Nordean erikoinen hinnoittelukäytäntö
Kuukausipaketin hinta on kalliimpi, jos haluat käyttää pöytätietokonetta verkkopankkipalvelujesi hoitamiseen. Jos taas käytät samojen asioiden hoiteluun mobiiliversiota, on kuukausimaksu silloin pienempi. Mitä väliä sillä on, kumman noista valitsee?! Molemmissahan tapauksissa pysytään pois pankkikonttorin lattialta tuomasta sinne hiekkaa.
Kommentit (73)
Minusta sekin on erikoista, että palvelumaksuja ei mene, kun lainaa tarpeeksi. Nyt kun ihan jotain pientä vaan, menee kaiken maailman kuukausimaksut
Pankki haluaa jostain syystä saada asiakkaansa opettelemaan mobiilipankin käytön. En tiedä miksi. Mutta vaikka käyttääkin silloin tällöin mobiilipankkia, voi silti hoitaa suurimman osan pankkiasioistaan pöytätietokoneen verkkopankissa.
Lopetin Nordean asiakkuuteni jo 2007 (ja kadun vieläkin niitä vuosia, jotka tuhlasin siihen pankkiin). Onneksi Suomessa voi kuitenkin (vielä) valita pankkinsa vapaasti.
Ai on vai? Siis mitä hemmettiä? Mun täytyykin mennä heti tarkistamaan asia. Jumalauta jos olen joutunut maksamaan liikaa niin pankki menee vaihtoon saman tien. Mähän en ala millään kännykällä maksamaan laskuja: tihrustaa jotain pientä näyttöä. Ei sovi mun mentaliteetilleni. Pitää olla kunnon ruutu jota tiirata.
Koska he eivät halua ylläpitää lahta järjestelmää, vaan toivovat kaikkien asiakkaiden siirtyvän lopulta mobiiliin.
https://www.nordea.fi/henkiloasiakkaat/hinnat/hinnat.html
No tuollahan se lukee: "Mobiilipankkia käyttämällä saat edullisimmat hinnat".
Vierailija kirjoitti:
Ai on vai? Siis mitä hemmettiä? Mun täytyykin mennä heti tarkistamaan asia. Jumalauta jos olen joutunut maksamaan liikaa niin pankki menee vaihtoon saman tien. Mähän en ala millään kännykällä maksamaan laskuja: tihrustaa jotain pientä näyttöä. Ei sovi mun mentaliteetilleni. Pitää olla kunnon ruutu jota tiirata.
Ei ole mikään pakko maksaa laskuja mobiilipankilla. Riittää, että lataat mobiilipankin kännykkääsi ja käyt silloin tällöin siinä esim. katsomassa tilitietojasi. Voit ihan hyvin hoitaa kaikki oikeat pankkiasiat edelleen tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
Jukoliste!!! Se on hyvästit Nordealle! Tästä on reiluus kaukana!
Ai. Meinasin ryhtyä Nordean asiakkaaksi mutta onneksi en ryhtynyt!
On tämä palsta vaan verraton tietotoimisto!
Miksi kukaan yksityinen suostuu enää olemaan Nordean asiakas?
Vierailija kirjoitti:
Ei mobiilipankilla tarvitse maksaa laskuja. Riittää kun ottaa sen appin käyttöön ja käy silloin tällöin puhelimelta katsomassa vaikka tilin saldoa. Voi sitä tietokoneversiota käyttää myös siinä rinnalla. Ja voihan sitä mobiilia toki tabletiltakin käyttää, jos haluaa isomman näytön.
Kannattaa ottaa se appi käyttöön, niin maksu pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jukoliste!!! Se on hyvästit Nordealle! Tästä on reiluus kaukana!
Voit edelleen hoitaa pankkiasioitasi myös tietokoneella, vaikka otatkin käyttöön myös mobiilipankin ja saat sitä kautta edullisemmat hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Ai. Meinasin ryhtyä Nordean asiakkaaksi mutta onneksi en ryhtynyt!
On tämä palsta vaan verraton tietotoimisto!
Nordea on tosi hyvä pankki, jos on rahaa yli 80 000 euroa. Silloin saa oman henkilökohtaisen pankkihenkilön. Tosi hyvää palvelua.
Minä olen tosi tyytyväinen Nordean asiakas. Ei mene mitään kuluja, kun on tarpeeksi lainaa. Asiakaspalvelu hyvää. Lainan korot ja marginaalit neuvoteltu. Lainojen lyhennysjoustot helposti käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Koska he eivät halua ylläpitää lahta järjestelmää, vaan toivovat kaikkien asiakkaiden siirtyvän lopulta mobiiliin.
Tämä. Eiköhän suurin osa asiakkaista käytä jo mobiilipankkia niin turhan kallista pitää sitten yllä toista versiota niitä viimeisiä mohikaaneja varten jotka ei halua ottaa uutta tekniikkaa käyttöön.
Nordeassa on halvempaa tehdä sijoituksia pörssiosakkeisiin kuin Nordnetissä tai monessa muussa pankissa. Siitä palvelumaksujutusta pääsee sillä, kun lataa mobiilipankin puhelimeen tai tabletille ja ottaa sen käyttöön. Ei ole iso juttu.
Vierailija kirjoitti:
Minusta sekin on erikoista, että palvelumaksuja ei mene, kun lainaa tarpeeksi. Nyt kun ihan jotain pientä vaan, menee kaiken maailman kuukausimaksut
Pankit elävät koroista ja käyttömaksuista. Kumman pankkiirina poistaisit?
Vierailija kirjoitti:
Pankki haluaa jostain syystä saada asiakkaansa opettelemaan mobiilipankin käytön. En tiedä miksi. Mutta vaikka käyttääkin silloin tällöin mobiilipankkia, voi silti hoitaa suurimman osan pankkiasioistaan pöytätietokoneen verkkopankissa.
Minulle asia perusteltiin siten että pankki on aina mukana kun on mobiili ladattuna :) No onhan se jos puhelin on mukana, minulla aika harvoin on kun käyn vain kaupassa nykyään. Minä ihmettelin ihan samaa että mitä väliä sillä on pankille millä tavalla ne laskuni maksan ja miksi pitää rankaista asiakasta siitä (lisämaksulla) että haluaa käyttää pöytäkoneella verkkopankkia eikä mobiilia. Varmaankin kyseessä on kustannus eli mobiili on edullisempi ja jonain päivänä ei enää saakaan mitään muuta kuin mobiilipankin. Harvalla taitaa enää olla näitä tietokoneita vaan pelaavat pelkällä puhelimella enää. Haluavat siis toisen jättää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Eiköhän suurin osa asiakkaista käytä jo mobiilipankkia niin turhan kallista pitää sitten yllä toista versiota niitä viimeisiä mohikaaneja varten jotka ei halua ottaa uutta tekniikkaa käyttöön.
No ei se verkkopankin käyttö vielä ainakaan mitään maksa. Tietokonetta voi käyttää myös, vaikka olisikin ladannut myös sen mobiilipankin.
Laina on kohta maksettu ja sitten olen nordeasta vapaa. Alkanut se pankki nyppiä todella paljon.