Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älkää pitäkö juhlia kesäviikonloppuisin

Vierailija
25.07.2021 |

Joka kesä sama riemu. Lasten synttörot pidetään väkisin viikonloppuisin, huvitti tuttuja ja kummeja tuhlata kokonpäivä juhliin tai ei. Rippijuhlia, polttareita, häitä, jotka vievät koko päivän ja viikonlopuksi on turha kuvitella lähtevänsä minnekään. Jos ei osallistu juhliin, saa osakseen mökötystä ja syyllistämistä, toki se ei nykyään enää hetkauta. Meillä on 9 kuukautta pimeyttä ja sadetta, jolloin ihmiset ilahtuvat juhlista, toisin kuin kesällä. Olisiko mahdollista pitää juhlat edes arki-iltoisin tai vaikka syksyllä? Tai ainakin olla kiukuttelematta, kun vieraat valitsevat mieluummin rentouttavan, itselleen tärkeän tekemisen.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä oli raskasta, että kaverin polttarit + häät vei kolme kesäviikonloppupäivää. Olisi edes ollut yhden päivän polttarit, mutta koko viikonloppu!

Vierailija
22/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäjuhlat just kivoja kun voi olla ulkona eikä vieraiden tarvitse ahtautua sisätiloihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä oli raskasta, että kaverin polttarit + häät vei kolme kesäviikonloppupäivää. Olisi edes ollut yhden päivän polttarit, mutta koko viikonloppu!

Ja syksylläkö tuo ei olisi ollut raskasta? 🙄

Vierailija
24/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa lähinnä se, että ihmiset järkkää juhlia ja kuvittelee, että ihmiset lähtee mielellään ajamaan sata kilsaa rippijuhliin tms. Lähinnähän se pilaa koko lomaviikon.

Tunnin ajo? Pilaa KOKO VIIKON!? Ehkä on tosiaan parempi, että säkin vaan suosiolla jäät aina ja joka kerta kotiin.

Vierailija
25/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No rippijuhlat olisi ihan typerää pitää syksyllä, kun konfirmaatio on kesällä. Synttäreitä ym voi pitää arki-iltoina, siitä olen samaa mieltä.

Kaikilla ne sukulaiset eivät asu niin lähellä, että olisi mahdollista pitää synttärit arkena. Meiltäkin kaikilta paitsi yksiltä sukulaisilta on 2-3h matkaa meille.

Vierailija
26/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun haave on se, että kutsuja ei tulis :D ihmisistä tykkään, juhlista en.

Vierailija
27/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vapaaherra/herratar, joka ei käy töissä ja odottaa, että työssäkäyvät järjestävät vielä juhlia illalle ja aamulla töihin. Oletko varma, että olet muistanut ottaa aamulääkityksen, tarkista!

Vierailija
28/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mullakin lapset syntyneet kesällä, mutta juhlia voi muulloin kuin vkl tai juuri lomien aikaan, esim syksyllä. Huomaa, että kirpaisee se fakta, että suurin osa ei mitenkään mielissään mene juhliin. Ruuat on haevoin hyviä, kesällä juhlavaatteissa kuuma, vaivaannuttava tunnelma, kaikki vilkuilee kelloa, milloin kehtais lähteä takaisin mökille. Ei kyllä osallistutakaan juuri juhliin kesällä, onneksi yhdet loppukesän häät pystyy skippaamaan, kun sanoo, että on flunssassa. Ois ehkä ollut reilumpaa olla ilmoittautumatta, ettei tulis ruokakuluja, mutta en jaksa sitä draamaa ja ilmoitin meidät.

Ei saakeli mikä Urpo olet. Lapsilla varmasti kivaa juhlia synttäreitään kuukausia myöhemmin koska vanhemmat haluaa tehdä kesän viikonloppuina omia juttujaan.

Ja itse en todellakaan jaksa minnekään lähteä arkisin juhlimaan, kesällä toki voi olla lomaa, mutta missä universumissa kaikki olisivat vaikka heinäkuun lomilla? Itse pidän lomani aina elokuun lopussa ja kestä on töissä niin kiireisiä, että kun kotiin pääsen klo 18 ei todellakaan jaksa lähteä minnekään kun seuraavana aamuna on oltava taas töissä.

Vierailija
29/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa kieltäytymään, jos on noin vaikea lähteä juhliin

Vierailija
30/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tällainen aloitus, jossa omien läheisten merkkipäivät koetaan vain rasitteena itselle ja jollekin paremmalle tekemiselle. Ei hitto. Toivottavasti näillä ystävillä ja sukulaisilla on sellaisiakin läheisiä, joille heidän juhlansa ovat, jos nyt ei aina niiin tärkeitä, niin ainakin sellaisia joihin mielellään osallistutaan. Oikeesti mulle ainakin vaikka siskontytön rippijuhla tai synttäri on kyllä sillä lailla tärkeä, että osallistun enkä ajattele että saisinpa olla tekemässä jotain muuta (surffaamassa kännykkää?) silläkin hetkellä.

Vierailija
31/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vapaaherratar :) Olen työssäkäyvä henkilö, joka arvostaa kesää ja omaa aikaa. Jos ei lasten juhlista tai muista vastaavista kissanristiäisistä toivu seuraavaan aamuun, on lienee syytä etsiä lähin AA. Lääkityksenä ainoastaan allergialääke ja muistin ottaa sen aamulla, kiitos huolenpidosta :)

Vierailija
32/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tällainen aloitus, jossa omien läheisten merkkipäivät koetaan vain rasitteena itselle ja jollekin paremmalle tekemiselle. Ei hitto. Toivottavasti näillä ystävillä ja sukulaisilla on sellaisiakin läheisiä, joille heidän juhlansa ovat, jos nyt ei aina niiin tärkeitä, niin ainakin sellaisia joihin mielellään osallistutaan. Oikeesti mulle ainakin vaikka siskontytön rippijuhla tai synttäri on kyllä sillä lailla tärkeä, että osallistun enkä ajattele että saisinpa olla tekemässä jotain muuta (surffaamassa kännykkää?) silläkin hetkellä.

Lisätään nyt vielä että olen introvertti ja jonkinasteista sosiaalisten tilanteiden pelkoakin on, eli sinänsä juhlat eivät ole mulle mitään rentoutusta. En silti ikinä ajattelisi voi itku kun joudun käyttämään KESÄviikonlopun tai kaksi ystävän polttareihin ja häihin. Noin niinku esimerkkinä. En itse yleensä saa kutsuja itselleni merkityksettömien ihmisten juhliin, kuten täällä ilmeisesti jotkut.

Vierailija
33/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa lähinnä se, että ihmiset järkkää juhlia ja kuvittelee, että ihmiset lähtee mielellään ajamaan sata kilsaa rippijuhliin tms. Lähinnähän se pilaa koko lomaviikon.

Ei kuvittele. Sut kutsutaan, koska juhla on lapsen ja lapsella on oikeus kuvitella vielä positiivista susta. Ja mitä siitäkin tulis, jos suvun ainoana jätettäis kutsumatta. Olisitko tyytyväinen? Et. Kukaan ei aattele enää sun nauttivan yhtään mistään, kaikki tietää et tulet "pakosta" ja naama norsun elimellä, vaikka yrität sitä peitellä. Joka kerta salaa toivotaan, et kunpa ymmärtäisit pysyä poissa. Älä tule! Mut joo sua harmittaa et ihmiset ei sun takia jätä kokonaan juhlia pitämättä... Voisitko enää itsekeskeisemmäksi muuttua?

Vierailija
34/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ei halua käytää kesäviikonloppujaan juhliin, se ei tosiaan ole vain minä. Rippijuhlien sankaria kiinnostaa lähinnä lahjarahan määrä. Lapsia saadut lahjat. Häissä istutaan ja odotetaan, ensin ootetaan hääparin saapumista, sitten kättelyä, sitten välttävää ruokaa. Sen jälkeen odotetaan kahvia, vaivaannuttavaa ohjelmaa ja bändiä. Sen jälkeen odotetaan, että

kehtaa lähteä pois. Saa kai tämän sanoa ääneen? Mulla on aivan ihania ihmisiä ystävinä ja sukulaisina, mutta ei se tarkoita, että juhlissa olisi mukavaa.

Vierailija
35/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no joskus nyt on ollut jonkun sellaisenkin kaverin häät joissa ei tunne muita vieraita ja niissä kieltämättä oli tästä syystä tylsää. Mutta näitä on minulla ollut siis luokkaa kerran elämässä. Itse yleensä juhlissa vaihdan kuulumisia sellaisten sukulaisten ja tuttujen kanssa, joita en muuten juuri näe, enkä odota vain koska kehtaa lähteä pois. Oman kokemukseni mukaan juhlissa on yleensä myös monenlaista herkkua tarjolla, joiden maistelu on kivaa. Toki lähden usein melko ajoissa, mutta en käytä silti aikaa juhlissa odottaen poispääsyä kuin kuuta nousevaa. Kotona sitten kyllä chillaan mieluusti omissa oloissa juhlien jälkeen.

Vierailija
36/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istun juuri matkalla miehen pikkuserkun rippijuhliin, koska anoppi loukkaantuu, jos ei mennä?! Siellä sitten maskit päässä +35 sisällä odotetaan voileipäkakkua ja istutaan oman perheen kanssa pöydässä, ettei korona tartu. Kaksi kolme tuntia tuijotellaan seiniä ja rippilapsi välttelee kaikkien katsetta ja istuu omalla kännykällään jossain. Pappi käy pitämässä puheen ja lapset on hätää kärsimässä tylsässä ja kuumassa ”juhlassa”. Sanon kyllä suoraa, että mökille oman laiturin nokkaan jääminen todellakin houkutti. Mitään mukavaa tässä ei ole, päivä menee ihan hukkaan. Onneksi on tosi pieni suku ja hyvä vaan, jos vielä

Pienenee.

Vierailija
37/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten pitäisi toimia ettei sua harmittaisi? Jättää sut kutsumatta kokonaan kun asut 100 kilometrin päässä? Kutsusta voi aina kieltäytyä! Osalle reippaan tunnin ajomatka ei ole mikään ongelma. Itse asun 150 km päässä suvustani ja kyllä minua harmittaisi jos sen perusteella en saisi kutsuja juhliin. Voin kuitenkin aina valita lähdenkö ajamaan vai en.

Vierailija
38/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on se ongelma kutsujan kannalta, kun te olette niin kusipäisiä feikkejä valehtelijoita ja itsekeskeisiä, ettei kutsuja voi tietää, mitä teidän mielessä liikkuu, kun ainoa tullaan paikalle esittämään jotain muuta kuin mitä olette. Kaikki ihmiset kun eivät ole tuollaisia. Kutsujan on siis pakko kutsua kaikki ja luottaa siihen, et aikuiset ihmiset osaavat hoitaa homman asiallisesti.

Itsekeskeisyys näkyy mm siinä, että haluatte kaataa omasta paskamaisesta persoonasta vastuun toiselle. Ei ole pokkaa sanoa "ei kiitos!" Mielummin toivotaan, että koko juhlat jätetään järjestämättä, ettei vaan teille tule stressiä ja kurjuutta, kun "joudutte" tulemaan. Toinen asia, jossa itsekeskeisyys näkyy on se, että "kyllä muutkin tän asian näin kokee".

Pysykää poissa. Ei teidän läsnäolo oikeasti ole niin hieno ja välttämätön seikka onnistuneisiin juhliin - päinvastoin: juhlat voivat olla huomattavasti paremmat ilman teitä.

Vierailija
39/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä juhlia ja en käy juhlissa. Olen 2 krt ollut jonkun häissä. Ne oli 90-luvulla.

Vierailija
40/52 |
25.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten sitten pitäisi toimia ettei sua harmittaisi? Jättää sut kutsumatta kokonaan kun asut 100 kilometrin päässä? Kutsusta voi aina kieltäytyä! Osalle reippaan tunnin ajomatka ei ole mikään ongelma. Itse asun 150 km päässä suvustani ja kyllä minua harmittaisi jos sen perusteella en saisi kutsuja juhliin. Voin kuitenkin aina valita lähdenkö ajamaan vai en.

Johan se kertoi. Koko juhlat pitäis jättää järjestämättä, että Hänen ei tarvitsisi joutua menemään/kieltäytyä menemästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä