Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilanne, jolloin mietit, onko keskustelukumppani tynnyrissä kasvanut

Vierailija
04.08.2014 |

-Mainitsin kaverilleni (minua nuorempi, 22-vuotias nainen) jotakin Star Warsista, elokuvista siis keskusteltiin. Tämä kysyi, että mikä se on.

Kommentit (300)

Vierailija
221/300 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin vaihdossa ollessani 19v. ylioppilaan kanssa joka kysyi jossain välissä mitä on grafiitti (kun oltiin taidetunnilla ja halusi samalla piirtää millä minäkin muttei tunnistanut sitä tummaa pötkylää)- Vastasin että samaa ainetta mitä lyijykynässäkin on... Reaktio oli "Eiks lyijykynässä ole lyijyä??? O_O"

On myös kaveri joka kirjoitti Koreaan sijoittuvaa fanfictionia ja kun mietti nimeä päähenkilönsä isälle, ehdotin vitsillä Kim-Jong Iliä. Hän oli ihan innoissaan sitten käyttämässä tätä nimeä kunnes sain selitettyä että se on se Pohjois-Korean diktaattori... =D

Vierailija
222/300 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:06"]Ex poikaystäväni kanssa keskustelimme noin yleisellä tasolla prostituutiosta.

siis suomalaisesta sellaisesta, ei mistään amerikan bordelli meinigistä.

jotain tähän tyyliin "kauheaa, kun monesti niillä on myös lapsiakin ja niin vaarallinen työ".

no, poika ystävä nosti kauhean metelin että "ei niillä ole kenelläkään lapsia, ne kaikki leikataan niin".

Käsityksensä oli että joku oikeasti tekee vain sitä, yöt ja päivät lepäämättä ja ilman sosiaallisia kontakteja.

leikkaukseen prostiutoidut menevät kuullemma aina,  kuin koirat konsanaan.

jonoon vaan..

tämä kiistely jatkui vaikka kuinka kauan, kunnes tajusin että eihän tuo luovuta koskaan.

sama kuin olisi kivelle puhunut...

[/quote]

Eräs kommentoija ei tiennyt miten kirjoitetaan "bordellimeininki"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/300 |
14.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni oli käynyt lomallaan Argentiinassa ja puhuin asiasta erään yhteisen ystävämme kanssa. Hän kysyi ihan pokkana kesken keskustelun: Niin oliko Argentiina Euroopassa? En tiedä olisko pitänyt itkeä vai nauraa.. :D

Vierailija
224/300 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 11:01"]

Kollega väitti, että kun käy solariumissa suu auki/ hampaat esillä niin saa ilmaisen hampaiden valkaisun samalla..  

[/quote]

Ettei ois ollu läppää?

Vierailija
225/300 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 23:02"]

Eräs tuttuni ei osaa kuukausien nimiä eikä järjestystä... Joutuu aina sormilla laskemaan, mikä kuukausi tulee milloinkin, tyyliin onko heinäkuu kesäkuun jälkeen, ja onko maaliskuu vuoden kolmas kuukausi.

Ja ei siis ole mikään ns. eritystapaus, vaan korkeasti koulutettu yli kolmekymppinen...

[/quote]

Näin OT:na tulee mieleen Frendit-sarjan Joe, joka koitti selostaa Thursdayta kolmanneksi (theerd) päiväksi. Logiikka meni: Monday = One day, Tuesday = Day number two...

Vierailija
226/300 |
15.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 05:23"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:38"]

Mä taas pidän tynnyrissä kasvaneena ihmistä, joka ei osaa nähdä omaa napaa pidemmälle ja jolla on hyvin vahvat negatiiviset ennakkoasenteet kaikkea uutta ja erilaista kohtaan. Ihmisestä tulee myös herkästi tynnyrissä kasvanut, jos koko elämänsä viettää samassa kylässä/kaupunginosassa. Mun korviin kuulostaa myös todella omituiselta, jos ihminen kertoo, ettei ole koskaan käynyt vaikka ulkomailla tai edes harrastanut oikein kotimaanmatkailuakaan.

[/quote] aamen! Pikkuserkkuni on asunut 46vuotta samalla kadunpätkällä etelä-pohjanmaalla. Tai on Se ollut joskus poi,kävi armeijan niinisalossa. Ei ole koskaan käynyt esim.helsingissä mutta Tampereella on käynyt kerran. Ei ole ikinä matkustanut edes Tallinnaan tai Tukholmaan. Eikä häntä edes kiinnosta,hän on ihan tyytyväinen elämäänsä noin. Hän käy pikkupitäjän paikallisessa ja siellä on ne samat ihmiset vuodesta toiseen. Toki hänen kanssaan ei voi juuri mistään keskustella ja hänellä on Se asenne että Seinäjoki on ainoa kaupunki ja Vaasa toinen mutta kun Se vaasakin on niin iso.... Joo,siis tälläinen ihminen on mielestäni tynnyrissä kasvanut.

[/quote]. Mäkin tunnistan tämän ihmistyypin. On niin musta-valkoiset mielipiteet asioista kun ei ole missään koskaan ollut. Terveisiä serkuille sinne seinäjoen kylkeen.

Vierailija
227/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 10:08"]

Poikaystäväni luuli mangoa persikaksi. Eikä sen puoleen tunnistanut nektariinia, luumua, eikä granaattiomeenaakaan...

[/quote]

Kaikki ei ole ruokaexperttejä:D Ymmärrän kyllä, jos nämä ovat itsestäänselvyyksiä, mutta ymmärrän myös jos nämä eivät ole.

Vierailija
228/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tynnyrissä kasvamista on se, ettei ole ollenkaan kiinnostunut ympäristöstä muuten kuin mitä seiskassa kerrotaan. Vaikka ei koko historiaa ulkoa osaa, tulisi edes tietää kuka Hitler ja edes mantereet olisi hyvä tunnistaa.

Itsekään en ole mikään hyvä musiikin taikka tv-ohjelmien saralla. Kyllähän osaan luetella entisiä ja nykyisiä bändejä, mutta en välttämättä kaikkea tunnista jos radiosta tulee. Minua ei vain kiinnosta.

Vaikka ei kannesta kanteen joka päivä lehteä lue, kyllä sen verran tulisi uutisista kiinnostua, että tietää nykyisen presidentin tai suuremmat tapahtumat mitä maailmalla on tapahtunut. Jos ei nyt inkivääriä tunnista, ei se häpeä ole, mutta omenan ja banaanin tai perunan ja porkkanan olisi syytä erottaa. Näissäkin ruoka/kodinhoito asioihin voi jokainen vanhempi vaikuttaa. Että se oma Nico-Petteri tunnistaa kotoa muutettuaan kaupassa sen perunan tai osaa käyttää pesukonetta. Koska jos kotona ei ikinä saa mitään kotitöitä tehdä, miten sitä voisi osata taikka kiinnostua niiden tekemisestä

Vierailija
229/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanye West ja Paul McCartney tekivät vuoden 2015 alussa yhteisen kappaleen. Teini tokaisi, että onpa hyvä, että tuo Paul on päässyt Kanyen biisiin mukaan, jospa se toisi Paulille vähän kuuluisuutta! Sivistin poikaa vähän..

Vierailija
230/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tuttavistani, jotka olivat gluteenittomalla dieetillä (ei siis allergisia) eivät tienneet mitä gluteeni on. Ja eräs ystäväni (N20) kysyi kerran "missä on kylkiluut?" ja perusteli kysymystään sillä ettei kai hänen nyt kannata omaa päätänsä käyttää

Vierailija
231/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 20:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 19:07"]

-Mainitsin kaverilleni (minua nuorempi, 22-vuotias nainen) jotakin Star Warsista, elokuvista siis keskusteltiin. Tämä kysyi, että mikä se on.

[/quote]

Heh, mun nuoruudessa noi oli "Tähtien sota"-elokuvia eikä mitään "Star Wars"-elokuvia....

[/quote]

Oletko nähnyt Herra Papu elokuvia?

Vierailija
232/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei  erota varista ja harakkaa, tai hamsteria ja marsua. jälkimmäisen ehkä ymmärrän ku niitä ei luonnossa näe mut pliis :D

Vierailija
233/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. Istuin kahvilassa miehen kanssa. Ohitse käveli nainen, jolla oli todella kauniit sääret. Totesin miehelle, että onpas tuolla naisella kauniit sääret. Mies kilahti täysin: huusi suorastaan, ettei ole eläissään (50v.) kuullut yhdenkään naisen ihailevan toisen naisen sääriä. Olin todella ällikällä päähän lyöty ja välillemme repesi kuilu. 

Vierailija
234/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:57"]

Uusavuton työkaverini tuli yhtenä aamuna ylpeänä töihin ja kertoi tehneensä lettuja. Ei mitään valmislettuja, vaan ihan itse tehtyjä. Hän oli löytänyt kaupan hyllyltä lettujauheen, johon lisättiin vain vettä!

[/quote]

Jos ihmiselle ei kukaan ole opettanut perusasioita ja kyseinen ihminen on vielä todella arka/pelokas luonne, joka ei uskalla kysyä mitään niin tämä on tulos. Sehän on itseasiassa todella hyvä asia, että on oppinut lettujen teon ylipäätään:)

Vierailija
235/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 13:25"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 22:57"]

Uusavuton työkaverini tuli yhtenä aamuna ylpeänä töihin ja kertoi tehneensä lettuja. Ei mitään valmislettuja, vaan ihan itse tehtyjä. Hän oli löytänyt kaupan hyllyltä lettujauheen, johon lisättiin vain vettä!

[/quote]

Jos ihmiselle ei kukaan ole opettanut perusasioita ja kyseinen ihminen on vielä todella arka/pelokas luonne, joka ei uskalla kysyä mitään niin tämä on tulos. Sehän on itseasiassa todella hyvä asia, että on oppinut lettujen teon ylipäätään:)
[/quote]
Tämä on niin totta, meillä esimerkiksi molemmat lapset ovat nähneet kuinka helppoa lihapullien teko on. Kulhoon jauheliha, mausteet joukkoon ja pullat pellille. Mutta jos kotona onkin aina avattu se Saarioisten pussi, niin todellakin aikuisena saattaa tuntua isolta asialta ostaa se raaka valmislihapulla ja itse paistaa kypsäksi (näin esimerkkinä, en ole varma saako tuollaisia raakoja eineksiä)

Vierailija
236/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelattiin miehen kanssa aliasta, ei millään keksinyt sanaa "anoppi" kun yritin selittää, että sinun äitisi on minulle sellainen. Kuulemma tiesi, että minun äitini on hänelle anoppi, muttei tiennyt että sama asia myös vaimolle miehen äidistä. :D

Vierailija
237/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:46"][quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:31"]

On myös kaveri joka kirjoitti Koreaan sijoittuvaa fanfictionia ja kun mietti nimeä päähenkilönsä isälle, ehdotin vitsillä Kim-Jong Iliä. Hän oli ihan innoissaan sitten käyttämässä tätä nimeä kunnes sain selitettyä että se on se Pohjois-Korean diktaattori... =D

[/quote]

Olisit antanut kirjoittaa sillä nimellä :'D
[/quote]

Joku muu viittasi äsken Frendien Joey-tyyppiin ja mulle tuli tästä heti mieleen se tilanne, kun Joey mietti itselleen taiteilijanimeä, jossa ois Josef ja Chandler ehdotti pokkana Josef Stalinia. Joey innostui kovasti, mutta palasi pian pettyneenä: "voitko kuvitella, kuulemma on jo olemassa joku Josef Stalin" :D

Vierailija
238/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin miehenikään (joka opiskelee nykyään lääkäriksi) ei vielä lukioikäisenä tiennyt, että naisella on kolme reikää alapäässä eli että virtsa ei tule emättimestä... Minulta sitten oppi tämän asian, jotenkin mennyt sitä ennen ohi :D Toisaalta voihan se olla miehille vaikeaa hahmottaa, kun itsellä kulkee siittiöt virtsaputkea pitkin, niin miksei naisenkin virtsaputki ole yhdistynyt samaan väylään, mistä menkat ja vauvatkin tulee, tämäkö se ajatteluketju on, miehet? :D

Vierailija
239/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri panikoi tässä taannoisen auringonpimennyksen aikana, kun joutui liikkumaan ulkona paikasta A paikkaan B juuri sen täydellisimmän vaiheen aikoihin. Oli iloinen, että oli kuitenkin ottanut aurinkolasit mukaan, jotta oli edes jotain suojaa.

Siis... :D

Olin niin hämmentynyt tästä tietämättömyydestä, etten saanut avattua suutakaan korjatakseni hänen aiheetonta pelkoaan. Voin vaan kuvitella, kuinka hän on kävellyt kaupungilla, aurinkolasit silmillä ja suunnilleen vielä joku lippis päässä käsi lipalla ja pää alaspäin painettuna, kun on nyt niin vaarallista nuo auringonpimennyksen UV-säteilyt, että...

Vierailija
240/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengurut asuvat Brasiliassa, Australia ei ole maanosa, neljän tunnin työpäivään ei kuulu taukoja (kuuluu yksi), teksti-tv on maksullinen, Helsingissä asuu miljoona ihmistä, naisten tissit on jatkuvasti täynnä maitoa vaikka ei koskaan olisikaan ollut raskaana jne.

Että tämmösiä, ihan mukavaa porukkaa mulla on kavereina mutta joskus ihmettelen. Nyt sitten vaan odottamaan että milloin omat aivopierut on täällä ruodittavana :D