Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalloinen raskaaksi tulemisen pelko

Isopelko
26.07.2021 |

Mulla on ollut nyt monta kuukautta ihan törkeä raskaaksi tulemisen pelko. Oon tehnyt 2kk aikana varmaan 16 testiä, ja käynyt yksityisellä kohdun ultrassakin. Kokoajan tuntuu olevan ja tulevan lisää oireita, jotka saa epäilemään raskautta.
Kaikki testit olleet negoja ja ultrassa tosiaan ei nähty mitään raskauteen viittaavaa.
Ehkäisynä kapseli, eli unohduksia ei voi olla. Kapselin otin vähän yli kuukausi sitten, ja pari viikkoa sen otosta yhdyntä ilman keskeytystä. ”Oireina” nännit herkkänä (voiko johtua kapselista??), pientä lämpöä pari päivää, ja pari viikkoa kestänyt tiputteluvuoto lakkasi. Tosin sain toisen koronarokotteen kans alle viikko sitten, joka voi varmaan nostaa lämpöä ja joillain se on sekottanut menkkojakin…

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että moni ei edes lue aloitusta. Kapselin kanssa ei ole ovulaatiota ja vuotoa tulee millon sattuu.

Ja ap, ei tuollainen pelkotila ole edes normaalia. Mikään testi ei sinulle riitä. Tarvitset psyykkistä apua.

Vierailija
62/68 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ihan sama ongelma. Olen myös 20-vuotias, mutta tilanteeni on sen verran absurdi, sillä en ole koskaan edes harrastanut seksiä. Kerran yritin silloisen eksäni kanssa, mutta kun penis kumin kanssa kosketti emättimeni suuta, ahdistuin niin kamalasti että oli pakko lopettaa. Eksäni ei tästä ilahtunut...

Olen tehnyt muutaman raskaustestin (negatiivisia), tarkkaillut mahdollisia oireita joita ei ole ollut, kuukautiset tulleet ajallaan ja normaalisti. En vain ymmärrä, mistä olen edes saanut ajatuksen siitä, että voisin olla raskaana kun olen yhä neitsyt! Jestas. Silti joka päivä saan paniikkikohtauksia jos esim. huomaan, että rintoihini koskee. Meidän molempien varmaan kannattaisi mennä terapiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

en vaan tiedä mitä täytyy nyt tehdä... mennä verikokeeseen, tehdä uusi testi, vai mennä terapiaan?? en halua olla raskaana

Kauan yhdynnästä tänään on? Kuinka monta testiä olet tehnyt ja milloin?

tänään tulee 5vko 3pv. Tein ton yhdynnän jälkeen ekan testin kai vähän yli 2vko yhdynnästä, toisen tolloin päivää vaille 4vko.

Viimeisin testi olisi varmasti ollut positiivinen jos olisit raskaana.

Jos olet koko ajan ahdistunut, et saa asiaa mielestäsi ja saat paniikkikohtauksia, suosittelisin varaamaan ajan yksityiselle psykiatrille mahdollisimman pian. Jos asut isossa kaupungissa jossa on lääkärikeskuksia saatat saada ajan jo tälle viikolle. Psykiatri voisi arvioida hyötyisitkö lääkityksestä ahdistuksen helpottamiseksi. Psykologin aika on varmasti tarpeen ja ehkä terapia, mutta se on pitkä prosessi ja voi olla että hyötyisit lääkkeellisestä avusta jo ennen sitä.

Vierailija
64/68 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tiedä että pitäisikö kuitenkin varuiksi mennä verikokeeseen, JOS huominen testi on nega.... oireet kuitenkin outoja. en keksi muuta selitystä esim. nenäverenvuodolle kun raskaus. Tai nännien arkuudelle, tai vatsan nipistelyille. tuskin kapseli voi noita aiheuttaa???

Vierailija
65/68 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt ihmeen kaupalla olisitkin raskaana, abortin luultavasti ehtisi tehdä, sillä saahan sen tehdä melko myöhäisille viikoille asti. Ja jos niin huonosti kävisi, ettei abortti enää onnistuisi niin aina on mahdollisuus antaa lapsi adoptioon. Mikään pakko ei ole lasta synnytyksen jälkeen pitää, jos onkin yllättäen raskaana. Joten ei kannata stressata liikaa asiasta.

Vierailija
66/68 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos se raskaus stressaa paljon niin teet tekstin vasta kun menkat jää pois, nehän voi jäädä ehkäisyn takiakin, jolloin voi varalta tehdä testin vaikka kuun välein. Abortti on olemassa jos niin huono tuuri käy että raskautuu ehkäisystä huolimatta ja meillä sen onneksi saa pyytämällä.

Kaikille ei abortti ole mikään ratkaisu. Itsekin aborttivastaisena pelkään raskautta niin paljon, että en harrasta seksiä enää ollenkaan.

Mies ei ole ilahtunut, mutta ei halua erotakaan.

Vierailija
67/68 |
26.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin epätodennäköistä, että olisit raskaana. Raskausoireissa on vielä sellainen jännä juttu, että ne on helppo kuvitella. Moni raskautta toivova kärsii raskausoireista vaikka ei olisikaan raskaana.

Olet varmasti lukenut kapselin mahdolliset haittavaikutukset. Esimerkiksi Nexplanonilla hyvin yleiset ovat akne, päänsärky, painon nousu,

rintojen arkuus ja kipu, vuotojen epäsäännöllisyys ja emätintulehdus. Yleisiä ovat myös pahoinvointi, kuume, vatsakipu ja väsymys. Todennäköisesti sinulla on raskauden sijaan haittavaikutus kapselista.

Vierailija
68/68 |
31.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ap vielä kuulolla? Onko tilanne yhtään helpottanut, oletko saanut rauhaa peloltasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi