Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären loppuloma "pilalla" koska jalka murtui :(

Vierailija
05.08.2014 |

Eilen tytöt (5 ja 7v) leikkivät ulkona. Puolen tunnin leikkimisen jälkeen nuorempi tulee hädissään hakemaan meitä apuun.

No 7v. makasi maassa ja itki hysteerisesti, kun päästiin paikalle. Kertoi, että oli tippunut ison kiven päältä (tykkäävät leikkiä siinä)

Lähdin sitten ajamaan tytön kanssa päivystykseen, mies jäi kahden nuoremman kanssa kotiin. Sitten päivystyksestä saatiin kyynärsauvat ja epäily murtumasta. Siinä vaiheessa tytär totesi, että "Ei mua haittaa, en vain voi uida" meidät lähetettiin lähimpään sairaalaan ja siellä röntgeniin. Röntgenin jälkeen lääkäri kertoi, että jalka on murtunut ja vaatii leikkauksen. Sitten meidät vietiin huoneeseen ja tyttö vietiin parin tunnin päästä leikkaussaliin. Pyysin miehen ja tytön sisarukset sairaalaan. Illalla pikkuiseni heräsi heräämöstä ja kärrättiin huoneeseen. Sitten esitteli meille kipsiään. Tämä päivä on mennyt vielä sairaalassa kipsiä ja kyynärsauvoja serkkujen kanssa tuunaamassa. Huomenna iltapäivällä pääsee kotiin. On ihan kauhean surullinen, kun ei voi muka tehdä mitään.

Mitenköhän koulu lähtee maanantaina käyntiin? Mutta täällä ollaan huolissamme ja odotamme kotiin paluuta.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:35"]Tyttäresi suhtautui asiaan tosi upeesti! -En vaan voi uida. Niinpä! :) ei teidän loma pilalle ole mennyt. Sehän on jo melkein loppu.

[/quote]

Niin minäkin ensin ajattelin, mutta sitten alkoi parkua, kun ei voi muka tehdä mitään :(

ap

Vierailija
2/32 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meneekö tyttösi maanantain kouluun? Ei kai nyt sentään, kun jalka leikattiinkin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:35"]Tyttäresi suhtautui asiaan tosi upeesti! -En vaan voi uida. Niinpä! :) ei teidän loma pilalle ole mennyt. Sehän on jo melkein loppu.

[/quote]

Niin minäkin ensin ajattelin, mutta sitten alkoi parkua, kun ei voi muka tehdä mitään :(

ap

[/quote]

Ja tulikohan tuo asenne äidiltä? Vähän siltä kuullosti. Positiivisia maaleja peliin: Kun pääset kotiin niin sitten me voitaisiin ... Kun saat kipsin pois, niin sitten mennään ... Sairaalassa on loistavia hoitajia, kyllä siellä osataan hommat hoitaa.

Vierailija
4/32 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä kysyin, että voiko mennä, niin ihan hyvin voin. Minä vien ja haen lapsen koulusta. Kun olen hoitovapaalla.

Olen kyllä yrittänyt pitää tyttöä pirteänä ja olla positiivinen, mutta minkäs sille voi, kun tyttö ajattelee vaan asian huonoja puolia? Vein kyllä tytölle sairaalaan eilen lehtiä, leluja ja lautapelejä. Tänään kun pääsi kotiin niin ollaan pelattu lautapelejä ulkona ja käyty kaupassa.

ap

Vierailija
5/32 |
06.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2014 klo 12:48"]Lääkäriltä kysyin, että voiko mennä, niin ihan hyvin voin. Minä vien ja haen lapsen koulusta. Kun olen hoitovapaalla.

Olen kyllä yrittänyt pitää tyttöä pirteänä ja olla positiivinen, mutta minkäs sille voi, kun tyttö ajattelee vaan asian huonoja puolia? Vein kyllä tytölle sairaalaan eilen lehtiä, leluja ja lautapelejä. Tänään kun pääsi kotiin niin ollaan pelattu lautapelejä ulkona ja käyty kaupassa.

ap

[/quote]

Siis voi mennä kouluun

Vierailija
6/32 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:48"]

Kuljetukset varmaan hoituu hyvinkin. Mutta entä kuka avustaa 7 vuotiasta ekaluokkalaista koulussa, aluksi kun keppeillä käveleminen on ihan harjoittelussa. Ruokalaan menot,ruokailu , luokkaan menot yms

[/quote]

ope ja koulunkäytiavustaja avustaa. Ei ole ensimmäinen lapsi jolla on murtuma.

Vierailija
7/32 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 13:48"]

Kuljetukset varmaan hoituu hyvinkin. Mutta entä kuka avustaa 7 vuotiasta ekaluokkalaista koulussa, aluksi kun keppeillä käveleminen on ihan harjoittelussa. Ruokalaan menot,ruokailu , luokkaan menot yms

[/quote]

Muut oppilaatkin osaa auttaa, niin me tehtiin kun kaverilla oli kädessä tai jalassa kipsi.

Opettaja nimenomaan pyysi oppilaita auttamaan. sitten joskus jaettiin oikeen vuorot, joka pv. eri apulainen.

Vierailija
8/32 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.08.2014 klo 09:56"]Itsekin syöpälapsen äitinä ( hoidot kesken vielä) meikäläisen ja lapsen maailma, 15 v siis, on ehkä vähän eri sfääreissä kuin joku katkennut koipi. Juu, katastrofi tuolle perheelle, mutta meillä liikutaan vähän eri kategoriassa. Tuo 15-vuotias kun jo ymmärtää, että tuohon voi kuolla, siis syöpään.

[/quote]

Se on todella epäoikeudenmukaista että lapsesi on sairastunut. En voi edes kuvitella teidän tuskaa. Paljon voimia!

Et silti voi tulla ketjuihin vähättelemään toisten ongelmia koska teillä on syöpä. Eihän täällä voisi mistään keskustella jos aina olisi kilpailu kurjuudesta.

Vierailija
9/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,voi voi.Maailmassa on pahemmiakin juttuja kuin pikku tyttäresi katkenneen koipensa kanssa.T.syöpälapsen äiti tai enhän minä enää mikään äiti ole ,sillä lapseni menehtyi viime viikolla.ja anteeksi vaan näistä katkerista sanoistani,mutta tällä hetkellä olen vaan hyvin katkera.

Vierailija
10/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,voi voi.Maailmassa on pahemmiakin juttuja kuin pikku tyttäresi katkenneen koipensa kanssa.T.syöpälapsen äiti tai enhän minä enää mikään äiti ole ,sillä lapseni menehtyi viime viikolla.ja anteeksi vaan näistä katkerista sanoistani,mutta tällä hetkellä olen vaan hyvin katkera.

Vierailija
11/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kunnassa saa ainakin taksikuljetuksen, soita koulun kansliaan. eiköhän k-avustaja auta ruokalassa

Vierailija
12/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä keksisin heti hyvän puolen: ei tarvitse pitkään aikaan osallistua liikuntatunnille.

Vierailija
13/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:46"]

[/quote]

Tykkäys mielipiteeseesi, alapeukku ja osanotot menetyksellesi! ♡

Vierailija
14/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:44"]

[/quote]

No tuliko nyt hyvä mieli?

Vierailija
15/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:46"]

[/quote]

Jotenkin en usko tätä. kun minua kohtaa suru, niin haluan ystävällisyyttä ympärilleni. Av on murheisena aivan väärä paikka.

Vai aiotko kirjoittaa joka ketjuun syöpään kuolleesta lapsestasi? Täällähän on kirjoitettu pienemmistäkin ongelmista, kuin lapsen surusta siitä, että on jalka poikki?

tuolla esim. joku murehtii sitä, että on juonut pari siideriä juhlissa ja äitinsä uhkaili ls-ilmoituksella. eikä siihen ketjuun kannattaisi kirjiottaa syyllistäviä ajatuksia siitä, että toiset ne vain ryyppää, vaikka saa lapsiensa kanssa olla, ja että luulisi, että rakasvata äiti, nyt edes sen verran hillitsisi itseään jne.

Vierailija
16/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi suhtautui asiaan tosi upeesti! -En vaan voi uida. Niinpä! :) ei teidän loma pilalle ole mennyt. Sehän on jo melkein loppu.

Vierailija
17/32 |
09.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja juttu, mutta mieti nyt vähän itsekin, ei tosiaan ole mikään noin paha tilanne, että liikoja pitää huolestua. Leikattuja koipia on ollut muillakin ja kyllä niiden kanssa oppii elämään.

Vierailija
19/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 18:04"]Kurja juttu, mutta mieti nyt vähän itsekin, ei tosiaan ole mikään noin paha tilanne, että liikoja pitää huolestua. Leikattuja koipia on ollut muillakin ja kyllä niiden kanssa oppii elämään.

[/quote]

No joojoo, mutta en haluaisi jättää tyttöä yksin sairaalaan

(Pelkää vieraita paikkoja, neuloja yms.)

ap

Vierailija
20/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo niin iso juttu. Tottakai pikku lasta harmittaa ja sille tuollaienn on tosi iso juttu, mutta teidän pitää vanhempina asettaa asialle oikeat mittassuhteet ja todistaa, että murtuneenkin jalan kanssa voi elää vallan mukavaa elämää ja tehdä vaikka mitä.
Ja eihän ne kipsit ees kauaa ole...
Mut tottakai lasta nyt harmittaa, sairaalassa on tylsää olla ja se korostaa paikkana sitä ankeaa kipsiä. Kotona voikin sitten tehdä vaikka mitä kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä