Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilanne, jolloin mietit, onko keskustelukumppani tynnyrissä kasvanut

Vierailija
04.08.2014 |

-Mainitsin kaverilleni (minua nuorempi, 22-vuotias nainen) jotakin Star Warsista, elokuvista siis keskusteltiin. Tämä kysyi, että mikä se on.

Kommentit (300)

Vierailija
261/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2014 klo 13:31"]

On myös kaveri joka kirjoitti Koreaan sijoittuvaa fanfictionia ja kun mietti nimeä päähenkilönsä isälle, ehdotin vitsillä Kim-Jong Iliä. Hän oli ihan innoissaan sitten käyttämässä tätä nimeä kunnes sain selitettyä että se on se Pohjois-Korean diktaattori... =D

[/quote]

Olisit antanut kirjoittaa sillä nimellä :'D

Vierailija
262/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 10:43"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:14"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:47"]Kun poikaystäväni (nyk aviomies) luuli että pissa tulee emättimestä xD en voinut uskoa korviani [/quote] Noin luuli minunkin mies. Selitä siinä nyt 35 vuotiaalle mistä aukosta se pissi tulee :O [/quote] Siis mitä?? Onko niitä aukkoja enemmänkin kuin kaksi (siis peräaukko ja emätin)?? Noloa - joo ja olen nainen - mut voisko joku vähän vielä avata? T: 24-v tynnyrissä ilmeisesti elänyt

[/quote]

Tämä on itseasiassa surullisen yleistä, miten moni nainen on pihalla perusanatomiastaan. Onko koskaan käynyt mielessä, että jos virtsa tulee emättimestä, niin kulkeeko teidän mukaanne virtsa kohdun läpi?

Ja virtsaaminen onnistuisi vain ovulaation ja kuukautisten aikaan, muulloin kun kohdunsuu on tiukasti kiinni. Voisi tulla raskaudestakin aika hengenvaarallista, kun rakkoa ei saisi millään tyhjennettyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 11:21"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 23:03"]

tuli kerran kaveriporukassa puhetta " salaisista kansioista" ja eräs seurueemme jäsen oli huuli pyöreänä että "mikä?" ja siis 82-syntynyt henkilö kyseessä, jonkun 92 syntyneen vielä ymmärtäisin !

[/quote]

Varmasti viranomaisilla ja yrityksillä on salaisia kansioita eri aiheista. Mitä nimenomaisia kansioita tässä tarkoitetaan? Olen syntynyt vuonna 1968, ja varmasti Prahan kevään tiimoilta on laadittu myös salaisia kansioita, vaikka en niistä mitään tiedä enkä ole aiheesta mitään kuullut tai lukenut.

[/quote]

Ja toisaalta, onko se tosiaan tynnyrissä kasvamista jos ei tiedä kaikkia mahdollisia suosittuja/joskus suosittuna olleita sarjoja/leffoja?

Minäkin luulin pitkään Star Warsin ja Star Trekin olevan sama asia (nyt joku sai sydänkohtauksen...), koska kyseisenlaiset scifielokuvat eivät vähempää kiinnosta, enkä ole asiaan perehtynyt. 

Vierailija
264/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini +50v ei tiennyt, mitä puolueita Suomessa on. 

Vierailija
265/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ei tiennyt mikä on es-jonne

Vierailija
266/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2014 klo 12:32"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 05:23"][quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:38"]
Mä taas pidän tynnyrissä kasvaneena ihmistä, joka ei osaa nähdä omaa napaa pidemmälle ja jolla on hyvin vahvat negatiiviset ennakkoasenteet kaikkea uutta ja erilaista kohtaan. Ihmisestä tulee myös herkästi tynnyrissä kasvanut, jos koko elämänsä viettää samassa kylässä/kaupunginosassa. Mun korviin kuulostaa myös todella omituiselta, jos ihminen kertoo, ettei ole koskaan käynyt vaikka ulkomailla tai edes harrastanut oikein kotimaanmatkailuakaan.
[/quote] aamen! Pikkuserkkuni on asunut 46vuotta samalla kadunpätkällä etelä-pohjanmaalla. Tai on Se ollut joskus poi,kävi armeijan niinisalossa. Ei ole koskaan käynyt esim.helsingissä mutta Tampereella on käynyt kerran. Ei ole ikinä matkustanut edes Tallinnaan tai Tukholmaan. Eikä häntä edes kiinnosta,hän on ihan tyytyväinen elämäänsä noin. Hän käy pikkupitäjän paikallisessa ja siellä on ne samat ihmiset vuodesta toiseen. Toki hänen kanssaan ei voi juuri mistään keskustella ja hänellä on Se asenne että Seinäjoki on ainoa kaupunki ja Vaasa toinen mutta kun Se vaasakin on niin iso.... Joo,siis tälläinen ihminen on mielestäni tynnyrissä kasvanut.
[/quote]. Mäkin tunnistan tämän ihmistyypin. On niin musta-valkoiset mielipiteet asioista kun ei ole missään koskaan ollut. Terveisiä serkuille sinne seinäjoen kylkeen.
[/quote]
Minäki tiedän tän ihmistyypin! :D terkkuja eksälle, jonka mielestä helsinkiin ei voinut lähteä katsomaan keikkaa kun sieltä saa vain possulunssan :DD ja kyllä, sanoi tuon tosissaan. Sama "mies" oli sitä mieltä että korkkareita käyttävät naiset ovat huoria, mersu on ainoa oikea auto, nainen tekee vain kotitöitä eikä kotoa tarvitse poistua, hän päättää millaisia vaatteita nainen käyttää ja millainen tukka tällä on.

Vierailija
267/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin hymyilyttää, jos nainen kysyy mikä paitsio on:D En minäkään löytäisi samantien tuoretta inkivääriä kaupasta. Eri asia jos ei tunnista porkkanaa tai perunaa.

Vierailija
268/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.07.2015 klo 12:04"]

mies ei tiennyt mikä on es-jonne

[/quote]

Ei munkaan mies tiennyt tota. Se on muutenkin aina ihan pihalla kaikista nykyilmauksista ja sama koskee nykytekniikkaa. Muistaakseni viime kesänä tapahtui: näki, kun joku otti tabletilla valokuvia ja tokaisi mulle, että onpas iso puhelin :DDDD

Se elää vieläkin vissiin 90-lukua..

Vierailija
269/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet tajua näitä miniä/käly-asioita, kannattaa lopettaa väittely alkuunsa:D

Vierailija
270/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla lapsuudessa niin pahasti koulukiusattu/vaikeat kotiolot, ettei jotkut matkustelut tule kysymykseenkään. Silloin pääasiallinen tavoite on käydä kaupassa ahdistumatta ym. normaaleja asioita.

Vähän avarakatseisuutta, kiitos.

Vierailija
271/300 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 02:32"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 02:21"]

Mun miespuolinen tuttava aikoinaan sanoin, että muista MIEHILLÄ ON AINA MIELESSÄ PILLU, selitti ne mitä vaan!

Eli...

[/quote]naisena on ihan pakko mainita, ettei mulla ainakaan vastaavasti ole mielessä aina "piip", vaikka selitänkin paljon sitä sun tätä;):)

[/quote]

Ei niin, mutta miehillä tämä nyt vain menee näin. 

Vierailija
272/300 |
05.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2014 klo 00:31"]Jaa-a. Mun mielestä tynnyrissä kasvanut henkilö on taas itsekäs, rasistinen ja suvaitsematon. Ei mua haittaa jos joku ei tiedä jotain asiaa tai muista jonkun sanan merkitystä taikka elokuvan nimeä. Jos ihminen on suvaitsematon ja kykenemätön tulemaan toimeen ihmisten kanssa, se on tynnyrissä kasvamista.

Piis.

[/quote]

Näin minäkin ajattelen

Vierailija
273/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tynnyrissä kasvanut ei ole sellainen, joka ei tiedä jotain pientä yksittäistä asiaa kuten esim. tuo introvertti. Ei kukaan voi tietää kaikkien sanojen/asioiden merkitystä.

Vaan tynnyrissä kasvanut on sellainen, joka ei tiedä jotain merkittävää maailman menosta ja tapahtumista. Eli sellainen, joka ei seuraa uutisia.  Ja jos ei niistä asioista ole edes kuullut mitään, mitkä pyörii tällä hetkellä medioissa, niin sitten on aika tynnyrissä.

Ennen saattoi vl:t olla aika tynnyrissä kasvaneita, kun ei ollut telkkareita eikä musiikkia kuulunut samalla tavalla joka tuutista kuin nykyisin. Moni ei tiennyt viihdemaailmasta yhtään mitään. Kauniit ja Rohkeatkin oli ihan nevahöörd juttu vl:lle vaikka "kaikkihan" (siis muut) sen tiesi vaikkei olisi seurannutkaan.

Vierailija
274/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

23-vuotias työkaveri ihmetteli, miten lentokoneet pystyy laskeutumaan törmäämättä toisiinsa, kun sieltä on niin vaikea nähdä ulos. Ei ollut ikinä kuullut sanaa lennonjohto.

Vierailija
275/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin kerran illanistujaisissa kisaa siitä, kuka piirtää parhaan maailmankartan (myönnän, ehdotin tätä kisaa koska olen siinä ihan pirun hyvä ja se on "turha" taitoni). Järkytyin aidosti niistä tuloksista. Yksi oli unohtanut koko Afrikan ja Grönlannin, toinen piirtänyt Pohjoismaat Etelä-Amerikkaa ja Afrikkaa suuremmaksi ja kolmannelta puutui koko Kaukoitä. Ihan normaalia, että Islanti tms. saattaa siinä tilanteesa unohtua ja ettei mantereiden muodot täsmää mutta ihan oikeasti...kaikki ovat kuitenkin peruskoulun käyneitä ja tuo kolmonen valmistunut amk:sta. Ihmettelin sitten, että mitä paikkaa ajattelette kun uutisoidaan jostain valtiosta. Ei kuulemma mitään.

Vierailija
276/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmikymppiset työkaverit ei tiedä että Suomessa on käyty sisällissota. Väinö Linna, Mika Waltari ja Aleksis Kivi on tuntemattomia Mikael Agricolasta puhmattakaan. Suomi ei heidän mielestään myöskään koskaan ole ollut osa Ruotsin valtakuntaa. Yleinen ja yhtäläinen äänioikeus, mitä se tarkoittaa? Mitä siellä peruskoulussa nykyään opetetaan?

Vierailija
277/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei tiennyt mikä on nektariini ja appi väitti että vaskitsa on mato. Molemmat tohtoreiksi väitelleitä.

Vierailija
278/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri luuli että suomenruotsalaisia on pari sataa. Järkyttyi pahemman kerran kun kerroin että 200 000.

Vierailija
279/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 22:26"]

Otettiin kerran illanistujaisissa kisaa siitä, kuka piirtää parhaan maailmankartan (myönnän, ehdotin tätä kisaa koska olen siinä ihan pirun hyvä ja se on "turha" taitoni). Järkytyin aidosti niistä tuloksista. Yksi oli unohtanut koko Afrikan ja Grönlannin, toinen piirtänyt Pohjoismaat Etelä-Amerikkaa ja Afrikkaa suuremmaksi ja kolmannelta puutui koko Kaukoitä. Ihan normaalia, että Islanti tms. saattaa siinä tilanteesa unohtua ja ettei mantereiden muodot täsmää mutta ihan oikeasti...kaikki ovat kuitenkin peruskoulun käyneitä ja tuo kolmonen valmistunut amk:sta. Ihmettelin sitten, että mitä paikkaa ajattelette kun uutisoidaan jostain valtiosta. Ei kuulemma mitään.

[/quote]

Teimpä äsken maailmankartan ulkomuistista. Vasta kun kirjoitin Venäjän ja Afrikan kohdalle nimet, niin huomasin, että olin unohtanut koko Euroopan :D Jos siis Suomea, Ruotsia ja Viroa lasketa. Kiinastakin tuli vähän turhan pieni. Enkä todellakaan edes yritä piirtää Etelä-Amerikkaan valtioita, saatikka Afrikkaan. Mutta juu Itämerestä pääsee suoraan Afrikkaan :D

T.nro 39, joka ei koe siltikään koe asuvansa tynnyrissä.

P.s. Olen muuten joskus lukion kolmannella joutunut tekemään samanlaisen testin. Et uskokkaan, millaisia väkerryksiä sieltä tuli (omani mukaan lukien). Silloinen opettaja ei pitänyt meitä tynnyrissä kasvaneina taikka tyhminä. Hän tiesi, että suurin osa tulee piirtämään ihan hölypölyä. Se on ihan loogista, että lähialueet muistetaan paremmin ja mieli haparoituu, mitä kauemmas oman maan asioista mennään. Tämä ei kylläkään selitä Eurooppani puuttumista. Ehkä olen viime aikoina lukenut enemmän Afrikkaan ja Venäjään liittyvistä asioista ja Euroopan uutisista vähemmän.

Vierailija
280/300 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, opettaessa yliopistolla törmään monenmoisiin. Välillä sitä ihmettelee kun opettamani alan perusteitakaan ei hallita vielä opintojen loppuvaiheessa. Siinä ne tapastelee -- kansakunnan toivot. Mutta harvoin muuten kuin korskeiden yliopistolaisten kohdalla mietin, että onpas siinä yksinkertainen yksilö. Harvapa sitä maailmassa tekee esim. tiedolla Australiasta yhtään mitään. Tiedä vaikka olisi satua, kun en ole koskaan käynyt. Miksi siis olisin ihmeissäni jos joku vielä Austraaliaakin vieraampi asia (vaikkapa abstraktit asiat kuten demokratia) olisivat ihmisille vieraita. Minulle ovat vieraita paperitehtaan arki eikä silti kukaan katso minua yksinkertaiseksi, miksi kummassa minun tietämykseni olisi jollain erityisellä tavalla arvokasta, joka kaikkien muidenkin pitäisi hallita. Ka en ymmärrä.