Oon alkanut inhoamaan juopunutta miestäni
Ja hön on sitä löhes joka ilta. Erityisesti jos meillä on vieraita. Se typerä puhe itsestään yhtenään ja typerä ilme. Hävettää.
Olen sanonut, että hän lopettaisi ainakin tiukkojen juomien ottamisen jotta saisin edes joskus täysjärkistä iltaseuraa. Ei jätä, koska tykkää nautiskella lasillisen. Se ei ole väärin, kaikki nauttivat hänen mielestään. Hän on siitä jopa ylpeä. Krapulaa hänellä ei ole koskaan, se ei siis ole mahdollisuus parannukseen.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Oi joi, kun sä oot vasta pitkän tien alussa, kun et ymmärrä alkoholismista mitään. Tulee olemaan kivikkoinen polku. Luehan www.paihdelinkki.fi/kotikanava.
Sivua ei löydy
Terve merkki jos olet huomannut, että se ei toimi sinulle. Aiotko jatkaa vai asua erillään, selvemmässä seurassa ollen.
Oho, ihan itsekö valitsit miehesi?
Eihän tuo kovin paha alkoholisti voi olla, jos nautiskelee vain lasillisen ja jo siitä humaltuu niin, ettei ole enää keskusteluseuraksi ;)
Ja mikä tekosyy on jälleen sellainen, että et voi lähteä ja jättää juoppoa elelemään yksin ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko väkivaltainen? Yleensä nuo ovat, koska järki ja ymmärrys pois
Kyllä on, jos sanoisin jotain erimielistä. Jos sanoo koiraa kissaksi, siitä ei pidä olla eri mieltä. Munankuorilla kävellään.
Kähde. Ei sinun tarvitse elää mulkun kanssa.
Onko ratkaisu alkaa juomaan miehen kanssa??. Se jatkuva tyrkyttäminenkin ahdistaa. Toisaalta en oystyisi olemaan jätkevä kun hän alkaa riitelemään. Nyt pystyn olemaan provosoitumatta. Välillä kyllä sekin hankalaa koska rajusti yrittää joskus saada kunnon riitaa aikaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä alkoholistin valetta. Hae itsellesi ja miehellesi apua terveydenhuollosta, yksinäsi et pärjää. Vika ei ole sinussa, vaan miehesi on sairas.
Ei alkoholisti lopeta ennen kun itse haluaa. Muiden avunhaku on täysin turhaa.
Itselle voi hakea apua, mutta jos ei eroa alkoholistista, se on vähän kuin ottaisi buranaa syöpään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo kovin paha alkoholisti voi olla, jos nautiskelee vain lasillisen ja jo siitä humaltuu niin, ettei ole enää keskusteluseuraksi ;)
Eihän aloituksessa sanottu, minkä kokoinen se lasi on.
Jos mies ei jätä viinaa niin sinä jätät miehen. Näin se vaan menee.
Onko normaalia ottaa päivittäin viinilitra? Minunkin mies tekee niin ja pitää sitä täysin kohtuukäyttönä??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä alkoholistin valetta. Hae itsellesi ja miehellesi apua terveydenhuollosta, yksinäsi et pärjää. Vika ei ole sinussa, vaan miehesi on sairas.
Ei alkoholisti lopeta ennen kun itse haluaa. Muiden avunhaku on täysin turhaa.
Kunpa tämä ymmärrettäisiin joskus lihavienkin kohdalla. Itse en ainakaan lopeta syömistä ellen itse halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on lapsia ja jäät tohon oot paska äiti. Jos ei oo ja jäät niin oot vaan paska tyyppi. Jos jätät sen alkoholistin ni voit saada ihan hyvänkin elämän.
Tää on mielenkiintoinen asenne. Miksi on paska tyyppi, jos jää alkoholistin kanssa suhteeseen, vaikkei olisi lapsia mukana?
No miksei olisi? Sinustako fiksu aidosti hyvä ihminen jää siihen haaskaamaan elämäänsä ja toivomaan mahdotonta? Kyllä siinä jotain masokismia podetaan ja sellainen on hiukan paska tyyppi etenkin kun kerjää muilta sääliä ja ymmärrystä aikomattakaan tehdä yhtään mitään tilanteelle. Paheksuu vain sitä juoppoa ja saa siitä käyttövoimansa. Ei lähde, koska pelottaa lähteä.
Ei olisi ihan niin paska tyyppi, jos itse myöntäisi tämän ja yrittäisi ratkoa tilannetta jotenkin pelostaan huolimatta. Tai jos oikeasti on jotain taloudellisia syitä jäädä niin sen joskus ymmärrän vaikka se on surullista.
Pitäisi perehtyä hiukan niihin omiin syihin, jotka laittaa sietämään sietämätöntä ja oletettavasti myös ylpeilemään sitkeydellään. Rääkätty lapsena jotenkin?
Juoppo tuo mies on. Kun ei tunnista ongelmaa ja hae alkoholismiinsa apua, sanoisin, että kyseessä on pelkkä juopporetku ja -ketku ja kannattaa erota heti. Ei se tuosta raitistu ennen kuin herää itse ongelmansa huomaamaan ja päättää parantua. Ja sitä ei kannata jäädä hengitystään pidätellen odottamaan. Kukaan ei kestä puolisoa, joka on päivittäin tai edes viikoittain humalassa, se ei ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos teillä on lapsia ja jäät tohon oot paska äiti. Jos ei oo ja jäät niin oot vaan paska tyyppi. Jos jätät sen alkoholistin ni voit saada ihan hyvänkin elämän.
Tää on mielenkiintoinen asenne. Miksi on paska tyyppi, jos jää alkoholistin kanssa suhteeseen, vaikkei olisi lapsia mukana?
No miksei olisi? Sinustako fiksu aidosti hyvä ihminen jää siihen haaskaamaan elämäänsä ja toivomaan mahdotonta? Kyllä siinä jotain masokismia podetaan ja sellainen on hiukan paska tyyppi etenkin kun kerjää muilta sääliä ja ymmärrystä aikomattakaan tehdä yhtään mitään tilanteelle. Paheksuu vain sitä juoppoa ja saa siitä käyttövoimansa. Ei lähde, koska pelottaa lähteä.
Ei olisi ihan niin paska tyyppi, jos itse myöntäisi tämän ja yrittäisi ratkoa tilannetta jotenkin pelostaan huolimatta. Tai jos oikeasti on jotain taloudellisia syitä jäädä niin sen joskus ymmärrän vaikka se on surullista.
Pitäisi perehtyä hiukan niihin omiin syihin, jotka laittaa sietämään sietämätöntä ja oletettavasti myös ylpeilemään sitkeydellään. Rääkätty lapsena jotenkin?
No ei kaikki juoppojen puolisot valita. Jotkut elää suht tyytyväisinä omaa elämäänsä siinä rinnalla. Onko nekin paskoja ihmisiä?
On siinä juovassa puolisossa paljon muutakin kuin pelkkä juoppous, toisinaan rakkaus saa pysymään rinnalla, vaikka toinen juokin liikaa.
Ja kun kerta alkoholismi on sairaus, niin miksi sitten esim. halvaantuneen tai masentuneen rinnalle jäävä puoliso on superhyvä tyyppi eikä paskiainen?
Ihmettelen vaan tätä logiikkaa tässä.
Miksi et nyt vain lähtisi? Säästyisit vielä kaikelta muulta sonnalta, sillä tuo ei tuosta parane, vaan pahenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän aloituksessa sanottu, minkä kokoinen se lasi on.
Isäni yritti kaveerata kanssani ja tarjosi ystävällisesti miltei piripintaisen juomalasillisen anislikööriä :(
Vierailija kirjoitti:
Onko normaalia ottaa päivittäin viinilitra? Minunkin mies tekee niin ja pitää sitä täysin kohtuukäyttönä??
Kyllä mun mielestä voi päivittäin pari lasia just ja just juoda
Vierailija kirjoitti:
Mutta tykkäät miehen suuren palkan tarjoamasta elintasosta .
Tämä tosiasia toi yllättävän paljon alapeukkuja.
Ala juomaan itsekin niin on rattoisampaa.