vaimo antaa olettaa että seksiä luvassa mutta siihen jääkin
Jos kysyn seksistä naurahtaa mene pesulle ..noh tunnin päästä käyty pesulla ja mennään makkariin mutta kun hän tulee aina viimeisenä(ehdin siis odottamaan aina) jättikin oven auki ( lapset toisessa huoneessa). Pyysin laittamaan kiinni niin tää päästi sammakot valloilleen: tätä miestäkö pitäs vielä palvella. Olin että taasko näin etkö voi aiemmin jutella kun 3 kertaa kuussa sama tilanne että kun hän tulee sänkyyn ei tiedä mitä tekis on hiljaa ei puhu tai suuttuu jostain kun esim pyydän oven kiinni. No oltiin hiljaa 20min..odotin hänen liikettä, jonka päästä lähdin ulos telttaan ja sanoin etten voi olla huomenna "normaali". Todella vtuttavaa nyt yrittää jatkaa normisti aamua.Muilla vastaavia tapahtunut?
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mieskö haluaa seksiä, jos selvittämätön riita on päällä tai suhde on kokonaan tulehtunut??? Tuskinpa! Minä en voi edes ottaa hellyydenosoituksia vastaan, jos tilanne on päällä ja asioita ei ole vielä puhuttu auki ja sovittu. Miksi minä haluaisin tuottaa toiselle mitään nautintoa riidan keskellä? Oma tyyli on, että annan paljon enemmän kuin saan. Ja voin nauttia vain kun toinen on täysin tyydytetty ja tyytyväinen (tätä pitäisi kyllä työstää).
Voi olla, että olen kasvanut naisten keskellä, niin vaikka monessa suhteessa olenkin melko miehekäs, niin mentaalipuolelta ainakin löytyy ”ei mikään vaivaa” ja tiuskiminen, kunnes saan rauhoituttua ja puhuttua asioista.
Sinun kannattaisi miettiä miksi on tilanne jäänyt päälle? Meillä makuuhuone ollut aina rauhoitettu maalivahdin alue, jonne ei ole koskaan viety riitoja. Ne on aina selvitetty samantein loppuun asti. Sängyssä molemmat ovat saaneet rauhoittua ja tuettu toisiamme. Sängyssä mököttämien kiellettiin heti suhteen alussa, vaikka miten tekisi mieli. Toisen kainalossa mököttäminen on vaikeaa. Siksi en myöskään koskaan ole kieltäytynyt seksistä jos vaimo on halunnut. Olen niellyt vaikka kiukkuni, mutta vaimoa en ole loukannut kieltäytymällä, varsinkaan jos toinen on vielä halunnut sovintoseksiä. Meillä on aina kinattu asioista ja vältetty henkilökohtaisia loukkauksia jne..
Mitä ihmettä sinä puhut??
Alkuperäinen väite oli, että miehen tekisi mieli seksiä tulehtuneessakin suhteessa ja riidan keskellä. Että vain nainen ei tällöin haluaisi seksiä.
Luitko ollenkaan mitä kirjoitin? Miksi tilanne on päällä vielä sänkyyn mennessä. Meillä ei ole, kun asiat puhuttu kerralla läpi. Sänkyyn ei ole menty vihaisina. Tästä pitänyt itse huolen.
Harvemmin parisuhderiidassa on kyse mistään elämän ja kuoleman kysymyksestä. Jos toiselle on joku asia niin tärkeä, ettei anna periksi, niin tuskin on toisella ja toinen voi tulla vastaan. Pitkässä juoksussa ne menee tasan. Mutta sitten on ihan oma vika, jos puolisoaan loukkaa henkilökohtaisilla solvauksilla. Miehet vielä kestää ja unohtaa, mutta naisilla on norsun muisti. Mies saa ikuisen riipan solvaamisesta ja se tulee aina bumegagina takaisin tilaisuuden tullen. Tyhmyydestä sakotetaan.
Olen itse oppinut itsepäisenä nöytyyttä kun vaimo on vähintään yhtä itsepäinen. Yksi parhaimmista riidoista päättyi siihen, että vaimo sanoi suoraan, että olen hävinnyt sen. Mitä siinä voi sitten enää muuta tehdä kuin nauraa. Elämä on.
En ymmärrä mitä hyötyä sinun on kehua palstalla, kuinka seksiä riittää, kun kumpikaan ei koskaan mökötä, riidat sovitaan heti ja kumpikin välttää loukkaamasta toista koskaan. Eihän sellaisissa Täydellisissä suhteissa ole mitään seksiongelmia!
Meillä mies mököttää ja mykkäkouluilee, ei suostu keskustelemaan ongelmista ja on tahallaan loukannut minua paljonkin mm haukkumalla ulkonäköäni. Niin. Meillä on niitä seksiongelmia ja haluttomuutta.
Etkait niin hölmö ole, että tuon juttuja todesta otat? Täyttä soopaa..
Happilymarried kirjoitti:
Kirjoitin uudelleen. Tuli teksti että kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen.
Joten odotellaan.
Tosissaan kohta 23 aviovuotta.
Ylämäkiä ja alamäkiä. Mutta en ikinä oo ajatellut niin, että hähhää nyt mä lupaan tuolle miehelle seksiä ja sitten en sille annakaan.
Että ihan tosissaan joku niin tekis. Melko mutkat suoriks-ajattelua.
Siinä ettei seksi maistu on aina syynsä.
Meillä se oli varmaan se, ettei saatu kauheasti apua arkeen. Meillä on pari erityistä tukea tarvitsevaa lasta ja yks normi mukula. Ja äitinä sitä joutu venymään tavallista enemmän. Näin jälkikäteen on helppo huomata että uupumistahan se oli.Ja että seksiä oli helppo lupailla. Kyllä sitä itsekin halusi, mutta kun päivän hommat oli taputeltu, niin oli vaan venytetty olo.
Jotenki tässä suomalaisessa yhteiskunnassa moni perheen asia lankeaa naiselle.
Neuvola, perheneuvola, lasten eri terapiat. Aina kysytään missäs se lapsen äiti on.
Hemmetin moni asia on äidin harteilla. Duunit päälle ja kodinhoito.
Silloin kun mies aloitti ton meikäläisen hieronnan, niin en muista milloin olisin edes soolosekstaillut.
Että ei nää asiat oo niin yksinkertaisia, että nainen vaan pihtaa. Kyllä siellä taustalla on monia asioita.
Ei ne julkaise koskaan, jo tuo tulee. Jos on väärä sana, niin se riittää! Kirjoita ilman mitää huonoja sanoaja, kierrä ne.
Mutta olet aivan oikeassa, äidille kasautuu kaikki yleensä. Näin se menee.
Kirjoitin uudelleen. Tuli teksti että kommenttisi julkaistaan hyväksynnän jälkeen.
Joten odotellaan.
Ylämäkiä ja alamäkiä. Mutta en ikinä oo ajatellut niin, että hähhää nyt mä lupaan tuolle miehelle seksiä ja sitten en sille annakaan.
Meillä se oli varmaan se, ettei saatu kauheasti apua arkeen. Meillä on pari erityistä tukea tarvitsevaa lasta ja yks normi mukula. Ja äitinä sitä joutu venymään tavallista enemmän. Näin jälkikäteen on helppo huomata että uupumistahan se oli.Ja että seksiä oli helppo lupailla. Kyllä sitä itsekin halusi, mutta kun päivän hommat oli taputeltu, niin oli vaan venytetty olo.
Neuvola, perheneuvola, lasten eri terapiat. Aina kysytään missäs se lapsen äiti on.
Silloin kun mies aloitti ton meikäläisen hieronnan, niin en muista milloin olisin edes soolosekstaillut.
Että ei nää asiat oo niin yksinkertaisia, että nainen vaan pihtaa. Kyllä siellä taustalla on monia asioita.
Tunnistan niin tuon tilanteen että päivällä vielä haluttaa ja toivoo illalta seksiä. Saatan ehdottaa tai vihjata ja ihan tosissaan ajattelen että illalla sitten. Kun ilta tulee ja olen saanut lapset nukkumaan, koiran ulos, pyykit ripustettua ja keittiön siivottua (jos en aloita vielä töitä koneella) niin olen niin kypsä nukkumaan että seksi ajatuksenakin enemmän pännii kuin sytyttää. Ruuhkavuodet… Surullista mutta väliaikaista.
Vierailija kirjoitti:
Joten odotellaan.
Että ei nää asiat oo niin yksinkertaisia, että nainen vaan pihtaa. Kyllä siellä taustalla on monia asioita.Tunnistan niin tuon tilanteen että päivällä vielä haluttaa ja toivoo illalta seksiä. Saatan ehdottaa tai vihjata ja ihan tosissaan ajattelen että illalla sitten. Kun ilta tulee ja olen saanut lapset nukkumaan, koiran ulos, pyykit ripustettua ja keittiön siivottua (jos en aloita vielä töitä koneella) niin olen niin kypsä nukkumaan että seksi ajatuksenakin enemmän pännii kuin sytyttää. Ruuhkavuodet… Surullista mutta väliaikaista.
Niin, ja mitä se mies sillävälin tekeekään...
Kirjoitan osissa jos tämä on liian pitkä. Ja tätä sivupilde hommaa tapahtui usean kerran. Kunnes sitten erään kerran mies kysyi suihkuun mennessään, että voisinko tulla pesemään hänen selkänsä, sitten kun hän huutaa.Ja minä suostuin. Hän huusi, että nyt voisi tulla pesemään. Ja mä aloitin pesun. Pesusieneen saippuaa ja saippuoimaan. Hartia, selkä, kyljet ja vähän pakaraa ja.... Jos vaikka vähän ihan kädellä pesen kans ja sitten vaan sekosin.Marssin vaatteet päällä suihkuun suutelemaan miestä ja nopeasti tilanne eskaloitui ehkä kuumimpaan suihkuseksiin ikinä.Tämä miehen harjoittama "hieron vaan sua" -metodi kesti ehkä 3 vkoa ja se sai aikaan käsittämättömän hyvän fiiliksen ja panetuksen lisääntymisen kierteen.
Hän halusi mulle pyyteettömästi hyvää ja se sai aikaan, että mäkin halusin hyvää hänelle.
Joskus pari vuotta sitten kysyin mieheltä, että mitä siinä oikein tapahtui. Me suoritettiin arkea ja yhtäkkiä sä rupesit hieromaan mua.
Mitä siinä oikein tapahtui.
Mies meni vähän vaikeaksi ja näin naamasta ettei sitä huvittanut asiasta puhua.
Tuttua hommaa. Vaimo antaa olettaa, että "illalla voitaisiin vähän pelehtiä". Kun ilta tulee niin yhtäkkiä on joku kenkä vinossa eteisessä ja siitä kehitetään sitten mailman isoin riita, jonka päätteeksi vaimo nukkuu olohuoneen sohvalla. Tai laittaa jo tuntia ennen nukkumaan menoa sellaisen kerroksen vaatteita päälle ja haukottelee ja voivottelee, että onpa väsynyt ja päätäkin särkee, hän menee jo nukkumaan. Jos sanon että tulen myös samaan aikaan sänkyyn niin alkaa kiukuttelu, että miksi et jää vielä katsomaan telkkaria jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mieskö haluaa seksiä, jos selvittämätön riita on päällä tai suhde on kokonaan tulehtunut??? Tuskinpa! Minä en voi edes ottaa hellyydenosoituksia vastaan, jos tilanne on päällä ja asioita ei ole vielä puhuttu auki ja sovittu. Miksi minä haluaisin tuottaa toiselle mitään nautintoa riidan keskellä? Oma tyyli on, että annan paljon enemmän kuin saan. Ja voin nauttia vain kun toinen on täysin tyydytetty ja tyytyväinen (tätä pitäisi kyllä työstää).
Voi olla, että olen kasvanut naisten keskellä, niin vaikka monessa suhteessa olenkin melko miehekäs, niin mentaalipuolelta ainakin löytyy ”ei mikään vaivaa” ja tiuskiminen, kunnes saan rauhoituttua ja puhuttua asioista.
Sinun kannattaisi miettiä miksi on tilanne jäänyt päälle? Meillä makuuhuone ollut aina rauhoitettu maalivahdin alue, jonne ei ole koskaan viety riitoja. Ne on aina selvitetty samantein loppuun asti. Sängyssä molemmat ovat saaneet rauhoittua ja tuettu toisiamme. Sängyssä mököttämien kiellettiin heti suhteen alussa, vaikka miten tekisi mieli. Toisen kainalossa mököttäminen on vaikeaa. Siksi en myöskään koskaan ole kieltäytynyt seksistä jos vaimo on halunnut. Olen niellyt vaikka kiukkuni, mutta vaimoa en ole loukannut kieltäytymällä, varsinkaan jos toinen on vielä halunnut sovintoseksiä. Meillä on aina kinattu asioista ja vältetty henkilökohtaisia loukkauksia jne..
Mitä ihmettä sinä puhut??
Alkuperäinen väite oli, että miehen tekisi mieli seksiä tulehtuneessakin suhteessa ja riidan keskellä. Että vain nainen ei tällöin haluaisi seksiä.
Luitko ollenkaan mitä kirjoitin? Miksi tilanne on päällä vielä sänkyyn mennessä. Meillä ei ole, kun asiat puhuttu kerralla läpi. Sänkyyn ei ole menty vihaisina. Tästä pitänyt itse huolen.
Harvemmin parisuhderiidassa on kyse mistään elämän ja kuoleman kysymyksestä. Jos toiselle on joku asia niin tärkeä, ettei anna periksi, niin tuskin on toisella ja toinen voi tulla vastaan. Pitkässä juoksussa ne menee tasan. Mutta sitten on ihan oma vika, jos puolisoaan loukkaa henkilökohtaisilla solvauksilla. Miehet vielä kestää ja unohtaa, mutta naisilla on norsun muisti. Mies saa ikuisen riipan solvaamisesta ja se tulee aina bumegagina takaisin tilaisuuden tullen. Tyhmyydestä sakotetaan.
Olen itse oppinut itsepäisenä nöytyyttä kun vaimo on vähintään yhtä itsepäinen. Yksi parhaimmista riidoista päättyi siihen, että vaimo sanoi suoraan, että olen hävinnyt sen. Mitä siinä voi sitten enää muuta tehdä kuin nauraa. Elämä on.
En ymmärrä mitä hyötyä sinun on kehua palstalla, kuinka seksiä riittää, kun kumpikaan ei koskaan mökötä, riidat sovitaan heti ja kumpikin välttää loukkaamasta toista koskaan. Eihän sellaisissa Täydellisissä suhteissa ole mitään seksiongelmia!
Meillä mies mököttää ja mykkäkouluilee, ei suostu keskustelemaan ongelmista ja on tahallaan loukannut minua paljonkin mm haukkumalla ulkonäköäni. Niin. Meillä on niitä seksiongelmia ja haluttomuutta.
Sinun miehesilaisille sen juuri kirjoitin, miehille. Olen miehenä sitä mieltä, että enimmät ongelmat naisten haluttomuudesta johtuu miehistä, heidän ajattelemattomuudesta, laiskuudesta tai itsekkyydestä. Itsekin koko ikäni saanut samaa asiaa opiskella ja harjoitella. Onneksi ollut tasa-arvoinen ja kovapäinen itsenäinen vaimo, joka laittanut ruotuun. Pudottanut maanpinnalle tarvittaessa. Olen tottunut ja totutettu siihen, että seksiä on ollut vain, kun vaimo on ollut halukas. Viimeiset 20v menty hänen aloitteilla, eli olen joutunut panostamaan hänen halujen nostattamiseen. Opettanut nöyräksi, eikä ole kannattanut mököttää, varsinkin kun on ollut kiinni omasta tekemisestä. Toimivan seksisuhteen eteen on joutunut koko ajan tekemään töitä, ei se itsestään synny. Passattavana olemiseen tottuu. ;))
Vierailija kirjoitti:
22 vuotta pian 23 vuotta aviossa.
Yhdessä vaiheessa naisena koin oloni tosi venytetyksi. Duunissa pomo vaati asioita. Sitten kun tuli kotiin niin lapset vaatii asioita. Lasten koulusta tai päiväkodista saattaa tulla vaatimuksia. Ne voi olla pieniä asioita, mutta kun niitä vaatimuksia tulee joka suunnalta niin alkaa ärsyttää ja ketuttaa.
Ja kun ilta koittaa ja toinen ehdottaa seksiä niin jotenkin sekin saattaa tuntua ärsyttävältä vaatimukselta. Mulla ainakin on tullut sellainen olo, että tätä vaaditaan multa ja mä en vaan saakeli jaksa tyydyttää ketään.
Uskon että kyseessä on vähän samantapainen keissi.Miten se meillä ratkesi. Mä olin ostanut joskus semmosen verkkovirta magic wandin. Se oli sitten jäänyt kaapin perälle pölyttymään. Mies sen sieltä yks päivä kaivoi ja sanoi mulle sohvalla illalla, että tuus tänne mä hieron sua tällä. Ja varmaan viikon se hiero mun hartioita illalla sohvalla telkkua kattelessa.
Se tuntu hyvältä. Kukaan ei vaatinut multa mitään ja sain nauttia.
Sitten yks lauantai päivä siinä, oltiin syöty lounasta ja mentiin ruokalevolle. Muksut puuhaili omiaan kuka missäkin.
Mies kaivoi magic wandin kaapista ja mä ajattelin että onpas ihanaa, hän hieroo jälleen. Mies hieroi vaatteiden päältä vähän sieltä sun täältä. Kunnes ja lopuksi häpykummun päältä.
Ensin vähän säpsähdin ja alku ajatus oli, että jassoo tämmöstä sitten. Ja mies varmaan luki mun ajatukset ja sanoi mulle, että tää on vaan sulle, nauti.
Ja mies hieroi mulle elämäni orgasmin. Ja sen jälkeen mies nousi sängystä ja kysyi maistuisiko rouvalle päiväkahvit😁Ja tätä jatkui jonkun aikaa. Useana päivänä, useana iltana. Ja yhtäkkiä mä en enää ollutkaan niin ärtynyt, enkä kiukkunen eikä elämä tuntunutkaan enää läheskään niin paljon siltä, että kaikki vaan vaatii multa koko ajan jotain. Huomasin, että mulle tuli tarve osoittaa hellyyttä miehelle.
Oltiin Tammiston eurokankaassa ja mies lampsi kangaspakkojen välissä ja mä ääneen mietin siinä mitäs kangasta sitä nyt ottais. Ja mies oli jotenkin niin rennosti siinä eikä yhtään hetsannut mua että ota mitä otat, että päästään lähtemään. Otin sitten kankaan, ja mutta mut valtas kauhea tarve imeä ihanan rennon mieheni munaa Tammiston Eurokankaan vessassa. Siinä sitten kun niitä liukuportaita valuttiin alaspäin, niin kuiskasin miehen korvaan, että haluatko että otan sulta suihin tuolla vessassa. Mies meni ihan sijoiltaan moisesta ehdotuksesta ja soperteli jotain minkä tulkitsin suostumukseksi.Sehän oli sitten kaikkien aikojen mukavin kankaan hakureissu☺️Vaan eipä se siihen päättynyt. Oltiin tämän miehen epäitsekkään käytöksen takia päädytty sellaiseen positiiviseen kierteeseen.Jossain vaiheessa iltalehdessä vai sanomissako se oli, oli juttu sivupilluttamisesta. Siinä siis suuseksin antaja nuolee pillua sivuttain.
Eräänä iltana siinä sitten mies kertoi lukeneensa, että naiset siitä sivupillunuolennasta kuulemma kovasti tykkää ja hän haluaisi sitä minuun ihan testimielessä kokeilla.Tähän väliin on mainittava, että vastaavanlaista aktiviteettiä meillä ollut ollu pitkiin aikoihin.En pannut asiaa pahakseni, koska mies oli jotenkin niin muuttuneen oloinen,välittävä ja rento.Ja pakko sanoa, että sehän oli ihan hemmetin ihanaa. Sivuttain suoritettu hidas pillunnuolenta. Tulin, jonka jälkeen mies kaappasi minut lusikkaan, pussasi ja sanoi hyvää yötä.Ja mä olin haljeta panetuksesta. En tiedä muista naisista, mutta itsellä on sellainen homma, että jos saa oikein kunnolla nautintoa, niin sitä haluaa lisää.Olipa hemmetin työlästä..helpommalla pääsee kun hakee seksin muualta.
Tällaisilla miehillä nyt ei ole mitään toivoakaan saada naisia kiinnostumaan seksistä kanssaan. Kaikki on liian työlästä ja liikaa vaadittu, nainen on vain ilkeä ja juonitteleva kun "pihtaa" eikä vaan anna miehen "purkaa paineitaan" kuten näillä palstamiehillä on tapana seksiä kuivailla. Ei teitä voi mikään auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Tuttua hommaa. Vaimo antaa olettaa, että "illalla voitaisiin vähän pelehtiä". Kun ilta tulee niin yhtäkkiä on joku kenkä vinossa eteisessä ja siitä kehitetään sitten mailman isoin riita, jonka päätteeksi vaimo nukkuu olohuoneen sohvalla. Tai laittaa jo tuntia ennen nukkumaan menoa sellaisen kerroksen vaatteita päälle ja haukottelee ja voivottelee, että onpa väsynyt ja päätäkin särkee, hän menee jo nukkumaan. Jos sanon että tulen myös samaan aikaan sänkyyn niin alkaa kiukuttelu, että miksi et jää vielä katsomaan telkkaria jne.
Eroaisin heti tuollaisesta suhteesta. Tai onko tuo teidän juttu edes suhde. Vaikuttaa, että olet naiselle riesa ja likaämpäri johonka saa oksentaa pahan mielensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:
Vaimosihan tuli makkariin. Voi hyvin olla että haluaa mutta ei oikeen kehtaa. Se että olisi laittanut oven kiinni on olisi ollut niin selvä aloite. Ehkä hän, niinkuin niin moni muukin nainen haluaa, että mies tekee aloitteen ja määrää tahdin.Minua olisi ainakin naisena tällaisessa tilanteessa kiihottanut huomattavasti enemmän jos mies olisi noussut ylös sulkenut määrätietoisesti oven tullut ottamaan minut.
Se että mies alkaisi ruinaamaa että olen jättänyt oven auki ja voisinko sulkea sen, ei nyt vaan sytyttäisi yhtä paljon.
Täydellinen esimerkki vaikeasti tulkittavasta naisesta!
Pahoittelut vaikeasti tulkittavuudesta 😘
Ei näitä kannata ottaa niin vakavasti. Naiset ja miehet ovat erilaisia ja ehkä juuri siksi toistensa mielestä niin ihania ja ärsyttäviä.
Eri naiset tykkää tietysti eri jutuista mutta itse ainakin tykkään siitä että mies ei kauheasti kysele haluanko tai harrastetaanko seksiä tänään.
Haluan että mies tekee aloitteen määrätietoisesti. Vetää minut lähelleen ja hyväilee. Kyselyt jotenkin latistaa tunnelmaa. Jos en halua (mitä ei kovin usein tapahdu) niin ilmoitan sen kyllä sitten.
Parasta jos jo päivän aikana voi latautua tunnelmaan ja saada vihjeen että toista haluttaa ilman että se on painostusta tai ruinausta.
Meillä ainakin voi joku vähän kaksimielinen juttu tai toisen kosketus salaa lapsilta piristää tunnelmaa.
Jos ap olisi minun mieheni niin olisin syttynyt seuraavasta:
Mies halaa minua kesken kotiaskareiden takaapäin ja suutelee niskaa. Varovaisesti vaikka puraisee. Kehuu että olen seksikäs.
Mies käy suihkussa (oma-aloitteisesti jos on sen tarpeessa) ja tulee kylpytakki/ pyyhe päällä hakemaan minut. Nostaa syliin ja kantaa makkariin. Laskee sängylle ja käy sulkemassa oven (ja laittaa sen mieluiten lukkoon).
Molemmat osapuolet varmistaa että molemmat saa nautinnon.
Mikäköhän tuossa oli se sinun osuus varmistaa miehen nautinto? Miten sinä annoit vihjeen miehellesi että sinua haluttaa?
Tuosta ikävä kyllä sai sinusta itsekkään kuvan. Ei sanaakaan siitä mistä mies tykkäisi tai miten hän saisi kokea itsensä haluttavaksi. Ainoastaan listaa mitä sinä mieheltä odotat/haluaisit.
Harmi, että sait minusta itsekkään kuvan. Ehkä en avannut ajatuksiani tarpeeksi selvästi.
Ap:han mietti vaimonsa toimintaa ja naisena yritin kuvailla mikä minua naisena sytyttäisi jos siitä vaikka olisi AP:lle apua ensi kerralla. Siksi tämä oli lista naisen näkökulmasta ja mitä minä naisena toivoisin. Minun on vaikea listata mitä miehenä toivoisin koska en ole mies (tämän jätän jollekin miehelle kirjoitettavaksi).
Nyt jos luet kuitenkin tekstini vielä uudestaan niin alussa kerron yleisellä tasolla että molemmat voi antaa vaikka päivän aikana vihjettä että toista tekee mieli.
Kun kirjoitin lopuksi että molemmat varmistaa että molemmat nauttii tarkoitin että kun sitten sänkyyn päästään ja ovi on vihdoinkin kiinni niin jotta molemmilla on hauskaa ja seksi on tyydyttävää ja molemmat haluaa sitä jatkossa harrastaa niin molemmat varmistavat että molemmat nauttii ja saa jollakin keinolla orgasmin.
Eli kun kysyit mikä oli minun osuuteni tässä varmistaa miehen nautinto niin se osio olisi ollut jatkoa tälle minun kuvaukselleni = ovi kiinni hauskanpito alkaa. Jätin tämän jatkon kirjoittamatta koska se ei mielestäni liittynyt nyt tähän ketjuun jossa pohdittiin AP:n vaimon syttymistä ja oven kiinni laittamista.
Mutta jotta ei jää epäselväksi niin ehdottomasti myös miehen tulee tuntea olonsa halutuksi ja saada mielihyvää. Tietysti toteutan mieheni toiveita ja tiedän että hän nauttii.
Sinänsä hieman huvittavaa että sait minusta itsekkään kuvan kun olen itseasiassa sängyssä vähän alistuvaisuuteen taipuva ja nautin siitä että palvelen miestäni sängyssä ja varataloni on hänen käytettävissään. Tingin myös omasta mukavuudestani ja esimerkiksi pukeudun kotona mieheni toivomalla tavalla.
Mikä siinä on huvittavaa, että en tiennyt millainen joku tuntematon on omassa elämässää? Varsinkaan kun se ei hänen kirjoituksistaan tullut ilmi kuin vasta jälkikäteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä miehillä on ihan samoja kokemuksia. Nykyään on koko ajan mediassa juttuja siitä mitä ja miten miehen tehtävä on tehdä naiselle. Tehdään kyllä hyvin selväksi miten huonoja miehet on ja miten se on miehen vika jos parisuhteessa ongelmia on.
Tämä on parina viime vuosikymmenenä korostunut niin paljon, että nykyiset miehet ovat tainneet pornon myötä tulleen itsekkäiksi ja osaamattomiksi. Ei savua ilman tulta. Samat naisten kertomat ongelmat toistuvat täälläkin. Pornoa on ollut saatavissa viimeiset 50 vuotta. Ennen se oli lehdissä ja videoissa, nykyisin helposti netistä saatavissa. Ennen miesten piti opetella miten naisen saa kiinnostumaan seksistä, nykymiehet taitaa kuvitella, että naiset syttyvät itsestään. Naisten biologia nyt vain ei mene niin, ettei vaadi miehiltä panostusta. Naiset elävät tunteella ja heidät pitää saada tunnetasolla mukaan, jos meinaa että molemmat nauttii seksistä. Pornon suoraan_asiaan ja heti valmis nainen on todella todella kaukana todellisuudesta. Jos mies ei saa naista syttymään niin katsokoon peiliin. Koskee myös omaa vaimoa. Muille naisille kyllä lirkutellaan, muttei omaa viedä edes syömään. Monelta kaverilta välillä kysellyt, kun huomannut käytös eron vieras nainen vs oma vaimo. Pahimmillaan vieraall puhuttu ruusujen kieltä ja vaimolle äyskitty puhelimessa. Sitten vielä ihmetellään, kun kotona ei suksi luista.
Oletko koskaan miettinyt että tuo ei savua ilman tulta voisi päteä myös siihen miksi naisten lehdissä yritetään opastaa naisia miten aktiivisesti tyydyttää mies?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä miehillä on ihan samoja kokemuksia. Nykyään on koko ajan mediassa juttuja siitä mitä ja miten miehen tehtävä on tehdä naiselle. Tehdään kyllä hyvin selväksi miten huonoja miehet on ja miten se on miehen vika jos parisuhteessa ongelmia on.
Tämä on parina viime vuosikymmenenä korostunut niin paljon, että nykyiset miehet ovat tainneet pornon myötä tulleen itsekkäiksi ja osaamattomiksi. Ei savua ilman tulta. Samat naisten kertomat ongelmat toistuvat täälläkin. Pornoa on ollut saatavissa viimeiset 50 vuotta. Ennen se oli lehdissä ja videoissa, nykyisin helposti netistä saatavissa. Ennen miesten piti opetella miten naisen saa kiinnostumaan seksistä, nykymiehet taitaa kuvitella, että naiset syttyvät itsestään. Naisten biologia nyt vain ei mene niin, ettei vaadi miehiltä panostusta. Naiset elävät tunteella ja heidät pitää saada tunnetasolla mukaan, jos meinaa että molemmat nauttii seksistä. Pornon suoraan_asiaan ja heti valmis nainen on todella todella kaukana todellisuudesta. Jos mies ei saa naista syttymään niin katsokoon peiliin. Koskee myös omaa vaimoa. Muille naisille kyllä lirkutellaan, muttei omaa viedä edes syömään. Monelta kaverilta välillä kysellyt, kun huomannut käytös eron vieras nainen vs oma vaimo. Pahimmillaan vieraall puhuttu ruusujen kieltä ja vaimolle äyskitty puhelimessa. Sitten vielä ihmetellään, kun kotona ei suksi luista.
Tuo viimeinen on valitettavan yleistä - niin miehiltä kuin naisilta. On tullut todistettua lähipiirissä molempiin suuntiin. Yleensä päättynyt eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää asoista tehdä vaikeita ja monimutkaisia. Puhukaa suoraan ja mutkattomasti. Tänään tuli mies päivällä ja sanoi vaan "panettaa" mutta oli kiire, joten kun seuraavan kerran tuli sisälle niin olin laittanut pikku pornon pyörimään ja sanoin, tules kattomaan.
Kas, löytyi aikaa! Meillä ei kursailla.
Todennäköisesti ap ei kuuntele, eikä hyväksy sitä, mitä vaimo sanoo, jos he alkaisivat keskustella ongelmasta. Kukaties vaimo on kertonut oman näkökulmansa jo pariinkin kertaan, muttei sillä ole ollut vaikutusta.
Epäilisin että ap on kuunnellut kyllä mutta mitään järkevää selitystä ei ole annettu.
Vierailija kirjoitti:
Ai ei saa yksittäistapauksia sanoa. Noh ei se taida mennä ihan noinkaan, ei korkelibidoiset naiset ole mitään "yksittäistapauksia". Varmaan jossain on joku tutkimus asiasta.
Naisen siis pitää yrittää muuttaa käyttäytymistään siihen alkutilanteeseen siis suhteen alkuun, MUTTA se tilanne ei ole enää sama, on ne lapset ja ne kotityöt ja omakin työ,
Kylläkai mieskin voisi muuttua tilanteen mukaan, ja tehdä oma osansa ja hiukan myös hillitä niitä himojaan, ei kaikkea vastuuta myös siitä seksitä voi naiselle sysätä. Asioilla on aina kaksi puolta.
Onhan niitä tutkimuksia. Esimerkiksi Finsex-tutkimukset (Väestöliitto), jossa taisi viimeksikin olla tuloksena, että yleisin haaste oli se, että mies olisi halunnut enemmän seksiä kuin parisuhteessa oli. Ei ne korkealibidoiset naiset nyt ehkä ihan yksittäistapauksia ole, mutta selvästi vähemmistö kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap.
Kun nainen alkaa käyttäytyä noin, on peiliin katsomisen paikka. Sinut kehotettiin alkuun pesulle, etkö tosiaan osaa oma-aloitteisesti huolehtia hygieniastasi? Sitten olit valmiiksi sängyssä! Vaimo taisi huolehtia pyykit jäljiltäsi koneeseen, kantoi ympäriinsä levittämäsi astiat tiskipöydälle, täytti siinä sivussa tiskikoneen valmiiksi, huolehti lapset nukkumaan, sillä välin kun sinä vahdit telkkua ja siirryit sänkyyn odottamaan palkkiotasi toimettomuudestasi. Ja kun tämä lopulta ehti iltakiireiltään valmiiksi vittuuntuneena makuuhuoneeseen, aloit lapsellisesti kiukutella kun ovi unohtui auki, lähdit telttaan nukkumaan uhaten mököttää koko seuraavan päivänkin. Ei nyt vaan mennyt kuin strömssöössä. Vaihdapa osia mielessäsi vaimosi kanssa ja kuvittele hänen käyttäytyvän noin tökerösti, miltäpä tuntuu silloin? Kokeilepa huomioida päivän mittaan ja etenkin iltaa kohti häntä niin, ettei hänen tarvitse aina tehdä yksin kaikkia arkirutiineja, halaa usein ja kerro miten paljon häntä arvostat ja rakastat, ole iloinen oma itsesi, äläkä suutu ja mökötä vaikkei se ihan aina johtaisi seksiin. Sorry kun hiukan provosoin, joskus sitä itse kukin (myös minä) tarvii herätyksen siinä asiassa, että ehkä se oma käytös ei olekaan ihan fiksuinta mahdollista. Jossain määri olen joskus toiminut samaan tyyliin ja seksiä oli harvoin, ryhtiliikkeideni, suuren määrän keskustelua ja huomionosoituksiani, ansiosta nykyään seksiä on aiemman 2-4 kertaa kuussa sijaan 5-10 kertaa viikossa ja se on todella antoisaa molemmille. Eli on mahdollista muuttaa tilanne, mutta se vaatii peiliinkatsomista ja toisen huomiointia.
Entä hänen nautintonsa, eli orgasmit? Saako niitä kanssasi, miten saa ja kuinka usein? Jos vastaat, että yhdynnässä niin oletko nyt ihan varma ettei feikkaa niitä, jotta et alkaisi siitäkin mököttää? Siinäkin taidossa voi kehittyä todella hyväksi. Milloin viimeksi hän on lauennut kanssasi oikein kunnolla? Jos seksi on synonyymi yhdynnälle joka päättyy laukeamiseesi aina, ei ole ihme jos sellainen ei houkuta vaimoasi. Itse tiedän ettei vaimoni saa orkkua yhdynnässä ja siksi ei ole seksikertaa etten antaisi sitä ennen tai jälkeen yhdynnän, nuollen, sormin tai leluilla.
Mietipä näitä ja sitä että olen onnistunut seksimäärää tihentämään aiempiin verrattuna moninkertaiseksi ja muista sekin, että kun lapset kasvaa, alkaa jäädä aikaa kaikelle enemmän, myös seksille. Ja se että osallistumalla hyvällä mielellä enemmän arkeen, sitä aikaa hänen haluilleen voisi jäädä enemmän jo nyt, ihan saman tien. Kannattaa ainakin kokeilla. :)
Oipas harvinaisen asenteellisesti kirjoitettu!
Taisi vaimo kehottaa pesulle, kun ei osaa muuten seksistä vihjailla. Jäi sitten sohvalle siemailemaan valkoviinia ja lukemaan naistenlehtiä samalla kun ap hoiti pyykit ja tiski koneeseen sekä lapset nukkumaan. Vaimopa havahtui nukkumaan menoon vasta kun talo olikin jo hiljentynyt. Jätti sitten tyypilliseen tapaansa oven perässään auki (jota sitten voi käyttää syynä sille, ettei seksiä voi harrastaa). Ap toivorikkaana muisti vaimon vihjailut ja pyysi vaimoa sulkemaan oven. Sehän ei prinsessalle käynyt ja mökötys alkoi.
Keskustella todella kannattaisi. AP:n tulee muistuttaa vaimoaan siitä, että hänenkin tulee tehdä osansa niin kodin, perheen kuin parisuhteenkin hoidosta. Jos ei muutosta tule, niin kannattaa ap:n ottaa ero. Ei hyvän miehen kannata huonoon suhteeseen jäädä kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap.
Kun nainen alkaa käyttäytyä noin, on peiliin katsomisen paikka. Sinut kehotettiin alkuun pesulle, etkö tosiaan osaa oma-aloitteisesti huolehtia hygieniastasi? Sitten olit valmiiksi sängyssä! Vaimo taisi huolehtia pyykit jäljiltäsi koneeseen, kantoi ympäriinsä levittämäsi astiat tiskipöydälle, täytti siinä sivussa tiskikoneen valmiiksi, huolehti lapset nukkumaan, sillä välin kun sinä vahdit telkkua ja siirryit sänkyyn odottamaan palkkiotasi toimettomuudestasi. Ja kun tämä lopulta ehti iltakiireiltään valmiiksi vittuuntuneena makuuhuoneeseen, aloit lapsellisesti kiukutella kun ovi unohtui auki, lähdit telttaan nukkumaan uhaten mököttää koko seuraavan päivänkin. Ei nyt vaan mennyt kuin strömssöössä. Vaihdapa osia mielessäsi vaimosi kanssa ja kuvittele hänen käyttäytyvän noin tökerösti, miltäpä tuntuu silloin? Kokeilepa huomioida päivän mittaan ja etenkin iltaa kohti häntä niin, ettei hänen tarvitse aina tehdä yksin kaikkia arkirutiineja, halaa usein ja kerro miten paljon häntä arvostat ja rakastat, ole iloinen oma itsesi, äläkä suutu ja mökötä vaikkei se ihan aina johtaisi seksiin. Sorry kun hiukan provosoin, joskus sitä itse kukin (myös minä) tarvii herätyksen siinä asiassa, että ehkä se oma käytös ei olekaan ihan fiksuinta mahdollista. Jossain määri olen joskus toiminut samaan tyyliin ja seksiä oli harvoin, ryhtiliikkeideni, suuren määrän keskustelua ja huomionosoituksiani, ansiosta nykyään seksiä on aiemman 2-4 kertaa kuussa sijaan 5-10 kertaa viikossa ja se on todella antoisaa molemmille. Eli on mahdollista muuttaa tilanne, mutta se vaatii peiliinkatsomista ja toisen huomiointia.
Entä hänen nautintonsa, eli orgasmit? Saako niitä kanssasi, miten saa ja kuinka usein? Jos vastaat, että yhdynnässä niin oletko nyt ihan varma ettei feikkaa niitä, jotta et alkaisi siitäkin mököttää? Siinäkin taidossa voi kehittyä todella hyväksi. Milloin viimeksi hän on lauennut kanssasi oikein kunnolla? Jos seksi on synonyymi yhdynnälle joka päättyy laukeamiseesi aina, ei ole ihme jos sellainen ei houkuta vaimoasi. Itse tiedän ettei vaimoni saa orkkua yhdynnässä ja siksi ei ole seksikertaa etten antaisi sitä ennen tai jälkeen yhdynnän, nuollen, sormin tai leluilla.
Mietipä näitä ja sitä että olen onnistunut seksimäärää tihentämään aiempiin verrattuna moninkertaiseksi ja muista sekin, että kun lapset kasvaa, alkaa jäädä aikaa kaikelle enemmän, myös seksille. Ja se että osallistumalla hyvällä mielellä enemmän arkeen, sitä aikaa hänen haluilleen voisi jäädä enemmän jo nyt, ihan saman tien. Kannattaa ainakin kokeilla. :)
Amen. Olipa helkutin hyvä kirjoitus. Tunnistin tuolta itsenikin, vaikka olenkin varmistanut aina vaimoni orgasmit ja pyrkinyt saamaan halukkaaksi. Silti itsekin sortunut tuohon, että enemmän tai vähemmän salaa mököttänyt sängyssä kun vaimo ei ole syttynytkään tai jaksanut harrastaa. Omat odotukset olleet suuria, mutta em tavoin en ole tehnyt mitään sen eteen. Mikä siinä onkin, että mies menee herkästi sänkyyn odottamaan.
Olen onnistunut pitämään vaimon halukkaana koko 45v parisuhteen ajan, mutta tunsin silti piston sydämmessäni, että enemmänkin olisin voinut tehdä. Kiitos herätyksestä ja isot kiitokset, olet ne ansainnut. Sinulla on tyytyväinen vaimo.Please m62, pidä edse yksi välipäivä näistä samoista jankutuksistasi. Kaikki on jo kuultu.
Sinäkö sen päätät. Mitä asiallista sinä olet tuonut tähänkään keskusteluun.
Minusta edellinen kirjoittaja ansaitsi kehuja. Paras kirjoitus aiheesta täällä ikinä.
Tietämättä faktoja oletaan vian olevan täysin miehessä = paras kirjoitus ikinä. Valitettavasti kuvaa hyvin palstan tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ärsytät häntä. Kysy rouvalta suoraan, että mikäs on. Nyt asia selvitetään juuria myöten. Jatketaanko tätä liittoa enää.
Tärkein pointti on, että sinä ärsytät häntä. Mutta se voi johtua myös rouvan tyytymättömyydestä omaan elämäänsä, jossa sinä nyt vain satut olemaan mukana.
Taitaa kuule olla rouvan päänupissa se vika. Turha tätäKIN on miehen syyksi kääntää.
Voi olla rouvan päänupissakin vikaa, tai voi myös olla että parisuhde on tullut ajat sitten jo tiensä päähän. Haluttomuus ja tiuskiminen kertoo suoraan, että parisuhde ei ole kunnossa. Miesten on mahdoton käsittää, että nainen EI halua seksiä, jos suhde ei toimi ja mies ärsyttää. Siksi keskustelu parisuhteen tilasta on tarpeen. Keskustelu seksin vähyydestä ei toimi.
No mutta jos vaimo ei tiedä mikä vaivaa, niin eihän sitä tarvi sille kertoa. Tuskin edes ymmärtäisi. Opetelkoon sekin edes vähän kuuntelemaan ja lukemaan ihmisiä. Ja ennen kaikkea tuntemaan miehensä.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä on hupaisaa miten nämä keskustelut karkaa totaalisesti käsistä sen sijaan, että yritettäisiin jeesata aloittajaa. T. 99 ja en todellakaan ole mikään m62 kuten joku tuossa välissä väitti. Ap, mieluusti auttelemme, mutta ei se oikein etene ellet ole vastaanottavainen omistasi poikkeaville ajatuksille. Asioita voi parantaa, kunhan olet valmis tulemaan ulos omalta mukavuusalueeltasi. Vaimosi kyllä huomaa muutoksen ja tulee halujasi vastaan, kunhan olet itse valmis työstämään omaa toimintaasi. Tsemppiä ja iloa elämäänne. Kyllä se tuosta vielä kivemmaksi muuttuu.
Miksi oletat että ongelma on AP:ssa ja vaimo on kyllä tekee osansa?
Tämä on täällä varsin yleinen asenna ja todella ärsyttävää.
22 vuotta pian 23 vuotta aviossa.
Yhdessä vaiheessa naisena koin oloni tosi venytetyksi. Duunissa pomo vaati asioita. Sitten kun tuli kotiin niin lapset vaatii asioita. Lasten koulusta tai päiväkodista saattaa tulla vaatimuksia. Ne voi olla pieniä asioita, mutta kun niitä vaatimuksia tulee joka suunnalta niin alkaa ärsyttää ja ketuttaa.
Ja kun ilta koittaa ja toinen ehdottaa seksiä niin jotenkin sekin saattaa tuntua ärsyttävältä vaatimukselta. Mulla ainakin on tullut sellainen olo, että tätä vaaditaan multa ja mä en vaan saakeli jaksa tyydyttää ketään.
Uskon että kyseessä on vähän samantapainen keissi.Miten se meillä ratkesi. Mä olin ostanut joskus semmosen verkkovirta magic wandin. Se oli sitten jäänyt kaapin perälle pölyttymään. Mies sen sieltä yks päivä kaivoi ja sanoi mulle sohvalla illalla, että tuus tänne mä hieron sua tällä. Ja varmaan viikon se hiero mun hartioita illalla sohvalla telkkua kattelessa.
Se tuntu hyvältä. Kukaan ei vaatinut multa mitään ja sain nauttia.
Sitten yks lauantai päivä siinä, oltiin syöty lounasta ja mentiin ruokalevolle. Muksut puuhaili omiaan kuka missäkin.
Mies kaivoi magic wandin kaapista ja mä ajattelin että onpas ihanaa, hän hieroo jälleen. Mies hieroi vaatteiden päältä vähän sieltä sun täältä. Kunnes ja lopuksi häpykummun päältä.
Ensin vähän säpsähdin ja alku ajatus oli, että jassoo tämmöstä sitten. Ja mies varmaan luki mun ajatukset ja sanoi mulle, että tää on vaan sulle, nauti.
Ja mies hieroi mulle elämäni orgasmin. Ja sen jälkeen mies nousi sängystä ja kysyi maistuisiko rouvalle päiväkahvit😁Ja tätä jatkui jonkun aikaa. Useana päivänä, useana iltana. Ja yhtäkkiä mä en enää ollutkaan niin ärtynyt, enkä kiukkunen eikä elämä tuntunutkaan enää läheskään niin paljon siltä, että kaikki vaan vaatii multa koko ajan jotain. Huomasin, että mulle tuli tarve osoittaa hellyyttä miehelle.
Oltiin Tammiston eurokankaassa ja mies lampsi kangaspakkojen välissä ja mä ääneen mietin siinä mitäs kangasta sitä nyt ottais. Ja mies oli jotenkin niin rennosti siinä eikä yhtään hetsannut mua että ota mitä otat, että päästään lähtemään. Otin sitten kankaan, ja mutta mut valtas kauhea tarve imeä ihanan rennon mieheni munaa Tammiston Eurokankaan vessassa. Siinä sitten kun niitä liukuportaita valuttiin alaspäin, niin kuiskasin miehen korvaan, että haluatko että otan sulta suihin tuolla vessassa. Mies meni ihan sijoiltaan moisesta ehdotuksesta ja soperteli jotain minkä tulkitsin suostumukseksi.Sehän oli sitten kaikkien aikojen mukavin kankaan hakureissu☺️Vaan eipä se siihen päättynyt. Oltiin tämän miehen epäitsekkään käytöksen takia päädytty sellaiseen positiiviseen kierteeseen.Jossain vaiheessa iltalehdessä vai sanomissako se oli, oli juttu sivupilluttamisesta. Siinä siis suuseksin antaja nuolee pillua sivuttain.
Eräänä iltana siinä sitten mies kertoi lukeneensa, että naiset siitä sivupillunuolennasta kuulemma kovasti tykkää ja hän haluaisi sitä minuun ihan testimielessä kokeilla.Tähän väliin on mainittava, että vastaavanlaista aktiviteettiä meillä ollut ollu pitkiin aikoihin.En pannut asiaa pahakseni, koska mies oli jotenkin niin muuttuneen oloinen,välittävä ja rento.Ja pakko sanoa, että sehän oli ihan hemmetin ihanaa. Sivuttain suoritettu hidas pillunnuolenta. Tulin, jonka jälkeen mies kaappasi minut lusikkaan, pussasi ja sanoi hyvää yötä.Ja mä olin haljeta panetuksesta. En tiedä muista naisista, mutta itsellä on sellainen homma, että jos saa oikein kunnolla nautintoa, niin sitä haluaa lisää.
Niinpä. Itse kun yritin exälle hierontaa tarjota, niin ei kelvannut. Kun en kuitenkaan oo mikään ammattihieroja. Ei väkisin. Arvaako kukaan miten ajauduttiin eroon?
Joten odotellaan.
Meillä se oli varmaan se, ettei saatu kauheasti apua arkeen. Meillä on pari erityistä tukea tarvitsevaa lasta ja yks normi mukula. Ja äitinä sitä joutu venymään tavallista enemmän. Näin jälkikäteen on helppo huomata että uupumistahan se oli.
Ja että seksiä oli helppo lupailla. Kyllä sitä itsekin halusi, mutta kun päivän hommat oli taputeltu, niin oli vaan venytetty olo.