Jos kerran olemme kaikki syntisiä, niin mitä väliä....
....on ylipäänsä millään? Ja jos synnit on kuitenkin anteeksi annettu Jeesuksen kuoleman kautta, niin ollaanko me kaikki sitten synnittömiä? Ja miksi kristillisdemokraatit on muka muita parempia ihmisiä tuomitsemaan jonkun tietyn ihmisryhmän? Siis ihmisiähän vaan nekin on ja kuulemma syntisiä ovat. Onko kristillisdemokraattien synnillisyys jollain tavalla parempaa kuin homojen?
Kommentit (33)
Moni suomalainen on ainakin sortunut mässäilyn syntiin, koska läskiysepidemia on vallannut uhkaavasti maamme joka kolkan....
Saanko syntiä tekemällä varmistettua, etten joudu sen vanhan kurpan kanssa samaan taivaaseen?
Ihan samalla lailla ne kristillisdemokraatitkin käy kakalla kuin me muutkin kuolevaiset. Ei ne ole meitä muita parempia.
Vierailija kirjoitti:
Moni suomalainen on ainakin sortunut mässäilyn syntiin, koska läskiysepidemia on vallannut uhkaavasti maamme joka kolkan....
Millälailla tuokin nyt voi olla syntiä? Vohi hyvänen aika!
Kristillisdemokraatit on puolue.
Miten se liittyy kysymykseesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millälailla tuokin nyt voi olla syntiä? Vohi hyvänen aika!
Sehän vasta synti onkin, kun terveydehuoltojärjestelmä kuormittuu, kun ihmiset tarvitsevat hoitoa elintasosairauksiinsa. Diabetes, amputaatiot, ym. lisääntyvät. Ihmisten työkyky rappeutuu.
Jos pystyt sanomaan että Jeesus Kristus on sinun elämäsi Herra niin sinulla ei ole ongelmaa.
Harva pystyy.
Vierailija kirjoitti:
Kristillisdemokraatit on puolue.
Miten se liittyy kysymykseesi.
Nehän ne on koko ajan muka meitä muita parempia tuomitsemaan ihmisryhmiä. Pitävät itseään muita parempina, vaikka ovat ihan samanlaisia ulostavia ja virtsaavia homo sapienseja kuin me muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos pystyt sanomaan että Jeesus Kristus on sinun elämäsi Herra niin sinulla ei ole ongelmaa.
Harva pystyy.
Kyllä osaan sanoa, mutta ei minusta tullut hullua hurskaampaa, vaikka toistelin sitä monta kertaa. Mies vain kysyi, että miksi sinä yksinäsi horiset XD
ap
Kaikki me ollaan vaan atoimeista koostuvia tomukasoja. Kun kuollaan, niin se on sitten loppu. Ei ole mitään taivasta. Kun iskee muistisairaus, niin tuttu henkilö on menetetty iäisyydeksi, kun aivojen vauriot etenevät peruuttamattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki me ollaan vaan atoimeista koostuvia tomukasoja. Kun kuollaan, niin se on sitten loppu. Ei ole mitään taivasta. Kun iskee muistisairaus, niin tuttu henkilö on menetetty iäisyydeksi, kun aivojen vauriot etenevät peruuttamattomasti.
...siis atomeista. Korjaan.
En ole edelleenkään saanut kysymyksiini vastauksia.
ap
Faith kirjoitti:
Ap. kirjoitti: "Ja jos synnit on kuitenkin anteeksi annettu Jeesuksen kuoleman kautta, niin ollaanko me kaikki sitten synnittömiä?"
Jeesuksen tuoma syntien sovitus ja anteeksianto vastaanotetaan uskossa Häneen:
"Kaikki ovat samassa asemassa, 23 sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta 24 mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. 25 Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi." (Room. 3:22-25)
Raamatussa kerrotaan, mikä on syntiä.
Jeesus ja apostolit julistivat, että ihmisen tulee tehdä parannus:
"minä olen julistanut, että kaikkien tulee katua syntejään, kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä tekoja, joissa heidän parannuksensa näkyy." (Ap. t. 26:20)
Eli aina kun teen syntiä, niin minun tarvitsee vain uskoa Jeesukseen ja syntini ovat anteeksiannetut. Voin siis käydä varastamassa vaikka suklaapatukan, mutta kun sen jälkeen vannon uskovani Jeesukseen, niin ei se niin paha juttu ollutkaan : D
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Ap. kirjoitti: "Ja jos synnit on kuitenkin anteeksi annettu Jeesuksen kuoleman kautta, niin ollaanko me kaikki sitten synnittömiä?"
Jeesuksen tuoma syntien sovitus ja anteeksianto vastaanotetaan uskossa Häneen:
"Kaikki ovat samassa asemassa, 23 sillä kaikki ovat tehneet syntiä ja ovat vailla Jumalan kirkkautta 24 mutta saavat hänen armostaan lahjaksi vanhurskauden, koska Kristus Jeesus on lunastanut heidät vapaiksi. 25 Hänet Jumala on asettanut sovitusuhriksi, hänen verensä tuo sovituksen uskossa vastaanotettavaksi." (Room. 3:22-25)
Raamatussa kerrotaan, mikä on syntiä.
Jeesus ja apostolit julistivat, että ihmisen tulee tehdä parannus:
"minä olen julistanut, että kaikkien tulee katua syntejään, kääntyä Jumalan puoleen ja tehdä tekoja, joissa heidän parannuksensa näkyy." (Ap. t. 26:20)
Eli aina kun teen syntiä, niin minun tarvitsee vain uskoa Jeesukseen ja syntini ovat anteeksiannetut. Voin siis käydä varastamassa vaikka suklaapatukan, mutta kun sen jälkeen vannon uskovani Jeesukseen, niin ei se niin paha juttu ollutkaan : D
Toimii, testattu on. Jumala ei rankaissut minua, vaan sattui olemaan tyttären kaverin synttärit ja kun kävin hakemassa tytön kotiin, niin juhlien emäntä tarjosi minulle kakkua ja kahvia, niin ei jumala ainakaan rankaissut minua aiemmata teostani XD
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei saa oikoa. Syntiä pitää tosissaan välttää, anteeksi voi saada jos oikeasti katuu. Jotkut käyttää hyväkseen uskovaisuutta ja alkaa leikkiä anteeksiannolla. Se on vastenmielistä.
Ihminen tekee itse valinnan; joko antaa Jeesuksen maksaa syntinsä tai maksaa itse rangaistuksen viettämällä ikuisuuden kadotuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa tällä kirjoituksellasi ei ole mitään merkitystä, koska se on atomien synnyttämä. Jos haluat, että puheillasi on oikeasti tarkoitus, silloin et voi olla pelkkiä atomeita, vaan myös järkesi on oltava olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa tällä kirjoituksellasi ei ole mitään merkitystä, koska se on atomien synnyttämä. Jos haluat, että puheillasi on oikeasti tarkoitus, silloin et voi olla pelkkiä atomeita, vaan myös järkesi on oltava olemassa.
Mutta enhän minä ole väittänyt, että kirjoituksellani olisi mitään merkitystä (niin kuin ei vauva.fi-kirjoituksilla ylipäänsä ole). Järkikin on semmoinen juttu, että se voi kadota noin vain iäksi, jos aivojen fysiokemiallisiin toimintoihin tulee häiriöitä. Maapallo on häviävän pieni piste tässä valtavassa maailmankaikkeudessa, ei meillä ihmisillä ole täällä mitään erityistä tarkoitusta, tänne on vaan synnytty ja sitten kuollaan pois ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei saa oikoa. Syntiä pitää tosissaan välttää, anteeksi voi saada jos oikeasti katuu. Jotkut käyttää hyväkseen uskovaisuutta ja alkaa leikkiä anteeksiannolla. Se on vastenmielistä.
Kautta aikojen on käytetty uskovaisuutta hyväksi erilaisiin taloudellisiin tarkoitusperiin. Hyväuskoisilta on helppo viedä rahat: "kun kolikko kirstuun kilahtaa, niin sielu taivaaseen vilahtaa".
Synti, synti, synti, synti. Inflaation kokenut sana. Eikös syntisyys ole deittailumarkkinoilla enemmänkin plussaa kuin miinusta? :D