Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö muka kukaan muu koe samaa humanitääristä tuskaa?

Vierailija
04.08.2014 |

En jaksa olla täällä Suomessa. En jaksa maksaa veroja, jotta laiskat evvvvvk-ihmiset voivat elellä rennosti valittamassa tukien pienuudesta ja perseilemässä mikropizzoinensa. Enkä jaksa muitakaan valittajia. Ihmisillä on jotenkin asiat liian hyvin. Jos taistelu tulee kotona tyyliin siitä, keitetäänkö kanan kanssa riisiä vai perunaa - asiat ovat todellakin liian hyvin.

Kaikki vain valittavat valittamistaan. Itken melkein joka päivä kun ärsyttää enkä voi tehdä mitään, onneksi pääsen kohta auttamaan ihan muualle oikeassa hädässä olevia ihmisiä. Inhoan tätä maata ja meitä.

Kai nyt joku kokee samoin? Turhaa valittamista, kitisemistä, omassa ihanuudessaan ja kurjuudessaan lepäilyä ja turhaa kätisemistä. Okei, olen itse samanlainen kun valitan tästä. Mutta TEEN asialle jotain. Lähden auttamaan. Tekemään jotain hyödyllistä - sekä pyyteettömästi että oma lehmä ojassa (koska HALUAN tuntea tekeväni järkeviä asioita ihmisten hyväksi ja haluan olla kiitollinen saamastani, oikeasti).

Minua vain ahdistaa suomalaisten tyhmyys, kiittämättömyys, avuttomuus, valitus ja ties mikä. Mutta onneksi aina voi lähteä pois. Ja sen teen. Tulkaa tekin.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:43"]

Okei. Minä olen syömishäiriöliitossa tukihenkilönä sekä maksan yhteensä n. 50e joka kuukausi erilaisiin avustuksiin, Suomeen. Jos tätäkin ketjua lukee, niin tulee vain paha mieli. Ihmiset ovat hyökkääviä ja pahantahtoisia. Mitä ihmeen pahaa siinä oikeasti on, että joku haluaa vain auttaa? Autan paljon ja olen vapaaehtoisena monessa. Voisiko joku kertoa, miksi se ärsyttää? Tai se, etten jaksa auttaa vain suomalaisia, joista monet (okei kyllä, alotus oli aika kiihkoärsyynnyksellä kirjoitettu, mutta silti), ovat aika uskomattoman uusavuttomia valittajia? ap

[/quote]

Siinähän ei ole pahaa, että haluaa auttaa muita ja mun käsittääkseni täällä kukaan ei tuomitse muiden auttamista.

Sen sijaan se mikä täällä tuomitaan on tollanen itsekeskeinen asenne, että aivan kun kukaan muu ei välitä ja sitten saat määritellä milloin ihmisellä on syytä hermostua jostain. Ymmärrätkö? Omasta mielestäsi sinulla on oikeus valittaa ja olla ylimielinen, mutta muilla ei ole vastaavaa oikeutta. 

Eli eihän enää aloiteta tota "mikä siinä on väärin, että haluan vaan parantaa tän maailman ku kukaan muu ei halua"?

Vierailija
22/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:18"]

En ole mikään teini. Juuri teidänlaiset ihmiset on mun mielestäni outoja. Turhaa vittuilua, oman pahan mielen purkamista. Mitä pahaa siinä on, jos minä haluan auttaa joitain muita? Siihenkin huudetaan, että mee kasvamaan aikuiseks senkin itsekeskeinen itseriittoinen teini. OK! ap

[/quote]

Bull shit. Sä haluat auttaa, no auta äläkä keksi tekoselityksiä. Äläkä valita muiden välinpitämättömyydestä, (joka ei välttämättä pidä edes paikkansa. Sähän et siinä kassajonossa tiedä vaikka se plussapisteiden kanssa kipuileva olis just tullu ulkomailta maissipellolta, jossa on työskennellyt kuukausia) Minäkin autan monella tapaa, olen ollut tekemässä yhtä sun toista muiden hyväksi, mutta hermostun silti pienistä mitättömistö asioista, koska musta ei saman tien tullut mitään äiti Teresaa. Enkä koe et mulle kuuluu pätkääkään se miten naapuri osallistuu, vain siksi että aloin itse toimimaan. Jokaisella on vastuu omista teoistaan tai tekemättä jättämisestä, muutos alkaa itsestä. Turha moralisoida muille.

Luulen, että tossa on kyse siitä, että olet turhautunut omaan saamattomuuteen. Halu tehdä on kova, mutta mitään ei tapahdu. Reagoin itsekin vähän tuohon tyyliin ennen kun se oma juttu löytyi. Kanavoi tuo energia oikein, niin jo alkaa elämä kirkastumaan

Oi kunpa olisit ollut teini... 

[/quote]

Siis mitä? Tällaisiako ihmisten pitää olla toisilleen? Puhua näin? Mun mielestäni koko ketju on aika kauhea. Huutoa siitä, että joku haluaa auttaa. Tai oikeastaan huutoa siitä, että kaikki tietävät, että mulla on väärät lähtökohdat auttaa. Tylsää. Autan silti, ja varsinkin nyt. En halua olla kuten sinä. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti hae sitä apua. Auta ensin itseäsi, että voit auttaa muita. 

Vierailija
24/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti hae sitä apua. Auta ensin itseäsi, että voit auttaa muita. 

Vierailija
25/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä myöntää, etten ole tajunnut olevani niin ylimielinen ja narsistinen. :/ Olen halunnut auttaa vaan. Eikö sitten saa ärsyyntyä mistään? Täällähän jauhetaan vaikka ja mistä. Hyökkäys tulee joka suunnasta ja aina, sama se mistä kirjoittaa. No, täytyy miettiä onko omassa päässä vikaa... Mutta ei se mitään jos on. Näinkin viallisella päällä voi silti tehdä toisille jotain jeesiäkin. ap

Vierailija
26/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen tuskaa meidän suomalaisten puolesta joka päivä. Pitäisi ensin saada omassa maassa asiat kuntoon ja sitten voisi alkaa ajatella muita maita. Meillä on omasta takaa kärsiviä ihmisiä aivan riittävästi, siksi aloitan vapaaehtoistyön kotimaassa. Toisin kuin sinä ap, en ole kertonut kenellekään vapaaehtoistyöstäni. Paitsi nyt, mutta ei, en tehnyt asiasta aloitusta. Jospa kanavoisit vihasi suomalaisia kohtaan johonkin hyvään, vaikka siihen auttamiseen? 

Vierailija
27/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala kuinka agressiivinen ja fanaattinen henkilö ap on. Minua pelottaisi jos hän tulisi minua auttamaan.

Vierailija
28/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko avustustyöntekijöitä kohdeltu hyvin ulkomailla? On ollut tappoja, happoiskuja ja muuta.

Vierailija
29/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kannata hukata aikaa täällä ap.

samanlaisia tuntemuksia mulla ja ymmärrän täysin. T

yhmä on tyhmä eikä tajua olevansa tyhmä. Tällaisen lammaslauman ymmärtämään saaminen on mahdotonta. kiitos sulle, teet hyvää työtä.

Vierailija
30/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on asiat todella hyvin, ja silti valitan välillä. Minulle se ei ole mikään ongelma. Miksi se on ongelma sinulle?

Vierailija
31/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 01:04"]

Koen tuskaa meidän suomalaisten puolesta joka päivä. Pitäisi ensin saada omassa maassa asiat kuntoon ja sitten voisi alkaa ajatella muita maita. Meillä on omasta takaa kärsiviä ihmisiä aivan riittävästi, siksi aloitan vapaaehtoistyön kotimaassa. Toisin kuin sinä ap, en ole kertonut kenellekään vapaaehtoistyöstäni. Paitsi nyt, mutta ei, en tehnyt asiasta aloitusta. Jospa kanavoisit vihasi suomalaisia kohtaan johonkin hyvään, vaikka siihen auttamiseen? 

[/quote]

Miksi ihmeessä oman maan ihmiset olisi jotenkin erityisempiä ja tärkeämpiä kuin muualla asuvat? Mä en näe eroa sillä onko kärsivä ihminen suomalainen, ranskalainen, kiinalainen, pohjoiskorealainen tai ruandalainen. Ihmisiä me ollaan kaikki ja samalla tavoin koetaan kipua, tuskaa, pelkoa ja sairautta. Ei ihmisen kotimaalla ole väliä, jos vaan pystyy tätä auttamaan.

Myös suomalaisia huono-osaisi pitää auttaa parhaan mukaan, mutta ihan yhtälailla mun mielestä pitää auttaa sitä muualla kärsivää, jos siihen vain suinkin pystyy.

En toisaalta ymmärrä tuota ap:n asennettakaan. Aika ylimielinen ja itsekeskeinen ote tuohon "auttamiseen". Mitä tuollainen "auttaminen" todellisuudessa edes on? Lennät johonkin köyhempään maahan ja teet siellä mitä? Todelliseen auttamiseen yleensä tarvii joko huomattavia summia rahaa tai erikoisosaamista (esim. lääkäri, optikko, rakennusinsinööri jne...). Onko ap joku näistä vai lähdetkö vain "hankin itselle hyvän mielen ja henkisen rauhan"-lomalle?

Vierailija
32/32 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se routa porsaan kotiin ajaa, kun huomaat että et sinä voi parantaa kaikkia maailman ongelmia etkä sinä omalle sielullesi rauhaa tule sieltä löytämään. Lähdin itse aikoinaan samoin ajatuksin, ei olisi pitänyt, mutta toisaalta kasvoin ihmisenä paljon.

Tajusin, että meillä on kaikilla oma paikkamme maailmassa, olkoonkin vaikka rikkaassa maassa, eikä meidän kuulu olla korjaamassa asioita joita emme itse aiheuttaneet, sillä ne kuuluu niille jotka niihin ovat syyllisiä. Sinun pitää ap olla armollinen itsellesi ja ymmärtää että kaikki maailman ongelmat ei ole sinun vikasi.