Raskauden keskeytys häiriköivän exän takia?
Olen eronnut exästäni hiljattain ja olen raskaana 7 viikolla. Exäni on lapsen isä. Exäni on eron jälkeen ahdistellut minua lukuisilla puhelinsoitoilla ja viesteillä eri numeroista tarkoituksenaan saada mut palaamaan hänen kanssaan yhteen. Tein hänelle useaan kertaan selväksi etten halua enää parisuhdetta hänen kanssaan ja ainoat yhteydenotot mitä haluan tulevaisuudessa saada on tulevaa vauvaa koskien. Hän ei kuitenkaan lopettanut mun häirintää, vaan ruinasi mua edelleen takasin sivuuttaen kaiken mitä olin sanonut. Estelin näitä eri numeroita, joista hän mua häiritsi, mutta uusista numeroista yhteydenotto vaan jatkui. Lopulta päädyin vaihtamaan puhelinnumeroni sillä häiritsevä käytös ei loppunut. Sain olla alle 24h rauhassa uudella numerollani kunnes sitten keksi alkaa ottaa yhteyttä mun sosiaalisista medioista ja lähetti mm. pelipyynnön yhdessä kännykkäpelissä, jotta saisi mut kiinni. On käyttäytynyt vastaavanlaisesti aiemminkin, kun olen yrittänyt suhteesta lähteä, siis myös ennen raskauttakin. Koskaan ei ole vaan mennyt näin pitkälle, koska olen aiemmin palannut takasin hänen luokseen muutamassa päivässä. Hän on hyvä puhumaan ja on puhetaidoillaan saanut mut manipuloitua takasin. Nyt tiedän etten aio hänen luokseen enää palata, sillä olen itsekin herännyt tähän tilanteeseen enkä tunne häntä kohtaan enää mitään rakkaudellisia tunteita, vaan päinvastoin. Kysymys kuuluukin, että onko muita ollut vastaavassa tilanteessa? Pelkään sitä, että jos pidän vauvan niin exäni ei lopeta mun ahdistelua/vainoamista koskaan vaan saan hänestä ikuisen riesan elämääni. Haluaisin pitää vauvan, mutta pelko ja ahdistus exäni takia on saanut mut miettimään raskauden keskeyttämistä. Hän on mm sanonut tekevänsä mun elämästä helvettiä, joten pelkään että käyttäisi lasta pelinappulana ja en halua, että lapsen elämästä tulee hirveä exäni takia. Kaipaisin kovasti vertaistukea ja neuvoa.
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Älä tee keskeytystä sen miehen takia. Älä. Tee, jos itse haluat, mutta jos haluat pitää lapsen, älä. Tuo oli hyvä neuvo: sano, että se meni kesken ja pakene niin kauas, kuin voit. Huomaa: Vaino ei välttämättä eikä todennäköisesti lopu siihen, että tekisit keskeytyksen. Vaino loppuu vasta, kun joko saat niin lujat rajat, ettei niistä pääse yli TAI tekijä itse päättää lopettaa.
Sulla on sillä tavalla hyvä tilanne, että ette ole enää yhdessä ja todistusaineistoa vainosta on jo nyt. On helpompi järjestää asiat alusta lähtien niin, että ne on sulle ja lapselle edulliset, kuin niin, että eroaisit lapsen syntymän jälkeen. Voit saada yksinhuoltajuuden heti alusta alkaen.
Voimia.
Jos ap antaa raskauden jatkua, mies pääsee häneen ja ennen kaikkea lapseen käsiksi seuraavat 18 vuotta. Laki turvaa kuitenkin isälle tietyt oikeudet. Tunnen erään tapauksen jossa häiriintynyt isä pilasi täysin äidin ja lapsen elämän.
Mahtaisikohan tällaisessa tilanteessa olla mahdollista antaa lapsi adoptioon niin, että isä ei voisi siihen vaikuttaa eikä saisi koskaan tietää missä lapsi on? Vai vaatiiko adoptio myös isän suostumuksen, jos isä on?
Inhottava sanonta, mutta näillä spekseillä: tee abortti. Pelastat itsesi paljolta, jos nyt valitset tämän huonon vaihtoehdon.
Tee abortti ja sano häiriköivälle miehelle, että hänen ahdistelu aiheutti niin suurta stressiä, että sait keskenmenon.
Lapsen pitämisen miinukset:
Lapsi saa luultavasti traumoja hullusta isästään/isättömyydestä
Alennat omaa markkina-arvoasi ja mahdollisuutta löytää hyvä mies, koska miehet eivät perusta yh-mammoista
erotat lapsen isästään, se on hänen lapsensa yhtä lailla
Lapsen pitämisen plussat:
Saat söpön lapsen
Nostat omaa sosiaalista statustasi toisten naisten silmissä koska olet äiti
Auttaa vauvakuumeeseen
Vierailija kirjoitti:
Pidä vauva, mutta älä anna exän tunnustaa isyyttään.
Äiti voi hidastaa isyyden tunnustusta, mutta isä voi lapsenvalvojan päätöksellä testata ja tunnustaa sen joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Siis seurustelitte puoli vuotta ja heti pamahdit paksuksi ? Kyllä, lapsen kannalta on paras, ettei koskaan edes synny. Molemmat vanhemmat kun näemmä on yhtä ääliöitä.
Miehenikin on ääliö, kun osti sen kortsupaketin, josta 1 puhkesi. Pakahdun paksuksi rikki menneen kortsun takia 4 kuukauden seurustelun jälkeen. Päätimme pitää lapsen. Nyt 2 aikuista lasta ja 23 vuotta yhteistä eloa takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis seurustelitte puoli vuotta ja heti pamahdit paksuksi ? Kyllä, lapsen kannalta on paras, ettei koskaan edes synny. Molemmat vanhemmat kun näemmä on yhtä ääliöitä.
Miehenikin on ääliö, kun osti sen kortsupaketin, josta 1 puhkesi. Pakahdun paksuksi rikki menneen kortsun takia 4 kuukauden seurustelun jälkeen. Päätimme pitää lapsen. Nyt 2 aikuista lasta ja 23 vuotta yhteistä eloa takana.
Eri asia terveessä suhteessa, mutta ap:lla selvästi on myrkyllinen suhde. Terveessäkin suhteessa on riskinsä että suhde ei toimisikaan ja kun on tuntenut niin vähän aikaa. Kun toista ei tunne vielä niin hyvin ja ei voi tietää miten suhde tulee kestämään. Teillä onneksi suhde pysyikin hyvänä. Mutta varsinkin myrkyllisessä suhteessa tuo on todella typerää, varsinkin jos suhde on mennyt jo noin nopeasti myrkylliseksi. Ap ja hänen exänsä eivät selkeästi sovi yhteen, niin miksi hankkia lapsi joka yhdistää heidät loppuelämäkseen
Kannattaa muistaa myös genetiikka. Jos exälläsi on jokin mt-ongelma tai neurologinen häiriö, se todennäköisesti periytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia terveessä suhteessa, mutta ap:lla selvästi on myrkyllinen suhde. Terveessäkin suhteessa on riskinsä että suhde ei toimisikaan ja kun on tuntenut niin vähän aikaa. Kun toista ei tunne vielä niin hyvin ja ei voi tietää miten suhde tulee kestämään. Teillä onneksi suhde pysyikin hyvänä. Mutta varsinkin myrkyllisessä suhteessa tuo on todella typerää, varsinkin jos suhde on mennyt jo noin nopeasti myrkylliseksi. Ap ja hänen exänsä eivät selkeästi sovi yhteen, niin miksi hankkia lapsi joka yhdistää heidät loppuelämäkseen
Kommentoin tuota ääliöosuutta.
Lapsen kannalta olisi parasta antaa hänet adoptioon. Jos ap. pitää lapsen, hän sekä lapsi joutuvat kärsimään.
Lapsi on jo tehty joten hänet pidetään.
Miksi kerroit sekopäälle koko raskaudesta?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kerroit sekopäälle koko raskaudesta?
Ehkä hän tuli raskaaksi kun oli vielä suhteessa? Tai on vaan rehellinen ihminen
Abortti ainoa ja oikea ratkaisu! Ja tarpeeksi ajoissa ei se edes ole mikään lapsi vaan alkio. Se lapsi tulisi perimään vaan halunnut isän geenejä ja toisi ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Sinuna peruuttaisin koko homman, kun vielä voi. Jos joudut antamaan lasta tapaamisiin, joudut joka kerta pelkäämään, tuleeko lapsi takaisin. Voi tulla oikeudenkäyntejä, väkivaltaisia hyökkäyksiä kadulla, perättömiä lasu-ilmoituksia, kiusaa, pelkoa, kapuloita rattaisiisi ja elämääsi kaikin mahdollisin tavoin, ihan mitä tahansa. Poliisi on usein voimaton ja oikeudenkäynnit raskaita ja kalliita, näyttöä pitää olla todella paljon, ja silti kaikki voi yhtäkkiä kääntyä sinua vastaan. Et pääse tuosta ihmisestä eroon. Pahinta on nähdä, kun lapsi kärsii ja pelkää. Ota opiksesi ja etsi parempi mies, se on minun neuvoni. Toki teet lopullisen päätöksen itseäsi kuunnellen.
-terveisin 10 vuotta narsistin vainoa kokenut
Sitten, kun löydät uuden puolison voi alkaa syytökset lapsen pahoipitelystä ja jopa pedofiliasta. Myöskin kokenut
Nyt te kaikki unohdatte sen LAPSEN OIKEUDEN. Haluatko ihan oikeasti, että lapsi elää tietämättömänä isästään ? Hänellä kun on se oikeus se selvittää viimeistään täysi-ikäisenä. Siinä saattaa käydä niin, että lapsesi katkaiseekin välinsä sinuun. Toisekseen et voi mitenkään estää isää vaatimasta isyyden selvittämistä, toistan, et mitenkään. Muutenkin on käsittämätöntä, että puolen vuoden seurustelun aikana hankkiudutaan raskaaksi. Suosittlen todellakin, että jos et kerran yhtään osaa ajatella lapsen parasta ja oikeuksia jätät sen lastenhankinnan väliin. Ihan samalla tavalla sinä käytät lasta pelinappulana, mikäli et anna isän olla isä. Sanot, että on kahjo mies, kuitenkin tulit raskaaksi tälle "hullulle" ?