Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kulkeeko teidän lapset reikäisissä ja kuluneissa vaatteissa?

Vierailija
04.08.2014 |

Ihmettelen tätä kovasti. Joillakin tutuilla lapsilla on aina ryttyiset ja rumat trikoorytkyt päällä, legginssien polvet puhkikuluneet ja naama likainen.

Miksi? En vaan voi käsittää miten kehtaatte pukea lapsenne niin! Vai kuljetteko itsekin vastaavan näköisenä? En ymmärrä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Oma kuopukseni oli yhdessä vaiheessa aina tuonnäköinen. Aamulla lähetin siistin lapsen ja illalla look oli tuo... 

Vierailija
2/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:23"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 14:14"]En jotenkaan ymmärrä miks pihassa ja mökillä voi olla reikäisissä likaisissa nukkaisissa limpuissa ja sitten kaupunkiin pistetään parhaat päälle. Miks ei vois kaupungissakin näyttää jäfkylle tai miks siellä pitää näyttää paremmalle?

[/quote]Tämä ajattelu johtaa siihen että ihmiselle riittää 3 vaatekertaa: kesävaate, talvivaate ja syksy- & kevätvaate. Näillä voi mennä joka paikkaan ja joka tilaisuuteen. Miksi vaihdella vaatteita kun voi käyttää samoja?!

[/quote]

Jaahas, no meillä tytöllä on useampi nätti mekko, useammat nätit tunikat ja leggarit. Pojalla kaikki vaatteet siistejä. Vaatteita sitten käytetään ihan sekalaisena missä milloinkin. Talvitakit on kaupassa erit kun topassa tulisi hiki eikä turvaistuinten vyöt kiristy kunnolla turvallisesti. Tärkeää vaatteessa on myös istuvuus ja mukavuus ihan kuin itsellänikin, en ymmärrä näitä sukkahousuja kun peppuvako vilkkuu ja leggareita joisra suurinpiirtein näkyy jo läpi kun on niin kuluneet.

Sekin on ihme touhua että ostetaan halpaa niin lapsi halutessaan voi tuhota sen ulkokeikeissä vapaasti, meillä kunnioitetaan kaikkia vaatteita eikä tuhota niitä laskemalla kalliolta alas tai sotkemalla muutoinkaan. Myös lelut hajotessaan korjataan eikä osteta uutta.

[/quote]Etkö huomannut ironiaa? Eikä ne lapset vaatteita tahallaan "tuhoa". Mieluummin annan leikkiä vapaasti, kuin rajoitan menemistä ja tekemistä niuhottamalla miten ette sitten saa tehdä sitä ettekä tätä ettekä varsinkaan laskea\hyppiä\kiipeillä tuolla, jotta pysyy mamman ostamat merkkivaatteet kuosissa. Jos jotain hajoaa, niin mieluummin annan hajota niiden halvempien. Eikä tarvitse turhaan varoa.

[/quote]

Meidän lapset istuu puhtaissa, ehjissä ja oikean kokoisissa vaatteissa hiekkalaatikon reunalla ja kaikki leikit on kielletty!

Maailman ärsyttävintä että joku naapuri puuttuu kun lapset tahallaan sotkee itseään että kyllähän se pesussa sitten lähtee, kun ei lähde. Itseäni ottaa suunnattomasti päähän vaikka vain 10e paita menisi pilalle voikukkien takia, vaatteet eikä mikään muukaan ole mielestäni kertakäyttökamaa, ja tälläistä 20 mustaa rinkulaa paidassa te käytätte varmaan ihan mielellään, mitäs sen väliä miltä näyttää, mutta miksi sillä mitään merkitystä kaupungissakaan.

Nämä joiden lapset kulkee rääsyissä jaksaa aina vouhkata että meidän lapset saa leikkiä rauhassa, kaupungilla sitten joutuu istumaan kyljessä ettei pyhävaatteet tahriinnu ja jäätelöäkään ei voi syödä.

oidenkin lapset likaisia ja 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkivaatteet on erikseen, mutta kyllä se vaan on niin että niitä vaatteita kunnioitetaan. Enhän minäkään syö mustikoita ja pyyhi käsiäni mekkooni! Saatikka laita reikäistä mkkoa päälle. Hmltä ostetaan siistejä vaatteita, ei niitä trikoita. Ovat vähän kalliimpia mutta pysyvät hyvänä. Pyhä- ja juhlavaatteet erikseen. Kyllä lapsi saa silti leikkiä, mutta esim öljyyn ei mennä käsiä tunkemaan.

Vierailija
4/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne legginssipökät ole ikinä siistit. Eikä ne hello kitty paidat..

Vierailija
5/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika menee ulos ja saa hetkessä polviin reiät ja naaman kuraiseksi. Kaupunkivaatteet on erikseen ja suihkussa hän käy joka päivä. Samalla irottelen isoimmat risut ja muut roskat hiuksista. Joten meillä kuljetaan reikäisinä ja likaisina. Arkivaatteet on kyllä pakko pestä joka käytön jälkeen, mutta niitä ei juuri silitetä. Etiketin mukaiset juhla- ja kylävaatteet on ehjiä ja silitetään. Viimeksi kun olimme kesäisissä juhlissa sanoin lapselle, että alku maljan ja ruokailun ajan pitää olla siisti. Sitten saa mennä leikkeihin ihan rauhassa. Vaatteet puhdistui pesulassa ihan hyvin. Myös valkoinen kauluspaita.

Vierailija
6/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä on saanut aina leikkiä eikä ole toruttu, jos vaatteet likaantunut tai kuravettä roiskuu. Saa hyppiä vesilätäkössä. Yks jälikasvusta keksi uida, kun oli iso lammikko. Siinä vaiheessa piti kyl lähtee kotiin vaihtamaan, kun lapsi umpimärkä. Vaatteet hajoo käytössä. En osta niin kalliita vaatteita, että tarvis pelihousujNi repiä, jos lapsi omansa hajottaa. Pojalla on usein reikä polvessa. Mut ei ostettaessa, vaan käytetyissä. Ostan duratec vaatteitakin, mut nekin saa rikki. Koko ajan en voi ostaa uusia. Niin lapset on erilaisia käyttäjiä. Yksi kolmesta saa vaatteensa rikki ihan järestään, toiset kaks ei.

Pestään vaatteita. Räkänokkana nuhakaudella pyyhkii hihaan, vaikka usein muistutan, että nenäliinapaketti.

Noi ei oo mitenkään vaarallisia juttuja. Ja jos ne jotakuta ärsyttää, niin saa ihan rauhassa ärsyttää. Lapsen pitää saada leikkiä. Olen sitä mieltä. 

Ja mua ärsyttää sellaiset vanhemmat, jotka nipottaa ja uimarannallakin sanoo, hui ei saa roskia vettä! ja pihalla ei saa leikkiä kuin tietyllä lailla. Kerran kuuntelin, kun yks äiti määräsi nelivuotiaalle lapselleen, missä kohtaa vesilätössä on ranta ja missä muut, kun lapsi leikki jotain vesipelastajaa pihan vesilätäkössä. Syvyys noin 5 senttiä. Mun mielestä se  oli kummallista. Aikuinen voi eläytyä ja antaa virikkeitä ja innokkeita, muttei sen homma oo kaikkee määrätä. Mukana voi leikkiä. Tietty. Ja suojella vaaroilta.

Vierailija
7/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina pitänyt huolen, että omat lapset ovat puhtaissa ja ehjissä vaatteissa. Perheeseemme kuuluu myös lapsia miehen entisestä liitosta. Nämä lapset tulevat aina meille rikkinäisissä ja epäsiisteissä vaatteissa, joskus jopa laukku on täynnä puolipitoisia vaatteita. Olen välillä ostanut lapsille uutta tai antanut omiltani siistejä pieneksi menneitä. Näitä vaatteita en koskaan toista kertaa näe, aina vain niitä rikkinäisiä. Äitiä en kummemmin tunne, vaikuttaa normaalilta, joten en ymmärrä. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
8/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä lapset saa touhuta ja tehdä pihalla kaikkea vapaasti. Liian hienoja vaatteita ei pihaleikkeihin laiteta, mutta jos tulee reikä, niin siinä vaiheessa kyllä otetaan sellaiset vaatteet pois käytöstä. Ehjät ja puhtaat (ainakin ennen leikkejä) on pihavaatteetkin. Jos leikeissä likaantuvat, laitetaan pesuun niin vaatteet kuin lapsetkin. Mökillä puuhommissa ja maalaushommissa voiolla vanhat vaatteet, joissa ehkä pieni reikäkin.

Vierailija
9/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla uusperheissä aika yleistä että sinne isän luo pistetään matkaan niitä lumppuja. Mulle on ihan sama missä vaatteissa se lapsi kulkee isänsä perheen kanssa. Ehkä jopa mielessäni teen pientä kiusaa. Vituttaa ex ja sen uusi vaikkei syytä siihen olekaan.

Jotenkin vaan saan siitä hyvän mielen kun lapsi ei ole parhaissa siellä isällään :p

Vierailija
10/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:36"]

Taitaa olla uusperheissä aika yleistä että sinne isän luo pistetään matkaan niitä lumppuja. Mulle on ihan sama missä vaatteissa se lapsi kulkee isänsä perheen kanssa. Ehkä jopa mielessäni teen pientä kiusaa. Vituttaa ex ja sen uusi vaikkei syytä siihen olekaan.

Jotenkin vaan saan siitä hyvän mielen kun lapsi ei ole parhaissa siellä isällään :p

[/quote]

Teet nyt väärin päin, uusi nainen todennäköisesti kokee paremmuutta kun päivittelee ettet edes lapsellesi kunnon vaatteita pidä. Laitat täst edes aina parhaat päälle ja letille tukan niin johan rupeaa naikkostakin nyppimään kun olet niin huolehtiva äiti.

Vierailija
11/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 17:33"]Mä olen aina pitänyt huolen, että omat lapset ovat puhtaissa ja ehjissä vaatteissa. Perheeseemme kuuluu myös lapsia miehen entisestä liitosta. Nämä lapset tulevat aina meille rikkinäisissä ja epäsiisteissä vaatteissa, joskus jopa laukku on täynnä puolipitoisia vaatteita. Olen välillä ostanut lapsille uutta tai antanut omiltani siistejä pieneksi menneitä. Näitä vaatteita en koskaan toista kertaa näe, aina vain niitä rikkinäisiä. Äitiä en kummemmin tunne, vaikuttaa normaalilta, joten en ymmärrä. Mutta kukin tyylillään.

[/quote]

Hassua, meillä ihan sama tilanne. Varaa pitäisi olla, kun maksetaan vaaterahaa erikseen 100€ kuussa. Vaan ei. Meillä vaatteet ovat sentään puhtaita, mutta mekot täynnä reikiä. Joudutaan jatkuvasti ostamaan uusia vaatteita. Lapsi tietysti haluaa uudet vaatteet mukaan, ja sille tielle ne jäävät. Aina samoja trikoorytkyjä, vaikka aivan varmasti on ainakin meidän ostamia parempiakin vaatteita.

Itseasiassa taitavat paremmat vaatteet mennä kaappiin uuden liiton lasta varten. Tästäkin on jo "todisteita": ostettiin todella kiva kesämekko lapselle. Hintaa lähemmäs 50€. Tytön päällä sitä ei nähty koskaan. Äiti nimittäin sanoi että oli merkkivaatteksi todella huonolaatuinen kun hajosi heti. Uskottiin tietysti, eikä kyseenalaistettu. Ei, kunnes tämä pikkusisko talsi ko. mekossa vastaan kun mentiin lasta hakemaan. Mies kysyi mekosta, tämä äiti sanoi että ei tiedä mistä on tullut, mutta näyttää kyllä tosi söpöltä, eikös?

Muuten on ihan normaali-ihminen, mutta tämä juttu herättää kyllä närkästystä.

Paras oli se kun lähdettiin lapsen kanssa lomalle. Äiti oli pakannut vain rikkinäisiä vaatteita. Jätettiin koko kassi Suomeen, kaikki vaatteet ostettiin uutena.

Vierailija
12/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset kulkee siistinä. Reikäisiä vaatteita ei käytetä, ne korjataan ja sitten jatketaan käyttöä. Tai heitetään pois. Likaisia käsiä ytms. pestään ja tukka pidetään siistinä. Tiedän pari perhettä jossa esim. tyttölasten hiuksia ei harjata useampaan päivään, kuljetan samoissa vaatteissa miltei viikko, on reikää, ikitarhaa, nuhjuisuutta ja ties mitä. Äiti on samannäköinen, saattaa olla jopa muutaman päivän ruokalista äidin rinnuksilla :0

Vierailija
13/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="04.08.2014 klo 21:36"]

[/quote]

Teet nyt väärin päin, uusi nainen todennäköisesti kokee paremmuutta kun päivittelee ettet edes lapsellesi kunnon vaatteita pidä. Laitat täst edes aina parhaat päälle ja letille tukan niin johan rupeaa naikkostakin nyppimään kun olet niin huolehtiva äiti.

[/quote]

Kokekoot paremmuutta.. Lapseni tuntien itkee kyllä äitiään siihen malliin että miehen uusi tietää kyllä osansa. Huvittaa vaan kun asuvat kaupungilla ja käyvät siellä paljon. ;)

Vierailija
14/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen lapset kulkevat aina kamalissa likaisissa ja rikkinäisissä ryysyissä. He eivät ole enää edes mitään hiekkalaatikkoikäisiä, joten kyse ei ole siitä, että vaatteet likaantuisivat päivän aikana, vaikka aamulla olisivat olleet puhtaat. Itse haluan pukea lapseni kivoihin, puhtaisiin ja ehjiin vaatteisiin ja olen siinä asiassa tarkka. Mieheni on suurpiirteisempi, mutta jopa hänen mielestään hänen lapsensa kulkevat hirveissä vaatteissa. Aina ennen meille tuloa heille täytyy erikseen laittaa viestiä, että muistavat ottaa mukaan puhtaat ja ehjät vaatteet. Viesti pitää siis laittaa edellisenä päivänä, jotta ehtivät laittaa pesuun, koska puhtaita vaatteita ei ole. Jos viestin unohtaa laittaa, heidän kanssaan kehtaa nippa nappa ruokakauppaan lähteä.

Kun asiasta on yritetty keskustella heidän äidin kanssa, vastaukseksi saa aina saman vanhan "No Mites mulla nyt muka sellaseen olis varaa, kun kerta et maksa kuin 500 € elareita" -vastauksen. Tuo on ihan höpö höpöä, sillä rahaa kyllä olisi, mutta ei kiinnostusta ei. Emme todellakaan odota mitään merkki vaatteita, vaan sitä, että vaatteet olisivat edes puhtaat! Eivät myöskään käy suihkussa äitinsä luona ja esiteini haisee hielle kilometrin päähän ja likainen tukka roikkuu pisin naamaa. Yök! En ymmärrä kuka haluaa tuollaista lapselleen!

Vierailija
15/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mulla on semmoinen sääntö, että rikkinäinen vaate menee roskiin. En niitä lapselleni halua pukea, eikä niitä tietenkään kukaan huoli vaikka ilmaiseksi antaisi. Jossain kivassa vaatteessa voin ommella pikkuruisen reiän kiinni mutta esim. polvesta puhki kuluneet housut joutaa armotta pois. Nykyään saa kuitenkin todella edullisesti lasten vaatteista esim. FB-kirppiksiltä tai live-kirppiksiltä, etenkin muista kuin itsepalvelukirppiksiltä. En koe laittavani rahaa lapsen vaatteisiin kovinkaan paljon, kun melkein kaikki pikkuhousuja lukuunottamatta on käytettyä mutta aina on lapsi ehjissä vaatteissa. Puhtaus on toinen, josta en tingi. Vaatteiden on oltava puhtaita, tahra paidassa tarkoittaa, että se menee pesuun. Samoin pidän huolen, että naama on puhdas, tarvittaessa pyyhin naamaa vaikka kosteuspyyhkeellä, jos ei pesulle pääse esim. leikkipuistossa ruokailun jälkeen. Ja hiukset on aina tytöllä ponnarilla eikä roiku takussa silmillä, hällä on ohkainen mutta taipuisa tukka ja se olisi aika sotkuisen näköinen näillä hikihellekeleillä, jos ei olisi kiinni ponnarilla ja pinneillä. Mun mielestä se on kohteliasta lasta ja muita ihmisiä kohtaan, että on siisti. Sillä tavoin lapsi itsekin oppii olemaan siisti ihmisten ilmoilla liikkuessaan. 

Vierailija
16/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus piha leikkeihin on laitettu ne kuluneimmat housut. Tai jos on oltu puistossa, housuihin tullut reikä ja lapsi leikeistä likainen...joo ei ole vaihto vaatteita mukana. Lähipuistosta kotiin matkaa 50metriä.

Mutta jos kaupungille tms lähetään niin tottakai katsotaan siistit vaatteet päälle.

Vierailija
17/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset hajottaa jatkuvasti housunsa ja mä en jaksa enää korjata/ostaa uusia. Olkoot sitten hajonneissa. Naama sentään pestään.

Vierailija
18/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä ei oo varaa ostaa ei-kuluneita vaatteita. Harvemmin kyllä ihan reikää on. Mä yleensä putsaan kyllä lasten naamat, mut ne sotkeentuu koko ajan uudestaan. Mies ei putsaa. Sen vaatteissa on jopa reikiä. Miehen mielestä saa olla sellainen kuin on, ei tartte muille esittää mitään eikä muiden vuoksi puunata itseään.

Vierailija
19/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaita on sekä lapset että vaatteet, ainakin kotoa lähtiessä. Joku pieni reikä voi arkivaatteessa olla. Pihahommiin tai hoitopaikkaan en välitä laittaa parhaimpia vaatteita, kun hajoavat kuitenkin. Rennommin reikäisissä ;-) Ja vähemmän harmittaa konerasva euron kirppispaidassa, kuin kolmenkympin merkkipaidassa.

Vierailija
20/38 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset ovat kyllä puhtaita, kuten vaatteensakin, mutta reikiä saattaa löytyä. Mun vaatteet ovat vanhempia, mutta ilman reikiä :)