Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

BMI 28, lääkärin mielestä "Kyseessä 28-vuotias obeesi nainen"

Vierailija
05.08.2014 |

En varmaan enää ikinä syö mitään! Näissäkin mitoissa pysyminen on kovan työn tulos.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obeesi on lääketieteellinen termi, jota lääkärit käyttävät. Silti mielestäni ylipainoinen olisi ollut kuvaavampi.

Vierailija
22/30 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obeesin raja on BMI 30.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös oma BMI:ni on 28, ja viimeisimmässä Omakanta-merkinnässä lääkäri kutsuu "normaalipainoiseksi". Toisaalta lääkäri itse oli reilusti ylipainoinen nainen. Näkökulmakysymys.

Vierailija
24/30 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri kirjoitti että potilaalla obeesi vatsa. Olen omenavartaloinen, BMI 26. Olin aika ällistynyt mutta kai asian sitten voi näinkin ilmaista.

Vierailija
25/30 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle lääkäri kirjoitti että potilaalla obeesi vatsa. Olen omenavartaloinen, BMI 26. Olin aika ällistynyt mutta kai asian sitten voi näinkin ilmaista.

Miksi totuus ällistyttää?

Vierailija
26/30 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valita tuosta. Käsittääkseni obeesilla tarkoitetaan ylilihavaa eikä ns. peruslihavaa.

Obeesilla tarkoitetaan myös turvonnutta. Mulla luki kauttaltaan obeesi, ja totta olikin, olin kaljan juonnista turvonnut.

Vierailija
27/30 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi totuus ällistyttää?

Asian ilmaisutapa ällistytti. Luulin että ihminen joko on obeesi tai ei. Kai sitten on myös ihmisiä joilla on obeesi takapuoli.

Vierailija
28/30 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi eksaktimpaa jos lääkäri kirjaisi kantaan BMI-luvun, eikä epämääräistä obeesi-sanaa. Olisi helpompaa myös jatkossa huomata jos tilanne siltä osin muuttuu.

Vierailija
29/30 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 168, 51. Mulla luki: luiseva ja suulas nuori nainen.

Vierailija
30/30 |
17.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fingerporin Rivo-Riitta olisi kommentoinut, että minä teille obeesit näytän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi