Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tehdäänkö kansalaisaloite subjektiivisen p-vhoito-oikeuden kumoamisesta?

Vierailija
05.08.2014 |

Ärsyttää nää virikelapset, jotka tukkivat päiväkodit. Ja lama vielä!! :O

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä raivohulluina muiden asioista meuhkaavien äitien lapsille olisi kyllä selvästi parasta päästä pois äitinsä vaikutuspiiristä mahdollisimman varhain!

Vierailija
22/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko se adressi on siellä vai puhuiko ap paskaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on paljon enemmän pätkätyöläisiä kuin ennen. Miten ap ajatteli heidän lastensa hoidon järjestää?

Puhumattakaan vuokratyöläisistä, joita oman lapsenkin ryhmän lasten vanhemmissa on useita.

Kumpienkaan ryhmienl apsethane ivät saisi päiväkodissa olla. Aina, kun pätkätyöläinen on saanut uuden pätkän olisitten 1 päivä tai 2kk, niin haku päiväkotiin ja yleensä uuteen päiväkotiin uusien lapsien ja aikuisten kanssa.

Vierailija
24/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

22 puhuu asiaa. Itse olen sekä pätkätöissä, että vuokratyöläisenä.

Tälläkin hetkellä tiedän työni kahden viikon  verran eteenpäin.  Välillä on ollut kohtalaisen pitkiäkin jaksoja ilman työtä 2-4vk. Välillä töitä on ollut vain 1-2 päivää viikossa, välillä taas kuukausiakin töitä.

Jos minulla ei olisi vakituista päivähoitopaikkaa lapsilla, niin mitään noista töistä en olisi voinut ottaa vastaan. jokainen niistä on tullut 1-2 päivän varoitusajalla. Ja lain mukaanhan päivähoitopaikkaa tulee tarjota 2vk kuluessa, jos on työtä saatu. Minun tpauksessani tuo 2vk olisi suurimmaksi osaksi ollut niin pitkä aika, että ne lyhyet työpestit olisivat jo loppuneet.

Näin on mennyt jo 5 vuotta. ( Monessa työpaikassa, jossa olen ollut, niinonkehuttu ahkeruuttani ja käsketty hakea heti, kun tulee vakipaikka vapaaksi. Niitä vakipaikkoja vaan ei ole vapautunut vielä.)

Vierailija
25/25 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:37"]

Siis eihän tuo ruota tarkoittanut. Jos on töissä, niin toki lapsi hoidossa. Mutta jos on kotona, niin hoitopaikka on turha. Eka lapseni syntyi 20 vuotta sitten. Muistan 19 vuotta sitten, kun hoitopaikan sai jos oli töissä ta opiskeli. Turha subjeksiivisuus tuli sen jälkeen. Olen ollut koko ajan sitä mieltä. Jos. Anhemmat on kotona, niin lapsen paikka on sielä myös. 

[/quote]

Eräässä kunnassa oli monia monia vuosia sitten mainio systeemi. Maksamalla jonkun summan sai oikeuden laittaa lapset päivöhoitoon esim. 10 tunniksi kuukaudessa, jotta äiti pääsi omille asioilleen. Tuollainen systeemi voisi olla nytkin hyvä. Yksi tuttuni käytti silloin järjestelmää, ja pääsi joskus uimaan yksin tai kampaajalle tai jonnekin muualle asioimaan ilman lapsia.