Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Stephen King edes nähnyt nelikymppistä naista kun kuvailee kirjossaan nämä kalkkunanleukaisiksi ja viehätysvoimaltaan hiipuviksi?

Vierailija
25.07.2021 |

Mitä hemmettiä?

Kommentit (212)

Vierailija
181/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole uutinen että Stephen King on sovinisti ja elää kirjoissaan ällöttäviä fantasioitaan.

Minä en enää yläkouluiässä pystynyt lukemaan hänen kirjojaan, koska asenteet olivat niissä niin keskiaikaiset. Jos nainen petti, Kingin mielestä se oli oikeutus tap paa hänet kirjoissaan. Sukupuolimoraali oli kuin suoraan jostain Qatarista, joten jäi ne kirjat lukematta. Onneksi olin alakoulussa lukenut Lemmikkieläinten hautausmaan, koska muistan sen vieläkin hyytävänä lukukokemuksena, siis lapselle.

Olet kyllä lukenut tai käsittänyt jotain väärin. Se, että kirjassa on esimerkiksi epämiellyttävä hahmo, jonka moraalilset arvot ovat tietynlaiset ei tarkoita sitä, että KIRJAILIJA olisi samaa mieltä. Ymmärrätkö? Kingin tarinoissa on usein sellaisia naisia, jotka nousevat sieltä väkivaltaisen tai muuten alistavan miehen alta ja ns. katkaisevat kahleet.

Parhaiten hän kuvaa kuitenkin sitä lapsuuden aikaa, kun ei olla ihan taaperoita mutta ei vielä ihan kunnolla teini-ikäisiäkään. Sitä ystävyyttä mitä saa joskus kokea, kaveruutta, seikkailuja, pettymyksiä ja kohtaamisia aikuisten maailman ja eri asioiden kanssa. Ja usein hän aika riipaisevasti  pienillä sanoilla tai asioilla tuo esille juuri sen, mitä kiusattu tai erilainen lapsi/varhaisteini tuntee. King on mielestäni aliarvostettu sikäli, että häntä pidetään kauhukirjailijana. Mielestäni hän on paljon muuta enkä varsinaisesti muista pelänneeni koskaan kirjoja lukiessa. Toki jännitystä on ollut, mutta enemmän naurua ja joskus sellaisia hassuja läikähdyksiä sydänalassa, kun tuntee olevansa taas lapsi.

Vierailija
182/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nelikymppinen muija on kyllä parhaat päivänsä nähnyt jo aikoja sitten...tietävät sen itsekin vaikka muuta esittävät. 

Kyllä minä sen tiedän oikein hyvin, että miesten miellyttämisen mielessä olen todellakin parhaat päiväni nähnyt jos niitä nyt on koskaan ollutkaan. Emme me naiset ole niin saamarin tyhmiä kuin sinä luulet. Mutta ihmisenä katson olevani ihan yhtä arvokas kuin nuorenakin, ja sekös sinua suututtaa.

Voi voi, et kykenä minua suututtamaan vaikka nostaisit itsesi mille tahansa turhuuden jalustalle. 

Laita vähän toppausta puseron sisään ja sotke naamasi maalilla niin edes naapurisi sietää sinua jotenkin. 

Siis mielestäsi vanhat naiset eivät ole arvokkaita ihmisenä?

Tässä ketjussa on yllättävä määrä äijiä, jotka uskaltavat ihan tosissaan olla erittäin naisvihamielisiä. Yleensä miehet yrittävät edes myydä sitä harhakuvaa, että eihän mulla ole mitään naisia vastaan, mutta. Mielenkiintoista. -eri

Niinpä. Ajatteleekohan tuo omasta äidistään ja isoäidistään myös, että näillä ei ole mitään arvoa kun eivät ole enää siinä iässä että kiinnostavat miehiä? Äidille ja mummolle toppausta puseroon ja maalia naamaan että naapurin äijä sietää niitä jotenkin?

Jaa, no mun mummo on kuollut jo ennen syntymääni ja äitini on alkoholisti vanhus joka sekoilee mitä sattuu.  Arvokkuus asteikolla ehkä 20/100.

Eipä ole ainakaan omena kauas puusta pudonnut.

No on se aika kauas.  Olen elossa, enkä käytä alkoholia. 

Yritä paremmin, vai onko naisen euro vain 80 senttiä.  Hahahahahahahah. 

Siihen että on elossa eikä käytä alkoholia ei vielä paljon vaadita, ei se ainakaan minulle vaikeuksia tuota. Nyt olikin kyse arvokkuudesta, ja sitä ei sinun suunnallasi ole suuremmin havaittavissa.

Ei tuo minulle mitään vaikeuksia tuotakaan, vertasin vain näihin puusta putoamisiin. 

Arvokkuuttahan sinä et pysty vertaamaan, koska et tästä kyseisestä porukasta tunne yhtään ketään. Minustakaan et todellisuudessa tiedä mitään.  Voin olla Sirkka tai Pekka tai jotain siltä väliltä. 

Mutta yksi asia on varma, sinua on helppo trollata ja olet pelkkä tyhjä mekko.  Mikään ei ole niin suurta hupia kuin laittaa feministejä vinkumaan. 

Sinähän et minun tyhjyyttäni määrittele, mutta sinusta kyllä tulee mieleen se tutkimus, jossa todettiin nettitrolleilla olevan narsismin, sadismin ja psykopatian piirteitä.

Kyllä minä määrittelen ja määrittelin jo.  Ärsyttääkö, olet voimaton nainen ja sun euro on vain 80 senttiä.  ärsyttääkö? 

Ei ärsytä.

Oletko juuttunut matalapalkka alalle kuten naisilla on tapana. 

Teen työtä, joka on yhteiskunnallisesti välttämätöntä ja jota sinä tuskin sietäisit päivääkään. Ja sinä vaikutat sen verran häiriintyneeltä tapaukselta, että ei sinua sellaiselle alalle tulisi palkatakaan.

Sossuntäti tekee tuottamatonta työtä minimipalkalla matalapalkka alalla. 

Hahahahahahahahaha. 

En itse asiassa ole "sossuntäti" mutta sinäkin olet elämässäsi hyötynyt aika paljon ns. tuottamattomasta työstä. Voit ihan keskenäsi miettiä miten.

Juu, niin varmaan.  hahahahahahahahha. 

Kunnon tyhjäntoimittaja joka kuvittelee itsestään liikoja.  Eli kuten sanoin, tyhjä mekko. 

Minä kuvittelen olevani ihan tavallinen ihminen, en huonompi enkä parempi muita. Tämä on varmaankin sinulle täysin käsittämätön ajattelutapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tällä trollilla omaisia, ystäviä, ylipäänsä läheisiä ihmissuhteita? Miten hän kohtelee muita netin ulkopuolella? Minkälainen ihminen saa suurimman ilonsa toisten loukkaamisesta?

Mitä se sulle kuuluu.  Marise sinä siitä 80 sentistä, mulla on koko euro. 

En pidä feministejä edes ihmisinä joten en koe ketään loukkaavani. 

No nyt on jollain ränkkä päällä :O. Sillä on kuulkaa nyt joku iso harmi. Ehkä ei ole tullut välittämistä tarpeeksi? Se ois helpompaa, jos yrittäisit ihan rippusen olla kiva. Koklaa, me ootetaan :D

Kiva? Ai jollekin feministeille.  Not gonna happen.   Hahahahahhahaah. 

Mene laskeen kolikoitas tyhjä mekko. 

No no, täähän on nyt ihan mahdoton :D. Eräänlainen emotionaalinen poltergeist-hahmo. Pitääkö meidän kutsua Manaaja paikalle...

Vierailija
184/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tällä trollilla omaisia, ystäviä, ylipäänsä läheisiä ihmissuhteita? Miten hän kohtelee muita netin ulkopuolella? Minkälainen ihminen saa suurimman ilonsa toisten loukkaamisesta?

”Ei mulla oo nukkumaanmenoaikaa.”

”Mitä se sulle kuuluu.” 😂😂

Nyt jonne nukkumaan, oot paljastunut.

Vai että oikein paljastunut.   Herranen aika sentään, sä siis tunnet mut? 

Voi jeesus te feministit olette yksinkertaisia. 

Älä viitsi vetää Jeesusta tähän, Jeesus piti naisiakin ihmisinä ja kehotti kohtelemaan muita kuten toivoisi itseään kohdeltavan.

Vierailija
185/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo " hahahahahaha "-tyyppi on luultavasti myös poikalapsi-hullu ja veikkaampa vielä, että Spessu jolla on maaninen vaihe menossa..

Vierailija
186/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt on jollain ränkkä päällä :O. Sillä on kuulkaa nyt joku iso harmi. Ehkä ei ole tullut välittämistä tarpeeksi? Se ois helpompaa, jos yrittäisit ihan rippusen olla kiva. Koklaa, me ootetaan :D

No no, täähän on nyt ihan mahdoton :D. Eräänlainen emotionaalinen poltergeist-hahmo. Pitääkö meidän kutsua Manaaja paikalle...

Manaaja kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. 

Vierailija
187/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nelikymppinen muija on kyllä parhaat päivänsä nähnyt jo aikoja sitten...tietävät sen itsekin vaikka muuta esittävät. 

Kyllä minä sen tiedän oikein hyvin, että miesten miellyttämisen mielessä olen todellakin parhaat päiväni nähnyt jos niitä nyt on koskaan ollutkaan. Emme me naiset ole niin saamarin tyhmiä kuin sinä luulet. Mutta ihmisenä katson olevani ihan yhtä arvokas kuin nuorenakin, ja sekös sinua suututtaa.

Voi voi, et kykenä minua suututtamaan vaikka nostaisit itsesi mille tahansa turhuuden jalustalle. 

Laita vähän toppausta puseron sisään ja sotke naamasi maalilla niin edes naapurisi sietää sinua jotenkin. 

Siis mielestäsi vanhat naiset eivät ole arvokkaita ihmisenä?

Tässä ketjussa on yllättävä määrä äijiä, jotka uskaltavat ihan tosissaan olla erittäin naisvihamielisiä. Yleensä miehet yrittävät edes myydä sitä harhakuvaa, että eihän mulla ole mitään naisia vastaan, mutta. Mielenkiintoista. -eri

Niinpä. Ajatteleekohan tuo omasta äidistään ja isoäidistään myös, että näillä ei ole mitään arvoa kun eivät ole enää siinä iässä että kiinnostavat miehiä? Äidille ja mummolle toppausta puseroon ja maalia naamaan että naapurin äijä sietää niitä jotenkin?

Jaa, no mun mummo on kuollut jo ennen syntymääni ja äitini on alkoholisti vanhus joka sekoilee mitä sattuu.  Arvokkuus asteikolla ehkä 20/100.

Eipä ole ainakaan omena kauas puusta pudonnut.

No on se aika kauas.  Olen elossa, enkä käytä alkoholia. 

Yritä paremmin, vai onko naisen euro vain 80 senttiä.  Hahahahahahahah. 

Siihen että on elossa eikä käytä alkoholia ei vielä paljon vaadita, ei se ainakaan minulle vaikeuksia tuota. Nyt olikin kyse arvokkuudesta, ja sitä ei sinun suunnallasi ole suuremmin havaittavissa.

Ei tuo minulle mitään vaikeuksia tuotakaan, vertasin vain näihin puusta putoamisiin. 

Arvokkuuttahan sinä et pysty vertaamaan, koska et tästä kyseisestä porukasta tunne yhtään ketään. Minustakaan et todellisuudessa tiedä mitään.  Voin olla Sirkka tai Pekka tai jotain siltä väliltä. 

Mutta yksi asia on varma, sinua on helppo trollata ja olet pelkkä tyhjä mekko.  Mikään ei ole niin suurta hupia kuin laittaa feministejä vinkumaan. 

Sinähän et minun tyhjyyttäni määrittele, mutta sinusta kyllä tulee mieleen se tutkimus, jossa todettiin nettitrolleilla olevan narsismin, sadismin ja psykopatian piirteitä.

Kyllä minä määrittelen ja määrittelin jo.  Ärsyttääkö, olet voimaton nainen ja sun euro on vain 80 senttiä.  ärsyttääkö? 

Ei ärsytä.

Oletko juuttunut matalapalkka alalle kuten naisilla on tapana. 

Teen työtä, joka on yhteiskunnallisesti välttämätöntä ja jota sinä tuskin sietäisit päivääkään. Ja sinä vaikutat sen verran häiriintyneeltä tapaukselta, että ei sinua sellaiselle alalle tulisi palkatakaan.

Sossuntäti tekee tuottamatonta työtä minimipalkalla matalapalkka alalla. 

Hahahahahahahahaha. 

En itse asiassa ole "sossuntäti" mutta sinäkin olet elämässäsi hyötynyt aika paljon ns. tuottamattomasta työstä. Voit ihan keskenäsi miettiä miten.

Juu, niin varmaan.  hahahahahahahahha. 

Kunnon tyhjäntoimittaja joka kuvittelee itsestään liikoja.  Eli kuten sanoin, tyhjä mekko. 

Minä kuvittelen olevani ihan tavallinen ihminen, en huonompi enkä parempi muita. Tämä on varmaankin sinulle täysin käsittämätön ajattelutapa.

Onks sun euro 80 senttiä vai ihan kokonainen euro?  Vastaa siihen niin tiedät oletko ihan yhtä hyvä kuin kaikki muutkin ihmiset.

Kuka mitäkin arvostaa. Toiset meistä eivät arvota ihmisiä palkan perusteella.

Minun on tosin hieman vaikea kuvitella, että sinäkään pystyisit olemaan ainakaan missään vaativassa työssä, kun mahtaako tuolta pakkomielteeltä liietä edes aikaa mihinkään työhön.

Vierailija
188/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa tää lipesi palkkakeskusteluksi? Yllätysten AV taas kerran.

Vierailija
189/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stephen King on koulukiusattu ja entinen alkoholisti. On varmasti aina tuntenut olevansa kelpaamaton naisten silmissä. Projisoi tätä suruaan kirjoissaan näkyviin asenteisiin. Toinen puoli asiaa on oma vanheneminen.

Vanhenevat mieskirjailijat vihaavat kirjoissaan erityisesti rupsahtavia naisia. Tämä on pelkoa niiden omasta vanhenemisesta.

Klassisten psykologisten lainalaisuukisen mukaisesti oman itsen vajeet projisoidaan itsen ulkopuoliseen kohteeseen ja mikäs sen psykologisesti helpompaa kuin sijoittaa kaikki paha vastakkaiseen sukupuoleen.

Monien miesten kirjoittamien kirjojen naisviha on itse asiassa vanhenemisen pelkoa ja surua siitä, mitä siellä omassa peilissä on. Sitä vain ei voi ilmaista. Koska viimeksi olette lukeneet miehen kirjoittaman kirjan, jossa miespäähenkilö suree tai listaa omia vajeitaan muutenkaan?

Yksi ihan täsmäesimerkki tästä ilmiöstä oli yksi ranskalaiskirjailija, joka haukkui vanhemmiten rupsahtavia naisia julkisesti niin, että siitä tuli oikein kohu. Äijän nimeä en muista, ei tunnettu tekijä Suomessa mutta toi juttu kyllä oli Hesarissakin. Änysväy, kun katsoi sen ukon kuvaa, niin ei hitto: se oli niin järkyn rupsahtanut itse, että se oli jo huomiota herättävää. Aivan tyhjät posket ja kaikki liha roikkui naamasta. Tyypistä näki, että on kyllä ollut komeat piirteet nuorena mutta nyt, kaikki mennyttä. Ja sen tappion hän sitten projisoi naisiin, joiden rupsahtamista hän kovasti inhosi ja kammoksui.

Eipä taida King edustaa ulkonäöltään naisten ihannemiestä.

Kuulen tuon naisvihan työssäni. Pahimpia ovat 50-luvulla syntyneet miehet ja 60-luvulla syntyneet ovat melkein yhtä inhottavia. Etenkin nuoria naisia vähätellään ja heitä mitätöidään, vanhemmat naiset eivät ole yhtään mitään. 

Mukavimpia ovat 90-luvulla syntyneet miehet, jotka ovat viehättäviä, kohteliaita ja ystävällisiä. Olisikohan syynä se, että kaikki se, mitä miehet itsessään arvostavat, vielä toimii heillä?

Vierailija
190/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Funtsitaas nyt hetki. Jeesuksen nimeä ei tämä kavahda. Tykkää kolikoista ja mekko ei saisi olla tyhjä, vaan siellä pitää ilmeisesti olla ns. lihaa piilossa. Mikähän tähän nyt tepsisi?

Vierailija
191/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitsi vetää Jeesusta tähän, Jeesus piti naisiakin ihmisinä ja kehotti kohtelemaan muita kuten toivoisi itseään kohdeltavan.

Ai että, ei ihme että olet kuutamolla kun uskot johonkin satukirjan hahmoihinkin.  Ei ihme ettei kukaan halua maksaa teille euroa euron duunista. 

Eka kertaa kuulen jonkun lesoilevan kelatukiaisista.

Vierailija
192/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai että, ei ihme että olet kuutamolla kun uskot johonkin satukirjan hahmoihinkin.  Ei ihme ettei kukaan halua maksaa teille euroa euron duunista. 

Jeesus oli kyllä ihan historiallinen henkilö. Hänen jumalallisuutensa on sitten uskon asia ja jokaisen henkilökohtainen mielipide, mutta historiallisena henkilönä hän on ihan todellinen.

Vierailija
193/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kuulit? 

Vierailija
194/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Manaaja kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella. 

Jonkun on aina kuljettava esikuvana. Ja sen jälkeen sä kirjotit se ittekin isolla :D

Vierailija
195/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo " hahahahahaha "-tyyppi on luultavasti myös poikalapsi-hullu ja veikkaampa vielä, että Spessu jolla on maaninen vaihe menossa..

Ei! Älä kutsu tänne tuota toistakin pahahenkeä, tämä tällä hetkellä keskustelua riivaava on jo ihan tarpeeksi kamala.

Vierailija
196/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus oli kyllä ihan historiallinen henkilö. Hänen jumalallisuutensa on sitten uskon asia ja jokaisen henkilökohtainen mielipide, mutta historiallisena henkilönä hän on ihan todellinen.

Buhahahahahah.   Huutonaurua harhaiselle feministille. 

Jotkut ovat lukeneet muutakin kuin av-palstaa ja y lilautaa.

Vierailija
197/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kuulit? 

Mun tietokone lukee paskatekstisi, koska olen sokea. Pahaa yötä.

Vierailija
198/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän outoa, kun ottaa huomioon että Stephen on ollut naimisissa vuodesta 1971 saman naisen kanssa, joka on vain pari vuotta nuorempi. 

Eli ilmeisesti keski-ikäinen kuitenkin tosielämässä kelpaa? Monestihan nuoremmista tykkäävät ovat milloin minkäkin teinimallin kanssa ja vaihtavat puolisoa jatkuvasti.

Kuten Renny Harlin

Vierailija
199/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä kuulit? 

Mun tietokone lukee paskatekstisi, koska olen sokea. Pahaa yötä.

Et sinä sokea ole, sinä olet tyhmä. 

Vierailija
200/212 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ei huolinut yhtään naista opetuslapsekseen..miksi ei?

Onko jumalalla karvaiset pallit ja roikkomuna?