Eikö muka kukaan muu koe samaa humanitääristä tuskaa?
En jaksa olla täällä Suomessa. En jaksa maksaa veroja, jotta laiskat evvvvvk-ihmiset voivat elellä rennosti valittamassa tukien pienuudesta ja perseilemässä mikropizzoinensa. Enkä jaksa muitakaan valittajia. Ihmisillä on jotenkin asiat liian hyvin. Jos taistelu tulee kotona tyyliin siitä, keitetäänkö kanan kanssa riisiä vai perunaa - asiat ovat todellakin liian hyvin.
Kaikki vain valittavat valittamistaan. Itken melkein joka päivä kun ärsyttää enkä voi tehdä mitään, onneksi pääsen kohta auttamaan ihan muualle oikeassa hädässä olevia ihmisiä. Inhoan tätä maata ja meitä.
Kai nyt joku kokee samoin? Turhaa valittamista, kitisemistä, omassa ihanuudessaan ja kurjuudessaan lepäilyä ja turhaa kätisemistä. Okei, olen itse samanlainen kun valitan tästä. Mutta TEEN asialle jotain. Lähden auttamaan. Tekemään jotain hyödyllistä - sekä pyyteettömästi että oma lehmä ojassa (koska HALUAN tuntea tekeväni järkeviä asioita ihmisten hyväksi ja haluan olla kiitollinen saamastani, oikeasti).
Minua vain ahdistaa suomalaisten tyhmyys, kiittämättömyys, avuttomuus, valitus ja ties mikä. Mutta onneksi aina voi lähteä pois. Ja sen teen. Tulkaa tekin.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:02"]
Mulle tulee mieleen ap:sta mieleen itsekeskeisyys ja mt-ongelmat, ehkä joku hermoromahdus? Hae hyvä ihminen apua ja pian.
[/quote]
Miksi? ap
Koska sulla on ongelmia.
Tai sitten olet vielä sellainen nuori, jolla kehitys pahasti kesken. Nehän tuntee maailman tuskaa ja kuvittelee olevansa ainoita kaikessa. Sitten olet normaali nuori. Aikuiselle ei ole ok.
Ärsyttää mm. silloin kun joku vetää kassalla kauheat kilarit koska PLUSSAPISTEET JÄI SAAMATTA!!!11. Minunkin päivän suurin tragediani oli se, että kaurahiutaleista löytyi ötökkä. Vertaa sitä vaikka Gazan lapsiin, Kiinan maanjäristyksen uhreihin ja kaikkiin muihin, joiden elämä on pelkkää selviytymistä päivästä toiseen.
Joskus haluaisin auttaa jollain tavalla, mutta en varsinaisesti lahjoittamalla rahaa isoille organisaatioille. En usko, että rahat menevät oikeaan osoitteeseen.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:12"]
Ärsyttää mm. silloin kun joku vetää kassalla kauheat kilarit koska PLUSSAPISTEET JÄI SAAMATTA!!!11. Minunkin päivän suurin tragediani oli se, että kaurahiutaleista löytyi ötökkä. Vertaa sitä vaikka Gazan lapsiin, Kiinan maanjäristyksen uhreihin ja kaikkiin muihin, joiden elämä on pelkkää selviytymistä päivästä toiseen.
Joskus haluaisin auttaa jollain tavalla, mutta en varsinaisesti lahjoittamalla rahaa isoille organisaatioille. En usko, että rahat menevät oikeaan osoitteeseen.
[/quote]
Pitää keskittyä ongelmiin, joille voi tehdä jotain, muuten ei pää kestä. Kiina ja Gaza ovat suomalaiselle aika mahdottomia auttamiskohteita.
En ole mikään teini. Juuri teidänlaiset ihmiset on mun mielestäni outoja. Turhaa vittuilua, oman pahan mielen purkamista. Mitä pahaa siinä on, jos minä haluan auttaa joitain muita? Siihenkin huudetaan, että mee kasvamaan aikuiseks senkin itsekeskeinen itseriittoinen teini. OK! ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:12"]
[/quote]
Pitää keskittyä ongelmiin, joille voi tehdä jotain, muuten ei pää kestä. Kiina ja Gaza ovat suomalaiselle aika mahdottomia auttamiskohteita.
[/quote]
En tarkoittanutkaan noita esimerkkejä, vaan että yleisesti haluaisin jotenkin auttaa. Esim. kouluprojektit ovat tärkeitä, se että kehitettäisiin lasten (varsinkin tyttöjen) luku- ja kirjoitustaitoa. Kielitaitoisena voisi olla mahdollista päästä joskus mukaan johonkin projektiin. Tietenkin se vaatii aikaa, rahaa, sitoutumista jne. eikä sellaista tilaisuutta välttämättä tule.
Joo tunnen, mutta en koe tarvetta ylentää itseani muiden ihmisten yläpuolelle. Toisin kuin sinä.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:18"]En ole mikään teini. Juuri teidänlaiset ihmiset on mun mielestäni outoja. Turhaa vittuilua, oman pahan mielen purkamista. Mitä pahaa siinä on, jos minä haluan auttaa joitain muita? Siihenkin huudetaan, että mee kasvamaan aikuiseks senkin itsekeskeinen itseriittoinen teini. OK! ap
[/quote]
"Turhaa vittuilua ja pahan mielen purkamista."
Luehan oma aloituksesi. Huomaatko mitään?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:18"]
En ole mikään teini. Juuri teidänlaiset ihmiset on mun mielestäni outoja. Turhaa vittuilua, oman pahan mielen purkamista. Mitä pahaa siinä on, jos minä haluan auttaa joitain muita? Siihenkin huudetaan, että mee kasvamaan aikuiseks senkin itsekeskeinen itseriittoinen teini. OK! ap
[/quote]
Ihan epävakaa olet.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:23"]
Joo tunnen, mutta en koe tarvetta ylentää itseani muiden ihmisten yläpuolelle. Toisin kuin sinä.
[/quote]
Jes, okei. No jos ylennän itseäni jostain rivien välistä, niin mitä sillä on oikeasti väliä jos oikeasti menen kuitenkin vaikka puoleksi vuodeksi auttamaan ihmisiä ja jopa maksan siitä? Aivan se ja sama jos se kuulostaa siltä. Hirveän hienoa kun sinäkin mietit nöyrästi siellä pääsi sisällä, että voi kun koen tätä maailman ahdinkoa, mutta enpä tee asialle mitään ja olen hieno kun en ylennä itseäni. Olen mieluummin narsistinen auttaja kuin kädetön turhasta valittaja. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:29"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:23"]
[/quote]
Jes, okei. No jos ylennän itseäni jostain rivien välistä, niin mitä sillä on oikeasti väliä jos oikeasti menen kuitenkin vaikka puoleksi vuodeksi auttamaan ihmisiä ja jopa maksan siitä? Aivan se ja sama jos se kuulostaa siltä. Hirveän hienoa kun sinäkin mietit nöyrästi siellä pääsi sisällä, että voi kun koen tätä maailman ahdinkoa, mutta enpä tee asialle mitään ja olen hieno kun en ylennä itseäni. Olen mieluummin narsistinen auttaja kuin kädetön turhasta valittaja. ap
[/quote]
Noh jaa, minä sekä valitan että autan, tosin Suomen kansalaisia mikä ei sinusta varmaan ole yhtä hieno asia. Ollaanhan me vain yksiä valittajia.
Minkä tyyppinen avustusreissu on kyseessä? Maksat siitä, että pääset auttamaan, vai maksat lennot, asumisen ja elämisen kohteessa? Länsimaisten, varakkaiden ihmisten auttamishalusta revitään myös rahat pois.. Toisaalta on ymmärrettävää, ettei kaikkiin katastrofikohteisiin voi lähettää ketä tahansa tallaajaa, vaan vain riittävän ammattitaitoista porukkaa. Taviksille riittävät kilpikonnan pelastamisleirit, näin kärjistettynä. Mitä muita tapoja olisi auttaa jostain tuosta välimaastosta?
Mutta mitä sitten jos olen epävakaakaan?? Voi nyt herranenaika! Mitä ihme tyyppejä te olette? Kuka jaksaa hermostua siitä, että joku ei jaksa tätä naurettavaa oravanpyörää ja turhasta valittavia löhöilijöitä? Valitan joo joo minäkin, mutten mielestäni turhasta. Valitan siitä, että tässä maassa ei osaa jotkut ihmiset kiitollisuutta ja se harmittaa. Jos olen kakaramainen ja narsistinen, itsekeskeinen idiootti, niin eiköhän nuo ominaisuudet hioudu parempiin uomiin kun menen jollekin työleirille oikeasti itku silmässä tekemään jotain. Ihan vaan koska haluan. Eikö tällainenkaan narsistinen halu sitten ole hyväksyttävää? Että toteuttaa sitä jotenkin toisia samalla hyödyttävästi? Jaa jaa.. ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:18"]
[/quote]
Bull shit. Sä haluat auttaa, no auta äläkä keksi tekoselityksiä. Äläkä valita muiden välinpitämättömyydestä, (joka ei välttämättä pidä edes paikkansa. Sähän et siinä kassajonossa tiedä vaikka se plussapisteiden kanssa kipuileva olis just tullu ulkomailta maissipellolta, jossa on työskennellyt kuukausia) Minäkin autan monella tapaa, olen ollut tekemässä yhtä sun toista muiden hyväksi, mutta hermostun silti pienistä mitättömistö asioista, koska musta ei saman tien tullut mitään äiti Teresaa. Enkä koe et mulle kuuluu pätkääkään se miten naapuri osallistuu, vain siksi että aloin itse toimimaan. Jokaisella on vastuu omista teoistaan tai tekemättä jättämisestä, muutos alkaa itsestä. Turha moralisoida muille.
Luulen, että tossa on kyse siitä, että olet turhautunut omaan saamattomuuteen. Halu tehdä on kova, mutta mitään ei tapahdu. Reagoin itsekin vähän tuohon tyyliin ennen kun se oma juttu löytyi. Kanavoi tuo energia oikein, niin jo alkaa elämä kirkastumaan
Oi kunpa olisit ollut teini...
Okei. Minä olen syömishäiriöliitossa tukihenkilönä sekä maksan yhteensä n. 50e joka kuukausi erilaisiin avustuksiin, Suomeen. Jos tätäkin ketjua lukee, niin tulee vain paha mieli. Ihmiset ovat hyökkääviä ja pahantahtoisia. Mitä ihmeen pahaa siinä oikeasti on, että joku haluaa vain auttaa? Autan paljon ja olen vapaaehtoisena monessa. Voisiko joku kertoa, miksi se ärsyttää? Tai se, etten jaksa auttaa vain suomalaisia, joista monet (okei kyllä, alotus oli aika kiihkoärsyynnyksellä kirjoitettu, mutta silti), ovat aika uskomattoman uusavuttomia valittajia? ap
Tervemenoa ja muista kuuluttaa tota kaikille kuinka sinä olet nyt menossa auttamaan muita ja parantamaan maailmaa.
Eikö lähipiiri reagoinut tarpeeksi voimakkaasti kun koet tuollaista retostelun tarvetta? Ei tullutkaan odotettua sankarin viittaa?
Mitä ap sitten ajattelet auttamisella?
Tunnen muutaman ihmisen, joka on ollut esimerkiksi joissakin Afrikan valtioissa vapaaehtoistyössä eri järjestöjen kautta.
Itsekin olen pohtinut kehitysapua tai vapaaehtoistyötä. Kehitysapua on kanavoitu kymmeniä vuosia eri valtioille. Silti näiden valtioiden ongelmat, kuten köyhyys, ei ole poistunut. Onko pelkkä auttamiseen perustuva toiminta kuitenkaan hyödyllistä? Pitäisikö ennemminkin olla luomassa yritystoimintaa, josta paikalliset itse hyötyisivät?
Tietenkin kriisiapu erikseen.
Mulle tulee mieleen ap:sta mieleen itsekeskeisyys ja mt-ongelmat, ehkä joku hermoromahdus? Hae hyvä ihminen apua ja pian.