Jos olisit urheillut, mikä urheilija olisit halunnut olla?
Mihin tunnet itselläsi voineen olla luontaisia taipumuksia/kykyjä?
Vastaa enintään kolme lajia, mieluiten vain yksi.
Kommentit (18)
Lapsena harrastin jalkapalloa ja tykkäsin siitä lajista, mutta sitten kasvoin siitä seurasta yli.
Pingis on laji jota vieläkin harrastan ja se on nastaa, mutta huippu en ole siinäkään.
Sitten on frisbeegolf, jota silloin tällöin harrastan ja siihenkin lopahti into, kun toiset ovat niin paljon parempia heittäjiä (kun vertaa pro tason heittäjiin)
Omaan iloon vaan harrastan noita lajejani.
Olisin halunnut; Baletti ja telinevoimistelija mutta pitkä selkä ja persjalkainen eikä perheellä ollut varaa harrastuksiin.
Yleisurheilija ja lajini olisi ollut 7-ottelu.
Haluaminen on kyllä ihan eri asia kuin se, mihin luontaisia kykyjä on. Haluaisin olla tanssija, mutta minulla ei ole siihen minkäänlaisia luontaisia kykyjä.
Nyrkkeily, miekkailu.
Koripallo, mutta pitkä en ole, siinä lajissa ei taitaisi pitkälle päästä 162 senttinen, vaikka ois miten luontasia taitoja.
Suorastaan rakastin koripalloa teini-ikäisenä mutta silloisessa asuinpaikassani ei ollut mitään paikkaa missä olisin päässyt harjoittelemaan kunnolla. Lisäksi olen hiukan alle 170 senttiä joten koripalloilijaksi olen auttamatta liian lyhyt vaikkakin lyhin NBA:ssa koskaan pelannut pelaaja, Tyrone "Muggsy" Bogues on vain 160 senttimetriä pitkä. Sen takia ehkä jalkapallo olisi ollut minulle se paras vaihtoehto koska siinä lajissa pituus ei ole niin tärkeää.
Eli siis, olisin halunnut koripalloilijaksi mutta jalkapalloilija olisi ollut realisempi vaihtoehto. Molemmat jäivät kuitenkin vain haaveeksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyrkkeily, miekkailu.
Koripallo, mutta pitkä en ole, siinä lajissa ei taitaisi pitkälle päästä 162 senttinen, vaikka ois miten luontasia taitoja.
NBA:ssa pelanneista lyhyin on ollut 160cm. Sanoisin, että NBA on koriksessa aika pitkälle päästy.
Tennis, ehdottomasti. Mutta ei mun lapsuudessa kellään mihinkään ohjattuihin harrastuksiin varaa ollut.
Kumpaa ap nyt tahtoo tietää, toivelajia vai lajia, johon lahjoja?
Sulkapallonpelaaja, pituushyppääjä tai pikajuoksija. Pituushyppääjäksi olisin kyllä tainnut olla liian lyhyt.
Sulkapalloon olisi ilmeisesti ollut lahjoja ja ehkä pikajuoksijaksi myös. Tosin polvet ja yliliikkuvat nivelet ei olis tainnu kestää mitään huippu-urheilua.
Penkkiurheilija-
Nyt en ole urheilusta kiinnostunut ollenkaan.
Suunnistaja, se on aina ollut mun lempilaji.
Jos olisin tiennyt painonnostosta (tempaus&työntö) nuorempana, olisi se ollut ainoa laji, jota olisin jaksanut harrastaa pidempään. Kyykkyvoima vain ei kehity minulla nopeasti, joten tuskin olisin pärjännyt, ja jos haluaisin niin masters-tasolla voisi kilpailla edelleen.
Jousiammunta kuulostaa sopivan haastavalta + yksilölaji. Mutta ei tällä tekniikalla eikä rimpulakäsillä =D
Olen ollut aina hyvä pitkän matkan juoksussa, joten varmaan se. Tai koripallo, jota pelasin ja pärjäsin jopa, mutta kaikki sanoivat, että olen liian lyhyt jatkamaan lajia 160 senttisenä. Eipä musta tullut ammattiurheilijaa. Rakastan kyllä liikuntaa.
Lavatanssija. Urheilu ja liikunta ylipäätään ei oo mun juttu, mut tanssiessa ne tulee hauskanpidon ohessa.
Patjatehtaan koe nukkuja.