Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et ole lähestynyt kiinnostuksen kohdettasi/ihastustasi?

Vierailija
03.08.2014 |

Itse olen lähestynyt viimeisen parin vuoden aikana niitä kahta henkilöä, joista olen ollut kiinnostunut, en ole saanut vastakaikua. Toinen live, toinen netti.

Joskus muutama vuosi sitten jätin erästä miestä lähestymättä, koska olin muuttamassa toiselle puolelle Suomea. Ylipäätään, koen, että tällaiset tilanteet pitää käyttää- asioita ei ole kiva katua siinä vaiheessa kun vaikutusmahdollisuudet ovat jo menneet. Olen tyytyväinen itseeni, koska vielä parikymppisenä olin tavattoman ujo, enkä uskaltanut katsoa miehiin päinkään, nyt olen yrittänyt aktiivisesti vaikuttaa kohtalooni näissäkin asioissa. Huomaan, että monetkaan eivät toimi samoin vaan kaipailevat ehkä ajatuksissaan.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska hän on fiktiivinen. :(

Vierailija
22/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisillä voi olla jotain pelkoja joiden takia ei vain uskalla lähteä suhteeseen vaikka toisaalta tekisi mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole muiden tunteiden vähättelyä, jos itse ei heilu joka tuulen mukana. Saatte aivan vapaasti myllertää elämänne ja lastenne elämän ylösalaisin joka kerta kun ihastutte, mutta minun ei onneksi ole pakko tehdä samoin. Elämä on niin pitkä, että vaikka ihastuksia tulisi vain joka kymmenes vuosi, tunteen perään lähtijä saisi erota ja mennä uudelleen naimisiin neljä-viisi kertaa aikuiselämänsä aikana, vaikka rauhoittuisi eläkeiässä.

Vierailija
24/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:37"]

Ei se ole muiden tunteiden vähättelyä, jos itse ei heilu joka tuulen mukana. Saatte aivan vapaasti myllertää elämänne ja lastenne elämän ylösalaisin joka kerta kun ihastutte, mutta minun ei onneksi ole pakko tehdä samoin. Elämä on niin pitkä, että vaikka ihastuksia tulisi vain joka kymmenes vuosi, tunteen perään lähtijä saisi erota ja mennä uudelleen naimisiin neljä-viisi kertaa aikuiselämänsä aikana, vaikka rauhoittuisi eläkeiässä.

[/quote]

Jos kerran et ihastu kunnolla, eikä ihastukset merkkaa sulle mitään, niin miksi klikkaat linkkiä? Täällä on paljon muitakin ketjuja. Tämä selvästi aiheuttaa sulle vaan turhaa ahdistusta. Anna meidän muiden nauttia ihastuksesta ja kaipauksesta, ja käy vaikka tarjoamassa miehellesi jääkylmä kalja. Ehkä hänkään ei sitten ihastu sen vakavammin, vaikka sitä selvästi pelkäät. Protestoit IHAN liikaa. :) 

Vierailija
25/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastun todella harvoin kunnolla ja aina olen saanut vastakaikua, eipä silti ole toiminut elämäntilanteiden ja välimatkojen takia.

Vierailija
26/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohde on naimisissa.

Vierailija
27/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osaa lähestynytkin, ja joskus siitä on tullutkin jotakin hyvin kaunista. Olen päättänyt nyt lähestyä jokaista, johon ihastun kunnolla (mulla ihastumiset on hyvin syviä, mutta niitä tapahtuu harvoin), koska elämä on arvaamatonta. Koskaan et voi tietää, näetkö sitä toista ihmistä enää koskaan. Silloin on ikävä jäädä katumaan, ettei saanut oikealla hetkellä suutaan auki. 

Vierailija
28/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:44"]Kohde on naimisissa.

[/quote]

Kiitos alapeukuista. Totta kai kunnon av-mamman mielestä varattuakin pitää lähestyä avoimesti...

Vierailija
29/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:40"]

[/quote]

Jos kerran et ihastu kunnolla, eikä ihastukset merkkaa sulle mitään, niin miksi klikkaat linkkiä? Täällä on paljon muitakin ketjuja. Tämä selvästi aiheuttaa sulle vaan turhaa ahdistusta. Anna meidän muiden nauttia ihastuksesta ja kaipauksesta, ja käy vaikka tarjoamassa miehellesi jääkylmä kalja. Ehkä hänkään ei sitten ihastu sen vakavammin, vaikka sitä selvästi pelkäät. Protestoit IHAN liikaa. :) 

[/quote]

Etkös nyt puhu hiukan asian vierestä? Eiköhän tuon kirjoittajan kommentti ollut näille, jotka eivät ymmärrä antaa ihastumisten mennä ohi vaan ovat heti mielestään väärässä suhteessa jos ihastuvat muihin. Ethän itsekään liputa eroamista ihastuksen takia, niin miksi sitten hiukan äreä vastaustyyli?

Vierailija
30/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:49"]

[/quote]

Kiitos alapeukuista. Totta kai kunnon av-mamman mielestä varattuakin pitää lähestyä avoimesti...

[/quote]

Samaa ihmettelin...

Vierailija
31/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla ihastua, enkä olekaan ollut aikoihin ihastunut kehenkään. Jos sattuisin ihastumaan, niin en millään uskaltaisi tunnustaa sitä, koska pelkään pakkeja ja nolatuksi tulemista.

Vierailija
32/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:49"]

[/quote]

[/quote]

Tai sitten todellinen av-mamma ei voi suvaita sitä, että joku ihastuu naimisissa olevaan.

Vierailija
33/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:40"]

[/quote]

[/quote]

Et vaan ymmärrä, vaikka rautalangasta väännän.

Kyllä minullekin ihastukset merkitsevät ja nautin niistä. En silti välttämättä lähesty. (Eihän kaipausta edes olisi, jos kohdetta lähestyisi heti.) Minua ohjaavat muutkin asiat kuin tunteet. Ei se tarkoita, että olisi tunteeton tai että tunteet olisivat pinnallisia.

Joskus lähestyn ihastusta, joskus en, mutta juuri nyt en lähestyisi, koska parisuhteeni on erityisen antoisassa vaiheessa. Muitakin vaiheita on ollut. Olen kuitenkin valinnut tämän miehen ja tähän asti olen valinnut hänet joka kerta uudelleen. Myös ihastusten ohi.

Mieheni päättää tekemisistään itse ja tekee omat valintansa. Ei minun tarvitse niitä pelätä. Onneni ja mielenrauhani ovat minussa sisällä, eivät mieheni taskussa.

Uskon, että miehet ajattelevat aika usein samoin kuin minä (minulla on testatusti aika miehinen ajattelu). Jos elämääkin suuremman ihastuksesi kohde ei lähesty sinua tai antaa pakit, jos sinä lähestyt, ei se tarkoita, ettei hänkin olisi sinuun ihastunut. Hänen valintoihinsa vain vaikuttavat muutkin asiat kuin tunteet. Ihan niinkuin minulla.

Voi olla vaikka minkälaisia elämäntilanteesta johtuvia esteitä, joiden takia ihastus ei koskaan saa tilaa muuttua rakastumiseksi, parisuhteeksi ja yhteiseksi tulevaisuudeksi.

Ja sitten vielä yksi juttu: se kasvaa, jolle antaa ajattelussaan tilaa. Se heikkenee, johon ei kiinnitä huomiota. Tunteilleen todellakin voi jotakin.

Vierailija
34/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin olimme pelkkiä kavereita. Sitten poika kertoi tunteistaan mutta mulla ei ollut sen suurempia tunteita. Nyt parin vuoden päästä oon niin rakastunut tähän poikaan mutten kehtaa enää kertoa kun ollaan niin läheisiä ja meillä molemmilla on juttua jo toisten kanssa. Pitäisikö sitä oikein repäistä ja kertoa, kun säädötkään ei ole kummallakaan vielä liian vakavia ja tämä poikakin taitaa musta vielä tykätä. Mitä mieltä olette? :D

Tyttö17v

Vierailija
35/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuin naiseen, jota pidin liian hyvänä ja kauniina minulle, enkä uskaltanut lähestyä. En osannut tulkita oliko hänen ystävällisyytensä ja hymynsä kiinnostusta minua kohtaan vai pelkästään kohteliasta käytöstä. Hän oli urheilullisempi kuin minä, hoikka olen minäkin ja liikun mutta aika hintelä mies silti olen. Hän oli harvinainen sekoitus kauneutta ja ystävällistä lämpöä ja hauskuutta. Vastaaja 21 oli oikeassa, että kyllä vain pitäisi uskaltaa kysyä, niin ei tarvitsisi murehtia. Pakit varmasti minäkin olisin silti saanut. Tuskin näen tätä naista enää.

Vierailija
36/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:13"]Ensin olimme pelkkiä kavereita. Sitten poika kertoi tunteistaan mutta mulla ei ollut sen suurempia tunteita. Nyt parin vuoden päästä oon niin rakastunut tähän poikaan mutten kehtaa enää kertoa kun ollaan niin läheisiä ja meillä molemmilla on juttua jo toisten kanssa. Pitäisikö sitä oikein repäistä ja kertoa, kun säädötkään ei ole kummallakaan vielä liian vakavia ja tämä poikakin taitaa musta vielä tykätä. Mitä mieltä olette? :D

Tyttö17v

[/quote]

Go for it, girl!

Vierailija
37/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:08"][quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:49"]

[/quote]

[/quote]

Tai sitten todellinen av-mamma ei voi suvaita sitä, että joku ihastuu naimisissa olevaan.

[/quote]

Tunteilleenhan ei mitään mahda. Etenkin tämä tapaus on viaton ihastus kuin alakoululaisella konsaan enkä missään nimessä aio sitä paljastaa koskaan. En myöskään hakeudu kohteen seuraan, pakosta silti välillä on kanssakäymistä.

Vierailija
38/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen vielä niin vanhanaikaisesti, että miehen pitää tehdä aloite.

Vierailija
39/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:26"]

Ihastuin naiseen, jota pidin liian hyvänä ja kauniina minulle, enkä uskaltanut lähestyä. En osannut tulkita oliko hänen ystävällisyytensä ja hymynsä kiinnostusta minua kohtaan vai pelkästään kohteliasta käytöstä. Hän oli urheilullisempi kuin minä, hoikka olen minäkin ja liikun mutta aika hintelä mies silti olen. Hän oli harvinainen sekoitus kauneutta ja ystävällistä lämpöä ja hauskuutta. Vastaaja 21 oli oikeassa, että kyllä vain pitäisi uskaltaa kysyä, niin ei tarvitsisi murehtia. Pakit varmasti minäkin olisin silti saanut. Tuskin näen tätä naista enää.

[/quote]

Haluaisin olla tämä nainen, josta kirjoitat noin kauniisti ja lämmöllä.

Vierailija
40/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, onko hän varattu. En saa tilaisuutta kysyä, koska näen miestä vain tilanteissa, joissa on muita läsnä, eikä keskustelua voi siirtää henkilökohtaisiin juttuihin. Miehen FB-sivu on avoin vain kavereille. Pk-seudulla puskaradiostakaan ei ole apua. Jos tietäisin miehen olevan sinkku, tekisin aloitteen. Nyt en uskalla nolata itseäni, koska mies on harrastukseeni liittyvässä jutussa opettaja ja haluan jatkaa harrastustani.