Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ei nuku päiväunia, mikä avuksi?

Vierailija
04.08.2014 |

Välillä on päiviä ettei nuku ollenkaan päikkäreitä, paitsu joskus nukkuu jopa kaksi kolme tuntia yhteensä päivän aikana, mutta yleensä jää alle tuntiin. Nämäkin siis pätkissä, ei suinkaan putkeen.

Ei vaunuissa, ei sylissä, ei omassa sängyssä, ei vieressä, ei sitterissä. Ei ulkona eikä sisällä.

Öisin nukkuu noin 00-10, herää 3-4 kertaa syömään. Ikää vauvalla vajaat neljä kuukautta. Eikö tämänikäisen kuuluisi nukkua päivisinkin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile kantoliinaa. Meillä auttoi.

Vierailija
2/12 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulettimen alle tai autoon. Sitten meillä nukutaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousi mieleeni muisto liki 35 vuoden takaa, olisin ollut iloinen jos meidän neiti olisi nukkunut yöllä : D Mutta kun ei, päivällä nukkui, yöllä ei.

No hengissä selvittiin ja velj' mieskin hänelle uskallettiin pykätä. Velsku oli sitten sellainen velikulta, söi ja nukkui, mitä nyt välillä leppoisasti naureskeli!

Ikäeroa heillä on 2 v 2 kk. Kiitos ja anteeksi, tuli vaan niin haikea olo, tytär täyttää kohta 35 v. Huoh! Mihin aika katoaa?

Vierailija
4/12 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukahtaa joo manducaan jos kävelen (menee 20-30min nukahtaa) ja herää jos pysähdyn/istun. Jos nukahtaa syliin/tissille viereen niin herää myös kun liikahdan - joskus siis makaan hänen vieressään niin kauan kunnes hän herää (eli noin 20-30min).

Autoa ei ole ja yksin olen koettanut jättää unimusiikin pariin, ei tepsi. Suihkun äänessä haukottelee muttei saa unta.

Ap

Vierailija
5/12 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, olenkin kiitollinen hyvin nukutuista öistä ja minun puolestani vauva saisi valvoa päivät läpeensä muuten, ellei se tarkoittaisi illalla väsymysraivoa ja toooodella pitkää nukutusta. Nytkin yöunille saa nukuttaa 30-80 minuuttia ja itkuiltoina kaksi tuntia tai ylikin. Ap

Vierailija
6/12 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmän yksinkertainen ehdotus, mutta oletko koittanut laittaa vauvaa päiväunille pimeään huoneeseen? 

Vierailija
7/12 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohina-app suhisemaan kännykästä ja unirätti silmille. Vauvasi ei osaa vielä itse nukahtamisen taitoa, se pitää hänelle opettaa. Itse sain nelikuisen vauvan uniongelmiin apua baby whisperer -kirjasta. Oli veemäistä ekan kuukauden ajan, mutta on maksanut itsensä takaisin moninkertaisesti. Lapsi on nukkunut 1,5-3 tunnin päikkäreitä itsenäisesti ja yöimetysten loputtua myös yöt läpeensä. Hulinakaudet tms eivät vaikuttaneet mitenkään, saa itse uudelleen unen päästä kiinni vaikka heräisikin välillä. 4 kuukautta on yleinen ikä uniongelmille, vauva kiinnostuu jo ympäristöstään ja vääränlaiset uniassosiaatiot alkavat kostautua.

Vierailija
8/12 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, en itseasiassa ole. Olen pienestä saakka nukuttanut hänet vierelle (nukahti aina syödessään, tuttia ei halua) ja isompana joko vierelle tai syliin. Siispä kiitos 8 ehdotuksestasi myös, jos alkaisin nyt kokeilemaan tuota jatkossa.

Vierailija
9/12 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:47"]7, en itseasiassa ole. Olen pienestä saakka nukuttanut hänet vierelle (nukahti aina syödessään, tuttia ei halua) ja isompana joko vierelle tai syliin. Siispä kiitos 8 ehdotuksestasi myös, jos alkaisin nyt kokeilemaan tuota jatkossa.

[/quote]

Suosittelen! Jos vauva ei osaa väsyneenä nukahtaa itsekseen, teillä on isoja ongelmia edessä motoristen taitojen ja oman tahdon kehittyessä.

Vierailija
10/12 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus ei nukkunut yöllä eikä päivällä. Päiväuniin auttoi vain aika. N. 7kk iässä alkoi yhtäkkiä nukkua kunnon päiväunet. Siihen asti nukkui 1-2 30min. päikkärit päivällä ja nekin kantoliinassa.:(

Vierailija
11/12 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 16:47"]7, en itseasiassa ole. Olen pienestä saakka nukuttanut hänet vierelle (nukahti aina syödessään, tuttia ei halua) ja isompana joko vierelle tai syliin. Siispä kiitos 8 ehdotuksestasi myös, jos alkaisin nyt kokeilemaan tuota jatkossa.

[/quote]

Suosittelen! Jos vauva ei osaa väsyneenä nukahtaa itsekseen, teillä on isoja ongelmia edessä motoristen taitojen ja oman tahdon kehittyessä.

[/quote]

Tätä olenkin jo pohdiskellut, mutta sokeana ajatellut "se on sitten sen ajan murhe".

Vauva on vihdoin alkanut yöunille käydessä ottamaan tutin joten toivon myös, että hän osaa yhdistää pikkuhiljaa että tutti -> nukkuminen.

Kiitos kaikille vastauksista, nyt alkaa sitten tämä uuden opettaminen - toivotaan, että menisi mahdollisimman helposti. Ap

Vierailija
12/12 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vauva on aikaisemmin nukahtanut, niin todennäköisesti syynä ovat nämä helteet. Ainakin meillä oli jokaisen vauvan kanssa aina ongelmia saada vauva nukahtamaan päiväunille helteillä. Kun ilmat viilenivät, vauva nukahti suhteellisen helposti ulos vaunuihin (sisällä päiväunille nukuttaminen on ollut meillä aina toivotonta).

Kolmen 90-luvulla syntyneen lapsen äiti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme