VR:n korvaushakemus?
Onko kukaan tehnyt VR:lle korvaushakemusta? Matkustin perjantaina junalla ja se oli aika reippaasti myöhässä... Matkalla oli yksi vaihto, eli pitääkä minun tehdä molemmista matkoista oma korvaushakemus vai riittääkö yksi? Hakemuksessa pitää laittaa esim. junan numero ylös, mutta sehän vaihtuu, kun junakin vaihtuu, eli varmaan kaksi erillistä hakemusta sitten?
Kommentit (15)
Korvausta voi hakea myös VR:n lipunmyynnistä, käy sieltä kysymässä jos paikkakunnallasi moinen on?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:23"]
Korvausta voi hakea myös VR:n lipunmyynnistä, käy sieltä kysymässä jos paikkakunnallasi moinen on?
[/quote]
Kiitos vinkistä! Netissä tekisin mieluusti kuitenkin, koska ei tarvitsisi vaivautua asemalle asti:D
Turha vaivautua, et saa sieltä yhtään mitään.
Sen myöhästymisen pitää sitten olla vähintään tasan tunti. Miehen juna myöhästyi joku 57 min, eikä korvausta tietenkään herunut, mutta tehtiin hakemus kuitenkin.
Kahden tunnin myöhästymisestä on tullut korvausta, mutta ne ovat ihan naurettavia summia. Ei melkein kannata sen takia tuhlata aikaansa korvaushakemuksiin, mutta toisaalta hyvä että ihmiset niitä tekevät ja vaativat rahoja takaisin paskasta palvelusta.
Jos on vain yksi lippu, niin olettaisin, että tehdään myös yksi hakemus. Jos oli molempiin juniin erilliset liput, niin sitten kaksi hakemusta, mutta siinä tapauksessa yksittäisen junan on pitänyt myöhästyä yli 60 min.
Hakemuksen voi tehdä myös puhelimessa, mutta soittaminen maksaa.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:36"]
Kahden tunnin myöhästymisestä on tullut korvausta, mutta ne ovat ihan naurettavia summia.
[/quote]
Ei kai puolet lipun hinnasta ihan naurettava korvaus ole?
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:40"]
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:36"]
Kahden tunnin myöhästymisestä on tullut korvausta, mutta ne ovat ihan naurettavia summia.
[/quote]
Ei kai puolet lipun hinnasta ihan naurettava korvaus ole?
[/quote]
Me ei saatu 50 % lipun hinnasta, oli vähemmän..en ainakaan äkkiseltään löytänyt mitään ohjetta tuohon, eikä netissä VR:n korvaushakemuksessa lukenut.
Mä sain Turku-Oulu väliltä 50% hinnasta takasin, kun oli lähemmäs 4h myöhässä. Sain odotella muutaman vkon
[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:53"]
Mä sain Turku-Oulu väliltä 50% hinnasta takasin, kun oli lähemmäs 4h myöhässä. Sain odotella muutaman vkon
[/quote]
Jos on noin paljon myöhässä, niin sais kyllä koko lipun hinnan takaisin saada!
Kuulkaahan nyt. Missä me oikein eletään. Juntit. Kyllä vr:n pitää korvata koko matka ja sen päälle korvaus kivusta ja särystä lattialla istuisesta. Mukavuus helvetistä. Aivan naurettavaa kun puhuvat joistain lippujen hintojen osista. Nyt barrikadeille.
Kannattaa hakea. Mun juna oli kerran 3 tuntia myöhässä ja sain puolet junalipun hinnasta takaisin.
Laitat siihen hakemukseen sen junan numeron, kumpi oli myöhässä. Eli jos se eka oli myöhässä, niin sitten sen numeron laitat. Jos siinä on lisätietoja kohta, voit siihen laittaa sitten sen toisen junan tai selittää jotain sen suuntaista.
Meillä junan myöhästyminen 2h 15min veturirikon vuoksi, määränpäänä Tikkurila ja lentoasema. Ulkomaanlennolle ei ehditty ja uusien lentojen hankkiminen maksoi noin 800;-/eur/hlö. Korvausvaatimusta lähetettiin VR:lle, koska juna oli yli 1h myöhässä, mihin lakipykälissäkin viitataan. Aikaa siirtymiseen junasta koneeseen oli varattu alkuperäisellä aikataululla reilusti yli tunti ja ilman matkatavaroita meno junalta portille vei aikaa 18 minuuttia ja tämä käytännössä mitattiin samana iltana. Miten VR korvasi kustannukset ? Ei mitenkään, vaan vetosi asiakkaan olevan vastuussa myöhästymisestä, koska ei ole varannut riittävästi aikaa siirtymiseen junasta lentokoneeseen. Eli heidän mukaan 18 minuutin kävelymatkaan varattu reilu tunti ei ole riittävä. Nyt jos 2h 15min myöhästyminen ei oikeuta korvauksiin, herää kysymys, paljonko sitä aikaa pitää varata junarikkoihin yms. , että matkalle ehtii. Ja paljonko junan pitää myöhästyä, että VR korvaa oman aiheuttamansa vahingon ? Olen matkustanut vuoden sisällä junalla neljä kertaa määränpäänä HKI-Vantaa -lenotasema, mutta tämän kokemuksen jälkeen VR:llä matkustaminen loppui 06.04.2018.
Passi kirjoitti:
Meillä junan myöhästyminen 2h 15min veturirikon vuoksi, määränpäänä Tikkurila ja lentoasema. Ulkomaanlennolle ei ehditty ja uusien lentojen hankkiminen maksoi noin 800;-/eur/hlö. Korvausvaatimusta lähetettiin VR:lle, koska juna oli yli 1h myöhässä, mihin lakipykälissäkin viitataan. Aikaa siirtymiseen junasta koneeseen oli varattu alkuperäisellä aikataululla reilusti yli tunti ja ilman matkatavaroita meno junalta portille vei aikaa 18 minuuttia ja tämä käytännössä mitattiin samana iltana. Miten VR korvasi kustannukset ? Ei mitenkään, vaan vetosi asiakkaan olevan vastuussa myöhästymisestä, koska ei ole varannut riittävästi aikaa siirtymiseen junasta lentokoneeseen. Eli heidän mukaan 18 minuutin kävelymatkaan varattu reilu tunti ei ole riittävä. Nyt jos 2h 15min myöhästyminen ei oikeuta korvauksiin, herää kysymys, paljonko sitä aikaa pitää varata junarikkoihin yms. , että matkalle ehtii. Ja paljonko junan pitää myöhästyä, että VR korvaa oman aiheuttamansa vahingon ? Olen matkustanut vuoden sisällä junalla neljä kertaa määränpäänä HKI-Vantaa -lenotasema, mutta tämän kokemuksen jälkeen VR:llä matkustaminen loppui 06.04.2018.
Aikaa pitäisi varata viisi-kuusi tuntia, tai mieluiten yön yli. En ikinä, ikinä lähtisi pitkänmatkan junalla sotkemaan lentokentälle niin että lento on ulkomaille ja joustovaraa vain reilusti yli tunti. Eihän tuossa ole sijaa millekään yllätyksille. Helsingin keskustasta voisin lähteä junalla lentokentälle sillä tietäisin että jos juna rikkoutuu niin paikalle saa hätätilassa taksin tai muun kuljetuksen, ja ehtii. Tosin ihan mukavuussyistä käytän edelleen Finnairin bussia; junaa olen kokeillut enkä tykännyt.
Jos joutuu tulemaan kaukaa lentokentälle pitäisi tulla edellisenä iltana ja asua hotellissa.
Mä sain puolet takaisin, kun oli 3 tuntia myöhässä. Netistä löytyy se lomake ja rahat tuli tilille.
Nostan! Apuja?