Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmeessä Suomessa ei voi olla järjestettyjä avioliittoja?

Vierailija
25.07.2021 |

Olisin siihen valmis samoin tein ja olisin ollut valmis siihen parikymppisenä. Kumppanin etsiminen on aivan tuskaa ja ajan tuhlaamista nimittäin. Olen hoikka ja ok-tasoa ulkoisesti, mutten kuitenkaan missi- tai instabeibe-tasoa, joten parisuhteen muodostaminen vaatisi noin parin vuoden aktiivisen ja rasittavan säätämisen vähintään.

Haluaisin vain suoraan muuttaa yhteen ja perustaa perheen suunnilleen samanhenkisen ja ihan ok-näköisen miehen kanssa. Olisin halunnut tehdä sen jo parikymppisenä, mutta silloinkin olisi pitänyt käydä jossain tai laittaa deitti-ilmoituksia.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suunnilleen samanhenkinen ja ok-näköinen" eivät ole taattuja puolison ominaisuuksia järjestetyissä avioliitoissa. Mutta voithan aina ottaa sen asenteen, että annat ikään kuin elämän valita sinulle puolison. Seuraavan kerran, kun tapaat asiallisen ja ok-näköisen sinkkumiehen, voit päättää, että yrität sinnikkäästi edetä tämän kanssa parisuhteeseen ja avioliittoon asti, tuli mitä tuli. Moni tavallinen, vaatimaton mies on aika lailla vietävissä, jos nainen on määtätietoinen ja aloitteellinen. Tai sitten kysyt kavereiltasi, tuntevatko nämä ketään asiallista ja ok-näköistä sinkkumiestä, jonka kanssa voisivat järkätä sinut treffeille tai samoihin illanistujaisiin yhtä aikaa. Sitten vaan isket sen enempiä miettimättä kiinni, jos mies ei vastustele.

Vierailija
22/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikses pyytänyt vanhempiasi etsimään? Ei se kiellettyä ole. Vihkitilaisuuteen on kyllä mentävä itse paikalle ja itse sanottava se tahdon.

Olen pyytänyt, mutta eivät ottaneet sitä tosissaan. Toisaalta he eivät edes viitsisi tehdä sellaista. Luulivat muutenkin, että vitsailen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se yksi perussuom ehdotti, että sinkuille kirjeet kotiin ja kerrotaan kuka on valittu pariutumiskumppaniksi...

Vierailija
24/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudut treffeille ja sitten vaan otat ekan tyypin, joka sinut haluaa. Onnea matkaan.

Vierailija
25/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mikses pyytänyt vanhempiasi etsimään? Ei se kiellettyä ole. Vihkitilaisuuteen on kyllä mentävä itse paikalle ja itse sanottava se tahdon.

Olen pyytänyt, mutta eivät ottaneet sitä tosissaan. Toisaalta he eivät edes viitsisi tehdä sellaista. Luulivat muutenkin, että vitsailen.

Sinulla on tinderit, baarit, harrastukset, tanssilavat (korona-ajan ulkopuolella), erilaiset nettideittialustat, deittailutv-ohjelmat jne. jne. käytettävissä. Lieneekö Suomessa samanlaisia paritusfirmoja kuin muualla maailmassa.. Jos et löydä sieltä mieleistä, niin se on voi voi.

Vierailija
26/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Suunnilleen samanhenkinen ja ok-näköinen" eivät ole taattuja puolison ominaisuuksia järjestetyissä avioliitoissa. Mutta voithan aina ottaa sen asenteen, että annat ikään kuin elämän valita sinulle puolison. Seuraavan kerran, kun tapaat asiallisen ja ok-näköisen sinkkumiehen, voit päättää, että yrität sinnikkäästi edetä tämän kanssa parisuhteeseen ja avioliittoon asti, tuli mitä tuli. Moni tavallinen, vaatimaton mies on aika lailla vietävissä, jos nainen on määtätietoinen ja aloitteellinen. Tai sitten kysyt kavereiltasi, tuntevatko nämä ketään asiallista ja ok-näköistä sinkkumiestä, jonka kanssa voisivat järkätä sinut treffeille tai samoihin illanistujaisiin yhtä aikaa. Sitten vaan isket sen enempiä miettimättä kiinni, jos mies ei vastustele.

Osa tätä ongelmaa on siinä, että olen itse hyvin passiivinen ja ujokin. Ihmettelin jo lukioikäisenä, kun yksi naispuolinen kaverini pyysi erästä poikaa treffeille ja oli muutenkin aloitteellinen. Minulle se olisi ollut aivan absurdi ajatus ja olisi edelleenkin.

Vierailija
27/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ratkaisu voisi olla ihan itse solmittu järkiavioliitto. Onhan sellaisia miehiäkin, jotka eivät kaipaa rakastumisen tunteita vaan haluavat ihan järkipohjalta ja yhteisestä sopimuksesta perustaa perheen. Ainakaan et mitään häviä, jos laitat sellaisen deittiprofiilin jollekin palstalle.

Vierailija
28/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niitä mikään estä eli kyllä niitä voi olla ja ihan varmasti onkin.

Vierailija
29/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakeudut treffeille ja sitten vaan otat ekan tyypin, joka sinut haluaa. Onnea matkaan.

Olen nyt käynyt yhden henkilön kanssa per vuosi kolmen viimeisimmän vuoden aikana treffeillä ja meinasin sen viimevuotisen kanssa päätyä suhteeseen, vaikka en ollut millään tasolla kiinnostunut hänestä, eikä meillä synkannut. Hän olisi halunnut suhteeseen. En vain sitten pystynyt, kun kommunikointi oli sellaista rautalangasta vääntämistä kaikesta ja hän oli liiankin reilusti ylipainoinen ja paino tuntui vain kasvavan.

Vierailija
30/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes uskaltaisi kirjoitella jonkun aidosti komean, todella varakkaan ja samanikäiseksi hienon uran tehneen kanssa. Tuntisin alemmuudentunnetta. Eli siinä mielessä täsmälleen omantasoinen tai "alempaa" tasoa edustava mies olisi paras minulle.

Vierailija
31/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini parisuhdeneuvot ja oma parinvalinta ovat olleet niin huonoja, että tuskin olisin ikinä tullut onnelliseksi hänen valitsemansa vaimon kanssa.

Vierailija
32/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vanhemmillesi ja sukulaisille, että etsivät sinulle puolison.

Vierailija
33/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt olisi aika kauhea ajatus, että vanhemmat valitsisivat siipan...

Vähemmän kauhea ajatus se olisi kuin se, että olen sinkkuna melkein koko aikuisikäni, perheettömänä jne.

Sit kun sulle sattuskin sellanen väkivaltainen puoliso, ni koko elämän saisit turpaan. Sekö sit ois sen arvosta?

Vierailija
34/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt vähän yritteliäisyyttä peliin. Harvoja tullaan kotoa hakemaan. Etsivä löytää.

Vierailija
35/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt käynyt yhden henkilön kanssa per vuosi kolmen viimeisimmän vuoden aikana treffeillä ja meinasin sen viimevuotisen kanssa päätyä suhteeseen, vaikka en ollut millään tasolla kiinnostunut hänestä, eikä meillä synkannut. Hän olisi halunnut suhteeseen. En vain sitten pystynyt, kun kommunikointi oli sellaista rautalangasta vääntämistä kaikesta ja hän oli liiankin reilusti ylipainoinen ja paino tuntui vain kasvavan.

Oletko sinä ap? Noinhan voisi käydä siinä järjestetyssä liitossakin. Sitten asuisitte saman katon alla ja olisit ehkä raskaanakin.

Vierailija
36/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on koko järjestettyjen avioliittojen ydin: laitetaan yhteen ihmiset, jotka ovat joillakin tietyillä spekseillä yhteensopivat, vaikka kommunikaatio ei sujuisi, fyysistä vetovoimaa ei olisi jne.

Vierailija
37/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP  on kaikkien peräkammarin ujojen kil tt ttimiehien unelma! Kuka vaan kelpaa. 

Jospa se käviskin niin helposti, että joku muu vain etsisi sen ookoo puolison ja naittaisi, ei tarvitsisi itse tehdä mitään. Paskan osuessa kohdalle voisi kätevästi syyttää sitä naittajaa eikä itseä huonosta valinnasta.

Vierailija
38/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä suosittele etsimään jostain netistä avoimesti noin patologista passiivisuutta mainostaen. Tulee löytämään mitä hakee - joku muu tekee päätökset, nimittäin sadisti, joka kaipaa masokistia. 

Terapiaan tuollainen kuuluu. 

Vierailija
39/39 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se nyt olisi aika kauhea ajatus, että vanhemmat valitsisivat siipan...

Vähemmän kauhea ajatus se olisi kuin se, että olen sinkkuna melkein koko aikuisikäni, perheettömänä jne.

Rakkaus on sinulle ilmeisesti täysin vieras käsite? Se on useimpien vapaasti solmittujen avioliittojen perusta, vaikka ei suinkaan mikään onnellisen ja kestävän avioliiton takuu.

Ei järjestetylle avioliitolle ole Suomessakaan mitään estettä. Kai se on jossakin muodossa käytössä ainakin niissä uskovaisissa piireissä, joissa ei sallita edes seurustelua eikä varsinkaan seksiä ilman avioliittoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi