BMI 28, lääkärin mielestä "Kyseessä 28-vuotias obeesi nainen"
En varmaan enää ikinä syö mitään! Näissäkin mitoissa pysyminen on kovan työn tulos.
Kommentit (30)
Myös oma BMI:ni on 28, ja viimeisimmässä Omakanta-merkinnässä lääkäri kutsuu "normaalipainoiseksi". Toisaalta lääkäri itse oli reilusti ylipainoinen nainen. Näkökulmakysymys.
Minulle lääkäri kirjoitti että potilaalla obeesi vatsa. Olen omenavartaloinen, BMI 26. Olin aika ällistynyt mutta kai asian sitten voi näinkin ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Minulle lääkäri kirjoitti että potilaalla obeesi vatsa. Olen omenavartaloinen, BMI 26. Olin aika ällistynyt mutta kai asian sitten voi näinkin ilmaista.
Miksi totuus ällistyttää?
Vierailija kirjoitti:
Valita tuosta. Käsittääkseni obeesilla tarkoitetaan ylilihavaa eikä ns. peruslihavaa.
Obeesilla tarkoitetaan myös turvonnutta. Mulla luki kauttaltaan obeesi, ja totta olikin, olin kaljan juonnista turvonnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi totuus ällistyttää?
Asian ilmaisutapa ällistytti. Luulin että ihminen joko on obeesi tai ei. Kai sitten on myös ihmisiä joilla on obeesi takapuoli.
Olisi eksaktimpaa jos lääkäri kirjaisi kantaan BMI-luvun, eikä epämääräistä obeesi-sanaa. Olisi helpompaa myös jatkossa huomata jos tilanne siltä osin muuttuu.
Mä olen 168, 51. Mulla luki: luiseva ja suulas nuori nainen.
Fingerporin Rivo-Riitta olisi kommentoinut, että minä teille obeesit näytän.
Obeesi on lääketieteellinen termi, jota lääkärit käyttävät. Silti mielestäni ylipainoinen olisi ollut kuvaavampi.