Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi et ole lähestynyt kiinnostuksen kohdettasi/ihastustasi?

Vierailija
03.08.2014 |

Itse olen lähestynyt viimeisen parin vuoden aikana niitä kahta henkilöä, joista olen ollut kiinnostunut, en ole saanut vastakaikua. Toinen live, toinen netti.

Joskus muutama vuosi sitten jätin erästä miestä lähestymättä, koska olin muuttamassa toiselle puolelle Suomea. Ylipäätään, koen, että tällaiset tilanteet pitää käyttää- asioita ei ole kiva katua siinä vaiheessa kun vaikutusmahdollisuudet ovat jo menneet. Olen tyytyväinen itseeni, koska vielä parikymppisenä olin tavattoman ujo, enkä uskaltanut katsoa miehiin päinkään, nyt olen yrittänyt aktiivisesti vaikuttaa kohtalooni näissäkin asioissa. Huomaan, että monetkaan eivät toimi samoin vaan kaipailevat ehkä ajatuksissaan.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen lestadiolainen ja ihastuksen kohde on uskon kannalta väärin.

Vierailija
42/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:05"]

En uskalla ihastua, enkä olekaan ollut aikoihin ihastunut kehenkään. Jos sattuisin ihastumaan, niin en millään uskaltaisi tunnustaa sitä, koska pelkään pakkeja ja nolatuksi tulemista.

[/quote]

Sama juttu. Yleensä pakotankin itseni unohtamaan ihastukseni ja tapan kaikki kiinnostuksen tunteet. Kun ei kuitenkaan ole mitään mahdollisuuksia kehenkään, niin on turhaa rääkätä itseään turhilla rakastumisen tunteilla...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen naimisissa. Ihastusta kestänyt jo puolitoista vuotta.

Vierailija
44/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en tunne olevani tarpeeksi hyvä enkä usko, että kukaan voisi pitää minusta.

Vierailija
45/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei siltä irtosaisi kuitenkaan moneen päivään. En jaksa odottaa ja paneskelen helpompia saaliita.

Vierailija
46/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikin puolin täydellinen mies, Lähti jalat alta kun hänet näin.

Noh, ihastus oli naimisissa.. En pystynyt enää jatkamaan, kun asia tuli ilmi.

Ikuisesti varmaan on se mies mielessä kuitenkin. Mieleen tulee joskus ottaa yhteyttä, mutta.. En vaan pysty. Jos joskus kuulen hänen eronneen, juoksen syliin enkä päästä koskaan irti.

Vierailija
47/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ajattelen, etten ole hänen tasoisensa joten hän ei todennäköisesti olisi kiinnostunut minusta. Lisäksi en halua tuntea sitä tunnetta, kun et kelpaa jollekin (varsinkin sille josta olet itse kiinnostunut). Siispä olen yksin ja odotan, josko kelpaisin jollekin toiselle.

Vierailija
48/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kelpaisi kuitenkaan, joten olisi ajantuhlausta. 

Vierailija
49/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:18"]

Koska olen estynyt ja huonoitsetuntoinen ja muutenkin tilanteeni on aika hankala enkä usko että kukaan voisi kiinnostua minusta jos/kun parempaakin seuraa olisi mahdollista saada. Esim. jos ihastustukseni on mua sosiaalisesti korkeampiarvoisempi tai elämässä paremmin menestynyt, tunnen alemmuutta enkä ala mihinkään suhdevirityksiin edes hänen aloitteestaan. Olen kasvanut ympäristössä, jossa en ikinä ollut (perheen ja koulukavereiden mielestä) yhtä hyvä kuin muut, vaan seuraani sai aina hävetä. Se opetti olemaan kuulematta itsestään liikoja.

[/quote]

Mulla on kyllä sama alemmuudentunne, mutta silti olen ilmaisuut muutamille miehille tunteeni. Tosin en ole mennyt ihastumaan itseäni liian paljon parempiin. Liian hyviin silti kai, kun ei ole tullut vastakaikua heiltä.

Jos joku mua paljon parempi yrittäisi iskeä tai vaikuttaisi vakavissaan olevalta en uskoisi kovin helposti että ymmärrän oikein, mutta se kai aika tavallista. 

Vierailija
50/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen estynyt ja huonoitsetuntoinen ja muutenkin tilanteeni on aika hankala enkä usko että kukaan voisi kiinnostua minusta jos/kun parempaakin seuraa olisi mahdollista saada. Esim. jos ihastustukseni on mua sosiaalisesti korkeampiarvoisempi tai elämässä paremmin menestynyt, tunnen alemmuutta enkä ala mihinkään suhdevirityksiin edes hänen aloitteestaan. Olen kasvanut ympäristössä, jossa en ikinä ollut (perheen ja koulukavereiden mielestä) yhtä hyvä kuin muut, vaan seuraani sai aina hävetä. Se opetti olemaan kuulematta itsestään liikoja.

Vierailija
51/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:11"]

Koska ajattelen, etten ole hänen tasoisensa joten hän ei todennäköisesti olisi kiinnostunut minusta. Lisäksi en halua tuntea sitä tunnetta, kun et kelpaa jollekin (varsinkin sille josta olet itse kiinnostunut). Siispä olen yksin ja odotan, josko kelpaisin jollekin toiselle.

[/quote]

Voihan sitä selvitellä, onko toinenkin kenties kiinnostunut. Kyllä ne kiinnostukset monesti on molemminpuolisia.

Vierailija
52/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

*luulematta

Vierailija
53/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 22:11"]

[/quote]

Voihan sitä selvitellä, onko toinenkin kenties kiinnostunut. Kyllä ne kiinnostukset monesti on molemminpuolisia.

[/quote]Se kiinnostus saattaa pohjautua illuusioon, asiaan jota ei oikeasti ole olemassakaan. Esim. rinnat tai perse näyttää vaatteet päällä hyvältä, mutta oikeasti eivät sitä ole...

Vierailija
54/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon itsetuntoni tähden. Vietin aikaa erään mukavan tytön kanssa ihan kavereina, mutta oikeasti olin ihastunut, jopa rakastunut. En vain ole koskaan sanonut niitä merkityksellisiä sanoja, enkä uskaltanut nytkään :( taustalla kiusaamista ja tunne siitä, että ei kukaan minusta voi tykätä

Vierailija
55/55 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:37"]

Ei se ole muiden tunteiden vähättelyä, jos itse ei heilu joka tuulen mukana. Saatte aivan vapaasti myllertää elämänne ja lastenne elämän ylösalaisin joka kerta kun ihastutte, mutta minun ei onneksi ole pakko tehdä samoin. Elämä on niin pitkä, että vaikka ihastuksia tulisi vain joka kymmenes vuosi, tunteen perään lähtijä saisi erota ja mennä uudelleen naimisiin neljä-viisi kertaa aikuiselämänsä aikana, vaikka rauhoittuisi eläkeiässä.

[/quote]

Jos kerran et ihastu kunnolla, eikä ihastukset merkkaa sulle mitään, niin miksi klikkaat linkkiä? Täällä on paljon muitakin ketjuja. Tämä selvästi aiheuttaa sulle vaan turhaa ahdistusta. Anna meidän muiden nauttia ihastuksesta ja kaipauksesta, ja käy vaikka tarjoamassa miehellesi jääkylmä kalja. Ehkä hänkään ei sitten ihastu sen vakavammin, vaikka sitä selvästi pelkäät. Protestoit IHAN liikaa. :) 

[/quote]

Et vaan ymmärrä, vaikka rautalangasta väännän.

Kyllä minullekin ihastukset merkitsevät ja nautin niistä. En silti välttämättä lähesty. (Eihän kaipausta edes olisi, jos kohdetta lähestyisi heti.) Minua ohjaavat muutkin asiat kuin tunteet. Ei se tarkoita, että olisi tunteeton tai että tunteet olisivat pinnallisia.

Joskus lähestyn ihastusta, joskus en, mutta juuri nyt en lähestyisi, koska parisuhteeni on erityisen antoisassa vaiheessa. Muitakin vaiheita on ollut. Olen kuitenkin valinnut tämän miehen ja tähän asti olen valinnut hänet joka kerta uudelleen. Myös ihastusten ohi.

Mieheni päättää tekemisistään itse ja tekee omat valintansa. Ei minun tarvitse niitä pelätä. Onneni ja mielenrauhani ovat minussa sisällä, eivät mieheni taskussa.

Uskon, että miehet ajattelevat aika usein samoin kuin minä (minulla on testatusti aika miehinen ajattelu). Jos elämääkin suuremman ihastuksesi kohde ei lähesty sinua tai antaa pakit, jos sinä lähestyt, ei se tarkoita, ettei hänkin olisi sinuun ihastunut. Hänen valintoihinsa vain vaikuttavat muutkin asiat kuin tunteet. Ihan niinkuin minulla.

Voi olla vaikka minkälaisia elämäntilanteesta johtuvia esteitä, joiden takia ihastus ei koskaan saa tilaa muuttua rakastumiseksi, parisuhteeksi ja yhteiseksi tulevaisuudeksi.

Ja sitten vielä yksi juttu: se kasvaa, jolle antaa ajattelussaan tilaa. Se heikkenee, johon ei kiinnitä huomiota. Tunteilleen todellakin voi jotakin.

[/quote]

Muuten hyvä, mutta viimeisestä lauseesta omakohtaista kokemusta, että ei aina voi. Teoilleen sen sijaan voi.