Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lähihoitajille "siistejä" töitä?

Vierailija
05.08.2014 |

Haluaisin lähihoitajaksi. Onko heille tarjolla mitään työtä mihin ei kuulu esimerkiksi vaipanvaihtoa tai avanteita, esimerkiksi mielenterveyspuolella? Minua nyt vain sattuu kiinnostamaan tämä, joten vastaisitteko LÄHIHOITAJAT tähän. Päätän sitten itse onko ala ollenkaan minua varten. (En siis "kavahda" esim. kakkaa, mutta haluan tietää onko työ pelkkiä rupia ja ulosteita).

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Muuta?

Vierailija
2/34 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kotihoidon vaippamainetta kun itse vaihdan viikossa vaipan ehkä 2-4 asiakkaalle. Sairaalassa se on enempi sitä pesemis- ja vessarumbaa. Avanteitakin aika harvakseltaan asiakkailla, kerran pari puolessa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ensihoidossa lähihoitajana, enkä kyllä vaihda vaippoja. Avanteidenkin kanssa harvemmin joutuu työskentelemään. Muutenhan tämä ei niin hirveän siistiä ole, mutta valintoja on monia :)

Vierailija
4/34 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja. Työskentelen vastaanottohoitajana yksityisellä. Pääasiassa "sihteerin" hommia. Välillä annan lääkärin määräämänä esim kipulääkkeitä injektiona tai avustan pienkirurgisissa toimenpiteissä. Rokottaa en saa. Päivätyö ja viikonloput vapaat. :)

Vierailija
5/34 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, lisää!

Vierailija
6/34 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:39"]

Nuo ylläolevat ovat kyllä hyviä, mutta jos elannon haluat tienata on työnnettävä kädet paskaan ja tehtävä 3-vuorotyötä.

T:Lähäri

[/quote]

Tai tehtävä työtä yksityispuolella.

T: hammashoitaja, päivätyöstä parempi palkka kuin kunnallisella osastolla 3-vuorotyöstä

Vierailija
7/34 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:11"]hammashoitaja muunmuassa :) t lähihoitajaopiskelija
[/quote]

Öhöm, lähihoitaja ei ole sama kun hammashoitaja, etkä lähihoitajan papereilla moiseen työhön pääse.

Vierailija
8/34 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:11"]hammashoitaja muunmuassa :) t lähihoitajaopiskelija
[/quote]

Öhöm, lähihoitaja ei ole sama kun hammashoitaja, etkä lähihoitajan papereilla moiseen työhön pääse.
[/quote]
Öhöm. Hammashoitaja on lähihoitaja.

Vierailija
9/34 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.10.2014 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:11"]hammashoitaja muunmuassa :) t lähihoitajaopiskelija
[/quote]

[/quote] Öhöm, kylläpäs on, kvg.

Vierailija
10/34 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastonsihteerin homma on kivaa. Pitää tietää mistä hoitajat ja lääkärit puhuu sairaalassa, mut käsiään ei tarttee liata. Ajanvarausta, asiakaspalvelua. Päivätyö, palkka riittävä jos ei oo älytön ostosfriikki.

Vierailija
11/34 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]
Olen hammashoitaja eli hampaiden hoitoon erikoistunut lähihoitaja. Sittemmin siirryin päihdepuolelle eli suoritin miel.terv ja päihde-tutkinnon. Hammashoito oli niin helppoa. Paikan sekoitis, putket suuhun jne (noin kärjistettynä). Kaikki muu lähihoitajan työ ollut rankempaa ja monipuolisempaa osaamista vaativampaa kuin hampaiden hoito. Eli uteliaisuudesta kysyn: mistä moinen mielikuva, että hampaiden hoitajalta edellytettäisiin jotain vaativampaa?

Vierailija
12/34 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kehitysvammaisten asuntolassa hoitajana. Ei paskarumbaa. Palkkavastaa köyhäinavustusta. Sinkkuna ja lapsettomana sillä just elää. Ohjaajan duunia teen hoitajan nimikkeellä.

Vierailija
13/34 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalveluun ja tietohallintoon suuntautuneet toimivat lähinnä juurikin noissa siisteissä sisähommissa. Vaikka noihin ei yleensä hirveästi sitä suuntautumista katsota, itsekin valmistun ensihoidon koulutusohjelmasta ja olen yksityisellä lääkärivastaanotolla töissä. Ohjaajan hommat ovat myös useimmiten siistejä ja melko rentoja hommia, palkkakin on kyllä sen mukainen. Jos en saa perustason lupia nyt keväällä (eli en pääse lanssiin) jatkan luultavasti vastaanotolla. 

t. vaippavihaaja

Vierailija
14/34 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 19:39"]Nuo ylläolevat ovat kyllä hyviä, mutta jos elannon haluat tienata on työnnettävä kädet paskaan ja tehtävä 3-vuorotyötä.

T:Lähäri

Totuuden sana.
[/quote]

Vierailija
15/34 |
19.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suuntaudu vanhuspuolelle. Työnkuva on pääsäntöisesti perseenpesua ja paskavaippojen vaihtamista.

Vierailija
16/34 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen erikoistunut vanhuspuolelle ja oon kuitenkin ollu töissä jo muutaman vuoden mielenterveys työn parissa. Saa olla jopa rakennekynnet! Parasta!

Vierailija
17/34 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mieluummin siivoon kakkoja kuin kuuntelen haistavittuja mt-potilaitten suusta:)

Vierailija
18/34 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
19/34 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 23:03"]

No mieluummin siivoon kakkoja kuin kuuntelen haistavittuja mt-potilaitten suusta:)

[/quote]

Enemmän ne muistihäiriöiset vanhukset sitä huutaa :------D mt-potilaat todella rauhallisia muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Heidän psyykettään hoidetaan paremmin kuin vanhuspuolella joten mielialat pysyy usein tasaisena.

Vierailija
20/34 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrisella osastolla olen itse (vaki)paikalla. Hyvin harvoin vaippoja, kerran kymmenen vuoden aikana tullut avanne vastaan. Haavojen hoitoa enemmän, kun on yritetty itseään tappaa tai viillelty. Jossain asumisyksikössä ja kuntoutuksessa tuskin niitäkään, ainakaan näin paljoa on. Siis mt-puolella..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän