Jätättekö pyykinpesukoneen yksinään pyörimään ja lähdette ulos? Niinhän ei saisi tehdä
Kommentit (41)
Pyykkikone tulvisi sitten lattiakaivoon ja astianpesukoneesta sitten vesivahinko mitä käynyt kun itsekseen käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuona aikana sattuu vesivahinko tai jokin tulipalo tai muu vastava, niin vakuutus ei korvaa mitään, ellei kotona ole ollut joku, joka on pitänyt silmällä, käynnissä olevia sähkölaitteita.
Mitään sähkölaitetta ei tulisi jättää kotiin käyntiin yksikseen.
Vesi ja sähkö ovat ankaria isäntiä, jos ne saavat vallan asunnossa.
Vai niin, sammutat sitten varmaan myös ilmanvaihdon kun poistut asunnosta, kuten myös jääkaapin ja pakastimen. Lopuksi tietysti irroitat seinästä kaikki sähköjohdot, koska käytännössä ne kaikki johtavat sähkölaitteeseen(muuntaja, kuluttaa aina sähköä), riippumatta siitä onko varsinainen sähkölaite edes päällä.
Helpoitenhan tuo käy kun vääntää lähtiessä pääkatkaisijaa.
Minulla muuten on pesukone pesuhuoneessa jossa on lattiassa vesieritys ja kaivo. Vesivahinkoa ei käytännössä voi syntyä.
Mutta olen toki samaa mieltä siitä että mitään turhia laitteita ei kannata jättää päälle, jos se on vain vältettävissä.
Lähden. Kun remontoi/ rakentaa kämppänsä huolella, ei yksi koneellinen pesuvettä lattialla aiheuta yhtään mitään ongelmaa.
En mene mihinkään niin kauas ettenkö voisi valehdella vahingon sattuessa ollessani paikalla. Esimerkiksi pihalla saatan olla ja jos jotain kävisi sanoisin olevani toisessa päässä taloa. Vakuutus ei vaadi seisomaan koneen vieressä vahdissa.
En ikinä uskaltaisi jättää pyyki- ja astiapesukonetta yksin pyörimään.
Meillä kotona tuli vesivahinko vuotaneen putken takia, mutta onneksi vakuutus korvasi.
Se on ihan hirveä homma, kun kaikki revitään auki kuivatuksen takia. Eipä paljon naurata vaikka vakuutus korvaa.
Meidän pesukone on kellarissa palo-oven takana. Jos siellä joku vesivahinko tai palo syttyisi, huomaisin todennäköisesti sen kuitenkin vasta kun menen laittamaan kuivumaan. Pyrin silti olemaan kotona, mutta välillä unohtuu, että kone on päällä, kun johonkin lähtee.
Seisotko sinä sitten koko pesun ajan koneen vieressä? En minä minnekään Ivaloon lähde ja jätä sitä yksin pyörimään. Jos jotain sattuisi kuka sen tietäisi missä minä olen ollut?
Vierailija kirjoitti:
Lähden. Kun remontoi/ rakentaa kämppänsä huolella, ei yksi koneellinen pesuvettä lattialla aiheuta yhtään mitään ongelmaa.
Onko katossa sprinklerit?
Vierailija kirjoitti:
Ja mitä väliä vaikka kämppä palais?
Meidän uusi pesukone pesee 3 tuntia ja uusi kuivain kuivaa 3 tuntia joka lastia, säästyy sähköä ja vettä nääs.
En voisi käydä koskaan missään, jos en laiminlöisi mitä törkeimmin pesukoneeni vahtimista.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä uskaltaisi jättää pyyki- ja astiapesukonetta yksin pyörimään.
Meillä kotona tuli vesivahinko vuotaneen putken takia, mutta onneksi vakuutus korvasi.
Se on ihan hirveä homma, kun kaikki revitään auki kuivatuksen takia. Eipä paljon naurata vaikka vakuutus korvaa.
Minä maksan ne vakuutusrahat itselleni. Ihmiset luottaa liikaa vakuutuksiin ja siihen että ne korvaa kaiken ja eivät ole varautuneet siihen, että meneekin omasta pussista esim ikävähennys.
Vierailija kirjoitti:
En mene mihinkään niin kauas ettenkö voisi valehdella vahingon sattuessa ollessani paikalla. Esimerkiksi pihalla saatan olla ja jos jotain kävisi sanoisin olevani toisessa päässä taloa. Vakuutus ei vaadi seisomaan koneen vieressä vahdissa.
Mitä sellaisella vakuutuksella tekee joka vaatii että pitää olla paikalla? Jos kone syttyy tuleen niin palovaroitin varoittaa ja pääkatkaisimesta voi sammuttaa sähköt. Maksat käytännössä nollariskisestä tilanteesta. Heti kun vakuutusyhtiölle tulee vähän riskiä (et ole paikalla), niin vakuutusyhtiö pesee kädet.
Vierailija kirjoitti:
Seisotko sinä sitten koko pesun ajan koneen vieressä? En minä minnekään Ivaloon lähde ja jätä sitä yksin pyörimään. Jos jotain sattuisi kuka sen tietäisi missä minä olen ollut?
Palon etenemisestä ja vesivahingon määrästä voidaan päätellä oletko ollut Ivalossa vai kotona. Paikalla olevana ehdit sulkea hanan ja sähköt. Eikä koko kämpän kastu tai pala.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen yksi koneellinen, sieltähän tulee pahimmassa tapauksessa niin paljon kuin hanan täysin auki ollessa tulee. Eikä kukaan laita kiinni, kun sinä olet jossain muualla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko katossa sprinklerit?
Jos se syttyy tuleen, on mulla keinot todella vähissä joka tapauksessa. Ja kuten joku tuolla totesikin, se roihahtava sähkölaite voi olla myös jääkaappi tai pakastin. Otatko SÄ ne irti seinästä joka kerta kun lähdet käymään kaupassa?
En istu sisällä kun pesukoneet päällä vaan teen ulkona pihahommia tms.
Samoin ruoka uunissa ja mä ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen yksi koneellinen, sieltähän tulee pahimmassa tapauksessa niin paljon kuin hanan täysin auki ollessa tulee. Eikä kukaan laita kiinni, kun sinä olet jossain muualla.
Meillä sekä pesu- että tiskikoneen hanat sulkeutuu automaattisesti. Kannattaa ottaa selvää nykyteknologiasta muutenkin.
Jätän, en käytä lyhyttä elämääni koneita vahtien. Jos käy vahinko, sitten käy. Pesuohjelmat on hirveän pitkiä, kellä niitä on aikaa vahtia.
Kerran oli käynyt vesivahinko kun olin lenkillä ja en tietenkään ilmoittanut, että kone oli pyörinyt yksinään.