Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en laihdu? Vaikuttaako joku lääke metaboliaan?

Vierailija
05.08.2014 |

Minulla on sairaalloinen lihavuus kiusanani, joka tuli alunperin ahmimisella. Pääsin siitä eroon, mutta kilot eivät tunnu lähtevän mihinkään, vaikka syömistottumukseni ovat muuttuneet paljon parempaan suuntaan.

Saatoin ennen syödä päivässä levyn suklaata ja sokerilimut päälle, vihanneksia ei mennyt juuri yhtään jne. Viikottain keksejä, sipsejä ja jätskiä. Paino vaan nousi. Nykyään syön kasviksia päivittäin, keksejä tai sipsejä en ollenkaan, limu on sokeritonta tai juon sokeriversiota vain lasillisen viikossa tms. MUTTA PAINO EI LASKE MIHINKÄÄN!!

Olen 160cm pitkä, painan 111kg ja liikun viitisen kilometriä päivässä pelkkien työmatkojen muodossa. Luulisi siis liikuntaa tulevan edes kohtuullisesti eikä kulutukseni olevan koomatasolla. Ikä alkaa kakkosella.

Söin eilen broileri-ceasarsalaatin lounaaksi, juustohampurilaisen tienpäällä välipalaksi sekä lihamureketta kasviksilla päivälliseksi. Join paljon vettä, pienen lasin Jaffaa sekä sokeritonta limua. Syön kolme-neljä ateriaa päivässä, en yleensä pikaruokaa vaan itsetehtyä. Kävin nyt aamulla vaa'alla ja paino on noussut vajaan kilon viikon aikana. Mitä järkeä tässä touhussa oikein on, siis terveellisessä syömisessä ym. ruoan määrän vahtimisessa, jossei näin iso ihminen saa mitään tuloksia aikaan?? Ottaa ihan päähän!

Minulla on kolme eri lääkitystä, voiko jokin niistä vaikuttaa aineenvaihduntaan niin pahasti, etten laihdu kuin jollain kitukuurilla sitten? Syön rauhoittavaa, neuroleptia sekä mielialalääkettä.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä jo myöhemmillä sivuilla korjattu, mutta kyllä 5km kävely kuluttaa reippaasti enemmän kuin sata kaloria. Olen ite normaalipainoinen ja kun aloin kävelemään reippaasti töihin (juurikin se 5km), kulutin hieman yli 200kcal. Kotimatkalla toinen samanlainen ja koossa oli lähes 500kcal. Kuitenkaan en laihtunut yhtään (n. 3-5kg ottaisin mielelläni pois), mistä voi päätellä, ettei kävely ole kovinkaan tehokas liikuntamuoto laihdutusta ajatellen..

Vierailija
82/90 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:41"]

En tiedä onko tämä jo myöhemmillä sivuilla korjattu, mutta kyllä 5km kävely kuluttaa reippaasti enemmän kuin sata kaloria. Olen ite normaalipainoinen ja kun aloin kävelemään reippaasti töihin (juurikin se 5km), kulutin hieman yli 200kcal. Kotimatkalla toinen samanlainen ja koossa oli lähes 500kcal. Kuitenkaan en laihtunut yhtään (n. 3-5kg ottaisin mielelläni pois), mistä voi päätellä, ettei kävely ole kovinkaan tehokas liikuntamuoto laihdutusta ajatellen..

[/quote]Mistä me tiedetään, että ap menee töihin 2,5 kilsaa kerralla ja reippaalla tahdilla? Ton viisi km voi mennä yllättävän tehottomastikin, jos haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on BED, siihen lääkitys ja psykoterapia. Käytän SSRI-lääkitystä korkealla annoksella (Seronil 80 mg/vrk, kuten syömish.hoidettaessa yleensä käytetään) ja olen nyt kolme kuukauden aikana saanut painoa pois 38 kg. Lähtöpaino oli hirmuisen korkea, 121 kg. Edessäni on vielä pitkä, pitkä tie ja vielä pidempi sen suhteen että paino ei kimmahda takaisin. En tiedä kauanko tarvitsen lääkitystä ja terapiaa apunani, sen aikaa käytän kun tunnen tarvitsevani (maksan terapiani itse joten siitä ei tarvitse olla kenenkään huolissaan että vien joltain paikan....)

Eli ei ne mielialalääkkeet aina sitä painonnousua aiheuta. Toki monen kyseisen lääkkeen sivuv. on aineenv.hidastuminen, ruokahalun nousu ja nesteen kertyminen, sitä kautta sitten se painonnousu.

Neuroleptit ovatkin sitten asia erikseen, suurin osa varsinaisia lihottajia, itsellä oli käytössä kuukauden unettomuuteen miniannos, 25 mg Ketipinoria (Seroquelin halpa rinnakkaislääke) aikoinaan. Kiitos ei enää koskaan!

Ja bentzojen on todettu myöskin nostavan painoa....

Eli ap; laitata se lääkitys kuntoon juttelemalla hoitavan lääkärisi kanssa, joskos voisi jotain lääkevaihtoja tehdä, mittauta mm. kilpirauhasarvot (itsellä vajaatoiminta, hoidossa tällä hetkellä ok)

Tsemppiä!!

Vierailija
84/90 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta tunnetusi syrjäyttää läskiä. Kyllä se kävelykin kasvattaa lihasta jos lähtökohdat heikot. Jalan lihakset on kehon suurimpia lihaksia.

Vierailija
85/90 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:45"]

Liikunta tunnetusi syrjäyttää läskiä. Kyllä se kävelykin kasvattaa lihasta jos lähtökohdat heikot. Jalan lihakset on kehon suurimpia lihaksia.

[/quote]

Lihasmassa ei kasva vahingossa, eli miten sattuu syömällä.

Aerobinen kunto eli kestävyyskunto ei kasvata lihasmassaa.

Vierailija
86/90 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:37"]

Kertaus on opintojen äiti joten:

Kuulostat siskoltani siinä mielessä, että ennen laihtumistaan hän oli sitä mieltä, että syö oikein hyvin ja terveellisesti mutta pitää sopivan "rentouden." Lopputuloksena hän söi viikottain pullaa (Tämähän on viikon ainut pulla!), muita leivoksia (Juhlan kunniaksi!), suklaata (Ei tässä nyt turhia nipoteta, pari palaa sinne tänne!), jäätelöä (Nyt on niin hyvä sää!), hampurilaisia (Tänään on kiire, yleensä en syö), suolapähkinöitä (Näissä on sitä hyvää rasvaa) jne jne. Kaikkeen oli aina selitys mutta paino ei mystisesti kuitenkaan pudonnut.

Oletko ajatellut tätä?

[/quote]

toi sun siskon tyylihän kuulosti oikein terveelliseltä! Kyllä minä ainakin haluan juuri tollasilla "tekosyillä" itseäni hemmotella! Herkuttelukin kuuluu elämään. Jos laihduttaa haluaa, niin sitten normaalia vähemmän tietenkin herkutellaan, mutta herkutella täytyy joskus silloinkin! Pulla kerran viikossa, no ompas vakavaa! :D

Vierailija
87/90 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua naurattaa nää naisten "herkuttelut." joka paikassa vaahdotaan kuinka pitää saada herkutella ja pitää saada sitä ja tätä hyvää. en tunne ketään miestä joka itkisi herkuttelun perään, mistä tuo johtuu? Syöttekö te tylsään elämään, jonkun puutteeseen vai mihin?

Vierailija
88/90 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 14:56"]

Mua naurattaa nää naisten "herkuttelut." joka paikassa vaahdotaan kuinka pitää saada herkutella ja pitää saada sitä ja tätä hyvää. en tunne ketään miestä joka itkisi herkuttelun perään, mistä tuo johtuu? Syöttekö te tylsään elämään, jonkun puutteeseen vai mihin?

[/quote]Lähinnä mielitekoihin, joita itse aiheutetaan liian vähillä syömisillä t: entinen ahmija

Vierailija
89/90 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jalolla ei ole harrastanut kävelyä,voi ero olla lihastasollakin merkittävä. Jos syö sen verran kun kuluttaa tai enemmän, kasvaa lihakset surkastuneesta normaaliksi ilman proteiinien normaalia enemmän tankkausta. Tuossa joku kertoi että ei laihtunut 10km päivässä käveltyään, voisi olla tuo selitys ettei laihdu koska lihas otti energiaa itseensä, ns kehittyi. Mut 2km hissuttelua yhteen suuntaan kahdesti päivässä ei mitään varmaan merkittävästi kasvatakaan.

Vierailija
90/90 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet dokaa, naiset herkuttelee. Fitness akat ortorexailee.