.

eräs bemarin kuski näytti minulle keskisormea kun ohitti minut.

muutaman kilometrin pääsää kaveri peukalo pystyssä. pyytämässä kyytiä.

kyllä nyt kelpasi micran kyyti. kun oli pulassa.

Nyt vähän yritystä näihin tarinoihin...

Vierailija
482/527 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mazda on ollut luotettavuustilastojen kärkisijoilla jo vuosikymmeniä, ainakin 80-luvun alusta lähtien. Jos haluaa varmimman mahdollisen auton, niin merkkivalikoima lienee Mazda, Toyota tai Kia/Hyundai.

Nissan ja Mitsu on Rellun pilaamia, Honda on aika harvinainen merkki Suomessa, Suzuki ja Subaru vieläkin harvinaisempia.

Euroautoista Volkswagen taitaa olla laadukkain, jotkut kuuluisat mallit poislukien. Skoda periaatteessa vaihtoehto sille, laatu varmaan yhtä hyvä, tekniikka vähän vanhempaa mutta vastaavasti koetellumpaa.

Ranskalaisia ja Italialaisia ei kannata edes harkita jos haluaa mahdollisimman varmatoimisen auton. Saattaa semmoinen harrasteautona korkeintaan menetellä, kunhan on varmatoiminen ykkösauto :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/527 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Smart.On vaan todella kallis pikkuauto.

Vierailija
484/527 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyota yaris.

Vierailija
485/527 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta keltainen seatti.

Vierailija
486/527 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin edullisen pienen ja vähän ajetun Mazdan. Ei juurikaan mitään vikaa ole ollut. Joitakin osia olen vaihdattanut, mutta halvat ovat olleet huollot ja halpa oli myös ilmastointihuolto. Tyytyväinen olen ollut, kun auto maksoi vaan 2500 euroa. Tietysti autolla on jo ikääkin. 

Vierailija
487/527 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toyota yaris on hyvinkin näppärä ja toimiva. Automaattina ja hybridinä täydellinen kaupunkiauto.

Minulla oli Toyota Yaris kymmenen vuotta, ei vikoja eikä ongelmia. Kulutti vähän. Myin pois kun en enää tarvinnut ja sain reilusti yli puolet ostohinnasta.

Vierailija
488/527 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen hyvin huollettua/ja pidettyä Nissan Micra 1.0 vm.2002. Meillä on tällainen yksilö, ajettu 97 tkm:ä. Ei suurempia vikoja ole ollut, etupyörien jarrusatuloissa pieniä jumituksia . Katsastukset aina helposti läpi

Vierailija
489/527 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vw T-roc

Vierailija
490/527 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota yaris on hyvinkin näppärä ja toimiva. Automaattina ja hybridinä täydellinen kaupunkiauto.

Pitääpä käydä koeajolla

Mulla on toyota yaris hybridinä ja on kyllä ollut hyvä kaupunkiauto. Nyt kuitenkin tarkoitus vaihtaa astetta isompaan kun tulee valtaosa kilometreistä moottoritieajoja. Muuten en kyllä vaihtaisi. Jos en sitten täyssähköön.

Tätä ennen oli Honda Jazz, joka oli aivan ihana ja hyvin vähävikainen vaikka oli vanha ja paljon ajettu. Kun vaihdoin olisin ottanut Jazzin jos olisi ollut hybridinä tarjolla. Nyt taas olisi.

Suosittelen siis koeajamaan myös Jazzin!

Vierailija
491/527 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyotat on pikkuvikaisia, kannattaa vilkaista myös skodat ja kiat. Viisivuotiaina kåytetyt ovat jo korjauttaneet merkkiviat eli 5-10v auto on jo tod näk huolettomia ostaa

Vierailija
492/527 |
15.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetty Renault Zoë voisi olla kelpo kauppakassi. Ainakin jos on paljon lyhyttä ajoa.

Vierailija
493/527 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotwheelssit on hyviä pikkuautoja. Suht laadukkaita ja valikoima laaja

Vierailija
494/527 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroautoista Volkswagen taitaa olla laadukkain

Jos tilanne on tämä, niin olemme todella pulassa.

Vierailija
495/527 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tahansa japanilaismerkki.

Saksalaisista ja ranskalaisista kannattaa pysyä erossa.

Juuri saksalainen pieni mulla on: VW Polo. Olen tykänny.

Vierailija
496/527 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiassa on 7 vuoden takuu

KIA Soul on pieni, vikkelä menijä. Saatavana on useita moottoritehoja, myös patterimenijöitä, joista isompikapasiteettinen on 65kWh, kiihtyvyys kiitettävä eli noin 8sekunttia 0-100km/h. Pituutta koko kuljettimella on 4,2metriä. En tiedä, mitä malleja Suomeen tuodaan, nuo tiedot koskevat Ruotsissa myytäviä malleja. Useinhan on niin, että täällä mallit ovat heikkotehoisempia, huonommin varusteltuja, jotta edes joillakin olisi mahdollisuus ostaa uusi auto; muutenhan ei ole myynnissä käytettyjäkään, elleivät nekin ole tuontitavaraa.

Vierailija
497/527 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri saksalainen pieni mulla on: VW Polo. Olen tykänny.

Mulla oli saman merkin Golf. Sen jälkeen en halua saksalaista. Saksalaisella perusteellisuudella konehuoneessa oli lisälaitteita, joilla oli lisälaitteita, jotka tarvivat omart lisälaitteensa toimiakseen. Gloffin jälkeen ostin Hondan, sen kulutin lähes loppuun, ennenkuin vaihdoin uudempaan, korealaiseen, eikä siihenkään ole tarvinnut pettyä.

Vierailija
498/527 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtava pettymys. Luulin että autot ovat kiehittyneet 20 vuodesa. Ahdas pärisevä ja tärisevä.

Vierailija
499/527 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi taitaa olla maailman ainoa maa, jossa saksalaisia autoja pidetään luotettavina?

Vierailija
500/527 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välttäisin japanilaisia joiden hyvä maine perustuu aikaan joskus-90-luvulla jolloin eurooppalaisetkin vielä ruostuivat. Nykyään eurooppalaiset ovat galvanoituja ja asiallisesti ruostesuojattuja.

Jos olisi pakko ottaa itäauto ottaisin korealaisen ennemmin japanilaista. Koska ei ole, ottaisin eurooppalaisen. Erityisesti käytettyjen markkinoilla vähän ajetum renaultin tai peugeotin voi saada halvalla. VW on erityisen napakka auto mutta osa koneista ja vaihteistoista on vähän arkoja jatkuvalle lyhyelle kaupunkiajolle. Kyllä VW-ryhmäläisetkin (Vw, Audi, Seat, Skoda) kestää enemmän kuin japanilainen.

Suosittelen lukemaan testejä ja kestotestejä mieluummin kuin vanhojen huru-ukkojen mielipiteitä. Ihmisten mielipiteet kun lukkiutuvat ja merkkiuskollisuus pysyy silloinkin kun auto on testeissä hännillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän