Välipalavinkit
Kommentit (32)
Mun lemppari on banaani ja kahvi. Niin helppo ja hyvä (ja myös tylsä, sori)
Miksi aikuinen ihminen syö välipalaa? Ei ihme, että ollaan sitten vähän pläskejä.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:41"]
Miksi aikuinen ihminen syö välipalaa? Ei ihme, että ollaan sitten vähän pläskejä.
[/quote] Olen 171cm ja 59kg.
Lisää vinkkejä!
ap
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:41"]Miksi aikuinen ihminen syö välipalaa? Ei ihme, että ollaan sitten vähän pläskejä.
[/quote]
Koska olisi hyvä syödä n. kolmen tunnin välein. Varsinkin jos laihduttaa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:53"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:41"]Miksi aikuinen ihminen syö välipalaa? Ei ihme, että ollaan sitten vähän pläskejä.
[/quote]
[/quote]
Perustuu mihin? Siihenkö, että on terveellistä pitää verensokeri koko ajan koholla? Siihen, että aikuinen ihminen ei voi kestää pienintäkään nälkää? Vaiko kenties siihen, ettei ruuansulatusjärjestelmän saa antaa ikinä levätä? Varastorasvathan eivät koskaan pääse sulamaan jos elimistölle syötetään koko ajan uutta ainesta kulutettavaksi ja rasvasoluihin pakattavaksi.
[/quote]
Koska verensokeri pitää pysyä tasaisena. En jaksa syödä jättiannoksia kahta kertaa päivässä, joten syön viisi pientä ateriaa. Niin ja 160/48, pläskiä ei tähän varteen mahdu.
Syön yleensä hedelmän, marjoja, Skyrin, myslipatukan tai raejuustoa. Joskus juon lisäksi kahvia, mutta yleensä vain vettä.
[/quote]
tämmönen 168cm/60kg normaalipainoinen naisihminen, joka haluaa pitää verensokerin tasaisena koko päivän
ap: banaani, näkkileipää, pähkinöitä vajaa kourallinen
Viimeaikoina ollut mm. Mansikoita pähkinärouheella ja jäätelöllä, hedelmäsalaattia, leipää&soijakaakaota (viimeksi oli Real -leipä levitteellä, juustolla, kurkulla, tomaatilla ja salaatilla), smoothieita (esim maustamaton jogurtti, mangoa, mansikoita ja vähän tuoremehua), riisipiirakka munavoilla, pala parsakaali-/kinkkupiirakkaa, Elovena välipalajuoma, suolakeksejä, välipalapatukka (tai no kai ne on niitä aamukeksejä), Piltti hedelmäsosetta (joskus sellaisenaan, joskus maustamattoman jogurtin tai raejuuston kanssa), lettuja, vispipuuroa, raparperikiisseliä, raejuustoa ja ananasta...
Syön kaksi välipalaa päivässä. Ai miksikö? Koska olen parantumassa anoreksiasta ja yritän syödä usein ja edes ylläpitää painoani, jopa nostaa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:02"]
[/quote]
tämmönen 168cm/60kg normaalipainoinen naisihminen, joka haluaa pitää verensokerin tasaisena koko päivän
[/quote]
Joo ja banaanilla ja näkkärillähän se pysyykin tasaisena:):)
Eikös ihminen kuluta enemmän kun syö monta pientä ateriaa, kahden tai kolmen raskaan aterian sijaan? Hoikathan usein just syö pelkkiä välipaloja... Mulla ainakin se paha vika, kunnon ateriat saattaa jäädä välistä. Ei ole ainakaan kiloja liikaa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 18:53"]
[/quote]
[/quote]
Älä höpötä
Aikuinen ihminen ei tarvitse välipaloja ja kolmen tunnen välein syöminen on huono juttu, jos syö liikaa. Joskus syön hedelmän, mutta mieluiten syön ateria-aikaan itseni kylläiseksi. Se sopii minulle.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:37"]
Aikuinen ihminen ei tarvitse välipaloja ja kolmen tunnen välein syöminen on huono juttu, jos syö liikaa. Joskus syön hedelmän, mutta mieluiten syön ateria-aikaan itseni kylläiseksi. Se sopii minulle.
[/quote] Ja tätähän tässä kysyttiin.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:15"]
Eikös ihminen kuluta enemmän kun syö monta pientä ateriaa, kahden tai kolmen raskaan aterian sijaan? Hoikathan usein just syö pelkkiä välipaloja... Mulla ainakin se paha vika, kunnon ateriat saattaa jäädä välistä. Ei ole ainakaan kiloja liikaa.
[/quote]
Pitääkö aina esimerkkeihin vetää ääripäät? Jos syö kolme normaalia ateriaa päivässä, ei tarvita välipaloja. Ei se määrä vaan se laatu.
Tämä välipalojen nokkiminen perustuu siis vain niihin vähärasvaisiin suosituksiin. Ihminen laitetaan närppimään viidestä seitsemään välipala-annosta päivässä, että saadaan suositusten mukainen leipämäärä mussutettua. Virallisen totuuden mukaan syöminen pitää ihmisen koko ajan pienessä nälässä, koska sisältää vaarallisen vähän rasvaa.
Kolme kunnollista normaalirasvaista ateriaa riittää aikuiselle, eikä edes mitään ähkyä tarvitse vetää. Ennen ruokailua pitäisi olla nälkä.
Jännä muuten, että näissä keskusteluissa tulee aina esiin pitkät ja tikkulaihat EN OO LÄSKI ENKÄ LAIHDUTA -tyypit. Uskokoon ken tahtoo.
Niin ja tuohon verensokerin tasaisuuteen. Jotta tuo selitys olisi pätevä, pitäisi teidän myös yöllä syödä kolmen tunnin välein, onhan se nyt kerrassaan kamalaa, kun iltapalan ja aamupalan välillä verensokeri pääsee vaarallisen alas.
Ihan tässä alkaa naurattaa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:15"]
[/quote]
Niin no jos haluaa pitää insuliinin erityksen koko ajan päällä, syö toki niitä välipaloja.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 19:02"]
[/quote]
[/quote]
Eli koholla koko päivän. Diabetesta odotellessa...
Lisää välipalavinkkejä, kiitos!
ap
Puuroa marjoilla, pieniä voileipiä, smoothie, raejuusto, hedelmä tai jugurtti. Näitä useimmiten.
Mun vakkari on maustamaton jugurtti myslin ja hunajan kera.
Vispipuuroa
Kaurapuuroa
Muroja
Leipää
Hedelmiä
Marjoja esim. viilin tai jugurtin kanssa
Smoothie
Kahvi
Jäätelö