Onko lähihoitajille "siistejä" töitä?
Haluaisin lähihoitajaksi. Onko heille tarjolla mitään työtä mihin ei kuulu esimerkiksi vaipanvaihtoa tai avanteita, esimerkiksi mielenterveyspuolella? Minua nyt vain sattuu kiinnostamaan tämä, joten vastaisitteko LÄHIHOITAJAT tähän. Päätän sitten itse onko ala ollenkaan minua varten. (En siis "kavahda" esim. kakkaa, mutta haluan tietää onko työ pelkkiä rupia ja ulosteita).
Kommentit (34)
hammashoitaja muunmuassa :) t lähihoitajaopiskelija
Psykiatrisella osastolla lähihoitajilla oli ainaki tosi rennot työt. Istuivat päivät pitkät katsomassa telkkaria/juttelemassa niille ja välillä jopa pelaamassa biljardia potilaitten kanssa.
Kouluavistajat on usein lähihoitajia.
Päiväkodissa ja "isojen" ryhmässä ei pahemmin tarvitse pissan ja kakan kanssa pelata.
Koulut, hammashoitola, ambulanssi, osaston tai tk:n toimisto. Nämä nyt ainakin paikkoja joissa on pienempi " kakkariski".
Ai että ambulanssi on siisti työpaikka? Just.
Nuo ylläolevat ovat kyllä hyviä, mutta jos elannon haluat tienata on työnnettävä kädet paskaan ja tehtävä 3-vuorotyötä.
T:Lähäri
Hain myös jokunen vuosi sitten "ohjaajan" työtä näin lähihoitajana. Juurikin mt-puolelle tai esim. ryhmäkotiin tmv. asumispalvelupaikkaan joissa asiakkaita vain ohjattaisiin.
6 vuotta olen vaippoja vaihtanut, suihkutellut ja tehnyt useita tunteja yhden ihmisen aamutoimia... noh nyt aion vaihtaa alaa koska ei mt-puolelle tai muuallekaan meinaa päästä. Tunku on kova.
Onko muillakin sellainen käsitys, että mielenterveyspuolelle vaikea päästä töihin, vaikka olisi siihen opinnoissaan erikoistunut??
Opiskelen lähäriksi ja pelkään, että maalaan itseäni nurkkaan, sillä vanhustyötä en näillä henkilöstöresursseilla jaksa. Sinnehän työkkäri sitten valmistuneen lähärin nakittaa, jos ei omalta erikoistumisalalta töitä löydy.
Asiakaspalvelu ja tietohallinta osio poistuu lähihoitajakoulutuksesta. Ensihoito irtautuu erilliseksi ja pois lähihoitajaopinnoista. Koulunkäynninohjaajana ei monessakaan paikassa tarvitse vaihtaa vaippoja.
Vieläkö niitä lääkärinhoitajan paikkoja oli? Opiskeluaikoinani 70-luvulla muutamat toverit hakeutuivat niihin. Ei ole tarvinnut vaippoja vaihdella kuin omilta lapsilta.
Lähihoitajahan pystyy työskentelemään useissa eri sosiaali- ja terveysalan tehtävissä. Siksi hainkin lähihoitajaksi ja toivottavasti aloitan opintoni joulukuussa.
En itse ole matkalla piikkejä taikka vessanpyyhintää tarjoamaan, vaikkakin opintojen ohessa ne tulevat eteen melko väistämättä. Kokemusta sekin. Ja sittenpähän arvostaa sitäkin työtä huomattavasti enemmän.
Joka paikassa saatat kohdata vaippoja ja avanteita mut ei työ toki sitä pelkästään ole. Jos oot hyvä ja soveltuva niin voit päästä esim.lastensuojelun yksiköihin tai just mt-puolelle missä näitä kohtaat pienemmällä todennäkösyydellä vaipan kuin esim. Kotihoidossa tai palvelutalossa.