Tacopelti jäi pöydälle yöksi, voiko syödä?
Tosiaan tacopelti eli nachovuoka jäi yöksi pöydälle muovirasiaan joka oli suljettu, noin 8h. Uskaltaako syödä vielä?
Kommentit (21)
Mä söisin, en tosin antaisi kenellekään muulle varsinkaan lapsille.
Pelti on huonosti sulavaa joka tapauksessa, eli en söisi.
Mitä siinä on? Jos ei lihaa tms, niin kyllä söisin kuumennettuna.
No ei, jos siinä on jauhelihaa. Ihan sama onko rasia suljettu, bakteerit lisääntyvät lämpimässä.
Mikron kautta käytettynä voi syödä.
Vierailija kirjoitti:
Naudan Jauhelihaa 400g sit sitä juustojuttua purkki ja salsaa jne, eli aika perus
Onko siinä lihaa ja maitotuotteita? En söisi jos on noita helposti pilaantuvia aineita.
Ei sitä peltiä kannata syödä. Hampaat kärsii ja ei se kauan hyvin sula siellä elimistössä.
Voit syödä vaikka omaa ulostettasi jos haluat mutta eri asia onko se järkevää.
En söisi edes parin tunnin lämpimässä pitämisen jälkeen. Mutta toiset kestää paremmin huonoksi mennyttä ruokaa ku toiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naudan Jauhelihaa 400g sit sitä juustojuttua purkki ja salsaa jne, eli aika perus
En söisi. Itse teen nachovuoan pelkästä salsasta ja juustoraasteesta, niin tuota varmaan voisi vielä syödäkin vaikka vähän aikaa olisikin lämpimässä.
Itsehän otan raudan tabletteina mutta omapa on asiasi
Kiitos vastauksista, taitaa jäädä syömättä.
Ap
Itsellä menee 4 tunnissa raja että vielä uskallan syödä. Sen jälkeen alkaa olla jo vanhaa ja bakteereita täynnä. Esim jos keitto tai mikä tahansa ruoka hellalle unohtunut jäähtymään, niin max 4 tuntia.
Söisin. Kerran jäi juusto yöksi pöydälle kesällä, vasta oli hyvää.
Ite maistaisin ensin. Aika paljon se haju ja maku yhdessä kertoo onko pilalla. Sitten omalla vastuulla. Itse kestän aika hyvin vanhentuneita ruokia. Mut en laittais lasta syömään samaa.
B