Sain syöpädiagnoosin pari vkoa sitten, haluatko kysyä jotain?
Vastailisin mielelläni mikäli osaan.. Helpottaa mitä enemmän saan asiaa puida.
Kommentit (58)
Oletko uskossa?
Pelottaako Sinua kuokema?
Oletko katkera, että miksi juuri sinä sairastuit?
*Hali*
Mun isällä oli suurisoluinen B lymfoosi. Sairastui 72-vuotiaana. 5 kk sai sytoja. Eka 3 kk meni helposti. Sit meni tosi heikkoon kuntoon sytoista. Hoidot jouduttiin keskeyttään. Luultiin jo että menehtyy, mutta niin vaan nousi! Nyt isä on 73,5 vuotta ja syöpä on pysynyt pois. Tää oli jo 3. syöpä isälläni:/
Mut rohkeesti vaan eteenpäin! Sinä lienet paljon nuorempi ja hyväkuntoisempi. Ja Imusolmukesyöpään tepsii hoidot ylensä aika hyvin.
Miten sinulla syöpä todettiin? Isällä turposi kasvot tosi vauhdilla leuasta...Kannatti mennä yksityislääkärin kautta...Hoidot eteni nopeammin. Silti -tauti diagnosoitiin tammikuussa, ekat sytot maaliskuussa...Odottavan aika oli pitkä!
Tsemppiä sinulle!
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:59"]
Onko syöpää suvussa? Kuvaile oireesi ennen diagnoosia? Mitä tunteita diagnoosi herättänyt?
[/quote]
Ei ole suvussa. Olin, tai siis olen kyllä vieläkin jatkuvasti uupunut, pahoinvointia ruokailun yhteydessä ja välillä ruokahalu oli poissa kokonaan..on pientä kuumeilua, flunssaa ja ihmeellistä ihottumaa. Kaiken näköisiä kipuja myö ollut, mutta en osaa varmaksi sanoa, että johtuuko ne tästä sairaudesta.
Diagooni järkytti vaikka tätä pahimmissa painajaisissani pelkäsin, ekat päivät meni tajutessa ja panikoidessa, sitten aloin jo rauhoittua siitä alku paniikista.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:59"]
Aiotko voittaa tämän taistelun? Onko tämä elämäsi suurin taistelu?
[/quote]
Aion! :) ja on kyllä suurin fyysinen taistelu.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:00"]
Oletko uskossa?
Pelottaako Sinua kuokema?
[/quote]
Olen, joten ei oikeastaan pelota, välillä toki mietin, että olenko elänyt tarpeeksi hyvin.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:00"]
Oletko katkera, että miksi juuri sinä sairastuit?
[/quote]
Hetkittäin olen, mutta enemmän on kuitenkin asioita, joista olla kiitollinen.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:01"]
*Hali*
Mun isällä oli suurisoluinen B lymfoosi. Sairastui 72-vuotiaana. 5 kk sai sytoja. Eka 3 kk meni helposti. Sit meni tosi heikkoon kuntoon sytoista. Hoidot jouduttiin keskeyttään. Luultiin jo että menehtyy, mutta niin vaan nousi! Nyt isä on 73,5 vuotta ja syöpä on pysynyt pois. Tää oli jo 3. syöpä isälläni:/
Mut rohkeesti vaan eteenpäin! Sinä lienet paljon nuorempi ja hyväkuntoisempi. Ja Imusolmukesyöpään tepsii hoidot ylensä aika hyvin.
Miten sinulla syöpä todettiin? Isällä turposi kasvot tosi vauhdilla leuasta...Kannatti mennä yksityislääkärin kautta...Hoidot eteni nopeammin. Silti -tauti diagnosoitiin tammikuussa, ekat sytot maaliskuussa...Odottavan aika oli pitkä!
Tsemppiä sinulle!
[/quote]
Kiitos!! Ihana ja vahva isä sinulla, kaikkea hyvää hänelle!! :)
Voimia sinulle siihen taisteluun ja kaikesta huolimatta yritä pitää mieli positiivisenä. <3
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:50"]
Vastailisin mielelläni mikäli osaan.. Helpottaa mitä enemmän saan asiaa puida.
Aviomiehelleni voin vaikka antaa jos pyytää, en vieraille miehille. Kiitos kuitenkin.
ANNATKO PERSETTÄ? KOSKA MITÄ VÄLIÄ ENÄÄ ON PIHDATA...
[/quote]
Tulta päin vain! Mullakin todettiin viime vuonna non-Hodgkin. Eihän ne sytostaatit hauskoja ole mutta AUTTAVAT. Anna itsellesi armoa hoitojen aikana - et jaksa kaikkea samalla tavalla kuin ennen - ja muista ottaa aikaa hoitojen jälkeenkin. Sekä henkinen että fyysinen toipuminen vie muutaman kuukauden. Elämä on kaunista ja ihanaa hoitojen jälkeen. Olen käynyt pimeässä tunnelissa ja tullut sieltä ulos :) Voimia!
Miten syöpä todettiin, verikokeestako vai miten?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:08"]
Voimia sinulle siihen taisteluun ja kaikesta huolimatta yritä pitää mieli positiivisenä. <3
[/quote]
Kiitos!! Siihen pyrin ja tuo pikkuinen oma lapsi kyllä muistuttaa, että tästä taistelusta täytyy selvitä voittajana <3
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:08"]
[/quote]
Kiitos!! Siihen pyrin ja tuo pikkuinen oma lapsi kyllä muistuttaa, että tästä taistelusta täytyy selvitä voittajana <3
[/quote] sinulla onkin siellä kaikista paras tsemppari :) ja muutenkin vaikutat ihanalta ihmiseltä :)
Siunausta ja tsemppiä. Ihanaa kun on toivoa eikä kuolemakaan ole loppu.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:56"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:54"]
Mikä ennuste. Miten/mistä todettiin?
[/quote]
Hoidot aloitetaan parin viikon päästä, ei ole vielä kovin laajalle levinnyt, eli ennuste ihan hyvä :)
Todettiin kun kävin muutaman kerran valittamassa jatkuvasta huonosta olosta ja turvonneista imusolmukkeista terveyskeskuksessa, pääsin sitten lopulta tutkimuksiin ja sitten todettiin.
[/quote]
Anteeksi siis piti kirjoittaa muutaman viikon päästä! En ole vielä täysin varma aloitus ajasta itsekkään.
Naapurin lapsi kuoli ennen 20 v imusolmukesyöpään, oli levinnyt.
Aiotko voittaa tämän taistelun? Onko tämä elämäsi suurin taistelu?