Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

onko kukaan kokeillut spiritismiä

Vierailija
03.08.2014 |

Karmivaa, kun googlailee spiritismistä.

Uskon siihen, ja olisin utelias kokeilemaan.

Onko joku kokeillut spiritismiä, kokemuksia?

Kommentit (135)

Vierailija
21/135 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kirjoitin viestin 13. Oli sanottu, ettei hengiltä saa ikinä kysyä oman kuolemansa päivää, osallistujia pitää olla tasaluku ja istunnon päätteeksi pitää käskeä henkeä lähtemään. Ennen lopetusta pitää myös pyytää lupa lopettamaan.

Vierailija
22/135 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelattiin teineinä enkä tosiaan suosittele kenellekkään. Meillä lasi liikkui koko ajan sanan 'ei' kohdalle, kysyttiin mitä tahansa. Ja tiedoksi kaikille että sormia ei pidetä lasissa kiinni, vaan pari cm lasin yläpuolella.. Sitten meillä kävi ihme tuulenvire ja kaikki kynttilät sammui. Ikkunat ja ovet oli kiinni. Lakana tippui peilin edestä (ei ssaanut olla mitään mistä voi heijastua kuva, koska saatana.... ) .. Ja olihan noita... Pelattiin useamman kerran ja joka kerta poltettiin se lauta. Monta vuotta jälkeenpäin on tullut vielä ahdistuskohtauksia kun miettii koko peliä. Ja meneppä kysymään kuolemasta, varma vastaus on että nyt. Ja tiedänpä omasta nuoruudesta tytön joka joutu hullujen huoneelle erään pelin jälkeen :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/135 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yritettiin teininä vaikka kuinka monta kertaa mut ei se lasi liikkunut. Ekalla kerralla meillä oli jopa sormet kiinni siinä lasissa mutta ei liikkunut silloinkaan. Oltiin kyl tosi pettyneitä. Aikuisiällä en ole yrittänyt, en usko koko juttuun. Uskooko joku oikeasti, että joku henki tulee paikalle tosta noin vaan ja on nimenomaan saatanallinen paha henki ja vastaa oikein kysymyksiin, haloo nyt. 

Vierailija
24/135 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa pelata spiritismiä siten, että kaikilla on silmät sidottuna paitsi kirjurilla, joka ei osallistu. Ette saa vastaukseksi muuta kuin hölynpölyä. :D Kaverin isosisko käski tähän, narrasi meitä sanomalla että silloin tulee vielä merkittävämpiä vastauksia. Ei tullut kuin siansaksaa. Totuus on, että vaikka ei tiedostetusti siirtäisi lasia, sitä siirtää tiedostamattaan. Tästä syystä spiritismiin ei-uskovat eivät saa koskaan mitään tuloksia mutta ne jotka tähän uskovat, saavat aikaan ties mitä vastauksia. Mutta, jos ei voi nähdä lautaa ja sitä mihin sen lasin siirtää, vastaukset ovat siansaksaa. Kokeilkaa, jollette usko :D Ja todellakin haluaisin nähdä, että joku saa siirrettyä lasia siten ettei kukaan koske siihen. Skepsis on luvannut huiman palkkion sellaiselle, joka siihen pystyy, eli menkää Skepsiksen puheille te, jotka olette saaneet lasin liikkumaan siten, että "sormi on sentin päässä lasista".

Vierailija
25/135 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, älkää edes kokeilko sen pelaamista, vaikka kuinka houkuttaisi. Voitte joutua maksamaan kalliisti uteliaisuudestanne. Lukemattomat kokemukset todistavat kuinka vakavasta asiasta siinä on kyse. Tutustukaa niihin. Hirvittää jo pelkkä ajatus spiritismistä.

Vierailija
26/135 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa kyllä, että koulut eivät ole vielä alkaneet...

Vierailija
27/135 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 14:03"]

Asiallisia vastauksia kiitos, eikä mitään jeesus/saatanakiihkoilijoita.

[/quote]

On oikea ja asiallinen vastaus, että spiritismissä ollaan tekemisissä riivaajahenkien kanssa, ja että Jeesus on ainoa, joka siitä voi pelastaa. Ei ole kyse mistään kiihkoilusta, vaan henkimaailman asioista, joilla ei tule leikkiä.

Vierailija
28/135 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesittekö, että spiritismi oli todella suosittua ja muodissa Viktoriaanisessa ja Edwardin aikaisessa Englanissa, jopa ihan paremman luokan kansanhuvia. Eikä kyse ollut todellakaan mistään demonien riivauksesta, vaan edesmenneiden ihmisten henkien kanssa keskustelemisesta. Ottakaa asioista selvää, ennen kuin meuhkaatte täällä jotain älyttömiä saatanajuttujanne.

Vierailija
29/135 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis tällä palstalla ei voida käydä mitään keskustelua mihinkään aaveisiin, henkimaailman asioihin, spiritismiin, meedioihin ym. liittyvistä asioista ilman, että ketjuun ilmestyvät nämä "se on saatanasta, vain Jeesus pelastaa" -tyypit. Hohhoijaa.

Vierailija
30/135 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai oon kavereiden kanssa pelannu ja aina niin pettynyt kun ei toimi. Jos uskot spiritismiin niin täytyyhän sun olla uskovainen. On tullut varmaan kokeiltua kaikkia niitä juttuja mitä ei saisi ja mikään ei toimi.Hleikkiähän se vain on.

Vierailija
31/135 |
03.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistä kannattaa mieluummin keskustella jollain paranormaalifoorumeilla, niin ei tarvitse väitellä näiden uskisten ja muiden jeesustyyppien kanssa.

Vierailija
32/135 |
04.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2014 klo 20:23"]

Spiritismillä kutsutaan henkiä, jotka ovat _aina_ pahoja

[/quote]

Ei pidä paikkaansa.

Spiritualism was a cultural and religious phenomenon which swept through the sitting rooms and village halls of Victorian and Edwardian Britain, enraging and enchanting the population alike.

The movement centered on the belief that life continued after bodily death, and that the spirits of these departed souls could be contacted via trained psychics called mediums.

Vierailija
33/135 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin spiritismiä 11vuotiaana kahen mun kaverinkaa. Ei tiietty siit pelist mitää. Ei ees osattu lopettaa sitä pelii. Eikä tuhottu sitä lasii ja lautaa. Kaduttaa nyt jälkeepäin tosi paljon. Ny tajuun mistä kaikki henget meijä taloon tuli, en usko et ne turhast tulis.. Pelkään ny tosi paljon ku en tiiä mitä teen ku en oo päässy niistä hengistä eroon. Myös mun äiti o joutunu kärsii niistä muntakii ja varmaa mun isäki.. :(

Vierailija
34/135 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata leikkiä tulella, eli älkää pelatko. Oikeasti.

Vierailija
35/135 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.voice.fi/ilmiot/miksi-lasi-liikkuu-spiritismi-laudan-paalla-asiantuntija-selittaa/8/58711

Tää selkeytti mulle hieman miten ihmisten kokemukset spiritismistä saattavat muodostua ja tuntua niin todelliselta. Testasin tuota missä roikotin sormusta narun pääsä paperin yllä. Minun ei tarvinnut kuin ajatella tiettyä liikettä niin sormus alkoi liikkua sen suuntaisesti mitä liikettä kulloinkin ajattelin, vaikka en tietoisesti pyrkinyt kättä liikuttamaan. Sormus meni tismallaan sen suuntaisesti ylös-alas, sivulta-sivulle, kulmasta kulmaan ja pyöri ympyrää tai liike lähes pysähtyi. Yritin jopa ajatella esim tiettyjä muotoja tai kirjaimia ja niidenkin mukaan liike alkoi osittain ohjautua. Joten mun mielestä ihan käypä peruste tuo, että ajatukset ohjaavat liikettä ilman varsinaista tiedostamista.

Vierailija
36/135 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää naurattako. 2010-luvulla vielä uskotte tosissanne johonkin haamuihin. Kas kun ette joulupukkiin.

Vierailija
37/135 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin lukioikäisenä paljon spiritismiä kavereiden kanssa. Minulle jäi ahdistus ja pelkotilat. Nukuin pitkään raamattu kourassa. 

Ja nyt aikuisena, kun vanhemmalla lapsellani on elämässä paljon terveys- ym. ongelmia, olen muistellut, että lupasin tulevan lapseni, jos lasi liikkuisi. Olin niin hupsu, spiritismi vei jotenkin mukanaan. 

Minulle pari viikkoa sitten pappi antoi synninpäästön, ja olen nyt irti tuosta asiasta. 

Älkää hyvät ihmiset pelatko sitä spritismiä. Se ei johda mihinkään hyvään. Vaikka vastauksia tulisi, niin mitä ihminen sillä tiedolla sitten tekee. Ei mitään.  Nykyisin olen sitä mieltä, että elämässä pitäisi keskittyä hyvän tekemiseen ja pyrkiä henkiseen tasapainoon. Niitä asioita spiritismi ei ainakaan edistä. 

Minä uskon, että on olemassa pahaa ja hyvää energiaa. Miksi sorkkia tietentahtoen pahaa? Itse olen saanut kokea tuon hyvän energian olemassaolon elämässäni viime aikoina. Minulle hyvä energia on lähimmäisenrakkautta ja pyrkimystä hyvän edistämiseen elämässä. Se on lähellä Uuden Testamentin sanomaa, ellei juuri sitä. 

Vierailija
38/135 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastin kerran spiritismii sit sieltä tuli tohon mun vessaa jumalattoman komee mies. Harrastin sen kaa seksii wcs. Sit se lähti. Oli kivaa

Vierailija
39/135 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelasin joskus silloisen tyttöystäväni kanssa. Lasi kyllä liikkui ja sormenpäässä tuntui outo tunne, selvästi erilainen kuin työntämisessä tai toisen työntämisen seuraamisessa. Mutta tein koekysymyksiä, joihin tiesin ettei tyttöni tiedä vastausta. Eipä kyllä tiennyt "henkikään". En osaa selittää mikä tuo ilmiö on, ainakaan mihinkään henkiin sillä ei yhteyttä saa. Olisi kyllä kiinnostavaa nähdä oikea tieteellinen tutkimus ilmiöstä. Jotain tekemistä alitajunnan kanssa siinä voisi olla.

Skeptikko

Vierailija
40/135 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:30"]

Pelasin joskus silloisen tyttöystäväni kanssa. Lasi kyllä liikkui ja sormenpäässä tuntui outo tunne, selvästi erilainen kuin työntämisessä tai toisen työntämisen seuraamisessa. Mutta tein koekysymyksiä, joihin tiesin ettei tyttöni tiedä vastausta. Eipä kyllä tiennyt "henkikään". En osaa selittää mikä tuo ilmiö on, ainakaan mihinkään henkiin sillä ei yhteyttä saa. Olisi kyllä kiinnostavaa nähdä oikea tieteellinen tutkimus ilmiöstä. Jotain tekemistä alitajunnan kanssa siinä voisi olla. Skeptikko

[/quote]

Spiritismin pelaaminen on todellakin tilanne, jossa oma alitajunta ja varsinainen alitajunta ovat ikään kuin akivoituneina samaan aikaan. Jos kokemaansa ei pysty selittämään itselleen, herkkä ihminen ajautuu helposti mielenterveydellisiin ongelmin. Spiristismin kokeilu voi laukaista vahvistavan kierteen, jossa ihminen alkaa tulkita pikkuhiljaa pieniäkin asioita ymäristössään merkiksi henkien ja demonien olemmassaolosta. Jos jokin paha asia tapahuu, uskotaan senkin tapahtuneen ehkä spiritismikokeilujen vuoksi. Joku joka uskoo, että Jumala tai Jeesus voi pelastaa tuolta "henkien ahdistelulta" voi näin ehkä päästä tuosta ongelmasta, mutta todellisuudessa ihminen on vain ajanut oman mielenterveyensä äärirajoille sekaantumalla asiaan, jota ei osaa selittää itselleen.